Турбо с променлива геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Турбо с променлива геометрия

Мнениеот КаруЦаря » Чет 31 авг 2006 15:04


Някой може ли да ми каже на какво му се вика турбо с променлива геометрия и такива могат ли да се рециклират.
mod edit: wili98
у заглавието беше гоеметрия ;)




Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Re: Турбо с променлива геометрия

Мнениеот Sachko » Чет 31 авг 2006 15:15


Ами променливата геометрия преставлява.... едни "лопатки" които се намират в 4угуна(топлия охльов) и насо4ват потока от изгорели газове....управляват се вакумно .... отварят се и се затварят според това на какви обороти е мотора ....
Такива могат да се рециклират да ..... то не се рециклира геометриата (ако не е по4упена де) а лагери , оси , перки , сегменти .....
Но и да ти е по4упна геометриата ще ти сложат друга :wink:

В4ера цял ден бях в еин такав сервиз да ми ремонтират една турбина (с променлива геометрия) ако иска6 пиши ЛС да те упатя !!!
mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Чет 31 авг 2006 15:40


Абе проблема ми е много тъп, на градско нямам никакви проблеми, върви си колата и си набира как си требе, но преди няколко дена излязох малко извън градско и реших да настъпя педалеца, и както си набирам яко, някаде на около 2700 оборота на пета все едно нещо ме дръпна назад и загубих мощност.Брех станах като костенурка.С газ до ламарина на равно не мога да дигна повече от 140 км.Спрях колата, запалих отново и всичко си стана нормално моща си се появи и пак надух и пак същото дръпване.
Върнах се в София, отидох на диагностика и тея ми казаха че турбината е заяла и да купувам направо нова.Ама как ще е заяла, като на градско съм кат фартуна.(до 2500 оборота).Отивам при един майстор в Борово, тоя ми вика 500 кинта и за 2 часа си готов, ама ни погледна колата ни нищо,казва че не турбото е виновно, а контрола на турбото, отивам в един друг сервиз на околовръстното под Банкя, там ми викат проблема мойе да се оправи и само с почистване 120 кинта. Направо не знам какво да правя :cry:


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Мнениеот Sachko » Чет 31 авг 2006 15:54


Ами казал ти е 500 кинта без да гледа колата понеже знае какво и е .... защото това е 4есто срещан проблем при AFN....
Из форума има много писано за проблема ... про4ети ... според моите наблиудения по4истването е временно решение ....

Малко мои размисли !
проблема според мен идва от това 4е трупа много сажди при геометриата .... а от какво ги трупа ? :wink: Геометриата на ба4ка както трябва и лаже компиутара които от своя страна праи и други мизерии спира гориво и т.н.
Как така толкова време не е трупала а сега изведнаж по4ва?
На един приател на АФН-а беше по сащия на4ин ... колата варви градско , но искараш ли я наван и на 4-та или 5-та явно пренадува и компира спира горивото .... свалихме турбото ... геометриата беше спекла :twisted: ... по4истване ... ка4ване .. и колата варвеше перфектно 1 месец , след което пак сащото
От тук си мисля 4е си трябва рециклиране на турбото .... и (или) да се тарси при4ината за сабирането на саждите... сместа ли е калпава ... или е нещо друго///
mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Чет 31 авг 2006 16:13


Добре де, в крайна сметка от какво трупа сажди? От кофти гориво или неккъв друг проблем с мотора.И ако отида и ги дам тея 5 стотака каква е дет се вика гаранцията, че пак нема да си трупа сажди.Почистването като временно решение колко временно е в сравнение с ремонта?
Да, един месец е твърде временно...

Сега като казваш за пренадуване, май майстора каза нещо такова, че сработвала защитата на двигателя при 1.7 бара и блокирала притока на гориво..

Еми това е м'чета, яво ще се ходи при майстора в Борово, да го еба. :evil:

П.П. Каде е сега Рабит дет все ги хвали тез турбини и разправя, че гарантирано изкарвали до 500000 км. Петстотин хиляди, ама УЙ. :twisted:

Последна промяна от КаруЦаря на Чет 31 авг 2006 16:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Мнениеот Sachko » Чет 31 авг 2006 16:22


КаруЦаря написа:Добре де, в крайна сметка от какво трупа сажди? От кофти гориво или неккъв друг проблем с мотора.И ако отида и ги дам тея 5 стотака каква е дет се вика гаранцията, че пак нема да си трупа сажди.Почистването като временно решение колко временно е в сравнение с ремонта?
Да, един месец е твърде временно...


Само 1 ще ти кажа .... според мен проблема не е в управлението на турбото както ти е казал маистора които ти е искал 500...така 4е не барзаи да му ги даваш :!:
Казах ти ако искаш даи на ЛС да те пратя на едно место дето за подобна сума ще ти рециклират турбото ... и после ще си проверяваш неща като дебитомери и т.н. които биха могли да са отговорни за некоректна смес :idea:
Но пак си мисля 4е ако геометриата (и турбото като цяло) са наред си4ко ще си заработи нормално ... така 4е се замисли за рециклиране !!! Това за сместа можеш да си го провериш на стенд след като си сигурен 4е турбото ти ве4е е ОК !!!


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Чет 31 авг 2006 16:27


Добре бате, няма да се бърза.


Потребителски аватар
Sachko
Мнения: 643
Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bansko/Sofia
Контакти:

Мнениеот Sachko » Чет 31 авг 2006 16:28


КаруЦаря написа:
П.П. Каде е сега Рабит дет все ги хвали тез турбини и разправя, че гарантирано изкарвали до 500000 км. Петстотин хиляди, ама УЙ. :twisted:


Ти откаде си сигурен 4е мотора ти не ги е подминал 500 000 :twisted:


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Чет 31 авг 2006 16:32


Па според мен физически не е възможно.Колата е регистрирана 2002 год. аз я купувам 2005 год. Направо ми се струва невероятно, ама знае ли човек...
mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 31 авг 2006 16:38


Тука съм.Ама ти много лековерно искаш да си дадеш парите на маистор които ти иска 500 лв. без да ти е погледнал колата дори.Това е проблема на всички хора с ТД(включително и мои)-като не варви колата начи малеее НОВА ТУРБИНА.И аз зимата така си виках отидох на диагностика и излезна замарсен дебитомер.Тия машини са сложни и имат бая маркучи и електроника+нашта прекрасна нафта и сещаи се кво става.Иди първо при някои дизелджия(примерно на бакърената,а ако ти се разкарва до К-во мога да ти дам телефона на един дето адски ги разбира дизелите) и виж от каде идва проблема-може примерно да е клапана на Waste-Gate ъщо адски често срещан проблем в които и аз се самнявам ама няма време да ида да го видя.
P.S.Много внимаваи с маисторите на турбо щото не еднократно сам виждал писано в форума за рециклирани турбини(собствениците им и те не знаят за кво са ги рециклирали)и след 500 км турбото на салата.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 31 авг 2006 16:43


КаруЦаря написа:.Ама как ще е заяла, като на градско съм кат фартуна.(до 2500 оборота).....


Извинявай ама не можах да се въздържа с тази фартуна на 2500об. :!: Виж ако ги докарваш над 3000 може и да си фартуна ама с 2500 си си най-обикновен ветрец;;; :lol:


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Чет 31 авг 2006 16:45


Ааа Заек, ето те бе човек, прости ми ама съм малко изнервен от тея простотии.Дебитомера ми е наред, аз първо него го тествах при тея кожодери от Юнитрейд( ей ама големи кожодери са тея), ако е удобно пусни ми един телефон на ЛС па ще видим...


Потребителски аватар
КаруЦаря
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот КаруЦаря » Чет 31 авг 2006 16:47


Stivi написа:
КаруЦаря написа:.Ама как ще е заяла, като на градско съм кат фартуна.(до 2500 оборота).....


Извинявай ама не можах да се въздържа с тази фартуна на 2500об. :!: Виж ако ги докарваш над 3000 може и да си фартуна ама с 2500 си си най-обикновен ветрец;;; :lol:


Бате с 2500 на трета си си фартуна отсекаде.Говоря за ускорение, не за скорост. Ако ги мина 2700 - 2800 просто блокира и не мога да надбягам даже инвалидна количка.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 31 авг 2006 16:59


При нормално каране е достатъчно,но ако искаш да дръпнеш сериозно поне 3000 оборота си трябват! Ама няма какво да обсъждаме тоя въпрос важното е да се оправи колата пък си я настъпвай доколкото искаш :wink: Че като си помисля как някой ден може и на мен да ми доиде това до главата мъка ми става :(
mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 31 авг 2006 20:40


ако ти пише грешка17964 е клапана на турбото;аз бях по съштия на4ин даже и тема пуснах и след смяна на клапана нямам проблеми



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта