Масло и турбо на пасат

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Масло и турбо на пасат

Мнениеот shotoman » Пон 29 яну 2007 14:34


Става въпрос за пасат 97-ма, В5, 1.9 TDi, 110 конски сили. Първият въпрос ми е свързан с турбото. Онзи ден както си карах по магистралата и изведнъж колата ми отслабна страшно много. Вървеше си но го нямаше турбото. Аз усетихна крака как отслабна колата. Изключех от скорост, изфорсирах я и останових че турбото не свири. Прибрах се вкъщи, отворих капака и видях, че отляво има един маркуч дето влиза във вакума. Беше се прекършил. Стиснах го с пръсти да се изправи и накарах баща ми да у запали - турбото започна да свири и колата вече си вървеше нормално. Въпроса ми е наистина ли тоя маркуч е толкова важен и възможно ли е да е от него проблема или по-скоро е нещо друго и какво би могло да е.
Вторият ми въпрос е какво е най-подходящото масло за моят двигател. Какво масло ми препоръчвате вие и къде мога да проверя по книжка с какво масло го дават да се кара.
mod edit: Sunny




Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пон 29 яну 2007 14:38


Мисля, че става въпрос за В5. Всички майстори и всички от автомобилния бранш го наричат 4-ка, и не можеш да ги убедиш, че това е пасат В5... много са твърдоглави.

http://www.visi.com/~bhjelt/history.html
Тук ще видиш за какво става въпрос относно модела ;)
Просто това исках да кажа, а за турбото и маслото специалистите ще отговорят ;)


Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shotoman » Пон 29 яну 2007 15:32


Някакви идеи?


Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shotoman » Пон 29 яну 2007 16:21


Хора много ми е спешен отговора на тези въпроси. PLs помогнете


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Пон 29 яну 2007 16:45


важен е този маркуч! за маслото всеки сам си преценява и си хвали неговото масло ! не прави компромис с цената ! аз лично със с полусинтетика Кастрол.Сменям редовно на 8 000 . не съм имал проблеми.Не ми харчи масло - за 3 смени до сега от резервната тубичка за доливане съм сложил малко повече от половината.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 29 яну 2007 16:48


Да, маркуча е важен - това е вакуум, и управлява турбото - както клапан, така и променливата геометрия при твоя модел. За маслото има СТОТИЦИ страници изписани само на този форум. С 2 думи - маслото трябва да съответства на изисквания на Volkswagen. Нямам ги тук при мен, но ти използвай търсачката. Ако до довечера не си се справил, мога да ти помогна. Основно във форума се препоръчва масло MOTUL - може и малко скъпо да ти дойде, ама и колата ти не е за 3000 лв., нали ?
Успех !


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Пон 29 яну 2007 17:37


Не искам да те плаша,но аз имах същата диагноза и след смяна на доста маркучи продължава да го прави тоя номер с "олекването".Карай така,ако се обади пак иди на свястна диагностика с компютър-там ще ти кажат какво е.Явно го има това като проблем,защото и други колеги са писали по темата.
А за маслото аз съм с valvoline-полусинтетика.Говорим за същия автомобил.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 29 яну 2007 17:48


ако вакуум системата за управление на турбото не е изправна, :!: компа на колата я вкарва в авариен режим.като съвет си смени вси4ки вакуумни марку4ета и след това мини някои да ти из4исти грешките(има на 100процента)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 29 яну 2007 18:46


shotoman,
в моята книжка за колата (можеш да видиш коя година е) пише за твоя двигател, че маслото трябва да покрива (да отговаря на) изиксванията VW 505.00 (пише нещо и за VW 500.00).


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 29 яну 2007 19:08


Ами оправи си проблема с маркуча /смени го щом се е прецакал вече/ и си карай щом колата си върви нормално. Ако обаче забележиш пак да прави така отиваш на диагностика с VAG-COM а ако имаш тази възможност го направи още след смяната на маркуча за да си спокоен ! А за маслото може да слагаш всичко на което пише VW 505.00 в спецификацийте оттам нататък ти си харесваш марката и цената!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта