Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Свети лампата на маслото

Мнениеот gergeto » Нед 08 яну 2012 14:13


Здравейте колеги, включвам се за първи път във форума. Онзи ден смених двигателя(голф 2 1.6 чист дизел). Според стария собственик този двигател е на около 10 000 километра след основен ремонт. Двигателя запали, работи добре, но след като загрее светла лампата на маслото и не угасва. Смених датчика на маслото(взех от стария двигател), но ефекта беше същия. Преди да светне лампата при работещ двигател щеката на маслото се опръсква почти до горе с масло. След като светне лампата щеката се опръсква на половина. Капака на клапаните при отворено положение хвърля пръски масло( не много ), когато го изфорсирам повече. Помагайте със идеи, МОЛЯ! :bowdown :banghead:




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Свети лампата на маслото

Мнениеот snupeca » Нед 08 яну 2012 14:38


Добре дошъл колега.
Поразгледай форума - разделите за дизели, търсачката итн :) По темата - маслото какво е? Прилича на високо картерно налягане. Сигменти може би, но ще е един ремонт дето го е правил твоя човек.. :roll:

viewtopic.php?f=24&t=165663&hilit=%D0%B4%D1%83%D1%85%D0%B0+%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7+%D1%89%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Свети лампата на маслото

Мнениеот muns61 » Нед 08 яну 2012 15:35


Щом и със старият датчик свети, нямаш налягане. Добре дошъл във филма! Те всички мотори втора употреба са на 1000 - 10000 км от основен ремонт...
За всеки случай замери с манометър налягането, ама май...


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Свети лампата на маслото

Мнениеот gergeto » Нед 08 яну 2012 15:51


Колеги благодаря за бързото включване. Маслото е старото (скоро е сменяно). Майсторът ме посъветва да карам 50-100 км. за да се изчистят евентуални боклуци и да го сменя. Не духа през щеката и през капачката на клапаните. Познавам двигателя, който сложих и собственика. Знам и човекът, който му е правил основния ремонт. Добър е. Проблемът, за който си мисля е, че голфът, от който смъкнахме двигателя преди няколко месеца катастрофира и беше бракуван. Двигателя седя доста време без масло и антифриз в един гараж. Възможно ли е да има някакъв засъхнал маслен клей някъде по маслената магистрала и от там да идват проблемите. За сведения да добавя, че човека си поддържаше голфа до последно. За ремонта на двигателя брои около 1000 лв. и нагоре.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Свети лампата на маслото

Мнениеот muns61 » Нед 08 яну 2012 16:49


От какво пада налягане:
Неподходящо или прегряло масло.
Износена маслена помпа.
Увеличени хлабини по лагерите.
Това е в общи линии.

Отлагания и запушвания - забрави! Ако е от тях, ще свети още на студено, а не като загрее. Топлото масло е по-рядко и затова налягането е по-ниско.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Свети лампата на маслото

Мнениеот gergeto » Нед 08 яну 2012 17:31


Колеги преди малко запалих двигателя докато чаках да загрее накарах един приятел да следи кога ще светне лампата на маслото, а аз слушах двигателя. В момента, в който светна лампата двигателя леко смени звука си (леко, едва доловимо вдигна оборотите). Ако някой това му говори нещо моля пишете. Благодаря предварително. :bowdown


Колеги притеснявам ви надявам се за последно за днес. Пускам една снимка с молба да ми каже някой какво задвижва тази шайба на снимката. ( шайбата която почти не се вижда под ангренажа )

Изображение


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот gergeto » Вто 10 яну 2012 23:13


"По-умен мога да стана по-прост не мога да стана".

Колеги, здравейте отново. Както писах в предната тема "Свети лампата на маслото" нещата отиват може би на паразитен вал. Когато купувах двигателя решихме предварително да го раздвижим чрез развъртане на коляновия вал. Забелязахме, че първоначално шайбата на паразитния вал приплъзваше по ангренажа. След секунди се раздвижи. След като запалихме двигателя и маслото загря, лампата светна. Когато слушам работата на двигателя в ляво се чува леко присвирване като от лагер. Отдавам го или на водна помпа или на паразитен вал. До колкото знам паразита върти маслена помпа и вакумна помпа. Прав ли съм или да отварям първо картера да видя помпата?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот emo-gar » Сря 11 яну 2012 10:53


Прав си за агрегатите,които върти паразитният вал.А водната помпа може да се махне ремъка-май беше такава конфигурацията-на отделен ремък с генератора.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот muns61 » Сря 11 яну 2012 10:56


gergeto написа:"По-умен мога да стана по-прост не мога да стана".

Колеги, здравейте отново. Както писах в предната тема "Свети лампата на маслото" нещата отиват може би на паразитен вал. Когато купувах двигателя решихме предварително да го раздвижим чрез развъртане на коляновия вал. Забелязахме, че първоначално шайбата на паразитния вал приплъзваше по ангренажа. След секунди се раздвижи. След като запалихме двигателя и маслото загря, лампата светна. Когато слушам работата на двигателя в ляво се чува леко присвирване като от лагер. Отдавам го или на водна помпа или на паразитен вал. До колкото знам паразита върти маслена помпа и вакумна помпа. Прав ли съм или да отварям първо картера да видя помпата?

Не е паразитен, а спомагателен. Паразит е нещо, дето няма полза от него. И надали е от вала, а от зъбното колело, което подава движение към помпата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот samo_pechka » Сря 11 яну 2012 12:05


muns61 написа:
gergeto написа:"По-умен мога да стана по-прост не мога да стана".


Не е паразитен, а спомагателен. Паразит е нещо, дето няма полза от него. И надали е от вала, а от зъбното колело, което подава движение към помпата.

:да:


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот gergeto » Сря 11 яну 2012 22:07


Благодаря. Днес мерихме налягане на маслото. При топъл двигател около 4/4,2 bar. предполагам, че при разбити втулки на паразитен вал не би трябвало да дава такова налягане независимо при студен или топъл двигател. Отново се насочвам към датчик, защото разпределителния вал, когато отворя капачката е пълен с масло т.е. качва масло. Замерихме и компресия средно около 22 bar. - Пак съм вътре с двата крака. Поне студено палене и вървеж засега са задоволителни.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот muns61 » Чет 12 яну 2012 0:41


Не са разбити втулки, превърта колелцето, което върти маслената помпа.
Най-вероятно...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот samo_pechka » Чет 12 яну 2012 10:13


Тоя вал върти вакуум-помпата,а тя пък посредством едно перо маслената помпа.Виж къде ти е вакуум-помпата(намира се под тройника на главата) ,закрепена е с един болт-развии го о и я дигни (лесно е) .Огледай я хубаво ,на нея има едно зъбно колелце-погледни как е,огледай зацепването към вала на маслената помпа-виж перото как е .Ще ти станат доста неща ясни и оттам нататък продължаваш.Успех колега.


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот ivo1_r » Чет 12 яну 2012 18:57


muns61 написа:Не са разбити втулки, превърта колелцето, което върти маслената помпа.
Най-вероятно...

то това колелце да не е на жигулка привода че да превартя


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Паразитен вал голф 2 1.6 дизел

Мнениеот muns61 » Чет 12 яну 2012 19:40


Конструкцията е като на Жигули и Фиат, затова превърта по същият начин.
Макар и доста по-рядко от Жигули... :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow, PzKpfW и 54 госта