1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
- toci_81
- Мнения: 189
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 16:18
- Автомобил: Golf 5 Plus TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Ботевград
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Предварение на помпата трябва да дадеш и да вдигнеш малко милиграмите.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Колеги,
може ли да ви помоля за съвет какво трябва да направя при мен с центровката? Двигателя е ASV , 2001г.:
Тайминга е около 59...60, IQ варира от 3,6....3,8.
До колкото разбирам компа иска предварение 0,4, но по-малко от 1,5 не получава (клапана е на мин - 2,8%), т.е. помпата трябва да се бутне леко на закъснение .... или греша?
И другото което ме притеснява е консумацията на ПХ, варира 0,4.....0,5l/h ?
Иначе колата върви, но ми се струва леко мудна в ниските и като, че ли малко по-шумна.
Дали е възможно да не е зацепена правилно?
Блогодаря предварително!
може ли да ви помоля за съвет какво трябва да направя при мен с центровката? Двигателя е ASV , 2001г.:
Тайминга е около 59...60, IQ варира от 3,6....3,8.
До колкото разбирам компа иска предварение 0,4, но по-малко от 1,5 не получава (клапана е на мин - 2,8%), т.е. помпата трябва да се бутне леко на закъснение .... или греша?
И другото което ме притеснява е консумацията на ПХ, варира 0,4.....0,5l/h ?
Иначе колата върви, но ми се струва леко мудна в ниските и като, че ли малко по-шумна.
Дали е възможно да не е зацепена правилно?
Блогодаря предварително!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Навярно е замърсена ГНП. На електроклапана на авансатора има фина цедка. Когато е затлачена аванса става по-голям от искания.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Благодаря за отговора!
Зад този болт ли е цедката :
И възможно ли е ангренажа да не е зацепен правилно?
Зад този болт ли е цедката :
И възможно ли е ангренажа да не е зацепен правилно?
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Мисля,че това където си оградил е за там да се завие индикаторен часовник,както колегата ти е споменал цедката се намира на самият авансатор,той трябва да е точно под това,което си оградил,според мен не е от неправилно зацепен ангренаж и с един зъб щеше да усетиш разлика и във вървежа и в паленето.Пробвай първо да почистиш цедката на авансатора преди да буташ помпата.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Повишената консумация на гориво на място свързана ли е с евентуално замърсената цедката?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Когато не постига исканият момент на впръскване винаги гори повече. Заради неправилно изгаряне на горивото.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Благодаря още веднъж за информацията, за съжаление не съм чел внимателно цялата тема. На стр. 18 е коментиран подобен проблем. Само не разбрах в крайна сметка авансатора може ли да се извади на място (без демонтаж на помпата) за подмяна на о-пръстените и почистване на цедката, или се изисква сериозен опит?
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Огледах за какво става въпрос, ще махна планката,която държи помпата и ще опитам с дълъг бит 30 да отвия вътрешния болт на клапана, защото до колкото разбирам той е най-проблемен. Ако стане ще си подготвя инстумент за евентуално изваждане на малкия о-пръстен в отвора на помпата и ремонтен комплект нови о-пръстени и цедка. Но имам два въпроса:
1. След евентуално изваждане на клапана (N108 - т.нар. авансатор), предполагам че ще изтече цялото количество нафта в помпата? След това как се обезвъздушава - с външна вакум помпа през отвора за обратната нафта ли? Трябва ли да се развиват гайките по високото преди дюзите?
2. Ако е запушена цедката на аванс клапана, има ли вариант с добавка в горивото след по-продължително каране да се отпуши?
1. След евентуално изваждане на клапана (N108 - т.нар. авансатор), предполагам че ще изтече цялото количество нафта в помпата? След това как се обезвъздушава - с външна вакум помпа през отвора за обратната нафта ли? Трябва ли да се развиват гайките по високото преди дюзите?
2. Ако е запушена цедката на аванс клапана, има ли вариант с добавка в горивото след по-продължително каране да се отпуши?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Ако не развиваш нищо друго и нямаш пропуски по горивната система не би трябвало да изтече всичката нафта от помпата. Ако това стане. Обезвъздушаването се прави с външна вакуумпомпа включена на щуцера за маркучлетата от дюзите. В случай, че тече гориво от там а не пали, повтори обезвъздушаването с прищипан маркуч на връщащата към резервоара нафта.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Благодаря!
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Да попитам само, има ли вариант с добавка към нафтата (без разглобяване) да се разкисне евентуална глеч зацапала цедката? Има разни добавки за почистване на отлагания дължащи се на биодобавката в нафтта ... ?
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Съмнявам се.
Принципно профи антигел добавките имат свойството да разкарват някои отлагания. Не пречи да пробваш с такава. Вече отделен въпрос дали ще намериш такава. Повечето предлагани в мрежата са за комерсиална употреба и са "слаби" :) .
Как да познаем кои са "профи" , ами често такива са концентрирани и дозирането е примерно 20-30 до 40мл за 100 л нафта ( повечето се въртят там някъде ) , за по-лесно смятане : примерно 300-350мл за един кубик нафта , отделно разфасовката е 10 литрова и повече , т.е. за много големи цистерни.
Принципно профи антигел добавките имат свойството да разкарват някои отлагания. Не пречи да пробваш с такава. Вече отделен въпрос дали ще намериш такава. Повечето предлагани в мрежата са за комерсиална употреба и са "слаби" :) .
Как да познаем кои са "профи" , ами често такива са концентрирани и дозирането е примерно 20-30 до 40мл за 100 л нафта ( повечето се въртят там някъде ) , за по-лесно смятане : примерно 300-350мл за един кубик нафта , отделно разфасовката е 10 литрова и повече , т.е. за много големи цистерни.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Примерно е тоя качамак:
https://commonrail.bg/dieselactivator/
https://commonrail.bg/dieselactivator/
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП
Аз имам съмнения, че част от замърсяванията по цедката може да са фини метални стружки.
Къде - дошли с горивото, къде от помпа...
Тогава никаква добавка не би свършила работа.
Все пак, лично бих се пробвал с тази:
https://fanshop.vwclub.bg/bardahl-diese ... 11-bar5492
Не само защото е от Клубния магазин и знам произхода на стоката, а защото все пак Bardahl са си с някакво реноме.
Къде - дошли с горивото, къде от помпа...
Тогава никаква добавка не би свършила работа.
Все пак, лично бих се пробвал с тази:
https://fanshop.vwclub.bg/bardahl-diese ... 11-bar5492
Не само защото е от Клубния магазин и знам произхода на стоката, а защото все пак Bardahl са си с някакво реноме.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта