Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Значи взехме 2-ра кола A4 Avant AFN -1998 и , сложихме масло 5-40 Castrol Edge който по спецификация е за помпа дюза , в сервиза в който го сложихме (на 1 януари само той работеше ) казаха че с това масло може да кара двигателя около 20к км , а до колкото знам АФН не е от лонг-лайф поддържание двигатели , има ли проблем да работи с това масло , и с този пробег - по километраж на на около 240000 км - сутрин ми прави впечатление че пали доста трудно , не знам от какво е (от свещи ли е , от филтър , от въздух , от центровка , датчик ) ама си понавартява , и си попретриса няколко секунди докато изчисти вече ( и леко се само-форсира до към 1100 оборота ) ! Ако е нужно ще засеча на ваг-ком квото е нужно за да се насоча поне малко от каде идва проблема с студеното палене !
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Колега като за начало си провери центровката и подгревните свещи. Горивния филтър задължително го смени с нов.
За маслото нямам наблюдения.
Успех с новата придобивка
П.П за самофорсирането при минусуви темп. е нормално да вдигне за около минута тихите обороти.
За маслото нямам наблюдения.
Успех с новата придобивка

П.П за самофорсирането при минусуви темп. е нормално да вдигне за около минута тихите обороти.
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Центровката как да я вида , от каде - подробно обяснение моля !
- kgdim
- Мнения: 401
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 21:29
- Автомобил: MK4 Black ...
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
garsona написа:Центровката как да я вида , от каде - подробно обяснение моля !
Vag Com
- Jonkata_v
- Мнения: 266
- Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
- Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
- Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Според мен това масло е едно от най-добрите,можеш да си караш с него,но не повече от 10000х.км-12000х.км,и да си го понаглеждаш честичко да не го харчи...ако го харчи слагаш 10W40 505.00.
Последна промяна от Jonkata_v на Чет 19 яну 2012 10:20, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Това не е Лонглайф масло, но до 15к може да се кара 

- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Аз на пасито с Magnatec 10/40 си карам по някой път до 14-15к км , като ме хване финансовия глад , то мотора е същия така, че ако е на реалните километри тр да е гд на същото състояние - пасито ми гори 2-300 грама - според зависи карането , може и повече ако газта е до доло често , ама много постно се иказвате за тая центровка - то ясно на ваг-ком , ама кое , каде , как ?
- Jonkata_v
- Мнения: 266
- Регистриран на: Вто 24 яну 2006 10:55
- Автомобил: VW GOLF MK4 Variant+MK4 HatchBac
- Двигател: 1.9TDI-90 AGR + 1.9TDI-90 AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Ти сам си преценяваш до колко х.км да си го караш маслото...,а за центровката не помня на кой канал се влиза но се гледа дали е на предварение или на закъснение,и да е в границата на зелената черта.По принцип до колкото знам ако ти е на предварение би трябвало да пали по лесно на първо палене сутрин.
Последна промяна от Jonkata_v на Чет 19 яну 2012 10:22, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
К'вото и да е,но трудното палене не ти е от лонг-лайфното масло,на 15к си го фърляй и недей да пестиш от "банички"!
Ако мислиш ,че само това ще ти е "колосалния" харч,дето ще те събаря всяка година....не мисля...Огледай си,разучи си машинката,не вярвай всекиму.АФН не се слави като "лош" мотор...друго бих казал за AFB
,ама си е съвсем друго железото...
Ако мислиш ,че само това ще ти е "колосалния" харч,дето ще те събаря всяка година....не мисля...Огледай си,разучи си машинката,не вярвай всекиму.АФН не се слави като "лош" мотор...друго бих казал за AFB

- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Аз знам че не пали трудно от маслото , ама на загряла кола да гледам центровката ли ?Ако има проблем с центровката как да я коригирам (моля подробно процедурата ) , Знам добре ква е поддръжката на този мотор и кола , абе мотора не е лош , ама и пасата и а4-ката си забиват когат си поискат , не знам що така - хиляди тъпотии варианти има дет може да са(на пасата дава чат пат грешка на мап-а
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
, тъпото е че ми се случи в края на изпреварване наскоро и е мн гадно !
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
, тъпото е че ми се случи в края на изпреварване наскоро и е мн гадно !
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 10:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: BMP
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Двете грешки водят до пренадуване на турбината.Възможните причини не са хиляди,но и не е една.
Като за начало прегледай всички вакуум маркучлета да няма някое притрито или с две думи дали има пробив.
Провери си и хода(или изобщо дали се движи) лостчето на геометрията на турбината-трябва да е 11-12мм.Ако не е толкова значи е блокирала и трябва да се чисти.
Възможно е също и актуатора да се прецакал....но първо виж тези работи!!!
Като за начало прегледай всички вакуум маркучлета да няма някое притрито или с две думи дали има пробив.
Провери си и хода(или изобщо дали се движи) лостчето на геометрията на турбината-трябва да е 11-12мм.Ако не е толкова значи е блокирала и трябва да се чисти.
Възможно е също и актуатора да се прецакал....но първо виж тези работи!!!
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
http://www.tdibg.com/index.php?option=c ... &Itemid=50garsona написа:Центровката как да я вида , от каде - подробно обяснение моля !
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
joko72 написа:Двете грешки водят до пренадуване на турбината.Възможните причини не са хиляди,но и не е една.
Като за начало прегледай всички вакуум маркучлета да няма някое притрито или с две думи дали има пробив.
Провери си и хода(или изобщо дали се движи) лостчето на геометрията на турбината-трябва да е 11-12мм.Ако не е толкова значи е блокирала и трябва да се чисти.
Възможно е също и актуатора да се прецакал....но първо виж тези работи!!!
Всичко това е проверено и сменено , единствено на Мап-а маркуча не съм сменял , а от каде идва тва шорт то плиус ?
tdi fen написа:http://www.tdibg.com/index.php?option=c ... &Itemid=50garsona написа:Центровката как да я вида , от каде - подробно обяснение моля !
Това го видях на А-4ка-та и на Пасата са на червено , на пасата от 4-те само 1 е здрава , на аудито нито 1 , а пасата пали по-добре , центровката и на двете е подобна а пасата пали по-добре (пак си попръцква няколко секунди ама е по-добре ) - a4-
passat -
как става номера с центровката (кво тр да направя на помпата ) и каде трябва да е гд за да пали добре на студено !
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 03 окт 2009 10:27
- Автомобил: Passat
- Двигател: BMP
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за лонг-лайф масло на AFN двигател
Разхлабваш трите болта на ГНП-то откъм зъбното колело и един отзат под тръбичките,и буташ помпата към двигатела докато на графиката там където пише timing не стане 55-60.При тебе е 30-33.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984, Kr1s0o и 55 госта