Върви ли по-малко когато е горещо на вън? Vento AHU

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rapo_vd
Мнения: 370
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Видин

Върви ли по-малко когато е горещо на вън? Vento AHU

Мнениеот rapo_vd » Съб 06 окт 2012 14:51


Искам да попитам при вас усеща ли се когато е топло на вън колата да върви по-малко, а вечер когато е по - хладно на вън да върви повече, или пак си внушавам нещо?




Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот IvailoOo » Съб 06 окт 2012 14:56


За вентото ли става въпрос ? Ако е така ..не,не си внушаваш :wink: Кулера не охлажда добре, и в двигателя постъпва по-топъл въздух,а както знаем топлия въздух е с по-голям обем.По-малко въздух=по-малък вървеж


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот milmar » Съб 06 окт 2012 15:27


Теоретично със сигурност е така, но аз лично забележима разлика не съм усещал :).


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот Presli82 » Съб 06 окт 2012 17:21


Аз съм усещал разлика. Ако е леко влажно времето върви още повече.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот bangobango » Съб 06 окт 2012 17:32


Има и други причини сигурно. За една мога да споделя. Сигурно имаш клапан за обратна нафта. Ако той се прецака или се запушат тръбичките, които отвеждат нафтата до резервоара спира циркулацията на нафтата, нейната температура се качва доста над нужното и центровката на помпата се измества. При мен когато бяха адските жеги по 40+ градуса супер много се усещаше това. Сега като е хладно ефекта от нарушената циркулация на нафтата се усеща доста по-слабо, но го има. При теб може да е същото и в комбинация с топлия въздух, който влиза в двигателя двигателя става доста по-муден и немощен.


Потребителски аватар
rapo_vd
Мнения: 370
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Видин

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот rapo_vd » Съб 06 окт 2012 17:41


Сигурно е от клапана както казва колегата, неможе да върви както като е хладно на вън. :)


Потребителски аватар
rapo_vd
Мнения: 370
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Видин

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот rapo_vd » Съб 06 окт 2012 17:47


А и друго, колкото по-дълго я карам толкова повече върви. Или пак си внушавам? Откачена работа е тая кола. :lol: :roll: :dummy: Също като има малко нафта пак не върви....


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот bangobango » Съб 06 окт 2012 18:52


Да и при мен преди се усещаше разлика във вървенето като нафтата е на минимума и като съм с 3/4 резервоар. Тогава си мислех, че е заради налягането във резервоара, но е смешно да е от това :) Явно на времето тоя клапан за рециркулация на нафтата ми е работел както трябва и при повече нафта е имало по-добро охлаждане, а при резерва съответно слаб топло-обмен и така. Сега при мен няма разлика пълен празен винаги като загрее на 90 градуса двигателя става с една идея по-муден.....аз това го отдавам на центровката, която се променя заради температурата на нафтата. Тезата ми е подкрепена и от ВАГ-КОМ данни диаграми и т.н. Повечето майстори трудно ще стигнат до такова заключение понеже винаги проблемите се търсят в едрогабаритните части - турбини, помпи, кулери и т.н.


Потребителски аватар
rapo_vd
Мнения: 370
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Видин

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот rapo_vd » Съб 06 окт 2012 19:03


Не са се сетили да сложат един датчик за температурата на горивото, и според това да се настройва компира :D :D :D .Или аз казах някоя глупост току що. :horror: Значи нищо и няма на колата само малко ме дразни като прави така, но нищо неможе да се направи. :) :)


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот bangobango » Съб 06 окт 2012 19:20


Аз сега, ако ти кажа, че има точно такъв датчик за температурата на горивото и той естествено се намира на най-удобното възможно място - в ГНП-то :D Понякога тотално ме изнервят тия немци къде закътват разни възлови датчици, клапани и чудесии.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън?

Мнениеот milmar » Съб 06 окт 2012 19:37


bangobango написа:... Понякога тотално ме изнервят тия немци къде закътват разни възлови датчици....

Ами ако допуснем, че точно тази температура е интересна на компа :D ? Пък и достъпа до този датчик е изключително лесен, никакъв проблем.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Върви ли по-малко когато е горещо на вън? Vento AHU

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 07 окт 2012 19:09


Каквато и кола да е-с кулер или без има разлика във вървежа при топло и хладно време.Особено лятото вечерта имам чувството, че колата е 10 коня отгоре :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 32 госта