1,9 TDI 105к.с. код BKC

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот stefan4o » Сря 29 май 2013 16:08


Iritais написа:Здравейте, колеги!

И аз от скоро съм се „качил” на въпросния двигател – 1.9 ТДИ, 105 к.с, BKC. Колата е Голф 5 Плюс.

Това, което ме притеснява е, че в сравнеие с вашите мнения, а и с тези на други хора, колата харчи доста повече.

Онзи ден имах пътуване до Сливен и обратно. Преди да тръгна лампата за нафтата светеше. Заредих до горе, събраха се точно 50л. Връщайки се, към Вакарел лампата отново светна, като от зареждането бях изминал 660км. Това прави средно 7.57л/100км. Вярно, че я карах 120-140 по магистралата, но все пак ми се струва, че разхода е доста голям за извън градско. По книжка трябва да е 4,8. А колата беше празна – аз и жена ми, с един малък куфар.

После имах работа из центъра ( за София става въпрос) и по борд компютър даваше 8,9 л/100км.

Въобще незнам какво става с този разход.

След като купих колата Наско от ПК ми я закача на ВАГ ком и каза, че всичко си е вред – много добри показатели на дюзите, турбото не пренадува и.т.н.

Като ви чета мненията колко икономични са вашите коли със същите двигатели се плаша за разхода на моята.

Кажете какво според вас трябва да се погледне и да се направи, за да се оправят нещата.

Мисля, че разходът ти не е чак толкоз висок. Тоя разход "по книжка", който цитираш вероятно се касае за 90 км/ч на последна предавка. Освен това, както ти казаха, колата ти е малко по-висока, което значи допълнителна челна площ, което значи, че с нарастването на скоростта разходът ще нараства доста повече, отколкото при нормален голф със същия мотор при същите условия. Физика. За съжаление важи при всички коли :beer




Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот 110afn » Сря 29 май 2013 16:42


Andonov написа:Е хайде обясни, как един и същи мотор сложен в две различни купета ще харчи еднакво.

Е какво има да ти обяснявам. Мислиш ли, че при нормално каране с около 100-110км/ч има много сериозна разлика в челното съпротивление. Колегата говори за 8-9 литра на 100 извънградско, при положение, че на диагностика е в норми била. По-скоро мисля, че има грешка в засичането. Не знам точно колко трябва да гори Голф 5, но Кади както и да го караш повече от 7-7.2 не може да изхарчи. На дълъг път говоря


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот stefan4o » Сря 29 май 2013 19:19


110afn написа:но Кади както и да го караш повече от 7-7.2 не може да изхарчи. На дълъг път говоря

Искаш ли да се обзаложим, че ако му опънеш шортите по хубавата част на магистралата може и 8.5 да изхарчи. Говоря да караш само 160-180 - т.е. почти на тавана на силите му.


A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот A_L_E_X » Сря 29 май 2013 20:00


Здравейте,

От близо година карам Голф 5 с BKC мотора и до сега нямах проблеми с него. Колата е на реални 250к км 2004г.
В последно време явно имам някакви проблеми с турбото - изключва се дори като не е под товар.
Случи ми се 2 пъти за 2 месеца. Първият път по моя вина - при ускорение на 4-та и 3000+ оборота включих на 3-та и грешката беше overboost threshold exceeded. Втория път ми се случи неусетно със 120-125км/ч.
Отбих в аварийната лента, изгасих колата, запалих я и всичко работи отлично. Във втория случай нищо не се чу като звук, просто колата не ускоряваше.
Като цяло имам доста спокоен стил на каране, 4-та с 50/60 на 1400 оборота градско. Рядко минавам 3100-3200 оборота и то само на магистралата.
Моля някой да сподели , ако е имал такъв проблем и дали може да се дължи на задръстена геометрия или просто и е дошло времето на турбината.
Маслото (Мотул 8100+ х-клийн 5w40) почти не го пипа, преди 12к беше налято с една идея под максимума, в момента е малко над средата.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот 110afn » Сря 29 май 2013 20:08


stefan4o,спор няма,аз говоря за среден разход , с 160 моментния разход по-добре да не се поглежда. Колегата с Голф+ говори за 660км преход и едно нормално каране. Между другото многократно съм засичал и твърдя, че като се стремя да поддържам 100-110км/ч харчи по-малко отколкото с 80-90км/ч , което пък на Голфа ми е точно обратното. Така, че от кола до кола и от каране до каране си има разлика


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот Andonov » Чет 30 май 2013 7:18


Kalin72 написа:Отговора е в скоростта на движение - 140 км/ч означават, че гори доста над 4.5 лт/100 км....
Кадито ми го карам икономично, 90-100 км/ч, и ми се отплаща с 5.5-6.5 литра на 100 км разход.


Това е висок разход за тази скорост. Със старата (оригинална 5-на)кутия горя толкова при магистрално каране на темпомат 160км/ч. Новата пак 5-на е в процес на засичане. Все пак съм с 500об/мин надолу.
а конете ми са "малко" над оригиналните :mhihi
http://picbg.net/u/54757/38202/703276.jpg


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот 110afn » Чет 30 май 2013 19:28


Андонов, вЕрваш ли си????
Пълниш, тръгваш с темпомат на 160, минаваш 100 километра и сипваш 6.5 литра. Тва на коя отсечка го засече или ще кажеш, че по МФА показва така.
Като искаш да чипосваш на хората колите пиши малко по-сериозно и отговорно


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот hooligan_sk » Пет 31 май 2013 10:45


110afn написа:Андонов, вЕрваш ли си????
Пълниш, тръгваш с темпомат на 160, минаваш 100 километра и сипваш 6.5 литра. Тва на коя отсечка го засече или ще кажеш, че по МФА показва така.
Като искаш да чипосваш на хората колите пиши малко по-сериозно и отговорно


При тези условия разхода е около 7,5-8 :th_up


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот Andonov » Съб 01 юни 2013 19:45


Който не вярва да заповяда. 160км/ч по темпомат , а не средна...


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот hooligan_sk » Нед 02 юни 2013 18:34


Andonov написа:Който не вярва да заповяда. 160км/ч по темпомат , а не средна...


Слагаш темпомата на 160, нулираш борда, караш 50-60км и показва колко викаш? :mhihi


bai_gen4o
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот bai_gen4o » Съб 15 юни 2013 17:23


На Турана с и без темпомат със скорост 80-90 на 6-та дава разход по борд 4.4, който ще да вярва.
На ръчка по магистралата със 130-140 скача на 6-7, според мене е нормално.

Да се върна на турбото - къде да търся проблема с "виенето"/свистенето от турбото при смяна на предавки в диапазона 2-2.2хил/об.? (като сменям на 2500+ няма виене/свистене при смяна на скоростите). Някакъв клапан ли има запушен?
Това ми е 2рия турбо-дизел и не мога да кажа, че ми е напълно ясно как се случва "магията" с разтоварването на турбото.
Колата я имам от 2000км и пробвах с ръчка по магистралата - не се "отпуши"...


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот xxx_man » Нед 16 ное 2014 15:04


Моля помогнете!След смяна на ангренаж , колата повиши разхода и значително спря да върви!Центровката е на 0 градуса!Преди ремонта среден разход 5,5/100 а сега 7,5-8/100 като повечето са извънградско!Колата е мк5 BKC мотор!Има и доста завишен звук при разтоварването на турбото! Моля за съвети!


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот Infernal_fire » Сря 17 дек 2014 16:22


Здр, един съвет от мен НЕ ЗАТАПВАЙ ЕГР клапана (той е сложен там от по умни хора) и щом е там, значи има за какво (просто съвет, за да не даваш пари за ремонт на turbo и т.н.), чисто нов се продава за около 170лв.


Потребителски аватар
pavkomk2
Мнения: 428
Регистриран на: Съб 15 ное 2008 13:38
Автомобил: Jetta mk2
Двигател: 112 PB -- 139 KR
Местоположение: Севлиево

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот pavkomk2 » Нед 21 дек 2014 17:41


Колеги мисля да сменям маслото на този двигател и ми предлагат ето това дали е добро MOTUL 8100 X-CESS 5W-40.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот hooligan_sk » Нед 21 дек 2014 17:44


Става. Но по-добре това: http://fanshop.vwclub.bg/motul-specific-vw-505-01-5w40-5l
А най-добре това: http://fanshop.vwclub.bg/volkswagen-special-plus-5w-40

:th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ch90chavdarov, licho58 и 205 госта