Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Racer_VW
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот Racer_VW » Пон 04 мар 2013 19:45


Проблема е следния : смених си пистовия ремък на колата, но новия започна да шуми и самия звук на двигателя се промени. Имам съмнение, че обтяжната ролка е хлабава, защото ми се струва, че играе. Въпросът е, ако е от ролката дали трябва да се сменя изцяло или изобщо какъв е начина да се оправи проблема.
Предварително благодаря за помощта!




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8984
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот samo_pechka » Пон 04 мар 2013 20:13


Писали сме доста, за тези проблеми , във форума ни . Погледни си задължително как е демферната шайба на кол.вал. Нашите каляски страдат от този проблем . Или почва да "мята" , или гумата вътре в демфера се опича от старост и не поема пулсациите на мотора , като в най-лошия случай- се отлепва чак гумата в него и "превърта" в джилезото и свири кат' на лабав ремък :th_up .Често признак за опечен демфер е подскачането на обтяжната ролка на алтернатора ( ако я има) на ниски обороти или се износва за отрицателно време каиша на динамото ( ако не е с обт.ролка),нищо ,че не "мята" демфера приимерно в случая :exclaim
Има начин-поне аз така си реших окончателно този проблем.При мен демфера не мята и грам , но си е опечен.Видях тази тема viewtopic.php?f=24&t=149629 и край с драмите :th_up мотора мърка :th_up и обтегача ще надживее колата :biggrin


Racer_VW
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот Racer_VW » Пон 11 мар 2013 19:15


Проблема най-вероятно е в ролката на алтернатора. Сега съм решил да си взема такъв генератор от моргата и ако ролката е здрава да сменя само нея, понеже знам как става и ми се струва по-лесния вариант. Не знам обаче като търся алтернатора дали трябва да отговарят само амперите или и един номер, който е на него. Става въпрос за номера под марката (моя е 0 123 320 038). Не знам какво значат тези цифри и дали имат значение за това какъв вид е ролката?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8984
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот samo_pechka » Пон 11 мар 2013 19:45


То там е работата, че ролката на алтернатора, при теб ,на 99.9 % не е фрайлауфна! Така, че тя си е "наред", в смисъл ,че дори да си купиш същата ,каквато е на колата ти- няма да има ефект, просто си е от плътно джилезо ! Ако си погледнал темата- слага се фрайлауфна от др.модели на ФВ , но пасващи на твоя алтернатор.
Поогледа ли как е демферната шайба на кол.вал?


Racer_VW
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот Racer_VW » Вто 12 мар 2013 18:44


samo_pechka написа:То там е работата, че ролката на алтернатора, при теб ,на 99.9 % не е фрайлауфна! Така, че тя си е "наред", в смисъл ,че дори да си купиш същата ,каквато е на колата ти- няма да има ефект, просто си е от плътно джилезо ! Ако си погледнал темата- слага се фрайлауфна от др.модели на ФВ , но пасващи на твоя алтернатор.
Поогледа ли как е демферната шайба на кол.вал?

Ролката на алтернатора ми е инерционна, каквато е показана в темата. Проверих я и не не приплъзва, така че тя е виновника. Обаче ми е трудно да намеря същата инерционна, освен това е по-скъпа и тук искам да попитам, дали не мога да я сменя с нормална - същия размер. Има ли значение и ще се отрази ли на нещо?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8984
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот samo_pechka » Вто 12 мар 2013 21:57


Щом е фрайлауфна ( м/у другото- мн е рядко срещано при този мотор) и си сигурен че е блокирала - смени я с такава ! Не слагай плътна,ще се влоши работата ( то тя в момента е такава при теб- блокирала/плътна :mhihi ) явно е имало защо да са сложили спец. при теб такава .
В темата, постната от мен по-горе, се обсъдиха достатъчно ясно преимуществата, на фрайл.ролка ! Оттам насетне, сам си отговори и прецени, каква ще си сложиш .


Водния дух
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот Водния дух » Сря 13 мар 2013 20:53


Здравейте колеги.Нека и аз се намеся малко.Относно вибрациите на пистовия ремък аз съм един от късметлиите ,защото просто нямам обтяжна ролка. :zork-metal-smiley Моят ремък се обтяга от динамото.Просто си намерете такъв прост механизъм и проблемите ви тутакси ще се решат веднъж и за винаги.А относно колегите които се съмняват,че ролката на динамото им създава вибрации просто да си махнат аксесоарния ремък,да запалят за малко двигатела и да видят дали има промяна във вибрациите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8984
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот samo_pechka » Сря 13 мар 2013 20:57


Водния дух написа:..Относно вибрациите на пистовия ремък аз съм един от късметлиите ,защото просто нямам обтяжна ролка. :zork-metal-smiley Моят ремък се обтяга от динамото.Просто си намерете такъв прост механизъм и проблемите ви тутакси ще се решат веднъж и за винаги.....

Тъй ли :mhihi това е валидно само ,ако демфера на кол.вал е в чудесно "здраве" инак...ще се купуват каиши всеки месец :mrgreen


Водния дух
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот Водния дух » Сря 13 мар 2013 23:32


samo_pechka написа:
Водния дух написа:..Относно вибрациите на пистовия ремък аз съм един от късметлиите ,защото просто нямам обтяжна ролка. :zork-metal-smiley Моят ремък се обтяга от динамото.Просто си намерете такъв прост механизъм и проблемите ви тутакси ще се решат веднъж и за винаги.....

Тъй ли :mhihi това е валидно само ,ако демфера на кол.вал е в чудесно "здраве" инак...ще се купуват каиши всеки месец :mrgreen


Аз когато купих Вентото което е с ААZ мотор доста почетох във форума.Отидох при моя майстор за смяна на консумативите-ремъци,ролки,филтри.Поисках да ми покаже килър шайбата.Когато махна всички ремъци той разкачи демпфера от запчатката и провери колко е стегнат гадния болт.Провери също дали има там някакви луфтове.Каза ми че няма проблем за сега.Всичко е наред.После сложи демпфера и беляза с маркер двете половини.Там също всичко си беше наред.След това ми каза,че съм от малкото късметлии с "простия обтяжен механизъм" и там нямам вече 2 години никакви проблеми.Появиха ми се вибрации след като смених 2 тампона на мотора,понеже са от евтините.За опит махнах пистовия ремък за да не се товари демфера и да не се върти динамото.Вибрациите са си абсолютно същите. :banana :19a


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8984
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 мар 2013 9:47


Въпроса е да си доволен, аз не бях и си купих от другата планка с обтягане тип "бастунка" ,друг алтернатор ( пък и сменях тогава алтернатор-120 А , а те доколкото знам,нямат от първия вид) ,фрайлауфна ролка и....само газ :Mr Green Fun . При мен се износваха интензивно ремъци и..разбрах след третия ремък къде е заровено кучето :mrgreen и докато се чудех как да я оправя ( в смисъл - да купя оригинален демфер или "реплика" :mrgreen ) ,видях темата за фрайлауфната ролка на Добромирски :bowdown .Присветна ми и на третия ден бях с такава , е край вече в с проблемите :biggrin
Докато демфера поема пулсациите на ниски обороти- няма проблем и с двата вида обтягане, но поопече ли се :wink ....


Racer_VW
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 21 окт 2007 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот Racer_VW » Чет 14 мар 2013 11:40


Благодаря много за помощта! Сложих си пак фрайлауфна ролка и вибрациите намаляха и двигателя вече си работи както трябва :biggrin


Водния дух
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 1993г. 1,9D - пистов ремък

Мнениеот Водния дух » Чет 14 мар 2013 21:19


Аз да питам знаещите. Каква марка тампони да купя за да ми затихнат вибрациите,понеже сьм сигурен че е от тях.става въпрос за мотора. :screwy



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта