Здравейте, колеги! Ще се радвам, ако някой може да помогне с мнение...Колата е `97 - ма година, 1.9 TDI, 110 коня и проблема е следния: след 3 000 оборота без значение от предавката, на която съм, колата забива муцуната , турбината спира да нагнетява и губи мощност. Почва да се чувства по - тромава. Благодаря предварително!
Колега, най-вероятно ти е зацапана променливата геометрия на турбото и затова пренадува и ЕКУ-то вкарва колата в авариен режим, за да не се счупи турбинта.Значи виж на първо време механичния клапан закачен на турбото, наречен актуатор дали има ход и колко е той.Значи клапана има лостче отдолу и ако всичко е наред трябва сравнително лесно да можеш като хванеш лостчето да го придърпаш нагоре към 10-11 мм.Виж ги пръво тия неща и пиши, пък после да го мислиим.
и аз го имах съ6тиа проблем 4истих геометриата на турбото не е от там смених дебутомер и от там не е марку4а към интеркулера бе пукнат и него смених и от там не бе и сега се оказа помпата тя понеже само ми капе6е и Bсе о6те но сега Bзе да ми спира и гориBото сега 6те прая и неа така 4е незнам как да ти помогна
Не е Турбо сигурен съм на 90%... Виж ми главоболията тук viewtopic.php?f=24&t=182979 Дано ти помогне колега и да се разминеш леко! Проблема е в едно мъничко глупаво клапанче - имам го снимано в темата.
Колега ти си на 90% сигурен че не е турбо, но шанса да е точно блокирало турбо е 90%! А към колегата с проблема: най-лесно ще разбереш колега, като откачиш вакумчето на турбото и го запушиш с нещо! След това направи един тест, и ако колата е много тромава и във високите обороти тръгва да върви, но не забива муцуната значи турбото е наред! Но ако си както преди значи си за чистене на турбина! Ако ти е здраво турбото най-вероятно е клапан N75 за смяна! Има и други начини за проверка, но това е ако си сам и няма кой да удари едно рамо!
Колега , май не си ми чел темата. Сменях турбина с чисто нова и пак ми забиваше на 3000 об., оказа се едно клапанче проблема. От турбото не забива - просто няма мощност колата. Казвам на колегата за да не ходи по мъките като мен и да смени половината кола. При мен турбото си беше прецакано, но не забиваше от това.
Искаш да кажеш,че от заяла геометри не може да пренадува,оттам съответно да влиза в сервизен режим и да умира !? Защото аз съм на друго мнение, а по думите на автора е нещо такова. Не е гаранция,че точно турбината е за мивка ,но не е и изключено като вариант. Н75,вакуми,ЕГР,Актуатор,МАФ,дебитормер,турбо пътища и филтри проверени ли са ?
Аз да споделя,че днес излезнах извън града и хубаво я продухах.Колата се оправи,ама дето се вика го казвам с половин уста, щото може и да е нещо моментно. Тази тема е доста злободневна(за всички с TDI), Умолявам Ви колеги не се деркайте едни други, на кой мнението е по правилно.На всички вече е ясно че при тези симптоми може да има различни причини, и затова лично според мен на всеки в мнението има по нещо с което може да е от полза. Аз например от вашите мнения успях да си видя че актуатора ми в момента има този ход от около 10 мм. В смисъл,че при загасен двигател и запален на место, лостчето се премества с десетина мм. приблизително.Това изобщо значи ли нещо добро или съм в грешка? Видях къде се намира и N75 и това черно-бялото клапанче,но не съм ги проверявал дали са изправни, тъй като се надявам че всичко ми се е разминало, ама да видим. Дано и други колеги се включат с техни препоръки и мнения.
От това,което казваш излиза ще просто е била задръстена геометрията в следсвие на "бабешко" каране или лошо изгаряне. Наскоро имах същия проблем на пасата,а днес и на голфа. След 3000-3200 оборота на 5-та и 6-та забиваше при подаване на пълна газ.След известно каране в обороти нещата си дойдоха на мястото въпреки,че е хубаво да се свали да се почисти както е редно,да се ограничи действието на ЕГР-а със VAG-com или направо да се изолира. А относно актуатора...не е много препоръчително да се пипа,понеже после ще има "не си играй" Ако проблема ти е изчезнал както казваш,а и дано да е,според мен е добре да се направи един лог да се види как е положението с турбината..какво налягане държи и дали има големи пикове.Ако там всичко е наред и актуатора ти е в ред и не би следвало да имаш ядове
За "бабешкото" каране няма да си кривя душата- горе долу е така. А иначе аз актуатура въобще не съм го пипал ,само визуално констатирах този ход. За тези логове нямам и на идея къде да ида, ако някой от Хасково може да ми каже сервиз където ще се свърши работа, да казва.