1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
toci_81
Мнения: 189
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 16:18
Автомобил: Golf 5 Plus TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Ботевград

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот toci_81 » Нед 02 авг 2020 21:53


Предварение на помпата трябва да дадеш и да вдигнеш малко милиграмите.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Съб 19 сеп 2020 15:02


Колеги,
може ли да ви помоля за съвет какво трябва да направя при мен с центровката? Двигателя е ASV , 2001г.:

20200919_155001.jpg

20200919_155123.jpg


Тайминга е около 59...60, IQ варира от 3,6....3,8.
До колкото разбирам компа иска предварение 0,4, но по-малко от 1,5 не получава (клапана е на мин - 2,8%), т.е. помпата трябва да се бутне леко на закъснение .... или греша?
И другото което ме притеснява е консумацията на ПХ, варира 0,4.....0,5l/h ?
Иначе колата върви, но ми се струва леко мудна в ниските и като, че ли малко по-шумна.
Дали е възможно да не е зацепена правилно?
Блогодаря предварително!


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Съб 19 сеп 2020 18:00


Навярно е замърсена ГНП. На електроклапана на авансатора има фина цедка. Когато е затлачена аванса става по-голям от искания.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Съб 19 сеп 2020 20:24


Благодаря за отговора!
Зад този болт ли е цедката :
20200919_212149.jpg


И възможно ли е ангренажа да не е зацепен правилно?


Rtt T
Мнения: 55
Регистриран на: Вто 21 апр 2020 9:48
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот Rtt T » Съб 19 сеп 2020 20:58


Мисля,че това където си оградил е за там да се завие индикаторен часовник,както колегата ти е споменал цедката се намира на самият авансатор,той трябва да е точно под това,което си оградил,според мен не е от неправилно зацепен ангренаж и с един зъб щеше да усетиш разлика и във вървежа и в паленето.Пробвай първо да почистиш цедката на авансатора преди да буташ помпата.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Съб 19 сеп 2020 21:39


Повишената консумация на гориво на място свързана ли е с евентуално замърсената цедката?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Съб 19 сеп 2020 22:07


Когато не постига исканият момент на впръскване винаги гори повече. Заради неправилно изгаряне на горивото.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Нед 20 сеп 2020 9:14


Благодаря още веднъж за информацията, за съжаление не съм чел внимателно цялата тема. На стр. 18 е коментиран подобен проблем. Само не разбрах в крайна сметка авансатора може ли да се извади на място (без демонтаж на помпата) за подмяна на о-пръстените и почистване на цедката, или се изисква сериозен опит?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Пон 21 сеп 2020 13:25


Огледах за какво става въпрос, ще махна планката,която държи помпата и ще опитам с дълъг бит 30 да отвия вътрешния болт на клапана, защото до колкото разбирам той е най-проблемен. Ако стане ще си подготвя инстумент за евентуално изваждане на малкия о-пръстен в отвора на помпата и ремонтен комплект нови о-пръстени и цедка. Но имам два въпроса:
1. След евентуално изваждане на клапана (N108 - т.нар. авансатор), предполагам че ще изтече цялото количество нафта в помпата? След това как се обезвъздушава - с външна вакум помпа през отвора за обратната нафта ли? Трябва ли да се развиват гайките по високото преди дюзите?
2. Ако е запушена цедката на аванс клапана, има ли вариант с добавка в горивото след по-продължително каране да се отпуши?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Пон 21 сеп 2020 17:51


Ако не развиваш нищо друго и нямаш пропуски по горивната система не би трябвало да изтече всичката нафта от помпата. Ако това стане. Обезвъздушаването се прави с външна вакуумпомпа включена на щуцера за маркучлетата от дюзите. В случай, че тече гориво от там а не пали, повтори обезвъздушаването с прищипан маркуч на връщащата към резервоара нафта.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Пон 21 сеп 2020 18:58


Благодаря!


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Сря 23 сеп 2020 11:50


Да попитам само, има ли вариант с добавка към нафтата (без разглобяване) да се разкисне евентуална глеч зацапала цедката? Има разни добавки за почистване на отлагания дължащи се на биодобавката в нафтта ... ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 сеп 2020 12:32


Съмнявам се.
Принципно профи антигел добавките имат свойството да разкарват някои отлагания. Не пречи да пробваш с такава. Вече отделен въпрос дали ще намериш такава. Повечето предлагани в мрежата са за комерсиална употреба и са "слаби" :) .
Как да познаем кои са "профи" , ами често такива са концентрирани и дозирането е примерно 20-30 до 40мл за 100 л нафта ( повечето се въртят там някъде ) , за по-лесно смятане : примерно 300-350мл за един кубик нафта , отделно разфасовката е 10 литрова и повече , т.е. за много големи цистерни.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот mafiota » Сря 23 сеп 2020 13:05


Примерно е тоя качамак:
https://commonrail.bg/dieselactivator/


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот radotom » Сря 23 сеп 2020 14:06


Аз имам съмнения, че част от замърсяванията по цедката може да са фини метални стружки.
Къде - дошли с горивото, къде от помпа...
Тогава никаква добавка не би свършила работа.

Все пак, лично бих се пробвал с тази:
https://fanshop.vwclub.bg/bardahl-diese ... 11-bar5492
Не само защото е от Клубния магазин и знам произхода на стоката, а защото все пак Bardahl са си с някакво реноме. :c020



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта