


пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 14:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: s.Trudovets
пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
колеги ако почистя геометрията на турбото трябвали да ходя на стенд мерси
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Не не е нужно, но за да разбереш повече за това нещо, то е коментирано милиони пъти, само трябва да напишеш в търсачката на раздела нещо свързано с турбини или забиване и т.н.
П.П Лошото е че турбото не винаги винаги се оправя след чистене и пак забива ..
П.П Лошото е че турбото не винаги винаги се оправя след чистене и пак забива ..
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
След "мудното" каране през зимния период много лопатки запекоха...но с повече ръчкане на газта по вече чистия асфалт се оправят 

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Sashko_Trg написа:Не не е нужно, но за да разбереш повече за това нещо, то е коментирано милиони пъти, само трябва да напишеш в търсачката на раздела нещо свързано с турбини или забиване и т.н.
П.П Лошото е че турбото не винаги винаги се оправя след чистене и пак забива ..
...едно от многото "полезни" качества на картерната вентилация

Последна промяна от emiltd на Сря 29 фев 2012 20:14, променено общо 1 път.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Това го пиша,понеже доста се коментира,че картерните газове били там няква полезна смазка за матора,когато се беседва на тема тяхното изолиране,а ето един често срещан проблем със зацапване на геометрия именно от тази екомагия
...и дори след като тя се почисти,след време възниква неминуемо същия проблем,особенно при предимно градско шофиране...Съветвам колегата с въпросния проблем да се погрижи за изолиране,след като почисти лопатките,за да избегне бъдещо налагане на интервенцията 


Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Не е само от екологична гледна точка,защото изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на студено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата.Когато е свързана към смукателния колектор вакума помага.Така,че е хубаво да си има картерна вентилация.А до колко само тя е причина за зацапване на геометрията е спорен въпрос.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Даскала™ написа:Не е само от екологична гледна точка,защото изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на студено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата.Когато е свързана към смукателния колектор вакума помага.Така,че е хубаво да си има картерна вентилация.А до колко само тя е причина за зацапване на геометрията е спорен въпрос.
Карам всичките си коли така от доста години и минус не съм забелязал...от тръбата на газовете си духа прилично и не вярвам да е необходима помощ за този процес...при рали автомобилите вентилацията е отведена,но както и да е,иначе толкова хубаво си го написал,че за малко да повярвам,че едни картерни изпарения имат толкова глобални над и подфункции


Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Сигурно тея cach oil (събирател за масло) са безумно скъпи та затва завода производител не ги монтира,а буха маркуча обратно в двигателя да цапа геометрията
Ама ние българите си обичаме по нашенски да си го Преправиме

Ама ние българите си обичаме по нашенски да си го Преправиме

Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Прецака ли се актуатора, геометрията спира да се управлява правилно в следствие се получава нагар и блокира с времето. И точно в този случай, след чистене проблема не се решава. Това при изправен мотор, Н75 и т.н.т
При един сравнително издухан мотор, който се кара с евтино масло и нафта.... уморен актуатор и т.н.т картинката ставя друга и има и други причини да се получи нагара, къде по бързо , къде по бавно.
При един сравнително издухан мотор, който се кара с евтино масло и нафта.... уморен актуатор и т.н.т картинката ставя друга и има и други причини да се получи нагара, къде по бързо , къде по бавно.
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Картерните газове казва Емката цапат яко геометрията?
Нормално е при шибани зимни условия и максимална скорост от 60 км/ч лопатките да блокират и да започнат проблемите,не мислиш ли?
Актуатори,клапани и т.н също може да им е дошло времето...
Нормално е при шибани зимни условия и максимална скорост от 60 км/ч лопатките да блокират и да започнат проблемите,не мислиш ли?
Актуатори,клапани и т.н също може да им е дошло времето...
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
някой от вас има ли си на идея как работи турбото и геометрията?.... това с каква скорост е без абсолютно никакво значение. Колкото по често се натиска педала, толкова по-вече се движи геометрията.
Градското каране е проблем дотолкова, че турбината загрява и изстива непрекъснато. Теорията че като караш в града, газовете ти зацапват геометрията, е верен само ако ти е блокирал актуатора и дефакто геометрията не работи.
Актуатора най-често се прецаква, от ръжда, примерно когато колата е няква "запазена" Австрийка или Германка, която е прогнила до Н-та степен, карана е без кора, стои без гараж и т.н.т
Градското каране е проблем дотолкова, че турбината загрява и изстива непрекъснато. Теорията че като караш в града, газовете ти зацапват геометрията, е верен само ако ти е блокирал актуатора и дефакто геометрията не работи.
Актуатора най-често се прецаква, от ръжда, примерно когато колата е няква "запазена" Австрийка или Германка, която е прогнила до Н-та степен, карана е без кора, стои без гараж и т.н.т
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
morfei1 написа:някой от вас има ли си на идея как работи турбото и геометрията?.... това с каква скорост е без абсолютно никакво значение. Колкото по често се натиска педала, толкова по-вече се движи геометрията.
Абе четеме тука...учиме се

Ми нали педала на газта и лопатките имат пряка врзъка?
Колкото повече натискаш педала толкова повече се движат (хода им!!!)?
Така,че...като го галиш и лопатките едвам мръдкат...как мислиш....дали им е трудно да ги пребори саждата?!
- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Няма общо между картерни газове и зацапана геометрия. През геометрията минават горещите изгорелите газове , картерните газове минават през студената част , двете са изолирани , картерните газове цапат ЕГРа и колектора и пълнят ИК с масло и затова някои ги извеждат навън , други казват , че се променя баланса на наляганията в маслените магистрали и оттам мазането на турбото и т.н.В крайна сметка ще се окаже вярно , че турбото е консуматив ( както МАФа , филтрите..) и след примерно 300 000 се сменя с ново ( или поне карантията му ).
Re: пренадува турбото на голф 4 1,9 тди 110к 2002г
Нормално, нали не си мислите че перката в него и втулките са вечни? Като си купите нови гуми те карат приблизително 60000км, според зависи начина и условията на каране, може да го скъсите на 40000км. или пък да го удължите на 70000км.. Ако пък карате с меки гуми и не обръщате внимамие, може да износите накоя преждевремено. Абсолютно всяко болче по колата е косуматив, а и тя самата като цяло - ВЕЧНИ НЕЩА НЯМА, а тези които ние ползваме са с изтекъл срок на годност 

Последна промяна от morfei1 на Сря 29 фев 2012 21:33, променено общо 3 пъти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта