Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот FELIPE » Пет 26 окт 2012 20:40


Радвам се за теб колега,радвам се,че всичко по колата се е оправило :да:
Дано нямаш повече проблеми от подобно естество.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 26 окт 2012 21:20


Сега ще сменяме радиаторче парно купе на брато аудито б4. За 3 път ще сваляме таблото- 1 клапи, 2 моторче клапа, и сега фалшиво радиаторче от Ауто + - Господ и на тях здраве да им дава! за 70 лева някъв Нисеенс- тотална щета- първата година мазнеше стъклото, а сега гръмна привода към съединението. Чудя се дали да му сложа оригиналното обратно, щото некво Феби взех :x . Оригиналното тежи 1200 грама, а тия ниссенс, берт, топрън са по 800 грама !
Та искам да ти кажа че проблемите тепърва предстоят с тия стари кочини !

Последна промяна от kossis на Сря 21 ное 2012 10:04, променено общо 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Нед 28 окт 2012 22:31


Днес тествах машинат до моето село близо до Търново на 225 км от София. Останах приятно изненадан. Очевидно съм оцелил центровката на ръка :да: . Колата я карах около 2500- 3000 об. Средно карах със 150 км. по Хемус и по първокласните не я мотах - ама нали да я пробвам :Mr Green Fun . Компютъра каза че разхода е 8/100. Аз мисля че е по малък щото сипах 18.5 литра и има за още 80 км. Според компа съм подържал 88 км. средна скорост. Колата има страхотен демараж- изпреварвах на 4 и 5, а по някога и на 6. Много рядко включвах и 3 при изпреварване, на по големите наклони. Абе добра машина е тоя пасат :applause: :!: В града сигурно разхода ще е около 10, ама Лъв слама не яде ! И моя съсед има такъв пасат и каза че там е разхода в града. Ще видиме, поне знам за какво е тоя разход при тази мощ !


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Сря 21 ное 2012 10:22


Като ми слегна цялата тая информация около новата кола и осмислих всичко научено до тука, мога да кажа че показанията на ВАГ-КОМ на клапан Н75 няма пряка зависимост към положението на лоста на геометрията във времето и пространството. А да не говориме за стойностите му като отношение към налягането на турбото!

Що така мисля ли ?
Еми просто на ВАГА стойностите са за клапан Н75, колко е отворен. Та това от своя страна не влияе на налягането на турбото и на положението на лоста. Щото само да разкача един вакуум и Н75 може да е отворен на 200%, но лоста няма да достигне горния стопер-разбираемо защо(моя проблемен случай)- което пък казва че 94,4% не е проблемна стойност, а е крайна за Н75(просто отворен на макс) :idea:. Също така ако нашето турбо е прецакано и не може да се развърта добре от износване- пак е се тая колко е отворил Н75.

Та според мене най- добрия реглаж е на ръка, като знаеш какво правиш ! И после форсираш на место и гледаш дали при 4500 об. се изключва и лоста пада надолу.
За да се застраховаш може да я тестваш и с Вага, и да видиш дали при над 4500 об. някъде, Н75 ще изключи или намали за момент отварянето си в проценти.
И разбирасе какво налягане прави турбото при дадените обороти.
Аз така и не съм я ръчнал до тия обороти когато съм я тествал на Вага и Н75 е достигал до 94,4%.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот FELIPE » Сря 21 ное 2012 10:57


Как да нямат отношение бе човек :D ,стойности 94,4% на Н75 показват че налягането на турбината е над исканите стойности(пренадува) и компа се опитва панически да го намали,сега че нещо му пречи(скъсан вакумен маркуч,пробит актуатор,запекла геометрия и т.н.)е съвсем отделен въпрос,ама то и затова е аварийния режим,като го подържи на 94,4 известно време и усети ,че няма резултат,бам няма турбо :D .
Стойностите на Н75 трябва да са м/у 60 и 70 процента при пълна газ в движение,на равно,на трета или четвърта скорост,които проценти показват ,че всичко си работи както трябва.
Ако не вярваш на мен,което е разбираемо,прочети това->http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=351961&start=30 мнението на Brezel.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Сря 21 ное 2012 11:37


Незнам бате, ако помислиш малко ще се досетиш че и на 200 % да е отворил Н75, като ти навия винта на лоста на актуатора така че да не може да се дигне и да затвори до край геото (дето него го регулирах) па нека Н75 да показва че е отворил на 100%. А турбината няма да се върти достатъчно бързо и да вдига налягането достатъчно при високите предавки - точно това ме предупредиха турбинкаджиите, бате и въобще не говореха за Н75 :!:

Е както виждаш всичко е реглаж на винтовете и пак казвам че зависимостта не е пряка между Н75 и развъртането на турбото.
Н75 просто отваря вакуумния засмук :Mr Green Fun :!: И основната му функция е да изключва вакуума когато се достигнат критични нива на налягането на турбото- дали заради високи обороти или други такива.
Това е моята логика, която се доказва при мене на практика. А иначе в спора се ражда истината, така че :beer :да:

Да не говориме че като го отворих тоя клапан - нема да ти казвам колко му е малък хода и къде точно се събират тия 94.9 % не мога да се сетя.

Имам чувството че тия проценти са неква обща функция от целата работа на турбото и Н75, и че тия от 35 до 80 % са препоръчителни и при тях се гледат стойностите най вече. Щото то и 19% го има като е на ниски обороти.
Незнам как на ниски Н75 ще е 19%, а пък лоста на актуатора е дръпнат до горе ? :?: И когато достигне 4500 об тогава пада :!: Тоест моята логика е точно за обща функция на работата на турбо-надува и Н75 изразена в % :!: Това си е мое мнение и никой не ангажирам с него, просто гледам, тествам и разсъждавам !

А и като при мене дърпаше до безбожие геото и го затваряше до тотален край какво да не би да пренадуваше нещо. Вятър и мъгла, само давеше колата и неможеше да одлепи на старта.
Та като некой каже че хода на лоста е 1,2 и тнт. сантиметра не му вервам повече. Хода е точно от долно крайно при развит(освободен) актуатор до горно крайно при правилно регулиран винт на стопера- долу да не надига освободеният актуатора и горе да чука в правилно рег. винт.

Последна промяна от kossis на Чет 22 ное 2012 8:55, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Сря 21 ное 2012 16:34


Не знам човече гледам ви темите обаче вие имате разни чипове и тнт. А аз говоря за стокова кола и при мене такова налягане от 2600 мбара няма. Колата върви добре и то до 4500 об.

Са не искам да засягам никой ама това мнение на Брезел дето ми го даваш за еталон, кво да ти кажа.

Актуатора бил клапан :roll: !?
Са както и да го гледам това си е чист вакуумен регулатор- то това и значи името му-орган движещ механично друга система.
Виж за Н75 че е ел.магнитен вакуум клапан, тука съм сагласен.

А и с тия театрални монолози некакси не ми стои сериозно това, та дори да има верни неща в тях.

То като си гледам логовете и стигам до извода че Н75 трябва да изключи при стойности от 94% и на горе, това при мене очевидно става над 4400 об.,а се и вижда че дебитомера започва да сваля единиците си за да намали горивот.
Тоест няма значение дали стойноста е 94.4% на нивото на МАП-а, а дали като задържиш газта до към 5000 об. компа ще изключи Н75 и ще разтовари целата тая работа.
И логиката ми е такава щото както по горе написах-както и да го регулираш лоста на актуатора се ще му оставиш ход да може да пада на долу нали :?: А, а той падне ли надолу се ще разтовари нещо и ще се намали въртенето на турбинката :!:
От което се сещам от къде ви идват проблемите с тия Чипове и как става номера с пренадуването като се Чипвате- много просто- спецовете променят кога да изключва Н75 и той го прави много по късно от необходимото и като не се уцели точният краен момент + увеличеното количество на горивото и те ти ПРЕНАДУВАНЕ !!!
Това виждам аз от тия цифри в тия логове и практическото ми изучаване на принципа на това ТДИ.

Последна промяна от kossis на Пет 23 ное 2012 11:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2106
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот dancing_niki » Пет 23 ное 2012 11:21


Незнам кой какво вижда, но за да видиш колко би трябвало да ти е отворена геометрията се съди по Н75, защото се очаква зависимостта между тях да е линейна. Това дали турбото пренадува се определя от няколко параметъра, а не само от показанията на Н75.
2600 бара е направо за бисерите!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 23 ное 2012 11:57


Е хубаво де мбар ли е единицата, де да я знам, слагай я в ДИАМАНТИТЕ ако трябва, само да го разбера това ТДИ !
Иначе не те знам бате, дали си отварял Н75, обаче ако си го отварял би следвало да ти е направило впечатление че работният му ход на котвата е много малък.
Та мене искрено ме съмнява че има много различни положения от- отворен и затворен. А и котвата като се изтегли тя се подмагнитва и се залепва трайно в отворено положение. И тука вече идва на помощ тоя третия извод от филтърната кутия дето се отваря към атмосферата-стават едни обратни налягания и като се прекрати захранването към Н75 той се връща в изходна позиция благодарение на това обратно атмосферно налягане.

Това го тествах, и от там го научих. Са некой казват че Н75 работи с импулсна модулация и за това можел да се отваря частично. А целата работа е че компера работи с импулсни модулации.
Друго което знам е че газ, флуид а от там и подналягане не може да се регулира с частично затваряне, а само с пълно- тоест или имаш подналягане(вакуум)или нямаш. И да намалиш сечението на Н75 вакуума ще е достатъчен да изтегля актуатора до необходимото крайно горно положение, и в даден момент ще стане достатъчно слаб и няма да може да изтегли актуатора и да преодолее съпротивлението на пружината му.
То аз това и наблюдавам - актуатора е или в горно крайно положение или пада долу при 4500 об. и после пак се връща горе - натоварен-разтоварен !!! :!:
Евентуално ако Н75 може да застава в некво средно положение между вакуум(подналягане) и разтоварване(атмосферно налягане)към филтърната кутия, тогава може да има некви средни стойности на вакуума, обаче това се казва Логаритмична зависимост -обаче тя не знам до колко ще позволи да се управлява актуатора правилно и до точно определените проценти който се наблюдават в логовете.

Явно не можете да ме разберете, но това е нормално -трябва сами да си поиграете и да си пораздвижите акъла. Така и да го обеснявам се тая.

Аиде отговори ми колега що тия проценти нарастват с увеличаване на оборотите, като геото трябва да се разтоварва все повече с нарастването на тия обороти и тия проценти би следвало да падат-нали :?:

Моето мнение е че тия проценти не изразяват колко е отворен Н75 и то линеино.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот °niksi° » Пет 23 ное 2012 19:45


Процентите на н75 показват работния цикъл на клапана, т.е., ако при 0% на н75 целият вакум преди клапана минава и след него, при 100% след н75 няма нищо.
С други думи:
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 0% имаме толкова и след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 100% имаме 0 вакум след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 50% имаме 0.35 вакум след него
На празен ход цикъла е около 20%, т.е. след н75 трябва да е около 0.50 вакум.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пет 23 ное 2012 20:42


Да така вече е верно и логично.
Общо взаето аз това съм усетил и разбрал до няква степен.

Никси го обясни :да: Тоест зависимостта е обратно пропорционална и ми се струва че се изменя логаритмично тоя вакуум :roll:, тоест и геото не заема койзнае колко различни положения, щото и хода и е малък на геометрията.


jordan7712
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 28 юни 2011 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот jordan7712 » Нед 23 юни 2013 19:09


Здравейте колеги да ви попитам дали е възможно изолирването на дебитомера софтуерно на пасат Б5 ATJ ПД 116кс и къде в Бургас мога да го направя .Благодаря


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот kossis » Пон 24 юни 2013 8:15


Каква е целта на това ?


jordan7712
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 28 юни 2011 15:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот jordan7712 » Пон 24 юни 2013 9:20


kossis написа:Каква е целта на това ?


ами колега от известно време колата губи мощност не върви както трябва наема се бавно в ниските обороти дори на моменти и турбото не се чува и повече от 100 не може да вдигне след диагностика е набита грешка 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00
турбото е чистено преди седмица има моменти върви като самолет но те са за кратко и пак същата история ,миналата година сменях дебитомер проверих окабеляването към дебитомера всичко е ок смених и въздушен филтър и пак същата работа та си помислих ако се наложи да сменям пак дебитомер то би било по добре да го изолирам софтуерно бях чел че на други мотори става .


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер

Мнениеот IRRITATING » Пон 24 юни 2013 9:50


Има още един сензор от който колата спира да върви При AVF се намира на пластмасовата тръба за въздух зад мотора Предполагам че и при теб е там



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта