Привет.
Става въпрос за AFN мотора и забиващо турбо. От прочетеното по проблеми на колегите стигнах до извода, че ми се е прецакал H75 клапана, гумените маркучета са сменени ( пълна газ само на 5-та при 110-120 забива, като грешката, която дава мисля, че беше за прекомерно високо налягане).
Та за да бъда на пълно сигурен има ли място в софето където някой има такъв клапан работещ за да се направи проба и другото ми питане е от къде да си го закупя на най-добра цена, че на едно място ми искаха 180лв.
Благодаря.



AFN забива турбо - H75 ?
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: AFN забива турбо - H75 ?
По-вероятно е да ти задръстена геометрията на турбината със сажди отколкото N75. Не сменяй нищо дори и за проба ами направи истинска диагностика и евентуално чистене.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: AFN забива турбо - H75 ?
Пренадува, виж почисти геометрията и виж дали е читава.
- vlladii
- Мнения: 151
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 22:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: AFN забива турбо - H75 ?
Колега имам такъв клапан резервен ако искаш може да го пробваме, но най добре е да се закачи колата на диагностика и да се направи лог файл за да се види дали работи клапана или геометрията на турбото е затлачена.Имах и аз такива проблеми като теб и накрая се оказа задръстена геометрия на турбото.Ако имаш интерес може да ме намериш на 0886339978.
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: AFN забива турбо - H75 ?
Благодаря.
Закачаха я. Нищо не видяха освен тази грешка.
А за геометрията, не знам как да я почистя освен, освен яко газ? Но, установих, че на различните предавки турбината се товари различно и на 5-та не мога да го направя как си трябва.
Закачаха я. Нищо не видяха освен тази грешка.
А за геометрията, не знам как да я почистя освен, освен яко газ? Но, установих, че на различните предавки турбината се товари различно и на 5-та не мога да го направя как си трябва.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: AFN забива турбо - H75 ?
С яко газ при запекла геометрия можеш само да я строшиш преждевременно!



- slimmer
- Мнения: 1012
- Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: TDI-AJM 2002
- Местоположение: София
Re: AFN забива турбо - H75 ?
И аз така мисля, затова гледам да не карам над определени обороти, докато не си оправя проблемът:
Аз съм с AJM. Турбото забива когато дам газ и тръгне да отлепя, набира донякъде (около 2200 оборота) и остава на тях, освен ако не върна газта и не подам отново. Изключително неприятно при изпреварване. Двама разбиращи мериха налягания и с компютър, и с манометър. Оказва се, че има прекалено голямо налягане в момента на забиването. Та най-вероятно е нужно да се направи профилактика на турбината, но аз поне не съм стигнал до там. Главно понеже има и теч на масло през интеркулера, което ме навежда на мисълта за нова турбина (като ще се дават пари, поне да се приключи с проблема). Ако нямаш теч, най-вероятно може просто да се почисти турбото и би трябвало да нямаш проблем.
А относно N75... моят беше се прецаквал - усещането при каране е коренно различно от горното - просто все едно нямаш турбо, натискаш газта и колата тръгва все едно, че е с 50 к.с... Няма го "залепянето" при 1800 оборота (поне при мен). Все едно че е спъната. Та си мисля, че проблемът ти не е от въпросния клапан. Иначе цената му беше по-ниска - по спомен към 100 лв.
При профилактиката, доколкото съм чувал, не е лошо да се проверят маркучите за подаване на масло към турбото.
А това с "продухването": казват, че не е лошо да се кара 2-3 км на 3000+ оборота, за да се поизчистят нагарите от перките и околността, но ми се струва, че това трябва да се прави след като е сигурно, че турбото не е тръгнало да си заминава (свирене). Защото ако се счупи в този момент, може да стане мнооого неприятно (има разни темички за последствията). Дори и след това не съм сигурен дали е полезно да се прави, ама това си е лично мнение.
Аз съм с AJM. Турбото забива когато дам газ и тръгне да отлепя, набира донякъде (около 2200 оборота) и остава на тях, освен ако не върна газта и не подам отново. Изключително неприятно при изпреварване. Двама разбиращи мериха налягания и с компютър, и с манометър. Оказва се, че има прекалено голямо налягане в момента на забиването. Та най-вероятно е нужно да се направи профилактика на турбината, но аз поне не съм стигнал до там. Главно понеже има и теч на масло през интеркулера, което ме навежда на мисълта за нова турбина (като ще се дават пари, поне да се приключи с проблема). Ако нямаш теч, най-вероятно може просто да се почисти турбото и би трябвало да нямаш проблем.
А относно N75... моят беше се прецаквал - усещането при каране е коренно различно от горното - просто все едно нямаш турбо, натискаш газта и колата тръгва все едно, че е с 50 к.с... Няма го "залепянето" при 1800 оборота (поне при мен). Все едно че е спъната. Та си мисля, че проблемът ти не е от въпросния клапан. Иначе цената му беше по-ниска - по спомен към 100 лв.
При профилактиката, доколкото съм чувал, не е лошо да се проверят маркучите за подаване на масло към турбото.
А това с "продухването": казват, че не е лошо да се кара 2-3 км на 3000+ оборота, за да се поизчистят нагарите от перките и околността, но ми се струва, че това трябва да се прави след като е сигурно, че турбото не е тръгнало да си заминава (свирене). Защото ако се счупи в този момент, може да стане мнооого неприятно (има разни темички за последствията). Дори и след това не съм сигурен дали е полезно да се прави, ама това си е лично мнение.
- ivkobiks
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 30 юни 2012 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: españa
Re: AFN забива турбо - H75 ?
и при мен бе6е така и се оказа турбото,бе6е заминало и го смених
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: AFN забива турбо - H75 ?
Благодаря за помоща.
Днес с колегата, Влади доста порацъкахме колата и май ще да е геометрията. На края се пораздвижи доста доволно и сега само каране ше си до покаже. После го пробвах и на студен двигател лостчето се движи пак така добре.
Сега си мисля дали третирането на горивото с добавки би могло да не спести такива грижи.
Днес с колегата, Влади доста порацъкахме колата и май ще да е геометрията. На края се пораздвижи доста доволно и сега само каране ше си до покаже. После го пробвах и на студен двигател лостчето се движи пак така добре.
Сега си мисля дали третирането на горивото с добавки би могло да не спести такива грижи.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: AFN забива турбо - H75 ?
По-добре от време на време я изкарай на магистралата и я настъпи да се раздвижи геометрията 

-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: AFN забива турбо - H75 ?
Ето какво намерих за почистване на турбината: http://www.wynns.eu/Product.aspx?p=2867 ... PRO_DIESEL. Дано само го внасят у нас.
От личен опит мога да споделя че продуктите на тази фирма са уникални.
От личен опит мога да споделя че продуктите на тази фирма са уникални.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 28 дек 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: AFN забива турбо - H75 ?
Понеже и аз го имам същия проблем (при 130 км/ч само на 5-та, вкарва в сервизен режим), та да споделя аз какво направих:
1. Чистих турбината - същото!
2. Смених н75 - същото!
3. Чистих мап сензора - същото!
4. Смених всички маркучи - същото!
И се отказах да карам над 130
Явно единствения начин е да сменя колата
1. Чистих турбината - същото!
2. Смених н75 - същото!
3. Чистих мап сензора - същото!
4. Смених всички маркучи - същото!
И се отказах да карам над 130

Явно единствения начин е да сменя колата

Последна промяна от tomov_bg на Сря 11 юли 2012 18:26, променено общо 1 път.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: AFN забива турбо - H75 ?
1. Чистих турбината - същото!
Като каза това сигурен ли си , че като е чистена не са обърнали една такава пластина която е на геометрията.. уф къде беше мненията точно по този въпрос...защото както казаха опарени, маса народ са я обърквали така, понеже почти не се набива на очи при грешно поставяне и после чиста турбина пренадува.... да не се окаже после

-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 28 дек 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: AFN забива турбо - H75 ?
Няма как да съм 100% сигурен за пластинката..... Забиваше преди чистенето, забива си и сега 3 години и половина вече...
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: AFN забива турбо - H75 ?
tomov_bg написа:Няма как да съм 100% сигурен за пластинката..... Забиваше преди чистенето, забива си и сега 3 години и половина вече...
Извинявам се, че разводнявам темата на колегата ама... да седя и да гадая дали пък няма да дигна 132км като реша да издухам някой тир, пъплещ по пътя...... вижда ми се много дразнещо! Не че не се влача зад тирове - служебната баничарка е 1.9 без турбо..влача се, обаче знам че толкова върви и го приемам философски но.... да имам кола-бургия и да се влача... вижда ми се прекалено. А иначе - като гледам какво е проверено, то не остана какво друго може да бъде....


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 40 госта