Здравейте колеги,
От известно време ми се губи антифриз на колата(около 500ml на 200км).Сменил съм тройника и термостата.Проверих за издухана гарнитура мисля че не е от нея.След обстоен оглед на колата открих,че под разщирителното казанче има отвор който мисля че има клапан за налягането на течността.Но даже и при студен мотор покрай този отвор е мокро.Въпроса ми е може ли това клапанче да е паднало защото след като го огледах не виждам никакво клапанче ,а просто празна тръбичка.
edit: сега разбрах ,че това същност не е клапан ,а нещо като преливник когато се покачи нивото или изпуска капачката да излезе от там антифриза и сега се съмнявам че за смяна е капачката.Според вас може ли да е тя проблема?
Загуба на антифриз passat b5 afn
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Привет колега.За начало вземи от някой приятел капачката на разш. казанче за проба и покарай малко по-агресивно.На самата капачка е клапанчето за налягането в системата.Ако няма промяна ..лошо.Като постопли мотора провери си маркучите за антифриза дали са "твърди" като камък и "надути" и дали изхвърля течност от казанчето.Много е вероятно тогава да имаш проблем с гарнитура - глава. Проверява се със спец. ленти за изгорели газове в разш казанче .Ако обаче са в нормално състояние и не са твърди - може и банален случай с пукнато казанче да имаш
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Здравейте отново
След като смених капачката на казанчето два пъти като втората е оригинална резултата е че на къси разстояния загубата на антифриз е малка,но на дълъг път за морето за 250км имаше загуба от 2 литра.Колата не загрява ,върви добре не надува маркучи и не пуши бяло от ауспуха.Няма видими течове по охладителната система единствено от преливника на казанчето при опипване с ръка има капки охладителна течност и има следи от пръски върху масления филтър и около казанчето което ме навежда на мисълта че се изпарява.Ходих в сервиза на volkswagen Русе и ми казаха ,че без да свалят главата не могат да разберат дали е гарнитура или спукана глава от вътре.А лично моето мнение е че вкарва изгорели газове в охладителната система и съответно създава по голямо налягане и клапанчето на капачката отваря и антифриза се губи през преливника.Моля за съвет преди да престъпя към смяна на гарнитура.Благодаря предварително.
След като смених капачката на казанчето два пъти като втората е оригинална резултата е че на къси разстояния загубата на антифриз е малка,но на дълъг път за морето за 250км имаше загуба от 2 литра.Колата не загрява ,върви добре не надува маркучи и не пуши бяло от ауспуха.Няма видими течове по охладителната система единствено от преливника на казанчето при опипване с ръка има капки охладителна течност и има следи от пръски върху масления филтър и около казанчето което ме навежда на мисълта че се изпарява.Ходих в сервиза на volkswagen Русе и ми казаха ,че без да свалят главата не могат да разберат дали е гарнитура или спукана глава от вътре.А лично моето мнение е че вкарва изгорели газове в охладителната система и съответно създава по голямо налягане и клапанчето на капачката отваря и антифриза се губи през преливника.Моля за съвет преди да престъпя към смяна на гарнитура.Благодаря предварително.
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:42
- Автомобил: passat
- Двигател: 1.9 tdi afn 1998
- Местоположение: veliko tarnovo
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
здравей колега.и аз съм в абсолютно същото положение.пробвах със друго казанче и с 2 други капачки и резултата е същия.изхвърля антифриза само като е в движение колата.на място я държах на близо 4000 оборота 30 минути и капка не излезе през преливника.като тръгна да я настъпвам 140-150 км. тогава го хвърля.ако я карам 90-100 км. максимум почти не го изхвърля тоест трябва да се натовари двигателя главно на 2,3,и 4 скорост и тогава го изхвърля най-вече.работата отива на отваряне на главата и дано се окаже само гарнитура 4е иначе лошо ако трябва да се сменя главата.и на мен не ми се иска да отварям главата но маи е неизбежно.забравих да спомена че ми правиха тест за изгорели газове и се оказа отрицателен тоест няма изгорели газове в което няма логика.щом няма изгорели газове , кое прави налягане в системата и кара антифриза да излиза през преливника.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
При мен проблема е подобен . Колата както й да я карам не минава 87 - 90 градуса ,не хвърля антифриза но маркучите стават твърди. Смених капачка на разширителния съд и нямаше ефект. Не съм правил тест за изгорели газове в системата.
- nasttii
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: от тука
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Май гарнитурата е за смяна щото като я настъпиш тогава се включва турбото и набива налягане в цилиндрите в следствие на което ако е зле гарнитурата надува маркучите и изхвърля антифриза ,а на празен хот турбото не се включва ,а само в движение.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Като гледам май повечето сте за гарнитури тук.
Към колегата пуснал темата - 99.9% е проблема в гарнитурата, 0.01 е да е пукната главата, аз поне досега не съм имал случай на такъв мотор проблема да излезе в главата.
А за това че турбината помага да надува в охладителната система през цилиндрите - при 30 бара компресия, дали 1 в повече или по-малко ще е решаващ, съмнявам се.
Към колегата пуснал темата - 99.9% е проблема в гарнитурата, 0.01 е да е пукната главата, аз поне досега не съм имал случай на такъв мотор проблема да излезе в главата.
А за това че турбината помага да надува в охладителната система през цилиндрите - при 30 бара компресия, дали 1 в повече или по-малко ще е решаващ, съмнявам се.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Колеги, сутрин на студен двигател развийте капачката на разширителния съд на антифриза. Нормално е да изсъска и нищо повече. Ако течността се разбълбука и нивото и се покачи, значи има повишено налягане в системата. След това запалете и накарайте някой да поддържа 2000 оборота. Ако в казанчето се появят мехурчета си сменете гарнитурите. Освен това температурата се гледа на ВАГ-КОМ, а не на таблото.
- golfch110
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 03 мар 2012 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Аз имах същия проблем и изобщо не се занимавах с казанчета и капачки..направо гарнитура глава и заспа Успех !
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Здравейте колеги имам проблем сас загуба на антифриз,маркучите не са тварди няма течове от други места и губи по 200грама на 100км..нз дали не трябва да се обезваздуши щото сменях малкото радиаторче
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Да, трябва. Но не е заради загубата, а за да имаш парно зимата. Загубата може да е от задния фланец, може да е от радиатор ( изгнил, казанчета да пропускат ) . Вижда се трудно , реално трябва се демонтира кондензатора на климатика , за да се види дали не е оттам проблема, т.е. не е малко работата
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Здравейте, ще използвам темата на колегата, за да не отварям нова. Става въпрос за АФН 1.9 TDI, накратко, губи много антифриз, днес на връщане от Пловдив по магистралата за известно време задържах на около 160 км/ч (3400 оборота) и гледам температурата отива към 100 градуса, веднага изключвам от скорост, парното на макс, вдигам капака, капачката НЕ изсъска, долях около 500 гр вода и за около 30 секунди се нормализира температурата и лека-полека докретах до София. Точно пред нас ми светва лампата за антифриза, отварям после казанчето, пак няма нищо в него, парното прави сауна в колата, няма надуване на маркуча към главата, маслото е чисто, не пуши, пали си перфектно на топло и студено, няма масло в антифриза... Градско я покарах 15 км, няма проблеми, или поне не се проявяват достатъчно бързо, само извънграда. Има омасляване около блока и главата, но не мога да разбера дали не е от гарнитурата на капака на клапаните. Въпросът ми е да свалям ли главата? [emoji3]въпреки че няма симптомите на гарнитура, не виждам къде може да иде толкова антифриз под натоварване...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Отдолу гледа ли? Водна помпа? Маркучи? Радиатор?
Re: Загуба на антифриз passat b5 afn
Всичко е сухо... и да има теч отнякъде, изпарява бързо и не мога да го видя. Малка подробност, колата е на 1.7 бара. Ако я карам до 2000 оборота, пази нивото, влезе ли в бууст и тогава чезне. (Подробности от тестове в последните минути.) [emoji2]
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 150 госта