Мит ли е икономичността на дизела зимата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот FELIPE » Сря 26 окт 2011 17:04


Колеги ,както знаете тази зима ми е първа с дизелова кола и искам да споделя едни мои много обезпокоителни наблюдения.
Става въпрос за разхода,карам всеки ден по около 4 км. равен път без светофари и много слаб трафик в една посока сутрин и вечер обратно.
Лятото при това каране минавах с 10л. 160км,като захладня 130км.,с последното зареждане ще измина 110 км.това при температури сутрин около 4 градуса,вечер около 10,като стрелката на температурата и в двата случая тръгва да отлепя почти като трябва да я гася.
Много съм притеснен,при това положение като стане -10 аз не трябва да я вадя тази кола,едно,че ще харчи зверски,друго,че геометрията гаранция ще се задръсти.Иначе колата не пуши при никакво положение,нито сутрин,нито при настъпване и работи много добре.
Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?




Потребителски аватар
Svetlioman
Мнения: 308
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Svetlioman » Сря 26 окт 2011 17:17


колега не се коси за разхода няма да скочи много(пасат б5 AFN),аз миналата зима с 8.400л. изминах 100км. градско при минусови тем.и аз минавам към 5-6км.до работата,СУТРИН Я ОСТАВЯМ ОКОЛО 2-МАХ.3 МИН НА МЯСТО..а за геометрията немисля ,че ще се задръсти,то зимата само под 2000оборотали караме..незнам иначе има логика.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4320
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот tdi fen » Сря 26 окт 2011 17:18


при мен за 4-5 км е загряла на 90 градуса,като не пускам парното докато не загрее
п.п и моите наблюдения са че докато загрее гори повече


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот nokiangage » Сря 26 окт 2011 17:20


Дизелите загравят по-бавно наистина, но колега за 4 км и бензинова с газ няма да харчи малко...
Вариант е да я оставяш малко докато изчистиш снега примерно да поработи, както колегата Svetlioman казва, то зиме или лете аз си го правя така или иначе.


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот mccoy » Сря 26 окт 2011 17:23


напълно нормално и при мен е така
FELIPE написа:Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?

а срешна ли мнение че на газ при тези къси растояния ще ти гори 16-18л/100км


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Благовест » Сря 26 окт 2011 17:29


Колега,можем само да гадаем...Зимата до литър според мен е нормално за завишен разход...
Каква нафта слагаш?
Не съжелявай и не се коси!Екстра ти е бората!Остави тия побългарявания и после да се косиш с газ,изпарители и дивутии. :)
Да не забравяме,че колата не достига работна температура.Пускаш ли парно?
:beer


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Trimontcium » Сря 26 окт 2011 17:54


TDi-то не загрява на място, трябва му натоварване...
Карайте си го до 2000-2200 оборота до 50-60 градуса(и след това пак), и сте номер едно! (според мен)
Аз карам голфче 3 1Z и зимата и вдига разхода с литър до 6/100 :) важното е да знаете до колко да натискате десния педал :))))


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот vaiper 1 » Сря 26 окт 2011 18:19


Всичко е мит момчета според мен :mrgreen: разхода и на газ не е стока и на дизел пак на каси разтояниа бенз с малак мотор това е според мен :beer


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот joker » Сря 26 окт 2011 18:52


vaiper 1 написа:Всичко е мит момчета според мен :mrgreen: разхода и на газ не е стока и на дизел пак на каси разтояниа бенз с малак мотор това е според мен :beer

Хайде да развенчаем този мит!Няма как бензин да гори по-малко от дизел от същия клас.Физика !!!!По-голямо КПД(затова и загряват по-бавно),по-голям въртящ момент,по-малък разхода на енергия...Митът е,че малкият по обем бензинов ДВГ гори чувствително по-малко....особено когато се монтира на същото купе,като голямата кубатура..както е при Голф...
При минусови температури(е! до -5..-6) максималният разход на моето ТДИ AHF в градско е бил 6.8...тази кола разход 7/100 поне засега не познава-въпрос на реглаж!...Газовият ми 1.8 ABS в същите дни по същите маршрути даваше до 13/100 макс.
Истината е,че ТДИ ако искаш можеш да го караш много икономично....за газта това не е така...на студен ДВГ газта се лее из ведро дори и на празен ход!


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот vaiper 1 » Сря 26 окт 2011 19:01


Сагласен сам жокер обаче крака е много важен фактор а подражката на дизел е по скапа виж чист дизел друга бира маи :mrgreen:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот pe6kata » Сря 26 окт 2011 19:18


FELIPE написа:Лятото при това каране минавах с 10л. 160км,като захладня 130км.,с последното зареждане ще измина 110 км.това при температури сутрин около 4 градуса,вечер около 10,като стрелката на температурата и в двата случая тръгва да отлепя почти като трябва да я гася.
Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?


за съжаление дизелджиите са малко сектанти, казвам го без лощи чувства. Много често липсва обективност в мненията :? 1л отгоре зимата на градско :lol:

както сам виждаш, Т почва да влияе в/у разхода, при това много сериозно. И влияе на всичко, не само на дизел, а и на бензинови. Мой прятел със същия мотор през зимата не съм го виждал да падне под 10.5-11/100 в града на голф4, и то като позавърти бая из града. Горната граница няма да я посочвам. Говорим за малък град. Верно и че пада и под 4.5 извънграда, но градско така стоят нещата, и не е само той, много мои познати са така. За съпоставка аз с вр6 на пасат и съм на около 17-20/100, като говорим за дистанции до макс 2км.

Дизелът загрява много бавно, неслучайно често му слагат и подгревни свещи на антифриза. Има да трака десетки минути на място докато стопли, стоплянето става като се кара.

Имай нагласата с понижаването на Т, разхода да продължи да се увеличава чувствително. Просто разстоянията са твърде кратки. Виж ако я краше като такси, без да се гаси-ОК, но в случая... И не се вързвай на това че някой ще ти каже че колата не е в час, и да тръгнеш да се филмираш.

Най-удачен за зимата за кратки разстояния според мен е някаква малка колица с малък бензинов мотор.Под удачен имам в предвид че ще ти размрази бързо стъклата, ще ти духа топло, а и за мотора не му е все едно дали върви студен и със студено масло(а дизела обикновено е с турбо...) Разхода ще е близък до този на дизела, естесвено че ще е отгоре де, но съпоставено с дизелов мотор от подобен на него клас. Спрямо 1.9тди ще е определено отдолу, и то по простата причина че влиза в работен Т режим в пъти по бързо.
ИМам поглед върху бая марки, тия малките японки загряват много бързо да еба, имат и някакво смешно количесто антифриз :?


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот vaiper 1 » Сря 26 окт 2011 19:27


pe6kata написа:
FELIPE написа:Лятото при това каране минавах с 10л. 160км,като захладня 130км.,с последното зареждане ще измина 110 км.това при температури сутрин около 4 градуса,вечер около 10,като стрелката на температурата и в двата случая тръгва да отлепя почти като трябва да я гася.
Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?


за съжаление дизелджиите са малко сектанти, казвам го без лощи чувства. Много често липсва обективност в мненията :? 1л отгоре зимата на градско :lol:

както сам виждаш, Т почва да влияе в/у разхода, при това много сериозно. И влияе на всичко, не само на дизел, а и на бензинови. Мой прятел със същия мотор през зимата не съм го виждал да падне под 10.5-11/100 в града на голф4, и то като позавърти бая из града. Горната граница няма да я посочвам. Говорим за малък град. Верно и че пада и под 4.5 извънграда, но градско така стоят нещата, и не е само той, много мои познати са така. За съпоставка аз с вр6 на пасат и съм на около 17-20/100, като говорим за дистанции до макс 2км.

Дизелът загрява много бавно, неслучайно често му слагат и подгревни свещи на антифриза. Има да трака десетки минути на място докато стопли, стоплянето става като се кара.

Имай нагласата с понижаването на Т, разхода да продължи да се увеличава чувствително. Просто разстоянията са твърде кратки. Виж ако я краше като такси, без да се гаси-ОК, но в случая... И не се вързвай на това че някой ще ти каже че колата не е в час, и да тръгнеш да се филмираш.

Най-удачен за зимата за кратки разстояния според мен е някаква малка колица с малък бензинов мотор.Под удачен имам в предвид че ще ти размрази бързо стъклата, ще ти духа топло, а и за мотора не му е все едно дали върви студен и със студено масло(а дизела обикновено е с турбо...) Разхода ще е близък до този на дизела, естесвено че ще е отгоре де, но съпоставено с дизелов мотор от подобен на него клас. Спрямо 1.9тди ще е определено отдолу, и то по простата причина че влиза в работен Т режим в пъти по бързо.
ИМам поглед върху бая марки, тия малките японки загряват много бързо да еба, имат и някакво смешно количесто антифриз :?

:beer сагласен сам heavy metal zork


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот joker » Сря 26 окт 2011 19:31


Когато една кола загрява бързо значи ДВГ има по-голяма загуба на топлина.А това на езика на физиката значи по-ниско КПД.Топлината няма откъде да идва освен от горивото!Бързо загряване ...по-голям разход...азбука на физиката.Количеството на антифриз няма нищо общо....затова има малък и голям кръг на охладителната система!!!!


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот vaiper 1 » Сря 26 окт 2011 19:35


Нема дасе караме :drunk които разбира разбра : vw fen


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот emohrisstov » Сря 26 окт 2011 19:36


Колега помисли и за гараж!
Колкото и да не е отопляем ще е по-топло като запалиш сутрин => ще загрява по-бързо => ще харчи по-малко.
Другите плюсове с/у това колата да седи навън ги знаем. ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: polo_rus и 43 госта