Радвам се за теб колега,радвам се,че всичко по колата се е оправило
Дано нямаш повече проблеми от подобно естество.
Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Сега ще сменяме радиаторче парно купе на брато аудито б4. За 3 път ще сваляме таблото- 1 клапи, 2 моторче клапа, и сега фалшиво радиаторче от Ауто + - Господ и на тях здраве да им дава! за 70 лева някъв Нисеенс- тотална щета- първата година мазнеше стъклото, а сега гръмна привода към съединението. Чудя се дали да му сложа оригиналното обратно, щото некво Феби взех . Оригиналното тежи 1200 грама, а тия ниссенс, берт, топрън са по 800 грама !
Та искам да ти кажа че проблемите тепърва предстоят с тия стари кочини !
Та искам да ти кажа че проблемите тепърва предстоят с тия стари кочини !
Последна промяна от kossis на Сря 21 ное 2012 10:04, променено общо 2 пъти.
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Днес тествах машинат до моето село близо до Търново на 225 км от София. Останах приятно изненадан. Очевидно съм оцелил центровката на ръка . Колата я карах около 2500- 3000 об. Средно карах със 150 км. по Хемус и по първокласните не я мотах - ама нали да я пробвам . Компютъра каза че разхода е 8/100. Аз мисля че е по малък щото сипах 18.5 литра и има за още 80 км. Според компа съм подържал 88 км. средна скорост. Колата има страхотен демараж- изпреварвах на 4 и 5, а по някога и на 6. Много рядко включвах и 3 при изпреварване, на по големите наклони. Абе добра машина е тоя пасат В града сигурно разхода ще е около 10, ама Лъв слама не яде ! И моя съсед има такъв пасат и каза че там е разхода в града. Ще видиме, поне знам за какво е тоя разход при тази мощ !
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Като ми слегна цялата тая информация около новата кола и осмислих всичко научено до тука, мога да кажа че показанията на ВАГ-КОМ на клапан Н75 няма пряка зависимост към положението на лоста на геометрията във времето и пространството. А да не говориме за стойностите му като отношение към налягането на турбото!
Що така мисля ли ?
Еми просто на ВАГА стойностите са за клапан Н75, колко е отворен. Та това от своя страна не влияе на налягането на турбото и на положението на лоста. Щото само да разкача един вакуум и Н75 може да е отворен на 200%, но лоста няма да достигне горния стопер-разбираемо защо(моя проблемен случай)- което пък казва че 94,4% не е проблемна стойност, а е крайна за Н75(просто отворен на макс) . Също така ако нашето турбо е прецакано и не може да се развърта добре от износване- пак е се тая колко е отворил Н75.
Та според мене най- добрия реглаж е на ръка, като знаеш какво правиш ! И после форсираш на место и гледаш дали при 4500 об. се изключва и лоста пада надолу.
За да се застраховаш може да я тестваш и с Вага, и да видиш дали при над 4500 об. някъде, Н75 ще изключи или намали за момент отварянето си в проценти.
И разбирасе какво налягане прави турбото при дадените обороти.
Аз така и не съм я ръчнал до тия обороти когато съм я тествал на Вага и Н75 е достигал до 94,4%.
Що така мисля ли ?
Еми просто на ВАГА стойностите са за клапан Н75, колко е отворен. Та това от своя страна не влияе на налягането на турбото и на положението на лоста. Щото само да разкача един вакуум и Н75 може да е отворен на 200%, но лоста няма да достигне горния стопер-разбираемо защо(моя проблемен случай)- което пък казва че 94,4% не е проблемна стойност, а е крайна за Н75(просто отворен на макс) . Също така ако нашето турбо е прецакано и не може да се развърта добре от износване- пак е се тая колко е отворил Н75.
Та според мене най- добрия реглаж е на ръка, като знаеш какво правиш ! И после форсираш на место и гледаш дали при 4500 об. се изключва и лоста пада надолу.
За да се застраховаш може да я тестваш и с Вага, и да видиш дали при над 4500 об. някъде, Н75 ще изключи или намали за момент отварянето си в проценти.
И разбирасе какво налягане прави турбото при дадените обороти.
Аз така и не съм я ръчнал до тия обороти когато съм я тествал на Вага и Н75 е достигал до 94,4%.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Как да нямат отношение бе човек ,стойности 94,4% на Н75 показват че налягането на турбината е над исканите стойности(пренадува) и компа се опитва панически да го намали,сега че нещо му пречи(скъсан вакумен маркуч,пробит актуатор,запекла геометрия и т.н.)е съвсем отделен въпрос,ама то и затова е аварийния режим,като го подържи на 94,4 известно време и усети ,че няма резултат,бам няма турбо .
Стойностите на Н75 трябва да са м/у 60 и 70 процента при пълна газ в движение,на равно,на трета или четвърта скорост,които проценти показват ,че всичко си работи както трябва.
Ако не вярваш на мен,което е разбираемо,прочети това->http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=351961&start=30 мнението на Brezel.
Стойностите на Н75 трябва да са м/у 60 и 70 процента при пълна газ в движение,на равно,на трета или четвърта скорост,които проценти показват ,че всичко си работи както трябва.
Ако не вярваш на мен,което е разбираемо,прочети това->http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=351961&start=30 мнението на Brezel.
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Незнам бате, ако помислиш малко ще се досетиш че и на 200 % да е отворил Н75, като ти навия винта на лоста на актуатора така че да не може да се дигне и да затвори до край геото (дето него го регулирах) па нека Н75 да показва че е отворил на 100%. А турбината няма да се върти достатъчно бързо и да вдига налягането достатъчно при високите предавки - точно това ме предупредиха турбинкаджиите, бате и въобще не говореха за Н75
Е както виждаш всичко е реглаж на винтовете и пак казвам че зависимостта не е пряка между Н75 и развъртането на турбото.
Н75 просто отваря вакуумния засмук И основната му функция е да изключва вакуума когато се достигнат критични нива на налягането на турбото- дали заради високи обороти или други такива.
Това е моята логика, която се доказва при мене на практика. А иначе в спора се ражда истината, така че
Да не говориме че като го отворих тоя клапан - нема да ти казвам колко му е малък хода и къде точно се събират тия 94.9 % не мога да се сетя.
Имам чувството че тия проценти са неква обща функция от целата работа на турбото и Н75, и че тия от 35 до 80 % са препоръчителни и при тях се гледат стойностите най вече. Щото то и 19% го има като е на ниски обороти.
Незнам как на ниски Н75 ще е 19%, а пък лоста на актуатора е дръпнат до горе ? И когато достигне 4500 об тогава пада Тоест моята логика е точно за обща функция на работата на турбо-надува и Н75 изразена в % Това си е мое мнение и никой не ангажирам с него, просто гледам, тествам и разсъждавам !
А и като при мене дърпаше до безбожие геото и го затваряше до тотален край какво да не би да пренадуваше нещо. Вятър и мъгла, само давеше колата и неможеше да одлепи на старта.
Та като некой каже че хода на лоста е 1,2 и тнт. сантиметра не му вервам повече. Хода е точно от долно крайно при развит(освободен) актуатор до горно крайно при правилно регулиран винт на стопера- долу да не надига освободеният актуатора и горе да чука в правилно рег. винт.
Е както виждаш всичко е реглаж на винтовете и пак казвам че зависимостта не е пряка между Н75 и развъртането на турбото.
Н75 просто отваря вакуумния засмук И основната му функция е да изключва вакуума когато се достигнат критични нива на налягането на турбото- дали заради високи обороти или други такива.
Това е моята логика, която се доказва при мене на практика. А иначе в спора се ражда истината, така че
Да не говориме че като го отворих тоя клапан - нема да ти казвам колко му е малък хода и къде точно се събират тия 94.9 % не мога да се сетя.
Имам чувството че тия проценти са неква обща функция от целата работа на турбото и Н75, и че тия от 35 до 80 % са препоръчителни и при тях се гледат стойностите най вече. Щото то и 19% го има като е на ниски обороти.
Незнам как на ниски Н75 ще е 19%, а пък лоста на актуатора е дръпнат до горе ? И когато достигне 4500 об тогава пада Тоест моята логика е точно за обща функция на работата на турбо-надува и Н75 изразена в % Това си е мое мнение и никой не ангажирам с него, просто гледам, тествам и разсъждавам !
А и като при мене дърпаше до безбожие геото и го затваряше до тотален край какво да не би да пренадуваше нещо. Вятър и мъгла, само давеше колата и неможеше да одлепи на старта.
Та като некой каже че хода на лоста е 1,2 и тнт. сантиметра не му вервам повече. Хода е точно от долно крайно при развит(освободен) актуатор до горно крайно при правилно регулиран винт на стопера- долу да не надига освободеният актуатора и горе да чука в правилно рег. винт.
Последна промяна от kossis на Чет 22 ное 2012 8:55, променено общо 1 път.
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Не знам човече гледам ви темите обаче вие имате разни чипове и тнт. А аз говоря за стокова кола и при мене такова налягане от 2600 мбара няма. Колата върви добре и то до 4500 об.
Са не искам да засягам никой ама това мнение на Брезел дето ми го даваш за еталон, кво да ти кажа.
Актуатора бил клапан !?
Са както и да го гледам това си е чист вакуумен регулатор- то това и значи името му-орган движещ механично друга система.
Виж за Н75 че е ел.магнитен вакуум клапан, тука съм сагласен.
А и с тия театрални монолози некакси не ми стои сериозно това, та дори да има верни неща в тях.
То като си гледам логовете и стигам до извода че Н75 трябва да изключи при стойности от 94% и на горе, това при мене очевидно става над 4400 об.,а се и вижда че дебитомера започва да сваля единиците си за да намали горивот.
Тоест няма значение дали стойноста е 94.4% на нивото на МАП-а, а дали като задържиш газта до към 5000 об. компа ще изключи Н75 и ще разтовари целата тая работа.
И логиката ми е такава щото както по горе написах-както и да го регулираш лоста на актуатора се ще му оставиш ход да може да пада на долу нали А, а той падне ли надолу се ще разтовари нещо и ще се намали въртенето на турбинката
От което се сещам от къде ви идват проблемите с тия Чипове и как става номера с пренадуването като се Чипвате- много просто- спецовете променят кога да изключва Н75 и той го прави много по късно от необходимото и като не се уцели точният краен момент + увеличеното количество на горивото и те ти ПРЕНАДУВАНЕ !!!
Това виждам аз от тия цифри в тия логове и практическото ми изучаване на принципа на това ТДИ.
Са не искам да засягам никой ама това мнение на Брезел дето ми го даваш за еталон, кво да ти кажа.
Актуатора бил клапан !?
Са както и да го гледам това си е чист вакуумен регулатор- то това и значи името му-орган движещ механично друга система.
Виж за Н75 че е ел.магнитен вакуум клапан, тука съм сагласен.
А и с тия театрални монолози некакси не ми стои сериозно това, та дори да има верни неща в тях.
То като си гледам логовете и стигам до извода че Н75 трябва да изключи при стойности от 94% и на горе, това при мене очевидно става над 4400 об.,а се и вижда че дебитомера започва да сваля единиците си за да намали горивот.
Тоест няма значение дали стойноста е 94.4% на нивото на МАП-а, а дали като задържиш газта до към 5000 об. компа ще изключи Н75 и ще разтовари целата тая работа.
И логиката ми е такава щото както по горе написах-както и да го регулираш лоста на актуатора се ще му оставиш ход да може да пада на долу нали А, а той падне ли надолу се ще разтовари нещо и ще се намали въртенето на турбинката
От което се сещам от къде ви идват проблемите с тия Чипове и как става номера с пренадуването като се Чипвате- много просто- спецовете променят кога да изключва Н75 и той го прави много по късно от необходимото и като не се уцели точният краен момент + увеличеното количество на горивото и те ти ПРЕНАДУВАНЕ !!!
Това виждам аз от тия цифри в тия логове и практическото ми изучаване на принципа на това ТДИ.
Последна промяна от kossis на Пет 23 ное 2012 11:27, променено общо 1 път.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Незнам кой какво вижда, но за да видиш колко би трябвало да ти е отворена геометрията се съди по Н75, защото се очаква зависимостта между тях да е линейна. Това дали турбото пренадува се определя от няколко параметъра, а не само от показанията на Н75.
2600 бара е направо за бисерите!
2600 бара е направо за бисерите!
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Е хубаво де мбар ли е единицата, де да я знам, слагай я в ДИАМАНТИТЕ ако трябва, само да го разбера това ТДИ !
Иначе не те знам бате, дали си отварял Н75, обаче ако си го отварял би следвало да ти е направило впечатление че работният му ход на котвата е много малък.
Та мене искрено ме съмнява че има много различни положения от- отворен и затворен. А и котвата като се изтегли тя се подмагнитва и се залепва трайно в отворено положение. И тука вече идва на помощ тоя третия извод от филтърната кутия дето се отваря към атмосферата-стават едни обратни налягания и като се прекрати захранването към Н75 той се връща в изходна позиция благодарение на това обратно атмосферно налягане.
Това го тествах, и от там го научих. Са некой казват че Н75 работи с импулсна модулация и за това можел да се отваря частично. А целата работа е че компера работи с импулсни модулации.
Друго което знам е че газ, флуид а от там и подналягане не може да се регулира с частично затваряне, а само с пълно- тоест или имаш подналягане(вакуум)или нямаш. И да намалиш сечението на Н75 вакуума ще е достатъчен да изтегля актуатора до необходимото крайно горно положение, и в даден момент ще стане достатъчно слаб и няма да може да изтегли актуатора и да преодолее съпротивлението на пружината му.
То аз това и наблюдавам - актуатора е или в горно крайно положение или пада долу при 4500 об. и после пак се връща горе - натоварен-разтоварен !!!
Евентуално ако Н75 може да застава в некво средно положение между вакуум(подналягане) и разтоварване(атмосферно налягане)към филтърната кутия, тогава може да има некви средни стойности на вакуума, обаче това се казва Логаритмична зависимост -обаче тя не знам до колко ще позволи да се управлява актуатора правилно и до точно определените проценти който се наблюдават в логовете.
Явно не можете да ме разберете, но това е нормално -трябва сами да си поиграете и да си пораздвижите акъла. Така и да го обеснявам се тая.
Аиде отговори ми колега що тия проценти нарастват с увеличаване на оборотите, като геото трябва да се разтоварва все повече с нарастването на тия обороти и тия проценти би следвало да падат-нали
Моето мнение е че тия проценти не изразяват колко е отворен Н75 и то линеино.
Иначе не те знам бате, дали си отварял Н75, обаче ако си го отварял би следвало да ти е направило впечатление че работният му ход на котвата е много малък.
Та мене искрено ме съмнява че има много различни положения от- отворен и затворен. А и котвата като се изтегли тя се подмагнитва и се залепва трайно в отворено положение. И тука вече идва на помощ тоя третия извод от филтърната кутия дето се отваря към атмосферата-стават едни обратни налягания и като се прекрати захранването към Н75 той се връща в изходна позиция благодарение на това обратно атмосферно налягане.
Това го тествах, и от там го научих. Са некой казват че Н75 работи с импулсна модулация и за това можел да се отваря частично. А целата работа е че компера работи с импулсни модулации.
Друго което знам е че газ, флуид а от там и подналягане не може да се регулира с частично затваряне, а само с пълно- тоест или имаш подналягане(вакуум)или нямаш. И да намалиш сечението на Н75 вакуума ще е достатъчен да изтегля актуатора до необходимото крайно горно положение, и в даден момент ще стане достатъчно слаб и няма да може да изтегли актуатора и да преодолее съпротивлението на пружината му.
То аз това и наблюдавам - актуатора е или в горно крайно положение или пада долу при 4500 об. и после пак се връща горе - натоварен-разтоварен !!!
Евентуално ако Н75 може да застава в некво средно положение между вакуум(подналягане) и разтоварване(атмосферно налягане)към филтърната кутия, тогава може да има некви средни стойности на вакуума, обаче това се казва Логаритмична зависимост -обаче тя не знам до колко ще позволи да се управлява актуатора правилно и до точно определените проценти който се наблюдават в логовете.
Явно не можете да ме разберете, но това е нормално -трябва сами да си поиграете и да си пораздвижите акъла. Така и да го обеснявам се тая.
Аиде отговори ми колега що тия проценти нарастват с увеличаване на оборотите, като геото трябва да се разтоварва все повече с нарастването на тия обороти и тия проценти би следвало да падат-нали
Моето мнение е че тия проценти не изразяват колко е отворен Н75 и то линеино.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Процентите на н75 показват работния цикъл на клапана, т.е., ако при 0% на н75 целият вакум преди клапана минава и след него, при 100% след н75 няма нищо.
С други думи:
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 0% имаме толкова и след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 100% имаме 0 вакум след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 50% имаме 0.35 вакум след него
На празен ход цикъла е около 20%, т.е. след н75 трябва да е около 0.50 вакум.
С други думи:
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 0% имаме толкова и след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 100% имаме 0 вакум след него
Ако на входа на н75 имаме 0.7 вакум и работния цикъл е 50% имаме 0.35 вакум след него
На празен ход цикъла е около 20%, т.е. след н75 трябва да е около 0.50 вакум.
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Да така вече е верно и логично.
Общо взаето аз това съм усетил и разбрал до няква степен.
Никси го обясни Тоест зависимостта е обратно пропорционална и ми се струва че се изменя логаритмично тоя вакуум , тоест и геото не заема койзнае колко различни положения, щото и хода и е малък на геометрията.
Общо взаето аз това съм усетил и разбрал до няква степен.
Никси го обясни Тоест зависимостта е обратно пропорционална и ми се струва че се изменя логаритмично тоя вакуум , тоест и геото не заема койзнае колко различни положения, щото и хода и е малък на геометрията.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 28 юни 2011 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Здравейте колеги да ви попитам дали е възможно изолирването на дебитомера софтуерно на пасат Б5 ATJ ПД 116кс и къде в Бургас мога да го направя .Благодаря
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 28 юни 2011 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
kossis написа:Каква е целта на това ?
ами колега от известно време колата губи мощност не върви както трябва наема се бавно в ниските обороти дори на моменти и турбото не се чува и повече от 100 не може да вдигне след диагностика е набита грешка 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-00
турбото е чистено преди седмица има моменти върви като самолет но те са за кратко и пак същата история ,миналата година сменях дебитомер проверих окабеляването към дебитомера всичко е ок смених и въздушен филтър и пак същата работа та си помислих ако се наложи да сменям пак дебитомер то би било по добре да го изолирам софтуерно бях чел че на други мотори става .
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 TDI Тестване на дебитомер
Има още един сензор от който колата спира да върви При AVF се намира на пластмасовата тръба за въздух зад мотора Предполагам че и при теб е там
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта