Автомобила е Б5.5 AVF. Отскоро имам странен проблем. Понякога лампата за ESP-то ми светва около 2-3-5 мин след като запаля (или само подам контакт) и остава да свети постояно. След като загася и запаля отново проблема изчезва повечето пъти но понякога пак се задейства след минути. Днес разбрах, че освен че свети автомобила е в авариен режим (при опит за изпреварване - не беше приятно изживяване). Още нещо, което според мен няма връзка с проблема, е че ми сигнализира за смяна на маслото след 2700км (почна от 3000) при подаване на контакт. Пък може и да има някаква връзка с маслото, защото преди да почне да ми показва това съобщение, описания проблем го нямаше, но пък може и да в пълна случайност. Грешка в лога не пише - само предполагам защото ми казаха, че когато логва грешка светва лампата за подгряването и издава звук (туй вече съм го виждал когато ми се прецака стоп машинката) - само съм чувал не ме 'хокайте' за това ако не е вярно.
Знам че трябва да отида да видят лога и ще отида, но просто питам ако някой му се е случвало, да събера повече информация която да дам на майстора.
Свети лампата за ESP - авариен режим
- bulcore
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 10 авг 2011 23:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Свети лампата за ESP - авариен режим
Последна промяна от bulcore на Сря 30 ное 2011 14:40, променено общо 1 път.
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
Като отидеш грешката която ще е записана ще е прекалено нисък въръящ момент защото както сам казваш колата ти е в авариен режим прочетете и грешките в двигателя оправете аварийния режим и ЕСПто ще се оправи само
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
същия проблем при А3 Sportback 8P 1,9TDI BKC 105к.с. тази сутри, не съм усетил загуба на мощност защото бях в задръстване. Обаче аз купих автомобила вчера и не съм запознат с нищо все още. Реших , че съм изключил ESP-то от копчето, но като го натиснах сигнала на таблото не изчезна, заедно с тази лампа ми светна и сигнал за налягане в гумите, но това ми обясниха , че когато се сменят летни със зимни гуми го прави поради различния размер на гумите. Реших, че свети ESP заради ниската температура от -6 градуса целзий, но до работа се покачи на -0,5 и пак светеше, загасих двигателя на един светофар и запалих повторно, вече всичко си беше наред. Не знам това да ме тревожи или е нещо нормално, нямам никакви наблюдения.
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
лампата за гумите светва когато системата регистрира промяна в оборотите, които прави всяка гума (не мери самото налягане, а когато гумата спадне, тя си намалява радиуса и колелото почва да се върти по-бързо, което системата засича и сигнализира). При смяна на гуми с различен диаметър, задължнително трябва да се анулира/препрограмира със задържане на копчето, щото ще светне. От моя опит мога да кажа, че при спукана гума досега ESP-то не е реагирало (дори и при продължително каране, както и при каране с различни по размер гуми). Така че проблема не ти в това. По-добре закачи и виж какво ще излезе. При рестарт на двигателя, некои грешки се чистят и за това гасне. Не е и от външната температура.
Ако проблема е само в ESP колата нема да влезе в аварийен режим и да спре да върви, просто спира да ти помага при поднасяне.
А това за маслото си е стандартно и няма общо с другите неща, просто е програмирано на определен интервал да се включи и да те подсети, че след еди колко ти километра трябва да си сменяш маслото. Също така компа си записва грешките без да издава никакви звуци
Ако проблема е само в ESP колата нема да влезе в аварийен режим и да спре да върви, просто спира да ти помага при поднасяне.
А това за маслото си е стандартно и няма общо с другите неща, просто е програмирано на определен интервал да се включи и да те подсети, че след еди колко ти километра трябва да си сменяш маслото. Също така компа си записва грешките без да издава никакви звуци
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
VWGT написа:лампата за гумите светва когато системата регистрира промяна в оборотите, които прави всяка гума (не мери самото налягане, а когато гумата спадне, тя си намалява радиуса и колелото почва да се върти по-бързо, което системата засича и сигнализира). При смяна на гуми с различен диаметър, задължнително трябва да се анулира/препрограмира със задържане на копчето, щото ще светне. От моя опит мога да кажа, че при спукана гума досега ESP-то не е реагирало (дори и при продължително каране, както и при каране с различни по размер гуми). Така че проблема не ти в това. По-добре закачи и виж какво ще излезе. При рестарт на двигателя, некои грешки се чистят и за това гасне. Не е и от външната температура.
Ако проблема е само в ESP колата нема да влезе в аварийен режим и да спре да върви, просто спира да ти помага при поднасяне.
А това за маслото си е стандартно и няма общо с другите неща, просто е програмирано на определен интервал да се включи и да те подсети, че след еди колко ти километра трябва да си сменяш маслото. Също така компа си записва грешките без да издава никакви звуци
благодаря колега!
- bulcore
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 10 авг 2011 23:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
VWGT написа:лампата за гумите светва когато системата регистрира промяна в оборотите, които прави всяка гума (не мери самото налягане, а когато гумата спадне, тя си намалява радиуса и колелото почва да се върти по-бързо, което системата засича и сигнализира). При смяна на гуми с различен диаметър, задължнително трябва да се анулира/препрограмира със задържане на копчето, щото ще светне. От моя опит мога да кажа, че при спукана гума досега ESP-то не е реагирало (дори и при продължително каране, както и при каране с различни по размер гуми). Така че проблема не ти в това. По-добре закачи и виж какво ще излезе. При рестарт на двигателя, некои грешки се чистят и за това гасне. Не е и от външната температура.
Ако проблема е само в ESP колата нема да влезе в аварийен режим и да спре да върви, просто спира да ти помага при поднасяне.
А това за маслото си е стандартно и няма общо с другите неща, просто е програмирано на определен интервал да се включи и да те подсети, че след еди колко ти километра трябва да си сменяш маслото. Също така компа си записва грешките без да издава никакви звуци
Благодаря и от мен
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
DoH_KuXoT написа:същия проблем при А3 Sportback 8P 1,9TDI BKC 105к.с. тази сутри, не съм усетил загуба на мощност защото бях в задръстване. Обаче аз купих автомобила вчера и не съм запознат с нищо все още. Реших , че съм изключил ESP-то от копчето, но като го натиснах сигнала на таблото не изчезна, заедно с тази лампа ми светна и сигнал за налягане в гумите, но това ми обясниха , че когато се сменят летни със зимни гуми го прави поради различния размер на гумите. Реших, че свети ESP заради ниската температура от -6 градуса целзий, но до работа се покачи на -0,5 и пак светеше, загасих двигателя на един светофар и запалих повторно, вече всичко си беше наред. Не знам това да ме тревожи или е нещо нормално, нямам никакви наблюдения.
Знам, че темата е мноого мноого стара и сигурно си сменил колата доста пъти, но какъв се оказа проблема, понеже го унмам същия на един румстър?
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
така и не се оправи, при студено време и сняг редовно светеше и реално системата не работеше когато е най-нужно, после цяло лято нямаше драми , при първия сняг пак светна, после откраднаха колата и така и не реших проблема...
Re: Свети лампата за ESP - авариен режим
Е кофти... Голяма дилема със тия датчици. Не се ресетва за гумите. Esp светка когато си пожелае. Кофти е че джамабазите са човъркали по компа и повече от 30 секунди не се свързва със него...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта