пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
milenig73
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 27 дек 2010 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Trudovets

пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот milenig73 » Сря 29 фев 2012 16:54


колеги ако почистя геометрията на турбото трябвали да ходя на стенд мерси




Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот Sashko_Trg » Сря 29 фев 2012 19:03


Не не е нужно, но за да разбереш повече за това нещо, то е коментирано милиони пъти, само трябва да напишеш в търсачката на раздела нещо свързано с турбини или забиване и т.н.


П.П Лошото е че турбото не винаги винаги се оправя след чистене и пак забива ..


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот Даскала™ » Сря 29 фев 2012 19:05


След "мудното" каране през зимния период много лопатки запекоха...но с повече ръчкане на газта по вече чистия асфалт се оправят :wink:


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот emiltd » Сря 29 фев 2012 19:14


Sashko_Trg написа:Не не е нужно, но за да разбереш повече за това нещо, то е коментирано милиони пъти, само трябва да напишеш в търсачката на раздела нещо свързано с турбини или забиване и т.н.


П.П Лошото е че турбото не винаги винаги се оправя след чистене и пак забива ..


...едно от многото "полезни" качества на картерната вентилация mhihi

Последна промяна от emiltd на Сря 29 фев 2012 20:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот Даскала™ » Сря 29 фев 2012 19:17


Сложи "полезни" в кавички 8)


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот emiltd » Сря 29 фев 2012 20:12


Това го пиша,понеже доста се коментира,че картерните газове били там няква полезна смазка за матора,когато се беседва на тема тяхното изолиране,а ето един често срещан проблем със зацапване на геометрия именно от тази екомагия :не: ...и дори след като тя се почисти,след време възниква неминуемо същия проблем,особенно при предимно градско шофиране...Съветвам колегата с въпросния проблем да се погрижи за изолиране,след като почисти лопатките,за да избегне бъдещо налагане на интервенцията :beer


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот Даскала™ » Сря 29 фев 2012 20:22


Не е само от екологична гледна точка,защото изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на студено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата.Когато е свързана към смукателния колектор вакума помага.Така,че е хубаво да си има картерна вентилация.А до колко само тя е причина за зацапване на геометрията е спорен въпрос.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот emiltd » Сря 29 фев 2012 20:40


Даскала™ написа:Не е само от екологична гледна точка,защото изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на студено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата.Когато е свързана към смукателния колектор вакума помага.Така,че е хубаво да си има картерна вентилация.А до колко само тя е причина за зацапване на геометрията е спорен въпрос.


Карам всичките си коли така от доста години и минус не съм забелязал...от тръбата на газовете си духа прилично и не вярвам да е необходима помощ за този процес...при рали автомобилите вентилацията е отведена,но както и да е,иначе толкова хубаво си го написал,че за малко да повярвам,че едни картерни изпарения имат толкова глобални над и подфункции :roll: ...все пак нека не споря,че темата е за технически проблем 8)


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот Даскала™ » Сря 29 фев 2012 20:50


Сигурно тея cach oil (събирател за масло) са безумно скъпи та затва завода производител не ги монтира,а буха маркуча обратно в двигателя да цапа геометрията mhihi
Ама ние българите си обичаме по нашенски да си го Преправиме :drinking:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот morfei1 » Сря 29 фев 2012 21:06


Прецака ли се актуатора, геометрията спира да се управлява правилно в следствие се получава нагар и блокира с времето. И точно в този случай, след чистене проблема не се решава. Това при изправен мотор, Н75 и т.н.т

При един сравнително издухан мотор, който се кара с евтино масло и нафта.... уморен актуатор и т.н.т картинката ставя друга и има и други причини да се получи нагара, къде по бързо , къде по бавно.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот Даскала™ » Сря 29 фев 2012 21:12


Картерните газове казва Емката цапат яко геометрията?
Нормално е при шибани зимни условия и максимална скорост от 60 км/ч лопатките да блокират и да започнат проблемите,не мислиш ли?
Актуатори,клапани и т.н също може да им е дошло времето...


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот morfei1 » Сря 29 фев 2012 21:17


някой от вас има ли си на идея как работи турбото и геометрията?.... това с каква скорост е без абсолютно никакво значение. Колкото по често се натиска педала, толкова по-вече се движи геометрията.

Градското каране е проблем дотолкова, че турбината загрява и изстива непрекъснато. Теорията че като караш в града, газовете ти зацапват геометрията, е верен само ако ти е блокирал актуатора и дефакто геометрията не работи.

Актуатора най-често се прецаква, от ръжда, примерно когато колата е няква "запазена" Австрийка или Германка, която е прогнила до Н-та степен, карана е без кора, стои без гараж и т.н.т


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот Даскала™ » Сря 29 фев 2012 21:20


morfei1 написа:някой от вас има ли си на идея как работи турбото и геометрията?.... това с каква скорост е без абсолютно никакво значение. Колкото по често се натиска педала, толкова по-вече се движи геометрията.

Абе четеме тука...учиме се mhihi
Ми нали педала на газта и лопатките имат пряка врзъка?
Колкото повече натискаш педала толкова повече се движат (хода им!!!)?
Така,че...като го галиш и лопатките едвам мръдкат...как мислиш....дали им е трудно да ги пребори саждата?!


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот SCALE » Сря 29 фев 2012 21:24


Няма общо между картерни газове и зацапана геометрия. През геометрията минават горещите изгорелите газове , картерните газове минават през студената част , двете са изолирани , картерните газове цапат ЕГРа и колектора и пълнят ИК с масло и затова някои ги извеждат навън , други казват , че се променя баланса на наляганията в маслените магистрали и оттам мазането на турбото и т.н.В крайна сметка ще се окаже вярно , че турбото е консуматив ( както МАФа , филтрите..) и след примерно 300 000 се сменя с ново ( или поне карантията му ).


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г

Мнениеот morfei1 » Сря 29 фев 2012 21:30


Нормално, нали не си мислите че перката в него и втулките са вечни? Като си купите нови гуми те карат приблизително 60000км, според зависи начина и условията на каране, може да го скъсите на 40000км. или пък да го удължите на 70000км.. Ако пък карате с меки гуми и не обръщате внимамие, може да износите накоя преждевремено. Абсолютно всяко болче по колата е косуматив, а и тя самата като цяло - ВЕЧНИ НЕЩА НЯМА, а тези които ние ползваме са с изтекъл срок на годност :Mr Green Fun

Последна промяна от morfei1 на Сря 29 фев 2012 21:33, променено общо 3 пъти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта