Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот nasko1978 » Сря 10 окт 2012 15:13


Имаш десетки теми от няколко седмици,направо ме учудваш!?? mhihi
Шанса да си счупиш нещо скъпо по колата докато се начудиш е доста голям!!! :012:
В няколко от темите ти колегите те насочиха къде ТОЧНО да отидеш,ама ти ходиш при "диагностици" и какво пак нищо,а!?? facepalm




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 15:20


Казвай бате къде да ходя, щото никой никъде не ме е насочвал.
И съм питал в някой теми за някой работи, но не са мои тия теми!!!- Аз имам точно 1 моя тема.
На никой не вярвам, още по малко на диагностици- просто моя майстор(на него малко му вярвам-доказал се е за некой ремонти) ми предложи да я закара при Спецовете :Mr Green Fun , а аз ги знам тия убавци от преди и му казах дай да видиме какво ще се получи.

Днес видях че катализатора ми е изтърбушен- те казаха, че бил задръстен :screwy .
Преди това разглобих и изчистих Н75 и Н18 - сега свободно се отварят и затварят и двата. Вътре в намотките им - вътрешния цилиндър се образува нещо като абразив и се местеха котвите като във собствен вакуум. След разпилване се движат леко.
Даже знам разликата в какво е между двата клапана- много е тънка. Обаче не може да се ползва Н18 на местото на Н75 :!:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот juve » Сря 10 окт 2012 16:05


Преди това разглобих и изчистих Н75 и Н18 - сега свободно се отварят и затварят и двата. Вътре в намотките им - вътрешния цилиндър се образува нещо като абразив и се местеха котвите като във собствен вакуум. След разпилване се движат леко.

оффтопик: Иначе признавам че си мераклия mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Сря 10 окт 2012 16:19


Абе то хубаво си разбрал че имам Табят, демек съм мераклия. Ама това не помага да реша ребуса с това досадно забиване до 2000 об.
И всичко това стана след като видях че е разкачен вакума под разширителния съд точно на тоя клапан Н18 на ЕГР дето е и има продължение до некъв незнаен вакуум клапан за подгрева на нафтовия филтър- никой не знае нищо за него :shock.
Та спирачките ми станаха супер, щото ми се втвърдяваше спирачният педала на 4 натискания, но след това започна да забива. Преди това пак беше мудна до 2000 об., но след тях тръгваше нормално.(като сменихме ангренажа и се беше пооправила- бил съм барал много ми каза майстора. Е да го оставя да си смука боклуци и да ми втвърдяват спирачките ли ? :screwy ).


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Чет 11 окт 2012 10:21


Сега осъзнах какво е МАП- мери налягането и МАФ- дебитомера.
Тия дето са ми правили диагностика нещо ме съмняват. Гледам на колегите логовете и нещо ми се разминават нещата.
На моя пасат МАП сензора са задали при 2500 об.- 1244 hPa, a са отчели 1091 hPa
За МАФ-Дебитомера демек са задали при 2500 об.- 295 mg/H, a са отчели 294 mg/H.
При 819 об. пак са подобно ниски стойностите на дебитомера.
Абе нещо ми се струва, че тия не са много в час :screwy , щото се говори за стойности от порядъка на 850 единици за средни обороти.
Та явно и дебитомера ми е капут и МАП сензора ме съмнява.
Какъв кабел да взема от 40 лева без КАН канал ще ми върши ли работа ?
Пасата е 2001г. То тоя с КАН канал има ли смисъл при моята кола въобще ?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот nasko1978 » Чет 11 окт 2012 10:43


ТДИ се гледа на ваг-ком как работи САМО В ДВИЖЕНИЕ при определени условия ,описвани хиляди пъти! :012:

:търсачкаа и намери ,ако искаш разбира се mhihi Никси от Герман. :да:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Чет 11 окт 2012 10:50


Тоест тия стойности са на место и нищо не ни казват.

И какъв кабел да купя от 40 или от 100 ?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот nasko1978 » Чет 11 окт 2012 11:01


Тоест пак не ползваш :търсачкаа ,ама ето :
За кабела ти си прецени,по-скъпия логично е с повече възможности! :да:
http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... 0%B9%D0%BB


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Чет 11 окт 2012 11:21


Добре де споко, ще я видя темата. А тия дето правят диагностика за чйи вземат пари тогава да ги ева :!:

Да темата е добра и в крайна сметка се оказва, че пак диагностиците и оторизираните сервизим, само ни вземат парите и общо взаето гадаят, щото нямат времето и техниката и най-вече желанието да си губят времето с чужди коли ! Е нищо ново не открих, а просто затвърдих. :)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот °niksi° » Нед 14 окт 2012 13:58


Кабел какъвто и да вземеш ще ти върши работа за живи данни и чистене на грешки /за каквото ти и трябва/.
Имам няколко случая /те си знаят хората кои са/ на коли идващи с разпечатки от големи сервизи със скъпа техника, който след прочитане на грешките почват да гадаят и сменят наред. При всички се оказа супер дребен и елементарен проблем след отстраняването на който с усмивка казвам на клиента да прати поздрави на колегите с техните измислици за турбини и т.н.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Нед 14 окт 2012 17:03


Niksi виждам че си точен.
Проблема ми е, че харчи повечко и когато тръгвам от първа или падна под 2000 об. трябва да задържам газта и малко даже да я върна за да тръгне колата нормално и набира яко.
Иначе се дави и забива и над 2000 об.
При мене най- вероятно проблема е в тоя реглаж на актуатора(турбото е рециклирано)- развих контрагайката и оная другата реглажнаята я въртя, но искам да отвия целия актуатор и да го дръпна на горе за да видя колко е хода на целия лост и геометрията.
Обачена актуатора има три болта 10 мм. ама тоя в средата може ли да се отвие на место или трябва разглобяване на турбото ? щото не мога да го развия, пречи ми лоста - зад него е.
Има ли смисъл от това което искам да направя или да регулирам без да развивам актуатора ? :?: И без това се вкарах в филм като скъсах тръбето за маслото на турбото- и едвам го развих от ухото под тандем помпата.

Иначе боята по шпилката се личи че е по нагоре от контрагайката- тоест требе да свия хода за да дръпне по на горе лоста тая геометрия и да се направи по голямо налягане още от 1700 об. Сега се дави колата щото пръска нафта, а нема налягане от турбото. Как да го регулирам без да пренадуе или да е ниско налягането като сега.
С повдигане на целия актуатор дали ще стане проверката на хода или няма смисъл щото не мога да отвия тоя болт по средата? :?:


Тая геометрия винаги ли трябва да затваря до край или зависи от турбото колко е читаво и тнт. Тоест не ми е ясно как и колко трябва да е затворена геометрията и колко трябва да я дърпа лоста. Разбрах, че притваря за да може още от ниските да се върти бързо, ама тоя тънкия момент колко притваря ?

Кабел и от 40 лева ще ми свърши работа.

Слагах китайски нов дебитомер , катализатора е махнат, Н75 го чистих има си вакуумец- турбото си свири от ниски и като го изключа вакуума от актуатора и колата умира направо -проблема си стои!
Първо да си сменя белята с тръбата.
Колко кинта е това тръбе за маслото ?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот °niksi° » Нед 14 окт 2012 19:29


Тръбето струва около 90 лв ако не се лъжа и го има само оригинално, поне досега все такова съм купувал.
Ако колата ти е с ръчни скорости би трябвало като запалиш лостчето на актуатора да се изтегля максимално нагоре, но това на Пасата е малко относително защото трудно се вижда в сравнение с тези на платформата на Г4. На турбината има нещо като стопер до което трябва да стигне лостчето на геометрията. Принципно реглажа на стокова турбина със оригинален софт е най-добре да се направи на свалена турбина със вакуумметър и вакуумпомпа, но това на дали някой изобщо го е правил и го прави.
Каквото и да си говорим всичко е въпрос на проба-грешка, а по-точно 2 различни актуатора с еднакъв вакум няма да накарат лоста да застане на едно и също място /в зависимост от това в каква е умората на пружината вътре в актуатора/. Сложно е да се обясни точното положение в което трябва да се остави особенно на човек който не го е правил.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Нед 14 окт 2012 20:30


:да: Проба грешка е това е. Дано обаче да е от това моя проблем ! Значи да гледам стопера и до него да е. Тоест трябва да се регулира ВДИГНАТО ДО СТОПЕР, НО КОГАТО Е В НИСКИ ОБОРОТИ ДВИГАТЕЛЯ ?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Пон 15 окт 2012 8:17


Да питам за да не направя беля, при притягане на тая дюза към турбото дето и тя е 17мм. и накрайника е 17мм. та затова усуках и скъсах трабичката. Та при стягане понеже е тясно за да държа контра на тая дюза, дали ще ми трябва 17 звезда дето е сцепена за да мине през тръбичката или има некъв друг чалъм при стягането?
И тоя болт 10мм. дето е на актуатора зад лоста може ли да се отвие или не без да се разглоби цялото турбо ?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Пон 15 окт 2012 14:37


93 лева е тръбето :banghead: . Позна. Требе много внимателно да барам, щото тука са некви страшни цифрите.
Взех рязан звездогаечен 17мм., дано влезе иначе трябва да подлагам некви отверки с подходяща големинза да не превъртя тая втулка в турбото, че свет ще ми се извие :banghead: . А тя беше и с надрана резба и я отвих на менгеме, та я пилнах с пиличка да и оправя каналите, че е 13мм ако не се лъжа и струва само 60 лева :Mr Green Fun . А имам до 12мм флашка, и резбата не я знам каква е.
Та некой В автокъщата дето е завивал рециклираното турбо е наранил на места резбата по малко и явно за това и се овлякоха заедно и двете и направих белята. Е и аз имам вина, щото не се усетих, че са две гайки общо.
Нещо тоя стопер на лоста на актуатора го има отдолу, а отгоре нема според моите наблюдения :?:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, ch90chavdarov, Tipsy, К.Одаджийски и 172 госта