Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот FELIPE » Пон 15 окт 2012 17:47


kossis човече ,закарай на майстор тази кола,че само като те чета и ми настръхва косата :horror:




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Тестване на дебитомер - Passat B5.5 TDI, помпа-дюза

Мнениеот kossis » Вто 16 окт 2012 9:42


Споко бате, проблема е мой. Нали от много добри диагностици в сервиз Бош я гледаха и ми взеха и 50 лева и какво ?
Ще взема кабел и ще диагностицирам сам.
Като се оплескаш трябва и да се опраеш после.
Щом я развих тая тръба, значи че ще я сложа обратно. Трудно се отказвам и не ми е за пръв път да греша, но така се учи всеки. В тоя вид колата не може да се пали и тнт.

Ще напъна геометрията и ще видя там ли е проблема, слага се белег с маркер и ако започне да пренадува да знам от каде съм въртял гайката.
Всеки добър майстор е правил и доста грешки. Моя майстор дето ми прави ходова част, трансмисия и двигател също е бъркал, но после оправя нещата. Та аз за пръв път попадам на тая сложна бърканица от тръби и тнт.
Тоест майстор който не е правил беля не е такъв :!:

Вчера, вечерта видях въпросният стопер, които е с рег. винт и наистина много трудно се вижда, щото е много тясно и само отгоре се вижда, а трябва отдолу да го види човек.
Та започна да ми се изяснява- когато работи мотора на ниски трябва актуатора да дръпне лоста до тоя стопер така че да опре леко в него и същевременно да се запази целият ход надолу за да може с подаване на газ да се връща на долу и да се разтоварва турбото.
Трудното е да се нагласи без да се вижда това. Но ми се струва че, като се запали мотора и трябва по някъкав начин да се види дали лоста опира във въпросният стопер и ако не,- се натяга докъто опре.
Така мисля, че е правилно.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Чет 18 окт 2012 8:08


С трабичката се оправих, но за да я сложиш ти трябват много пластични и магнитни пръсти или магнитна пръчка за помощник е много добре.
Общо взаето беше объркано поставянето на двете медни уплатнения- само от едната страна ги бяха сложили на кухия болт от към мотора. Резбата беше подбита и не беше добре стегната втулката (само вложка от гедоре влиза там) и за това ми увлече. След стяганката и на тая втулка и запилване на резбите за да се прокарат, всичко заспа. :да:

Колега Никси, ако може да коментираш п. геометрията.
Значи махнах една термоизолационна станиолена от изп. колектор и можах да достигна с ръка под лоста на геото :Mr Green Fun. Като я надигнах на горе и не стигаше до стопера. Пружината на актуатора е адски яка и пръстите ми.... След скъсяване на лоста достигнах до положение да удря леко в стопера при макс. горно положение на актуатора. И гледах хода да не го накъсявам на долу. Резбата на горе се накъси значително и заводската контра-боя остана надолу.
Мисля на место да форсирам двигателя и да гледам дали изключва както преди при 4500 об. и после дали пак включва.
Ако изключи за постоянно значи требе да отпусна лоста малко. Незнам дали на место тоя тест е верен или иска да се кара за да се разбере истината ?

Мисля че тая инфо ще е полезна и за другите колеги :D Ще взема и кабел за да се тества тая кола като хората !


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот FELIPE » Чет 18 окт 2012 17:56


Не слушаш и това си е :D ...само да ти кажа,че настройката на актуатора се прави с помощта на VCDS в движение със 100% газ от около 1800 до към 4000 оборота на 1,10 и 11 канал на трета или четвърта скорост,правиш логове и гледаш исканото налягане от турбината да съответства на даденото(е до 50 мбар може да има отклонение :D ),това може да стане с няколко опита т.е преместваш гайчиците,гледаш,после пак същото, докато се получи.Видиш ли в графата D.Cycle MAP стойносто от 94,4% значи на лостчето на актуатора не му достига ход за да разтовари геометрията и ще пренадува,нормално тези стойности трябва да са м/у 60-70 процента,това всичко на 100% газ на трета или четвърта около 3500-4000 оборота.
На място,колкото и да форсираш полза няма никаква.Знам че всичко,което съм написал по-горе няма(не можеш) да го направиш,и аз не мога :D ,затова ходя на майстор.Не карай колата след като си пипал актуатора т.е без да е настроен,ако не ти е мила турбината,тя ще влиза в сервизен режим(и ако пренадува и ако не може да направи налягане),но ако пренадува, докато влезе в сервизен може да се строши.


diko_1980
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 15 фев 2009 23:11
Автомобил: passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: DOBRI4

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот diko_1980 » Чет 18 окт 2012 20:08


Колега това си е чист дебитомер и при мене бяха същите симптоми .


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 19 окт 2012 8:22


Добре де нали за това има сервизен режим, и се изключва от н75, за да не пренадува ? :?:

За какво има горен ограничител с реглажен винт ако не го достига лоста ? :?:

Ще видиме,мерси за отговора Колеги! Днес ще взема кабел. за диагностика.

Последна промяна от kossis на Пет 19 окт 2012 8:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот okti_1 » Пет 19 окт 2012 8:29


Взе ли си кабел колега ?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 19 окт 2012 8:35


Днеска ще го взема ?

Тоя стопер за чий е там е това не ми е ясно, като не го достига :?:

Но ще обърна внимание на това което колегата Флипи е написал и ще върна гайката там кадето беше и по малко ще въртя.
Дебитомер, го сменях с китайски нов- пак същото и го върнах на продавача- излъга ме че е оригинален.

Вчера развих и ЕГР и колекторите имат нанос но е сравнително тънак и са проходими, а ЕГР е затворен плътно.

Кабела дойде е са :!: KKL VCDS

Последна промяна от kossis на Пет 19 окт 2012 9:08, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 19 окт 2012 9:00


Колега Флипи препоръчай майстор.
Макар, че ме съмнява, че някой майстор ще седне да си играе така с колите дето минават дневно през него !?

Видях в таблица на една Бора тоя 11 канал и дютито дето дава процентите !
На колегите като пренадува що не се троши турбото ами изключва :?:

:?: Кажи за какво е горния ограничител :?:

Никси що казва , че на ръчни скорости пасат лоста отивал до стопера, а де :?:

Последна промяна от kossis на Пет 19 окт 2012 14:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот °niksi° » Пет 19 окт 2012 13:55


На всички с ръчни скорости трябва на празен ход да стига до стопера.
За автоматиците на Г3 и Г4 съм сигурен на Пасат не съм гледал но и там управлението трябва да е същото.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 19 окт 2012 14:12


Еми аз това направих - до стопера го скъсих- може ли да си пръсна турбото утре, като я тествам :?:
Звънях днес на твоя телефон, но не мога да те открия.

Кабел взех и са ще се обучавам. От 40 кинта ККЛ.

Колега FELIPE каква ти е колата ?

Niksi и ти не каза каква кола караш? :beer


Тука гледам една снимка на турбо за пасат, но не виждам как ще стигне до долният стопер- то е метално стъпало и е под голяма дъга (радиус) за да е възможно лоста да достигне до него без да опре в тялото на турбото. Тая турбина е заводски намазана с боя и на двете стопер гайки и това се вижда. Хода е около сантим от висящото състояние до стопера горе, до колкото мога да преценя.
Тоест стои между двете крайности в средата горе долу лоста.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Нед 21 окт 2012 21:25


FELIP, колега за да регулираш геометрията не ти трябва компер, а малко да се досетиш какво да правиш.
Ти малко драматизираш,човече.

След консултация с Никси(много точен :beer ), ми каза какво аз не се бях сетил. А именно да отвия двете 10 ки под актуатора и да го освободя нагоре от бронята.
От там на сетне нещата се изясниха. Когато го отпуснах лоста - достигнах до положение където лоста напъна актуатора нагоре- долно крайно положение на геото :mrgreen: . навих малко наопаке и лоста пак се отпусна и актуатора легна на бронята си свободен без напрежение.
Законтрих всичко и когато запалих вакуума дръпна нагоре лоста, и аз с пръст се помъчих да принудя лоста да стигне до стопера- той беше ударил в него ! Когато на загасен двигател го напъвам не достигах до стопера.

Направихме логове с Брато, 8,10,11 канали - вдигнах 175 за към Волуек :Mr Green Fun , ма нали тествам.

Има една постоянна грешка:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Нещо турбото ли, геото ли, спукани турбо пътища ли ? Входяшите колектори са относително чисти, ЕГР съм го изключил от вакуума, и е затворен визуално след сваляне.

Една я предизвиках:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
Изтрихме ги с брато !
Ще постна логовете тук !


http://dox.bg/files/dw?a=cc0f9871de

http://dox.bg/files/dw?a=868b37ce70
Има едни пикове на турбото от 94% за момент, ама лоста е от долен до горен стопер ?

Решения:
Намалена мощност на изхода
* Limp режим

Възможни причини

* Увеличете налягане е твърде ниско
* Маркучи / тръби неправилни връзка, прекъсната или изтичане на
* Контрол зарядно налягане дефектен
о VNT (променлива Геометрия турбо): Геото забива
* Електромагнитен клапан за контрол на налягане (N75) дефектни

Възможни решения

* Проверете Маркучи / тръби / между компоненти
* Проверете електромагнитен клапан за контрол на налягане (N75)
* Проверете / Почистете / сменете контрол на налягането Charge
о Проверете / Почистете механизъм за променливи Геометрия


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пон 22 окт 2012 8:57


Най странното е, че след откриването на разкачен вакуум до Н18, спирачките се оправиха, а вървенето се скапа. Преди това вървеше, що годе добре и даже превърташе гуми леко до 2000 об. и после включваше турбото. Сега за да го включи трябва да връщам газта малко около 2000 оборота или да я задържам- някъкъв синхрон правя и колата литва ! Много странно
Входящите колектори ги гледах само от към ЕГР, като го свалих, имат мазен черен нанос, но е много тънак и светих навътре с фенер, но не съм ги отвивал.

Проверете / Почистете / сменете контрол на налягането Charge
Това кое е MAP ли ?

Niksi ако турбото като е думнало и е нафърляло масло към катализатора (махнат е) и предполагам и към интер кулера. Прави ми впечатление, че тръбата долу дето влиза преди кулера е омаслена, та ако се е напълнил с масло и се е намалила пропускливоста му (и картерните газове ходят на там).
Та общата комбинация може ли да доведе до частично запушване на кулера?
И в крайна сметка да ми прави тая мизерия със спъването и тнт.
Тия картерните мога ли да ги разкарам да си духат на вън и да затапя дупчето на смукателния към турбото ?
Иначе турбото си свирка много добре от около 1600-700 оборота.

Тия дни ще ходя при майстора да го гледаме това с тия турбо пътища.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Сря 24 окт 2012 10:16


Относно мойте логове- понеже се научавам да ги разбирам.

Значи прави ми впечатление, че дебитомера ми е добре- от 400 до над 1000 единици към 3000 об.

Налягането на турбото на ниски не е задоволително, а Н75 е на 20%.

Горе е посочено от 35% - 80% за Н75. Кога достига тия 35% при 2200 об. ли ? Щото при 840об. е 19.9%, а налягането понякога е повече от исканото при 840 об.

Обратното при 3600 об. Н75 е на 94.4%, а в единия лог налягането е по високо от нужното, а в друдия лог е доста по ниско от нужното- а тази стоиност на Н75 показва пренадуване :?:

Н75 дали е коректен (чистих го) ? Кулера ще се погледне за запушване.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 26 окт 2012 17:04


Проблема се реши колеги.
Колата копа асфалта !!! :!:
FELIPE , колега мога да ти кажа че компютри момпютри, се тая. Просто това дето ми беха заформили :не: Автокъща Факт марлячите и Реал турбо малоумниците :не: -Господ здраве да им дава! е едно реглажно винче на горния стопер с 2,5 шестограм и контрагайка 8 мм.
Моя майстор ме изпрати при едни турбинкаджии до ТЕЦА, преди входа на централните гробища. Момчето ме изслуша и каза че само тоя винт не съм пипал :idea: . А тоя винт прави така че да не се затварят лопатките на геото до край, щото иначе става една хубава тапа на изходните газове.
Те казаха че това се регулира на свалена турбина.

Аз развих целия актуатор от шпилката и го махнах и така получих достъп до въпросното шибанярско винтче. навих го леко надолу така. И както ме научи колегата НИКСИ регулирах лоста. Още на ръка вече можех да го местя до регулирания стопер!
Паля и замирисва на гуми. Аз търся онова замисляне и мудния старт, но това вече го няма. Тоя мотор палел гумите бе :Mr Green Fun .
Сега може да имам замисляне на 5 и 6 скорост ако съм прекалил с навиването на скапаното винтче.
Мисля да видя на ваг-кома дали налягането е повече от нужното на ниски и да регулирам на ново гадното винтче :!:
И на место се форсира яко вече и като я тествах на 1 и 2 отива до 5000 об. Ще я видя на ВАГ-Кома.

Крайния ефект е че прегледах всичко и се изучих доста :да:

Специални благодарности на Никси и на Младежите от сервиза в кв. Орландовци- ТЕЦА :!: :да: :beer

Последна промяна от kossis на Пет 30 ное 2012 10:35, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта