VW PASSAT B5 110 к.с. забива след 3 000 оборота

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ellitu
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 03 яну 2011 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

VW PASSAT B5 110 к.с. забива след 3 000 оборота

Мнениеот ellitu » Сря 21 дек 2011 23:29


Здравейте, колеги!
Ще се радвам, ако някой може да помогне с мнение...Колата е `97 - ма година, 1.9 TDI, 110 коня и проблема е следния: след 3 000 оборота без значение от предавката, на която съм, колата забива муцуната scare , турбината спира да нагнетява и губи мощност. Почва да се чувства по - тромава.
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот mccoy » Чет 22 дек 2011 0:34


ваг-ком ще ти каже проблема
причините може да са много


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот mili 75 » Чет 22 дек 2011 9:40


Колега, най-вероятно ти е зацапана променливата геометрия на турбото и затова пренадува и ЕКУ-то вкарва колата в авариен режим, за да не се счупи турбинта.Значи виж на първо време механичния клапан закачен на турбото, наречен актуатор дали има ход и колко е той.Значи клапана има лостче отдолу и ако всичко е наред трябва сравнително лесно да можеш като хванеш лостчето да го придърпаш нагоре към 10-11 мм.Виж ги пръво тия неща и пиши, пък после да го мислиим.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот Ludiq » Пет 23 дек 2011 15:06


На 1-ва и 2-ра прави ли го същия проблем?


futbolist
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 14 окт 2008 16:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот futbolist » Пон 26 дек 2011 17:02


и аз го имах съ6тиа проблем 4истих геометриата на турбото не е от там смених дебутомер и от там не е марку4а към интеркулера бе пукнат и него смених и от там не бе и сега се оказа помпата тя понеже само ми капе6е и Bсе о6те но сега Bзе да ми спира и гориBото сега 6те прая и неа така 4е незнам как да ти помогна


mita6kiii
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот mita6kiii » Пон 26 дек 2011 17:44


Колеги и при мен е същия проблем, от 3000 об. повече не се развърта, само че аз съм с ATJ 116 к.с.
Какво ли ще е ,какво да предприема? :cry:


Потребителски аватар
90hp power
Мнения: 169
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот 90hp power » Пон 26 дек 2011 18:02


и при мен го имаше тоя проблем беше от дебитомера


Потребителски аватар
vulkana
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 10 яну 2009 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот vulkana » Пон 26 дек 2011 20:30


аз имах същия проблем,оказа се турбото...почистиха го и нещата се оправиха колата е помпа-дюза 116кс


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот Marto_VN » Пон 26 дек 2011 21:05


Не е Турбо сигурен съм на 90%...
Виж ми главоболията тук viewtopic.php?f=24&t=182979
Дано ти помогне колега и да се разминеш леко!
Проблема е в едно мъничко глупаво клапанче - имам го снимано в темата.


Milevv
Мнения: 47
Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: димитровград

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот Milevv » Пон 26 дек 2011 23:23


Колега ти си на 90% сигурен че не е турбо, но шанса да е точно блокирало турбо е 90%! А към колегата с проблема: най-лесно ще разбереш колега, като откачиш вакумчето на турбото и го запушиш с нещо!
След това направи един тест, и ако колата е много тромава и във високите обороти тръгва да върви, но не забива муцуната значи турбото е наред! Но ако си както преди значи си за чистене на турбина! Ако ти е здраво турбото най-вероятно е клапан N75 за смяна! Има и други начини за проверка, но това е ако си сам и няма кой да удари едно рамо!


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот Marto_VN » Вто 27 дек 2011 10:07


Колега , май не си ми чел темата. Сменях турбина с чисто нова и пак ми забиваше на 3000 об., оказа се едно клапанче проблема. От турбото не забива - просто няма мощност колата. Казвам на колегата за да не ходи по мъките като мен и да смени половината кола.
При мен турбото си беше прецакано, но не забиваше от това.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот IvailoOo » Вто 27 дек 2011 15:15


Искаш да кажеш,че от заяла геометри не може да пренадува,оттам съответно да влиза в сервизен режим и да умира !? Защото аз съм на друго мнение, а по думите на автора е нещо такова. Не е гаранция,че точно турбината е за мивка :lol: ,но не е и изключено като вариант. Н75,вакуми,ЕГР,Актуатор,МАФ,дебитормер,турбо пътища и филтри проверени ли са ?


mita6kiii
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот mita6kiii » Вто 27 дек 2011 21:46


Аз да споделя,че днес излезнах извън града и хубаво я продухах.Колата се оправи,ама дето се вика го казвам с половин уста, щото може и да е нещо моментно.
Тази тема е доста злободневна(за всички с TDI), Умолявам Ви колеги не се деркайте едни други, на кой мнението е по правилно.На всички вече е ясно че при тези симптоми може да има различни причини, и затова лично според мен на всеки в мнението има по нещо с което може да е от полза.
Аз например от вашите мнения успях да си видя че актуатора ми в момента има този ход от около 10 мм. В смисъл,че при загасен двигател и запален на место, лостчето се премества с десетина мм. приблизително.Това изобщо значи ли нещо добро или съм в грешка?
Видях къде се намира и N75 и това черно-бялото клапанче,но не съм ги проверявал дали са изправни, тъй като се надявам че всичко ми се е разминало, ама да видим.
Дано и други колеги се включат с техни препоръки и мнения.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот IvailoOo » Вто 27 дек 2011 21:58


От това,което казваш излиза ще просто е била задръстена геометрията в следсвие на "бабешко" каране или лошо изгаряне. Наскоро имах същия проблем на пасата,а днес и на голфа. След 3000-3200 оборота на 5-та и 6-та забиваше при подаване на пълна газ.След известно каране в обороти нещата си дойдоха на мястото въпреки,че е хубаво да се свали да се почисти както е редно,да се ограничи действието на ЕГР-а със VAG-com или направо да се изолира. А относно актуатора...не е много препоръчително да се пипа,понеже после ще има "не си играй" :lol: Ако проблема ти е изчезнал както казваш,а и дано да е,според мен е добре да се направи един лог да се види как е положението с турбината..какво налягане държи и дали има големи пикове.Ако там всичко е наред и актуатора ти е в ред и не би следвало да имаш ядове :beer


mita6kiii
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 29 яну 2011 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Проблем след 3 000 обороти при VW PASSAT B5

Мнениеот mita6kiii » Вто 27 дек 2011 22:08


За "бабешкото" каране няма да си кривя душата- горе долу е така. А иначе аз актуатура въобще не съм го пипал ,само визуално констатирах този ход.
За тези логове нямам и на идея къде да ида, ако някой от Хасково може да ми каже сервиз където ще се свърши работа, да казва.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh, владислав и 41 госта