Защо пък точно голф 2 дизел....

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Fili
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 01 фев 2012 3:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот Fili » Сря 01 фев 2012 4:53


Питат ме хората, защо аджеба си тръгнал да търсиш кола на над 20 години, пък и дизел, пък и малка.
А моите разсъждения вървят така:

До колкото четох Голф мк2 1.6 ТД вади най-добрият разход на гориво съизмерим дори със съвременните икономични коли. Мернах го някъде бегло... 4/100 извън градско и 6/100 градско? Не можах да го намеря линка когато потърсих отново. Но се целя в най-икономичната кола която мога да си позволя.

Продължавам да чета аз... нали съм си такъв неопитен и викам дай поне теоретично да се подкова, и гледам дизеловите двигатели на голф 2 били издържали спокойно над 500 000км. Е не, чак като на мерцедес, дето хвърлят над милион, ама все пак и цената е друга.

Все си мисля, че голфчето е една високо проходима кола. За разлика от мерцедеса. А защо го сравнявам с мерцедес W124 250D Ами защото нали техният дизел бил най-добър викат. Пък и икономичен, въпреки, че харчи 2/100 повече.

Пак чета по форуми и тук таме и гледам хората много доволни колко просто било устройството на голф 2 дизел та много лесно се ремонтирал, пък и частите били евтини. А аз точно туй искам, да се науча да си оправям собствената кола. Полека лека по малко. Ама някак си ми е време вече, твърде дълго само съм се возил без да разбирам нищо от коли. И си викам ей го, вземам едно голфче и се уча на него. Пък после живот и здраве като заразбирам, тогава за мерцедес ще мисля.

И тъй нещата изглеждат розови... но не чак...

В процеса на четене се мернаха догатки, за дискомфорта на голфът като возия, тежкия волан, проблемите с електрическите части, много били накъсявали. Също така никъде не намерих сервизна книжка на голф 2 дизел. Как аджеба се ремонтира това животно... ще трябва да се налучква ако някоя добра душа от форума не ми помогне.

Та за туй съм тръгнал да купувам голф 2 1.6 ТД.

Ама много се надявам някой тук да се включи и да ми обясни кои от тия неща са близки до реалността и кои не са. Ако може така някой линк към технически данни на Д, ТД и ГТД, че аз още не схващам разликата. И други полезни неща по ваше усмотрение.
Как се избира дизел на старо и в частност голф на старо? За какво да се гледа, какво да се пробва? Къде да си намеря майстор дето да ми я прегледа като я взема, или дай-боже преди да я взема? От къде да си купувам части за смяна... може би втора ръка от морги... ама от къде?

Пък ще почерпим по бира... или винце :)




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот emo-gar » Сря 01 фев 2012 12:05


Ако попаднеш на Пасат Б3,с мотор SB(dizel 1.6 с турбинка и кулерче,към 80 добитъка) в добро състояние-доволен ще останеш,по добър е от Гого.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот IvailoOo » Сря 01 фев 2012 14:52


Не знам дали SB-то монтирано в Пасат е по-добро от това в една 2ка,но от 1.6 ТД няма да останеш разочарован,ако е добре поддържана. На бащата на 2ката беше с 1.8mi, и му насадихме 1.6тд. Освен по-ниския разход,колата вървеше повече. И от близо 10г. насам колата е в едни познати и ошще си джитка без да е имала ремонти по мотора(само окачване и разни нормални неща за нашите пътища).Единственият им недостатък е че пукат глави. Иначе лятото мислех да разкарам 4ката за една форумна 2ка обаче докато се навият за моята голфа го свалиха от продажба :lol:


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот boi4eto » Сря 01 фев 2012 14:57


Сега в този студ се взима дизел, както каза колегата по-добре Пасат ТД+И, виж моя в гаража. Пък, ако си толкова мераклия пиши може и да ти го продам, ако те интересува пиши на лични.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот milmar » Сря 01 фев 2012 15:11


Карал съм Голф 1.6 ТД (само че 1-ка :D ) , бях супер доволен . Извънградско ( моят крак не е лек ) ми даваше около 4 , градско около и малко над 6 л./100 . Пуках му главата , но от нехайство ,на една бензиностанция проверявах антифриза и бях забравил да сложа капачката на разширителния съд :oops: . В един баир изхвърли водата и спука глава .
После смених главата и карах още доста . Но купето ми изигра много жесток и опасен номер по магистралата Сф-Рс някъде около втория тунел . С последни издихания ме прибра вкъщи . После на собствен ход , макар с куцо краче отпътува по последната си магистрала .... Тя за мен е незабравима кола , мечтая си пак да имам такава някой ден :) .

Мисълта ми е :двигателя е важен , но аз лично бих наблегнал на купето !


Fili
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 01 фев 2012 3:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот Fili » Сря 01 фев 2012 18:27


До тук изводите от коментарите са:

1. Купувай дизел на студено. - което е известно от тази тема: viewtopic.php?f=24&t=52018

2. Пасат В3 SB 1.6 TD+I е по-добре от голф 2 ТД. Но след известно търсене по форума се натъкваме на тази тема: viewtopic.php?f=24&t=198519 и се вижда, че дори извън града разхода не пада под 6/100.

3. Голф 2 ТД е здрава и дурако-устойчива машина и потребителите са доволни.

4. Купето е по-важно от двигателя, защото двигателя е здрав ама купето не и трябва да се гледа при купуване.

Хайде сега да видим някой знае ли:
- къде се намират упътвания как да си ремонтираш сам голф 2 дизел
- Каква е разликата в техническите характеристики между Д, ТД и ГТД при голф 2
- От къде е добре да се купуват части на старо, пък и на ново за ремонт на въпросният голф
- Къде са му слабите места на голф 2 ТД и какво трябва да се гледа като се купува стар голф. За двигателя вече е описано прекрасно и твърде подробно в viewtopic.php?f=24&t=52018

Благодаря за помощта


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот vwpnss » Сря 01 фев 2012 19:14


Във връзка с двигателите, има чист дизел (атмосферен, D) и турбо дизел (TD). GTD не е двигател, а е модификация на купето на колата, ако е GTD има пластмаси на веждите и праговете, седалките са други, стъклата са затъмнени и т.н.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 01 фев 2012 19:21


Имах пасат SB И голф JR много бях доволен и от двата. SB-то обаче върви една идея повече.
А един приятел кара голф 2 1V с много запазен и поддържан двигател,на -15 градуса пали като TDI.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот stefan4o » Сря 01 фев 2012 19:37


milmar написа: Мисълта ми е :двигателя е важен , но аз лично бих наблегнал на купето !

Подкрепям ! При такива стари коли гледай най-вече купето. Повечето са в състояние "автоморга". Колата за годините си е била добра, действително. Сега е просто една антика. Трудно е да намериш читава такава. Или ако намериш, цената може да ти се види доста висока. Иначе барутници за по 1000 лева има колкото си искаш. Ако е само заради цената на км, един 1.6 или 1.8 ще ти излезе по-евтино, ако е с газова, също и 1.3, но той е малко по-слабичък двигател. Идва момента с резервните части. Ако смяташ да я караш дълго време е хубаво да се запасиш с такива, щото тези коли изчезват от пътищата и моргите. От време на време изпада по някоя за сплав-комерс. :beer


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот alopoo » Сря 01 фев 2012 19:47


Ами аз имам едно такова mk2 1.6D. До колкото си спомням 1.6D е с код на двигателя JP, а 1.6ТД е с код на двигателя JR Има още едно което освен с турбо е и с куулер ама него не го знам. Та да ти кажа аз с кви впечатления съм останал от голфето.... Много непретенциозен от към консумативи и гориво, гори всичко (олио, гадна нафта, трансформаторно масло), доста евтини части, нисък разход - от 4 до 4.5 извънградско и към 7 градско. Обаче кофтито е че тези голфове които са 1.6D са само с 4 скорости и като излезеш извън града и като го изпънеш със 100 в кабината става нещо ужасно... да не говорим че постоянно имаш чувството че двигателя ще абортира всеки момент. Лошото е че много често чета хора да се оплакват, че дори и след основен ремонт им гори масло, на кой повече на кой по-малко... на мене също си ми гори масло и то доста...към 1.5 литра на 1000 км. За сега е поносимо, ама ако се увеличи още нз кво ще правя. Та така ако те интересуват още неща питай... квото можем ще помагаме


Потребителски аватар
joro^
Мнения: 327
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоeвград

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот joro^ » Сря 01 фев 2012 19:51


Колега не всички са с 4-скорости пък и кутията се сменя не е проблем.Това за маслото е пълна глупост особено това след основния ремонт :!: .


golf_td
Мнения: 716
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pomorie

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот golf_td » Сря 01 фев 2012 20:01


Колега, от септември месец 2004-та година карам голф 2 1,6тд - доволен съм от колата като цяло, за разхода си прав , наистина харчи толкова, не мога да не спомена , че преди 5 години ходихме 4 човека от Поморие до Димитровград и обратно - кажи речи 500 км - излезе ни по 10 лв на човек на тогавашната цена на дизела...Моя единствен основен проблем по колата е, че гори масло - около 1 л на 1500 км , но аз така я взех от самото начало, още от Германия дойде с този проблем, но за тези вече почти 8 години не се е влошило това положение - не става повече този разход на масло , всеки я беше отписал тази кола, когато открих още преди в началото , че гори масло, но въпреки това - изминах малко над 100 000 км само аз! , така че ... кучета са отвсякъде, ако на някой му е чудно защо не съм отстранил този проблем - всички майстори по всички сервизи ми казват, че ремонта на този проблем е повече от цената на колата ми и ме съветват да доливам масло и наистина .... от 2004 година до сега си доливам и смея да твърдя че нямам никакви проблеми с колата.


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот boi4eto » Сря 01 фев 2012 20:09


golf_td написа:Колега, от септември месец 2004-та година карам голф 2 1,6тд - доволен съм от колата като цяло, за разхода си прав , наистина харчи толкова, не мога да не спомена , че преди 5 години ходихме 4 човека от Поморие до Димитровград и обратно - кажи речи 500 км - излезе ни по 10 лв на човек на тогавашната цена на дизела...Моя единствен основен проблем по колата е, че гори масло - около 1 л на 1500 км , но аз така я взех от самото начало, още от Германия дойде с този проблем, но за тези вече почти 8 години не се е влошило това положение - не става повече този разход на масло , всеки я беше отписал тази кола, когато открих още преди в началото , че гори масло, но въпреки това - изминах малко над 100 000 км само аз! , така че ... кучета са отвсякъде, ако на някой му е чудно защо не съм отстранил този проблем - всички майстори по всички сервизи ми казват, че ремонта на този проблем е повече от цената на колата ми и ме съветват да доливам масло и наистина .... от 2004 година до сега си доливам и смея да твърдя че нямам никакви проблеми с колата.

Майсторите са прави и ти постъпваш правилно.Щом колата върви и пали в студове, не е нужен ремонт равен на стойноста на автомобила. Трябва колите да се подържат, но не трябва да им ставаме роби!


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот passatfen » Сря 01 фев 2012 20:38


айде и аз да се включа...
та от както се помня (роден съм 93та) имаме пасат б2 1.6 чист дизел било е на 144 000 км когато е купено а сега е на 554 000 км и смея да твърдя , че това е кола която никога няма да го забравя... колата гори масло по принцип но след като му сложихме Oil catch tank сега гори малко по нормално и предполагам всички карали стария 1.6 със механични повдигачи би трябвало да знаят че при тях картерните газове веднага "цапат" въздушния филтър...примерно ако се сложи нов за 5-10 км може да е чисто черен и затова е препоръчително да се сложи oil catch tank ние направихме от стара тубичка за масло от 1 литра , верно малко грозно стои но си върши работата отлично , двигателя е много корав може всичко да пробвате с него ако искате карайте с пълна газ колкото искате няма да създаде проблеми. И по-горе някой колега беше коментирал 4 степенната скоростна кутия , моя е същия и мога да кажа че след 100 км/Н се затихва малко... по принцип крака ми е доста тежък и нормално си държи 140 км/Н на равен път.
Несъм карал 1.6 ТД вариянта но според мен ако се намери читав чист дизел ще издържи повече от турбинирания така ,че успех със търсенето :beer


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо пък точно голф 2 дизел....

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 01 фев 2012 20:54


alopoo написа:много често чета хора да се оплакват, че дори и след основен ремонт им гори масло, на кой повече на кой по-малко...


Да така е когато ремонта не е направен както трябва. Даже имаше тема на един колега голфчето му едва запалило след основен ремонт даже изхвърлило маслото през щеката след като "майсторите" му сложили един размер по-малки сегменти facepalm



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта