AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот viktoris » Пон 20 фев 2012 18:00


За Пасат Б5 1.9 ТДИ АФН говорим.....

В големите студове една сутрин колата запали много трудно и с много въртене....и след като запали,работеше много зле по зле от трактор, направо имах чувството че ще се разпадне...

Мислех че ще се оправи като позагрее....но след 15 мин огасна сама и не иска повече да запали....

След смяна на нафтов филтер ,обезвъздушаване,греене на стартер,картер ,резервоар,зареждане на акумулатор и т.н.,запали пак със зор но пак същата работа....

Тогава се сетих че може да е нещо сериозно и отворих капака на главата да гледам белезите на ангренажа....и тогава видях един повдигач счупен и оптегача на ангренажа повреден....има там един "стопер "дето играе между 2 ограничитела....та той се беше "изпрошнял" и беше охлабил ремъка....

Лошото е че не обърнах внимание преди да сваля ангренажа дали е прехвърлил зъб :banghead: ...много се бях стресирал :oops:
Махнах повдигачите и клапаните изглеждаха добре ,нямаше пропаднали....

Изхвърлих всичките парченца на повдигача,позапилих разпределителния вал че се беше наранил от тях,както и главата покрай леглото на повдигача,че и там беше наранено,сложих нов повдигач ,събрах всичко и колата запали и работеше перфектно,същата мощност ....вече 1200 км след това...НО....ГОРИ МАСЛО..повече от обикновенно....вчера от Монтана до Мальовица и обратно 500 грама... :shock то ми гори по малко от турбото ,но сега.....

Бихте ли споделили мнение първо защо се е счупил повдигача....заради оптегача на ремъка ли или оптегача се е счупил после ,след счупвне на повдигача....изобщо какво е станало
....и второ от къде може да гори масло....

Благодаря предварително




gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот gancho » Пон 20 фев 2012 18:41


Не е лошо да напишеш с какво масло си бил при счупването, на -24гр.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот fox_vt » Пон 20 фев 2012 18:49


Единия вариант от втулката на клапана и гумичките.


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот Juiced » Пон 20 фев 2012 18:56


Виж какво е маслото при тази температура и си представи кога маслото се качва в повдигача
http://www.youtube.com/watch?v=ZwC5UyTkxy8&feature=related
И това забележи при масла с какъв вискозитет, ти не даде инфо с какво масло караш и затова ти давам пример само с температурата .....


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот viktoris » Пон 20 фев 2012 19:10


полусинтетично 10W-40 Castrol Magnatek Diesel

Демек се е счупил повдигача от липса на масло,не от прехвърлен зъб....


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 19:17


Счупването на повдигач е мн. неприятна ситуация с понякога сериозни последствия.Голям късмет,че не е потрошил вал(ангренажен) и оттам :bishop .Често виновник е гъсто масло не по спецификация(без да обвинявам колегата)или несъобразен с климата (температурата) визкозитет на маслото.А разхода (завишения) на масло-не мога да дам конкретен отговор,има резон в предположението на колегата fox_vt за водача на клапана и семеринг донякъде,аз си мисля че е по-вероятно да има криво стебло на клапана и оттам да износва интензивно водача и семерината(гумичката) на клапана, в последствие -разход на масло.Но това е само предположение-дано да не е ! :roll: Поогледай за теч дали няма отнякъде колега. Успех ти желая.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот gancho » Пон 20 фев 2012 19:24


Ето ти един нагледен пример за 10W40 и -20гр
http://www.youtube.com/watch?v=Sbem6KpF0gU
10W40 за тази зима не става(за миналата ставаше mhihi ),ако нямаш гараж....
Като видиш клипа си помисли какво става с твърдото масло като го нагнети помпата-чупи се на най-слабото място и там където е тясно и не може да се оттече.
Като запали на -24 ти изфорсира ли я допълнително?


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот viktoris » Пон 20 фев 2012 19:44


Ами може и да съм я изфорсирал :oops: ...знам ли,не помня....обикновенно паля без да влизам в колата дори.....само отварям вратата и въртя ключа и като запали я оставям да работи малко....но този път бях седнал на седалката.....

Ами след този случай забивах предницата в преспа от сняг и мятах едно дебело одеяло отгоре че колата ми е на двора отвън....

Иначе си има разни минимални течове от преди,аз постоянно си я оглеждам и ги знам....а и турбото ми гори ....но 500 гр за 500 км....??????... преди не беше толкова....


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот Juiced » Пон 20 фев 2012 20:20


Не ,го мисли зимата такова майката на всичко - оправи си колата и другата зима никакво 10в :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 20:36


Вчера приятел ми се оплака,че заради масло (10W-40) в големия студ преди няколко дни дето беше -превъртял основен лагер...То най-добре всички да имаме гараж, да са на завет колиците ни,тогаз това да се случи е малко до бих казал невъзможно да се случи дори и с 10W-40..


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот boi4eto » Пон 20 фев 2012 20:56


За мен това е не сериозно с 10в да се получават аномалиите който колегите по горе описаха, но щом казват, че е така им вярвам. Само да вметна, че 80% от колите у нас са стари и карат с 10в, проблема е по скоро някъде другаде, нека знаещите повече да си кажат мнението.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот Iezekil » Пон 20 фев 2012 21:30


ами аз бих вметнал,че 50% от колите които познавам са с 15/40.В тоя ред на мисли моята баракуда с 5-40 ли да я карам?


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот niikoo_1 » Пон 20 фев 2012 21:35


С хубаво 10В40 масло няма абсолютно никакви проблеми стига сте писали глупости и сте търсили под вола теле. :idea: :!: :!: :!:
Щото има и други неуки като вас и ще вземат да повярват на писаниците.

Това, че някаккъв необслужен мотор милионник се е счупил може да е поради хиляди причини.

Айде да ви дам един жокер Motul 6100 15W50 колите си палят и вървят без никакви драми в най-големите студове от доста време. :lol:

Айде още един жокер 5W40 Motul примерно има точка на течливост -36градуса, 10-40/15В50 пак от същата марка имат точка на течливост -30; -33градуса.
:lol: Декем разлика почти никаква.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот vasko__2 » Пон 20 фев 2012 21:46


fox_vt написа:Единия вариант от втулката на клапана и гумичките.

Точно така ,най-вероятно е счупен водача или е повредена гумичката.Проблема не е в маслото, а в обтегача на ремъка.Имало е среща на клапан с бутало,затова се е счупил повдигача.

Последна промяна от vasko__2 на Пон 20 фев 2012 21:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: AFN счупен повдигач при палене при -24°C. Причина?

Мнениеот niikoo_1 » Пон 20 фев 2012 21:48


Направо да отваря мотора и главата за ревизия.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта