Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Вто 26 мар 2013 22:20


Колеги...дайте ми съвет да чистя ли геометрията на турбото или имам другаде проблем, примерно във вакуумния блок. Давам ви и лог файла на магистрала предимно на 5-та и 6-та предавка.Вижда се на лога как на моменти докато показва максимума 2601мбар малко пада и после пак вдига налягане. Стойностите на бууст уреда са ми доста високи и на моменти заковава и 1,8бара. Колата е с ремап и стоково 1749ва рециклирано преди 30000км турбо. Никога не съм следял стойностите и ако не се лъжа след ремапа ми казаха че overboost -а е 1,8 и холд 1,5 и на високи пада до 1бар. Нещо такова показваше в началото докато онзи ден не пренаду и заби в авариен режим 2-пъти и след стабилна ръчка явно се отпуши и после не ми е забивала. Даже и на този лог не ми е вкарвала в авариен режим.

Да свалям ли турбото да го чистя и втория ми въпрос е за вакуумния модул в който се намира н75...чувам, че дрънчи от време на време...все едно играе съчма в него.
Прикачени файлове
26.03.13.rar
(61.36 KиБ) Свален 245 пъти




Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот blade84 » Вто 26 мар 2013 22:42


Пробвай с настройка на актуатора. Не знам какви са тия 1.5 бара дето турбото трябва да работи по лога като гледам си иска до към 1.4, коетo си е нормално за 2.0 тди.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Dobromirski » Сря 27 мар 2013 6:13


Пренадува ДА ! Като гледам как на места кове на 2601, мисля, че 2601 е максималната стойност, която МАП-а може да покаже. (реалното налягане може да е доста по-високо, както и сам виждаш на бууст метъра .
Актоатора има смисъл да го пипнеш, само ако имаш много голям пик в началото, но при теб не успява да свали налягането във времето , така, че от там няма да постигнеш ефект.
Ако се съмняваш в управлението на турбината , вадиш вакума от актуатора , проверяваш дали геометрията има нормален ход ( като пускаш директен вакум) , след туй подкарваш колата с изваден вакум от актуатора, и ако пак пренадува, Единственото решение е намаляване на горивото по мап .
ПП: Гледам 67 МГ при 1,5 буст , не пушляви ли много тази кола ?


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Сря 27 мар 2013 9:34


Да, на места закрепва доста високи стойност от порядъка на 1,8 и ги държи и към високите след 3300-3400 започва едно леко падане до към 1,5 и чак след 4000 започва по осезаемо да пада под 1,5.
Извадих го и пробвах с външен вакуум и сякаш работи и не запира геометрията, като докато се движи държа лостчето, за да усетя някакво съпротивление, но ... не знам.
Ще пробвам тая вечер да я карам без вакуум към турбото и ще видя дали ще надуе.
Не, никога не ми е правила черни облаци отзад.

Примерно като карам с 1900-2000оборота и настъпя докрай педала на 5-та или 6-та налягането се вдига удря 1,8-1,9 после пада до към 1,6 за секунда две и после пак скача до около 1,7-1,8 и държи чааак до над 3000. При по ниски предавки цякаш има малко по-добро управление на турбото и няма такива големи разлики.

Помагайте, че скоро ще се прави май турбина :(

Колата беше ремапвана в хеед и изкара 143 коня на колела. Стоково беше 116. Като споменаха че за чипа се вдига 0,3 налягане.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот blade84 » Сря 27 мар 2013 22:38


Ако беше моя колата щях да си сложа оригиналния софт и да си карам. Тоя чип не е добре направен. Другия вариант е да се свържеш с някой който да направи нов чип, който разбира демек.


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Сря 27 мар 2013 23:28


То за чипа е ясно, че е боклук.
Колата при изваден вакуум за управление на актуатора май не трябва да надува грам нали? Щото тая вечер пробвах на магистралата безз вакуум и надува в ниските малко, но нагоре след 2,500-3000 стига до 1,3-4-5 бара и задържа нагоре.

Май е зверски запекла геометрия а... как мислите???


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Dobromirski » Чет 28 мар 2013 8:06


Малко по-нагоре ти казах какво да направиш, сега ще ти обясня подробно, за да можеш да разбереш.
Първото нещо , което трябва да направиш е да се увериш, че геометрията не е запекла и разтоварва турбината до край. Най сигурният начин за това, е да откачиш актуатора от лостчето на геометрията и да го размандахерцаш на ръка. Движението трябва да е без никакво усилие с ясно изразено спиране в двата края без абсолютно никакви заклинвания . След като се увериш, че всичко е ОК, отпада необходимостта от демонтажа на турбината. Монтираш обратно актуатора, като се уверяваш, че е предварително напрегнат с поне 2 мм. (тоест лостчето на геометрията се връща докрай, дори актуатора се свива с около 2мм при монтажа). Така си сигурен, че когато няма вакуум или N75 казва на актуатора да разтовари докрай, турбината наистина е разтоварена и няма какво да се направи повече.
Въпреки това обаче турбината продължава да пренадува ! ЗАЩО ?
Защото при високи обороти (над 3000), където дебита на въздуха през двигателя вече е голям в съчетание с количеството изгорели газове от голямата порция гориво (67mg ), през топлият охлюв на турбината минава такова голямо количество газове, че дори и при напълно разтоварена VNT, турбината се върти твърде бързо и успява да вдигне налягане над исканото към момента.
Както разбираш вече, единственият начин да се овладее този не контролиран надув е да се намали дебита на изходните газове, а това може да стане единствено чрез намаляване на порцията гориво , като се ограничи по MAP ( за препоръчване) !
ПП: Всичко това при условие, че всмукателният колектор е с добра проходимост !


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Чет 28 мар 2013 9:48


ОК, мерси за разясненията. Тия дни точно това ще правя.
НО искам да ми отговорите (отговориш) само на един въпрос... при махнат вакуум от актуатора (демек без управление), дори и след 3000 оборота възможно ли е да надуе турбината на 1,4 бара при положение, че не и е зацапана геометрията и тя работи нормално? Защото за мен не е нормално и логично да се е зацапала геометрията.

При мен от 1500 има налягане от 0,5, към 2000 и нагоре налягането се вдига стабилно и след 2500 подчертавам без вакуум към актуатора скача на 1,4-5???


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот nasko1978 » Чет 28 мар 2013 10:07


Актуатора все пак провери ли го?Катализатор има ли колата? :rolleyes
Добри намекна и за всмукателният колектор,дали е чист?!!


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Чет 28 мар 2013 10:12


Всмукателя е чист, актуатора е здрав, но пак питам трябва ли въобще да прави налягане турбото без управление на актуатора, без вакуум към него просто с изваден маркуча?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот nasko1978 » Чет 28 мар 2013 10:15


Актуатора според теб е физически здрав само ??? Или си направил това ,което ти каза Добри???Движи ли се геометрията МАЗНО И ЛЕКО ,А?

Да ще си прави налягане,но ще е много бавно и мудно и не трябва да пренадува.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Dobromirski » Чет 28 мар 2013 17:10


Dobromirski написа: ...... когато няма вакуум ......и турбината наистина е разтоварена няма какво да се направи повече по управлението й.
Въпреки това обаче турбината продължава да пренадува ! ЗАЩО ?
Защото при високи обороти (над 3000), където дебита на въздуха през двигателя вече е голям в съчетание с количеството изгорели газове от голямата порция гориво (67mg ), през топлият охлюв на турбината минава такова голямо количество газове, че дори и при напълно разтоварена VNT, турбината се върти твърде бързо и успява да вдигне налягане над исканото към момента.
Както разбираш вече, единственият начин да се овладее този не контролиран надув е да се намали дебита на изходните газове, а това може да стане единствено чрез намаляване на порцията гориво . ( за препоръчване, като се ограничи по MAP ) !


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот kenwood » Чет 28 мар 2013 23:35


Dobromirski написа:
Dobromirski написа: ...... когато няма вакуум ......и турбината наистина е разтоварена няма какво да се направи повече по управлението й.
Въпреки това обаче турбината продължава да пренадува ! ЗАЩО ?
Защото при високи обороти (над 3000), където дебита на въздуха през двигателя вече е голям в съчетание с количеството изгорели газове от голямата порция гориво (67mg ), през топлият охлюв на турбината минава такова голямо количество газове, че дори и при напълно разтоварена VNT, турбината се върти твърде бързо и успява да вдигне налягане над исканото към момента.
Както разбираш вече, единственият начин да се овладее този не контролиран надув е да се намали дебита на изходните газове, а това може да стане единствено чрез намаляване на порцията гориво . ( за препоръчване, като се ограничи по MAP ) !


Taka...тъй като наблягаш, че горивото е проблем ще кажа следното....след като направих ремап на колата и рециклирах турбото, колата правеше пик на 1,7 и после държеше 1,5 холд колкото е исканото налягане...имам и стари логове и отклонението е 30-50мбара при ръчки. Ясно ми е че пренадува, но явно не е проблема горивото. Затова питах, при откачен актуатор от вакуума както е мксималното налягане което може да вдигне турбото? В началото написах, че никога не съм следял прецизно налягането, но по уреда...иначе логове съм си пправил.

Специално за теб днес махнах чипа и в момента съм със стоков софт за 140 коня:) пик на 1,4-5 и холд на 1,35. След като видях, че пак пренадува с 0,3 някъде, отново махнах управлението на актуатора и без вакуум пак си жули по 1,5бара и ги задържа...сега пак ли е от горивото? Дали съм с чип или без, без вакуум си се държи и надува по еднакъм начин, значи не е било от горивото, ами за първо време се насочвам към геометрия.

И отново никой не ми отговори колко и кога(след колко оборота) трябва да надува турбото без управление?


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот blade84 » Чет 28 мар 2013 23:48


Трудно някой ще каже след колко оборота надува турбото без управление. Старите дизели на 2000 / 2100 някъде надуват, но там налягането което се постига е по ниско. Трябва да се види къде Н75 е напълно отворил и оттам демек вече си без него. Иначе къде ги видя тия 0,3 бара. 1.5 - 1.35 са 0,15. Според мен си е нормално колата на направи пик на 1.4 и да свали на 1.35 после.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно

Мнениеот Dobromirski » Пет 29 мар 2013 5:22


blade84 написа:Иначе къде ги видя тия 0,3 бара. Според мен си е нормално колата да направи пик на 1.4 и да свали на 1.35 после.

:th_up
Значи , казваш, че със стоковият софт успяваш да държиш на 1,35 бара, а със чипнатият не успяваш да поддържаш 1,5 и катери нагоре и ми обясняваш, че не било от горивото ??!! Интересно :mhihi

Мисля, че в двата поста горе, бях повече от подробен какво точно трябва да направиш и в каква последователност . И да , не си мисли, че без вакуум, едва ли не няма да имаш турбина. Естествено че, ще имаш, но при условие , че геометриата е върната докрай, турбината не би трябвало да вдига над исканото налягане ( при високи обороти и максимална газ, защото това е критичният момент ) . От тук нататък, единственото решение е намаляване на горивото. Сега ми кажи , какво точно пак не разбра ?

ПП : Аааа и още нещо : Казваш, че със оригиналният софт, колата държи холд на 1,35, а пък без вакуум катери до 1,5 ? :eek Как става тая работа ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: JMJ, kalin09, miro slav, pe6o__ и 42 госта