Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот viktoris » Пон 27 фев 2012 21:27


Въпреки че съм почти сигурен ,все пак ще попитам....има ли възможност когато ангренажа е сложен един зъб напред или един зъб назад на ГНП -то колата да пали,макар и трудно, и да върви,макар и с не много добра мощност ?

Каква е работата....

При големите студове палихме голфа една сутрин с дърпане и той запали но с 300 зора и работеше много зле и много шумно и нямаше никаква мощност и ако не го подържах във високи обороти гаснеше.....

След смяна на нафтов филтер ,подгряващите свещи ,въздушен филтер и обезвъздушаване пак не запали и пак същата работа.....

Отворих капака на главата и след като прикарах белезите на коляновия и разпределителния валове, видях че един зъб бе прехвърлил на ГНП-то....наместих го и тръгнах да паля но забравих фиксатора на зъбното колело на ГНП-то там и скъса ангренажа.... :oops: ...

Смених и ремъка и тогава колата запали и заработи добре,но....няма същата мощност като преди....по тромава е и някак си се мъчи като се набира ...едно тегаво такова ...все едно ще се пръсне двигатела.....осеща се доста разлика при вървенето преди и сега.....няма я онази лекота с която се изстрелваше......

Та какво може да е според вас...дали някои зъб съм объркал пак....или е мръднала помпата нещо .....

Щото когато първия път , след като я палихме с дърпане ,видях че белега на ГНП- то не съвпадаше,тогава нямаше никаква мощност....много по зле от сега.....

Последна промяна от viktoris на Вто 28 фев 2012 12:28, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък на голф 2 ГТД

Мнениеот tatenceto » Пон 27 фев 2012 23:34


Колега,като прави центровка,охлаби ли колелото на разпределителния вал.След поредната центровка,се върти мотора поне два пъти " на ръка " и отново се проверяват белезите.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот viktoris » Вто 28 фев 2012 12:42


Не съм колега ...ще го направя ....явно е нещо с центровката....гледам колата пуши повече от преди черно .
На 5-та по стръмното няма толкова мощност като преди и също така при тръгване е малко спъната и се замисля ...не ще да се изстреля като преди...както и да е ...

Бихте ли казали как точно да направя центровката...
..добре отхлабвам шайбата на разпределителния вал,слагам желязото отзад в разреза ....прикарвам белега на маховика да се вижда през дупката...(но къде, точно в средата ли , по назад,по напред в дупката..),кажете тънкостите .
Спомням си едно време като и правих основен ремонт майстора каза че може да я сложи на повечко предварение и да върви повече за сметка на по шумната работа на двигателя...или да работи по меко но да не върви толкова....това от ремъка ли зависи или се мести ГНП-то...щото гледам сега работи по тихо от преди ..


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот ktamen » Вто 28 фев 2012 12:52


А като си скъсал ремъка сети ли се поне да провериш компресията. Едва ли е минало без да се ударят клапаните и буталата. Провери компресията първо с палец и ако удържиш някой цилиндър направо сваляй главата, ако с палеца е добре компресията иди някъде да ти я измерят както трябва с манометър.
Винаги след като се пипа по агренажа се правят няколко оборота на ръка за да е сигурно, че двигателя се върти свободно :!:


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот viktoris » Вто 28 фев 2012 15:17


То ремъка се скъса при палене...надали е станало някоя поразия...а...имаш пред вид да се е счупило бутало ли....гледам че пали колата и не гори маслото...

Палеца къде го слагаш на дупката за подгряващата свещ ли ?

И да ,винаги въртя мотора на ръка след това.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот samo_pechka » Вто 28 фев 2012 16:12


Колега ..да не давам лоша прогноза,ама може да си ударил клапани..Задължително при скъсване на ремък се проверява за повредени повдигачи и компресия с компресомер.Ако има съмнително ниски стойности ,но общо взето близки, може да се капне по една супена лъжица масло във всеки цилиндър ,преди повторна замерка на компресията-качи ли се налягането-сегменти,остане ли без промяна -клапани ,а ако още при първоначалното замерване даде разлики големи в компресията -клапани! И ако нещо не е както трябва, се смъква глава и се прави ремонт по главата.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот ktamen » Вто 28 фев 2012 18:49


viktoris написа:То ремъка се скъса при палене...надали е станало някоя поразия...а...имаш пред вид да се е счупило бутало ли....гледам че пали колата и не гори маслото...

Палеца къде го слагаш на дупката за подгряващата свещ ли ?

И да ,винаги въртя мотора на ръка след това.

Да на дупката за свещта се слага палеца. Най-често се кривят клапаните. И буталата се чупят, но по рядко. Пробвай с палеца и ако го издухат всички цилиндри прави каквото е писал колегата над мен, ако удържиш въздуха на някой цилиндър с палец направо сваляй главата.
ПП Явно този път си забравил да го завъртиш на ръка.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот viktoris » Вто 28 фев 2012 19:13


Добре де.....след смяната на ремъка....повдига4ите бяха добре,двигятеля се върте6е на ръка....не казвам 4е не може да има крив клапан или не6то друго дето казвате....но после и това 6те гледам.....дайте центровката да видя първо....нали от тук се тръгва...

Колата запали при -6°С сутринта....върви си ,не гори масло,работи добре като загрее....просто няма съ6тата мо6ност....по спъната е.....например на една отсе4ка дето преди вдига6е 160 км/4, сега вдигна 140 км/4...или на баир на който преди подържа6е 120 сега скороста по4ва да пада...

Но и днес не остана време да я погледна....

Последна промяна от viktoris на Вто 28 фев 2012 19:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот ktamen » Вто 28 фев 2012 19:17


Тръгва се от проверка на компресията с палец - съвсем елементарна работа за 15 минути.
Проблема ти 95% е крив клапан, но с палеца може и да не го хванеш и ще трябва някой да ти измери компресията по нормалния начин.
Аз съм карал ладата една година с крив клапан - изкривих го като бутах колата на 4та скорост за да превъртя двигателя, бутах я сам - прави си сметка колко силно са се ударили буталото и клапана, но на клапана толкова му е стигало - и аз не измерих компресията тогава защото не ми се вярваше, че толкова лек удар може да повреди нещо. И си я карах спокойно цяла година тогава май издуха гарнитура и просто профилактично реших да напълня горивните камери с бензин и от едната камера бензина изтече подозрително бързо, едва тогава се сетих за слабия удар преди година.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот viktoris » Вто 28 фев 2012 19:26


Е ,направо 6те я замеря в някой сервиз ...4е да знаем за какво говорим.....няма да се справя за 15 мин....докато сваля тея све6ти....


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот nebeto » Сря 29 фев 2012 1:31


защо не се свържеш с "emiltd" и той е от твоя град и е доста в час.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот Dobromirski » Сря 29 фев 2012 5:44


Що занимавате човека с глупости ?
Ако има крив клапан или счупено бутало, на тихи обороти ще работи неравномерно. Проблемният цилиндър въобще няма да пали.
Тоя голф 2 предполагам е с бошовска помпа ? Ако да, центровката на помпата се прави като се развие болтчето отзад което е между изходните тръби. Във форума има описано как и на колко се прави центровката.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот viktoris » Сря 29 фев 2012 11:20


То4но това питам колега,центровка как да направя....но не мога да намеря тема дето описва как става ....ако някой знае 6те съм благодарен да пусне линк....

А колегата Емил от Монтана не се занимава с такива не6та ,питах го ве4е....другия майстор на когото имам доверие е много зает сега...та ако не се справя сам 6те трябва да из4акам....но определено предпо4итам да я направи някой дето знае какво прави.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот Dobromirski » Сря 29 фев 2012 11:48


Ей ти малко инфо за помпата:
http://store4.data.bg/herkules/Bosch_VE_Pumps.pdf
http://store4.data.bg/herkules/Diesel_Pump_Assembly.pdf
За центровката на помпата към двигателя - не разчитай на белязките .
Това е чувствителна работа и трябва да си се направи както си му е реда с индикатор през пробката на плунжера. За този двигател, мисля че е 1mm +/- 0.03 мм ход на плунжера при ГМТ на 1'во бутало. Провери за твоя двигател, казвам го по спомени. Май за ТД беше 0.8мм или обратното mhihi .
Плюса дава аванс на началото на впръскването от което идва малко по-твърда работа, малко икономия, малко по-лесно палене на студ и малко по-висока температура на горене. Минуса съответно прави обратното.
За плунжера отвиваш болтчето и бъркаш ето тук :
http://www.cs.rochester.edu/u/jag/vw/en ... iming.html

PS: Всичко има в нета ама друго си е на готово :dummy:


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Въпрос за поставяне на ангренажен ремък и центровка на голф2

Мнениеот viktoris » Чет 01 мар 2012 16:10


Мерси колега....демек си трябва майстор с подходящ уред за това....

Говорих с човек да я направи другата седмица....



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта