:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Изолиране на охладител за нафта ТДИ 131к.с. помпа-дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sicero
Мнения: 66
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Изолиране на охладител за нафта ТДИ 131к.с. помпа-дюза

Мнениеот sicero » Вто 07 фев 2012 9:13


Здравейте! Имам една идея,но не знам дали е удачно.Колата е Ауди ТДИ 131к.с. помпа-дюза.Искам да изолирам радиаторчето ,които се намира под купето и охлажда нафтата.Да го сваля за да подгрява по бързо горивото.Дали има опасност,за тандем помпа,дюзи или да го махам.Ако има някой опит,моля да помогне.




Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Охладител за нафта

Мнениеот krasio00o » Вто 07 фев 2012 11:57


До колкото знам това радиаторче охлажда нафтата която се връща в резервоара и едва ли ще има особен някакъв ефект


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Охладител за нафта

Мнениеот Jivko7777 » Вто 07 фев 2012 12:31


Е в тия студове може, но по стопли ли се веднага го слагай ;) щото тая гореща нафта грам няма да върви колата...


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Охладител за нафта

Мнениеот sam_boha » Вто 07 фев 2012 12:39


Аз ще дам мнение, което в случая е нещо като спам. Все си мисля, че е изчислена "работната" температура на нафтата, за да се сложи този охладител. Имам предвид, че по всяка вероятност в Германия са взели предвид, че ТДИ се кара и при по-студен климат и вероятно не е проблем да си е охладена нафтата...
Вероятно ще ме засечете с качеството на горивото в БГ, но моля да се обърне внимание, че когато "развалиш" заводски компонент, за да го подобриш, обикновено се прецакваш.
Та, нека колегата хубаво да обмисли премахването на каквото и да било "излишно", дето "що изобщо са го слагали?!".
Сещате се за дискусията за демферния маховик и защо изобщо е създаден.


Потребителски аватар
sicero
Мнения: 66
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладител за нафта

Мнениеот sicero » Вто 07 фев 2012 15:13


Благодаря,за отговорите.Забелязах че при по топло време,разхода е по нисък,сега е доста висок.Относно изчисленичта,за Германия,там не знам дали имат такъв охладител,но тази е от Италия.И защо да не върви грам,стария ми Голф колко повече е загрят,толкова по добре работи.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Охладител за нафта

Мнениеот red.devilll » Вто 07 фев 2012 15:19


Моя е от Германия и има охладител,но е отдолу на купето-под пасажера.
А за разхода нормално е като е по-студено и на къси разстояния да харчи повече.За апетита на гориво има значение температурата на мотора а не толкова на нафтата

Последна промяна от red.devilll на Вто 07 фев 2012 15:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sicero
Мнения: 66
Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладител за нафта

Мнениеот sicero » Вто 07 фев 2012 15:21


Да, и моя е там.


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Охладител за нафта

Мнениеот Jivko7777 » Вто 07 фев 2012 16:40


sicero написа:Благодаря,за отговорите.Забелязах че при по топло време,разхода е по нисък,сега е доста висок.Относно изчисленичта,за Германия,там не знам дали имат такъв охладител,но тази е от Италия.И защо да не върви грам,стария ми Голф колко повече е загрят,толкова по добре работи.


Колкото по студена нафта и въздух толкова повече кислород --> по голям вървеж ;)


Потребителски аватар
golf3lom
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 27 окт 2010 12:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lom

Re: Охладител за нафта

Мнениеот golf3lom » Вто 07 фев 2012 17:40


Колкото по студена нафта и въздух толкова повече кислород --> по голям вървеж ;)[/quote]


И при мен е така, даже се зачудих дали е възможно при по-студено време да върви повече, но ето че не ми се е сторило :)


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Охладител за нафта

Мнениеот mccoy » Вто 07 фев 2012 18:42


krasio00o написа:До колкото знам това радиаторче охлажда нафтата която се връща в резервоара и едва ли ще има особен някакъв ефект

:да:
колко мислиш че ще стоплиш нафтата в резервоара че за започне да гори като лятото :D


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Изолиране на охладител за нафта ТДИ 131к.с. помпа-дюза

Мнениеот K » Вто 07 фев 2012 19:10


Карай си колата и не се занимавай с глупости. :)


bobby006
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Изолиране на охладител за нафта ТДИ 131к.с. помпа-дюза

Мнениеот bobby006 » Вто 07 фев 2012 23:14


Целта на този радиатор е да потдържа определена температура на горивото предвид това, че повечето горивопроводи при помпо-дюза са близо до двигателя и логично горивото в тях се прегрява, поради тази причина таков радиаторче няма при дизели с роторна помпа.


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Охладител за нафта

Мнениеот Jivko7777 » Вто 07 фев 2012 23:53


golf3lom написа:Колкото по студена нафта и въздух толкова повече кислород --> по голям вървеж ;)



И при мен е така, даже се зачудих дали е възможно при по-студено време да върви повече, но ето че не ми се е сторило :)[/quote]

Добро утро, лятото дизел не върви...захладне е ли почва да му идва силата...


Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: Охладител за нафта

Мнениеот Jivko7777 » Вто 07 фев 2012 23:53


mccoy написа:
krasio00o написа:До колкото знам това радиаторче охлажда нафтата която се връща в резервоара и едва ли ще има особен някакъв ефект

:да:
колко мислиш че ще стоплиш нафтата в резервоара че за започне да гори като лятото :D


Вервай ми може много да я стоплиш...


Кънев
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 31 окт 2008 15:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: Изолиране на охладител за нафта ТДИ 131к.с. помпа-дюза

Мнениеот Кънев » Сря 08 фев 2012 8:32


Целта на този радиатор е да охлади излишната нафта, която е твърде гореща и при вливането си в резервоара би могла да повреди нивомерната уредба.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1, jordan17772, kukata_pasat и 95 госта