Колеги ,както знаете тази зима ми е първа с дизелова кола и искам да споделя едни мои много обезпокоителни наблюдения.
Става въпрос за разхода,карам всеки ден по около 4 км. равен път без светофари и много слаб трафик в една посока сутрин и вечер обратно.
Лятото при това каране минавах с 10л. 160км,като захладня 130км.,с последното зареждане ще измина 110 км.това при температури сутрин около 4 градуса,вечер около 10,като стрелката на температурата и в двата случая тръгва да отлепя почти като трябва да я гася.
Много съм притеснен,при това положение като стане -10 аз не трябва да я вадя тази кола,едно,че ще харчи зверски,друго,че геометрията гаранция ще се задръсти.Иначе колата не пуши при никакво положение,нито сутрин,нито при настъпване и работи много добре.
Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?
Мит ли е икономичността на дизела зимата
- Svetlioman
- Мнения: 308
- Регистриран на: Сря 09 юни 2010 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
колега не се коси за разхода няма да скочи много(пасат б5 AFN),аз миналата зима с 8.400л. изминах 100км. градско при минусови тем.и аз минавам към 5-6км.до работата,СУТРИН Я ОСТАВЯМ ОКОЛО 2-МАХ.3 МИН НА МЯСТО..а за геометрията немисля ,че ще се задръсти,то зимата само под 2000оборотали караме..незнам иначе има логика.
- tdi fen
- Мнения: 4320
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
при мен за 4-5 км е загряла на 90 градуса,като не пускам парното докато не загрее
п.п и моите наблюдения са че докато загрее гори повече
п.п и моите наблюдения са че докато загрее гори повече
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Дизелите загравят по-бавно наистина, но колега за 4 км и бензинова с газ няма да харчи малко...
Вариант е да я оставяш малко докато изчистиш снега примерно да поработи, както колегата Svetlioman казва, то зиме или лете аз си го правя така или иначе.
Вариант е да я оставяш малко докато изчистиш снега примерно да поработи, както колегата Svetlioman казва, то зиме или лете аз си го правя така или иначе.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
напълно нормално и при мен е така
а срешна ли мнение че на газ при тези къси растояния ще ти гори 16-18л/100км
FELIPE написа:Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?
а срешна ли мнение че на газ при тези къси растояния ще ти гори 16-18л/100км
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Колега,можем само да гадаем...Зимата до литър според мен е нормално за завишен разход...
Каква нафта слагаш?
Не съжелявай и не се коси!Екстра ти е бората!Остави тия побългарявания и после да се косиш с газ,изпарители и дивутии.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Да не забравяме,че колата не достига работна температура.Пускаш ли парно?
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
Каква нафта слагаш?
Не съжелявай и не се коси!Екстра ти е бората!Остави тия побългарявания и после да се косиш с газ,изпарители и дивутии.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Да не забравяме,че колата не достига работна температура.Пускаш ли парно?
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
- Trimontcium
- Мнения: 228
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
TDi-то не загрява на място, трябва му натоварване...
Карайте си го до 2000-2200 оборота до 50-60 градуса(и след това пак), и сте номер едно! (според мен)
Аз карам голфче 3 1Z и зимата и вдига разхода с литър до 6/100
важното е да знаете до колко да натискате десния педал
)))
Карайте си го до 2000-2200 оборота до 50-60 градуса(и след това пак), и сте номер едно! (според мен)
Аз карам голфче 3 1Z и зимата и вдига разхода с литър до 6/100
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Всичко е мит момчета според мен
разхода и на газ не е стока и на дизел пак на каси разтояниа бенз с малак мотор това е според мен ![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
vaiper 1 написа:Всичко е мит момчета според менразхода и на газ не е стока и на дизел пак на каси разтояниа бенз с малак мотор това е според мен :beer
Хайде да развенчаем този мит!Няма как бензин да гори по-малко от дизел от същия клас.Физика !!!!По-голямо КПД(затова и загряват по-бавно),по-голям въртящ момент,по-малък разхода на енергия...Митът е,че малкият по обем бензинов ДВГ гори чувствително по-малко....особено когато се монтира на същото купе,като голямата кубатура..както е при Голф...
При минусови температури(е! до -5..-6) максималният разход на моето ТДИ AHF в градско е бил 6.8...тази кола разход 7/100 поне засега не познава-въпрос на реглаж!...Газовият ми 1.8 ABS в същите дни по същите маршрути даваше до 13/100 макс.
Истината е,че ТДИ ако искаш можеш да го караш много икономично....за газта това не е така...на студен ДВГ газта се лее из ведро дори и на празен ход!
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Сагласен сам жокер обаче крака е много важен фактор а подражката на дизел е по скапа виж чист дизел друга бира маи ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
FELIPE написа:Лятото при това каране минавах с 10л. 160км,като захладня 130км.,с последното зареждане ще измина 110 км.това при температури сутрин около 4 градуса,вечер около 10,като стрелката на температурата и в двата случая тръгва да отлепя почти като трябва да я гася.
Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?
за съжаление дизелджиите са малко сектанти, казвам го без лощи чувства. Много често липсва обективност в мненията
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
както сам виждаш, Т почва да влияе в/у разхода, при това много сериозно. И влияе на всичко, не само на дизел, а и на бензинови. Мой прятел със същия мотор през зимата не съм го виждал да падне под 10.5-11/100 в града на голф4, и то като позавърти бая из града. Горната граница няма да я посочвам. Говорим за малък град. Верно и че пада и под 4.5 извънграда, но градско така стоят нещата, и не е само той, много мои познати са така. За съпоставка аз с вр6 на пасат и съм на около 17-20/100, като говорим за дистанции до макс 2км.
Дизелът загрява много бавно, неслучайно често му слагат и подгревни свещи на антифриза. Има да трака десетки минути на място докато стопли, стоплянето става като се кара.
Имай нагласата с понижаването на Т, разхода да продължи да се увеличава чувствително. Просто разстоянията са твърде кратки. Виж ако я краше като такси, без да се гаси-ОК, но в случая... И не се вързвай на това че някой ще ти каже че колата не е в час, и да тръгнеш да се филмираш.
Най-удачен за зимата за кратки разстояния според мен е някаква малка колица с малък бензинов мотор.Под удачен имам в предвид че ще ти размрази бързо стъклата, ще ти духа топло, а и за мотора не му е все едно дали върви студен и със студено масло(а дизела обикновено е с турбо...) Разхода ще е близък до този на дизела, естесвено че ще е отгоре де, но съпоставено с дизелов мотор от подобен на него клас. Спрямо 1.9тди ще е определено отдолу, и то по простата причина че влиза в работен Т режим в пъти по бързо.
ИМам поглед върху бая марки, тия малките японки загряват много бързо да еба, имат и някакво смешно количесто антифриз
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
pe6kata написа:FELIPE написа:Лятото при това каране минавах с 10л. 160км,като захладня 130км.,с последното зареждане ще измина 110 км.това при температури сутрин около 4 градуса,вечер около 10,като стрелката на температурата и в двата случая тръгва да отлепя почти като трябва да я гася.
Пиша това поради факта,че като проучвах дизел срещу бензин,не срещнах и едно такова мнение,ако имаше такова щях да взема бензин(с последващо слагане на газ).
Някакви мнения или съвети?
за съжаление дизелджиите са малко сектанти, казвам го без лощи чувства. Много често липсва обективност в мненията1л отгоре зимата на градско
![]()
както сам виждаш, Т почва да влияе в/у разхода, при това много сериозно. И влияе на всичко, не само на дизел, а и на бензинови. Мой прятел със същия мотор през зимата не съм го виждал да падне под 10.5-11/100 в града на голф4, и то като позавърти бая из града. Горната граница няма да я посочвам. Говорим за малък град. Верно и че пада и под 4.5 извънграда, но градско така стоят нещата, и не е само той, много мои познати са така. За съпоставка аз с вр6 на пасат и съм на около 17-20/100, като говорим за дистанции до макс 2км.
Дизелът загрява много бавно, неслучайно често му слагат и подгревни свещи на антифриза. Има да трака десетки минути на място докато стопли, стоплянето става като се кара.
Имай нагласата с понижаването на Т, разхода да продължи да се увеличава чувствително. Просто разстоянията са твърде кратки. Виж ако я краше като такси, без да се гаси-ОК, но в случая... И не се вързвай на това че някой ще ти каже че колата не е в час, и да тръгнеш да се филмираш.
Най-удачен за зимата за кратки разстояния според мен е някаква малка колица с малък бензинов мотор.Под удачен имам в предвид че ще ти размрази бързо стъклата, ще ти духа топло, а и за мотора не му е все едно дали върви студен и със студено масло(а дизела обикновено е с турбо...) Разхода ще е близък до този на дизела, естесвено че ще е отгоре де, но съпоставено с дизелов мотор от подобен на него клас. Спрямо 1.9тди ще е определено отдолу, и то по простата причина че влиза в работен Т режим в пъти по бързо.
ИМам поглед върху бая марки, тия малките японки загряват много бързо да еба, имат и някакво смешно количесто антифриз
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
![iako iako heavy metal zork](./images/smilies/Zork-Metal-Smiley.gif)
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Когато една кола загрява бързо значи ДВГ има по-голяма загуба на топлина.А това на езика на физиката значи по-ниско КПД.Топлината няма откъде да идва освен от горивото!Бързо загряване ...по-голям разход...азбука на физиката.Количеството на антифриз няма нищо общо....затова има малък и голям кръг на охладителната система!!!!
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Нема дасе караме
които разбира разбра ![: vw fen](./images/smilies/vwknee.gif)
![:drunk](./images/smilies/drunk.gif)
![: vw fen](./images/smilies/vwknee.gif)
- emohrisstov
- Мнения: 1487
- Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Село София
- Контакти:
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Колега помисли и за гараж!
Колкото и да не е отопляем ще е по-топло като запалиш сутрин => ще загрява по-бързо => ще харчи по-малко.
Другите плюсове с/у това колата да седи навън ги знаем.![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Колкото и да не е отопляем ще е по-топло като запалиш сутрин => ще загрява по-бързо => ще харчи по-малко.
Другите плюсове с/у това колата да седи навън ги знаем.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: polo_rus и 43 госта