Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Няколко въпроса покрай дизеловите агрегати 1Y AAZ AFN 1Z

Мнениеот kompresor » Нед 11 дек 2011 21:06


Здравейте колеги. Започнах да се интересувам много от фолксваген голф с дизелов двигател, и май наскоро ще си купя. Проблема е, че не знам фолксваген с какъв код мотор да търся. Чувал съм че имало двигател, който оригинално е турбо дизел без интеркулер, и е 90 коня, и после може да му се сложи интеркулер и става че плащаш данък за 90 а караш над 90 коня, извинете ме ако греша(може да се отнася за 75 магаровия дизел) но вярно ли е това? Вторият ми въпрос е кой дизелов мотор е най - добър вариант в съотношение икономичен разход/пъргавина за голф мк3 4 врати?

Последна промяна от kompresor на Вто 13 дек 2011 18:45, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Кой мотор е най идиотоустойчив ?

Мнениеот feikot » Нед 11 дек 2011 21:10


Не се занимавай без кулери мулери.Вземи си тди 90 коня или 110 и слагай чип,като ти е слаб.Варианта ТДИ 90 коня и чип ти е най-подходящ.Иначе няма проблемен двг при мк3


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Нед 11 дек 2011 21:14


Да си взема турбодизел интеркулер 90 коня оригинално и го регистрирам за 90 коня и след чип тунинг става над 90 коня така ли ? Какъв код е този мотор ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот samo_pechka » Нед 11 дек 2011 21:16


kompresor написа:Да си взема турбодизел интеркулер 90 коня оригинално и го регистрирам за 90 коня и след чип тунинг става над 90 коня така ли ? Какъв код е този мотор ?

1Z


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Нед 11 дек 2011 21:19


А между 1Z (90) коня и този 110 коня каква е технологичната разлика? От къде идват 30 коня разлика ?


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот alexx » Нед 11 дек 2011 21:20


1Z/ALE/AHU са 90 коня
AFN/AVG тия са 110


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Нед 11 дек 2011 21:22


Благодаря за кодовете колега. Сега остава да чета малко литература за тия двигатели. Имате ли си на идея за сайтове или поне някаква таблица където пише елементарни данни тия двигатели по кодове?


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот feikot » Нед 11 дек 2011 21:24


samo_pechka написа:
kompresor написа:Да си взема турбодизел интеркулер 90 коня оригинално и го регистрирам за 90 коня и след чип тунинг става над 90 коня така ли ? Какъв код е този мотор ?

1Z


Или AHU след 96 година. Точно така,взимаш си 1Z или AHU,после чип и си готов.А можеш и да си видиш данъка в твоята община,каква е разликата между АФН и тия двата и ако не е фрапантна,взимай АФН (110 коня) и му слагай чип.

ПС ТДИ не значи турбо-дизел интеркулер,а че е дизелов двигател с турбина и директно впръскване.

ПС2 Какво те интересува повече относно тия двг ? Роторна помпа,дурако-устойчиви...


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4717
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот tdi fen » Нед 11 дек 2011 21:28


kompresor написа:Благодаря за кодовете колега. Сега остава да чета малко литература за тия двигатели. Имате ли си на идея за сайтове или поне някаква таблица където пише елементарни данни тия двигатели по кодове?

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... toren.html


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Нед 11 дек 2011 21:35


Значи в момента карам ауди 80 б4 на газ. Харесваше ми докато не започнах да правя предницата която е много кекава, и общо взето е тежка кола и на газ ми харчи доста, като се има в предвид че пропана не е оригинално гориво и създава проблеми.......такааа
Реших да мина на дизел, защото така и така си падам бавнооборотен шофьор и нещо започнах да се ориентирам към печки, по бавнооборотни двигатели, по малко износване, повече сила по баирите, по малък разход....
Та, имам приятели които карат фолксвагени голф 3-ки и от към ходова част са много много доволни, а и са по леки от моята б4-ка 1350кг, което значи по малко напрежение по ходова част и по малък разход. това според мен.
Второ вече да си дойда на темата - дизелов агрегат. Искам както каза колегата Дуракоустойчив-такъв който да не е застрашен от прегряване, да не се слави с проблемна ГНП и проблемна електроника, най вече да не гори масло. Много добре ми е ясно че тези фактори зависят от поддръжката, от шофьора..... но както аз карам АВТ в Аудито си се води за най издръжлив мотор защото е с ниска компресия, не е надут , 2000кубика е и не е малък за купето, и не е подложен на мъка постоянно.
Искам втората ми кола да ме удовлетворява в разхода примерно при каране в града или извън града със 100кмч примерно смесено да ми гори не повече от 6-7литра дизел, да имам коне и въртящ момент които да създават тръпката по наклоните, при натискане на педала да знам че ще се случи нещо, не както сега на газ да ми гори 10-11 и да не се случва нищо при натискане на газта.
Надявам се да ме насочите към правилния избор колеги.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот feikot » Нед 11 дек 2011 21:52


По принцип никой от тия двигатели не се слави с някакви особени детски болести особено тия,които изброяваш.Турбини без променлива геометрия (май АХУ беше с променлива),елементарни дизели са това.Не са претенциозни към гориво,а като съобразяваш маслото ще ти се отблагодарят точно с това което искаш.Но прави сметка,че купуваш 15+ годишен автомобил и 95 % от колите са тоталки и започват много ремонти,като турбината и съединителя са си почти задължителни.Ако при покупката си,съобразиш точно тия два компонента (това са най-скъпите неща в тая кола) може да вземеш кола,която ще ти е вярна.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Нед 11 дек 2011 22:02


Прочетох инфо за АБФ той е с по - ниска компресия 19.5 в сравнение с някои други 22.5, но има 110 конски сили и е с директно впръскване, има доста висок въртящ момент в сравнение с другите 235нм при 1900обмин.
АФН на мк3 монтира ли се че гледам е 96-99 година? Съединителя има ли демпфер?


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот feikot » Нед 11 дек 2011 22:06


АБФ-а е бензинов 2ка 16 клапана и е 150 коня,а АФН е 110 коня.Монтира се и е с демпфер.


Потребителски аватар
PabloEscobar
Мнения: 704
Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57D30O2

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот PabloEscobar » Нед 11 дек 2011 22:36


С демпфер е но няма проблем да се монтира "нормален" съединител с маховик mhihi Няма какво да му умуваш, 90/110 к.с. се водят най-здравите двигатели на VW ;)
Също така разход 6-7 литра на 100 км извънградско си е малко множко :mrgreen: Моята над 5.5~ трудно ще ми изгори.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса около избора на дизелов Фолксваген Голф мк3

Мнениеот kompresor » Нед 11 дек 2011 22:47


Такаа значи
1 вариант-AFN TDI 110коня 235нм при 1900 об мин + чип
2 вариант-ALE TDI 90 коня 210нм при 1900 об мин + чип
3 вариант- 1Z TDI 90 коня 202нм при 1900 об мин + чип

Първия вариант е с най-голям въртящ момент и ми излиза с данък 80лв в Русенска област, което е поносимо за мен. И трите мотора ли са без интеркулер, респектнивно ако мотора е без интеркулер и му се монтира ще се повиши ли въртящия момент ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта