Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
wanven
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Славяново

Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент

Мнениеот wanven » Пет 15 фев 2008 19:34


Двигателят е 1.9 TDI Производство 1994-96г. характеристиките му са 66 kw при 4000 об. т.е. мощноста нараства постепенно и при 4000 об достига най- голямата мощност. Въртящият момент е: 202 Nm при 1900 об. за минута. При повишаване на оборотите над 1900 об. въртящият момент започва да намалява. Въпросът ми е следния дали трябва да карами при 1900 об. за да постигнем най-добър КПД (т.е. разхода на гориво да бъде най малък на 100 км.) За този двигател vw 1.9 TDI пасат комби конструктурите дават разхот 90 km/h-4.2л.;
120km/h-5.8л.; градско-6.1л. който има такъв двигател да сподели
дали му е такъв разхода От 6 месеца карам такъв автомобил но немога да достигна такъв нисък разход или по точно не мога да прецена.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 15 фев 2008 19:40


Моята кола е с почти същия двигател. Забелязал съм, че най-икономично е движението на най-високата предавка (разбира се, където е възможно) с около 2100-2300 об/мин. Посоченият разход е само за времето на движение с тази скорост - ти няма как да го засечеш толкова лесно, защото имаш ускоряване, спиране. Какъв разход ти дава - да преценим дали има нещо нередно. Провери си налягането в гумите, регулировка на предница, лагери. Ако трябва, смени доставчика на гориво - може и от това да е.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 15 фев 2008 20:31


Независимо от двигаеля(бензин-дизел)най иконумичен е когато е в обороти около максималния въртящ момент. :да:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 15 фев 2008 21:05


samo ra4na na zavoite написа:Независимо от двигаеля(бензин-дизел)най иконумичен е когато е в обороти около максималния въртящ момент. :да:

Това от собствен опит ли го казваш, или цитираш ?


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Мнениеот quattro^^ » Пет 15 фев 2008 21:08


gr_kanev написа:
samo ra4na na zavoite написа:Независимо от двигаеля(бензин-дизел)най иконумичен е когато е в обороти около максималния въртящ момент. :да:

Това от собствен опит ли го казваш, или цитираш ?

Що бе колега има ли значение около въртящия момент работата на двигателя е най-оптимална,ДВГ не се мъчи и изгарянето е пълно и аз може да цитирам някой,по-добре да цитираш от колкото да ръсиш глупости не е ли така 8)


wanven
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Славяново

Мнениеот wanven » Пет 15 фев 2008 21:58


Благодаря на колегите които отговориха по въпроса това което предполагах може би е така най- голям КПД се постига при тези обороти на двигателя при които развива най-голям въртящ момент в случая за този двигател 1.9 TDI 66 kw това са: 1900 об. 202Nm


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Нед 17 фев 2008 12:32


При тези обороти които са цитирани двигателя работи най добре.Това обаче не значи, че е най икономичен.Аз карам до 2000 об. в града поне там където е възможно и извън града е така.Разход около 4,2-4,5 извън града и вътре е около 5,5 -6 в зависимост от трафика.Разхода е относително нещо.Просто съм решил да не тормозя излишно и без това стария мотор, а и няма смисъл обороти над 2500-3000.Там харчи много набира малко.
В книжката е посочен минимален разход на гориво при 90 км. в час а това е около 2000 об. на 5 предавка а именно 3,8 л. мисля че е постижим.Говоря за моя мотор и купе.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 фев 2008 13:54


Пректически е най-хубаво да се кара с 200-300 оборта над максималния въртящ момент.При по-ниски оборти 1500 колата е по-икономична ,но решиш ли да ускориш/се ще ти се наложи/сичката икономия ще изхвърчи двойно щото трябва повече гориво да ускориш щом си под въртящия момент.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент

Мнениеот Ventoman » Нед 17 фев 2008 14:04


wanven написа:Двигателят е 1.9 TDI Производство 1994-96г. характеристиките му са 66 kw при 4000 об. т.е. мощноста нараства постепенно и при 4000 об достига най- голямата мощност. Въртящият момент е: 202 Nm при 1900 об. за минута. При повишаване на оборотите над 1900 об. въртящият момент започва да намалява. Въпросът ми е следния дали трябва да карами при 1900 об. за да постигнем най-добър КПД (т.е. разхода на гориво да бъде най малък на 100 км.) За този двигател vw 1.9 TDI пасат комби конструктурите дават разхот 90 km/h-4.2л.;
120km/h-5.8л.; градско-6.1л. който има такъв двигател да сподели
дали му е такъв разхода От 6 месеца карам такъв автомобил но немога да достигна такъв нисък разход или по точно не мога да прецена.


Много яко .

Мойта кола ми харчи 14 литра бензин 98 от 2.18лв / на 100км . Карам си я всеки ден , по около 2500км на месец навъртам , и никога не съм се зачудвал дали има начин да харчи 4л. на 100км .

Ако стигна до тоз момент , ще я продам и ще си купя велосипед :D


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент

Мнениеот sasho_mf » Нед 17 фев 2008 14:44


Ventoman написа:
wanven написа:


Много яко .

Мойта кола ми харчи 14 литра бензин 98 от 2.18лв / на 100км . Карам си я всеки ден , по около 2500км на месец навъртам , и никога не съм се зачудвал дали има начин да харчи 4л. на 100км .

Ако стигна до тоз момент , ще я продам и ще си купя велосипед :D

760лв на месец за гориво!!!!!
Браво колега явно си богат човек. :D Леко ти завиждам


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент

Мнениеот Ventoman » Нед 17 фев 2008 15:31


sasho_mf написа:
Ventoman написа:
wanven написа:


Много яко .

Мойта кола ми харчи 14 литра бензин 98 от 2.18лв / на 100км . Карам си я всеки ден , по около 2500км на месец навъртам , и никога не съм се зачудвал дали има начин да харчи 4л. на 100км .

Ако стигна до тоз момент , ще я продам и ще си купя велосипед :D

760лв на месец за гориво!!!!!
Браво колега явно си богат човек. :D Леко ти завиждам


Не трябваше да ми го смяташ , че и мен ме бодна тая цифра в сърцето . По леко ми беше като ги раздавах на части по 50лв. в бензиностанциите .

Взех да се замислям за за едно голфе 3'ка ТДИ , да ми вози задника по задачи , а алфата да я изкарвам за кеф .

12 месеца по 760лв. = 9120лв

минус един голф 3 тди за 4000лв = 5120лв делено на 2.10лв нафта = 2438 литра. Делено на 7л/100км. = 34828 км. градско . Делено на 2500км . (месечно) 13,93 месеца каране.

В краина сметка излиза че ако си взема един Голф 3 , да си върша работа с него , а да си карам алфата само на дълго и за кеф , то за една година ще си избия парите от голфа , ще го имам като придобивка и ще карам 1 месец и 28дена на аванта .

Еми , благодаря на автора за темата , и сега ще си турся дизелка до 4000лв. с възможно най-нисък разход на гориво в градски условия . :oops:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 17 фев 2008 17:30


Ventoman написа:...

Пропускаш другите разходи - данък, застраховка (ГО имаш задължително), евентуално за гараж/паркинг за колата която не караш; други разходи които евентуално ще имаш. Но истината може би е там някъде.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 17 фев 2008 18:03


Аз застраховка на дизелката няма да правя , само данък , го. и прегледи . Колата ще седи на паркинга пред блока , а алфонсо влиза в сервиза за перформанс . Тя алфетката след перформанса ще полапва и доста повечко :D

Даже май ще изкочи една оферта за пежо 309 чист дизел за 1500лв. и не повече от 6/100градско .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 18 фев 2008 8:57


Можеш да я застраховяш само на кражба и ляга 200 - тина лева.Ако искаш икономична за града си земи мисля беше Цитроен АХ 1.4 дизел - имаше некви невероятни разходи на градско от 4-5 на сто/ама е бая куц - ено пирятелче имаше и го продаде/


Stefan Hadjov
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 04 май 2007 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Stefan Hadjov » Сря 12 мар 2008 12:21


Rabbit_TDI написа:Пректически е най-хубаво да се кара с 200-300 оборта над максималния въртящ момент.При по-ниски оборти 1500 колата е по-икономична ,но решиш ли да ускориш/се ще ти се наложи/сичката икономия ще изхвърчи двойно щото трябва повече гориво да ускориш щом си под въртящия момент.


Колеги,не се заблуждавайте.Разхода на колата не зависи от оборотите при който се движите,а от товара който е приложен в дадения момент на колата,т.е.положението на педала на газта.Може да карате с 1000 об.но ако сте с голям товар/5 човека и по наклонен път с натиснат педал до край/разхода е огромен.И обратно ако карате с 3000 об. сам в колата по нанадолнище и попътен вятър педала на газта ще е минимално натиснат и разхода ще е минимален.Така,че извода е следния:не гледайте оборотите,а педала на газта да бъде колкото може по малко натиснат.Тогава ще се радвате на ниски стойности на разход на гориво.Поздрави от мен.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта