Малко инфо за T на TD?
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гълъбово
Малко инфо за T на TD?
Не съм ровил дали е разискван този въпрос. Може ли някой да обясни в основни линии за незнаещите що е то турбо-дизел и какви грижи може да създаде буквата "Т". Доколкото разбрах това "турбо" или турбина нещо се износва или скапва и може да се наложи смяна, която е бая скъпа. Може ли с просто око или с каране или в сервиз да се усети колко хляб има още в турбината? Чувал съм че всъщност и без турбо колата може да върви като обикновен дизел - това за всички ли важи, как е при TDI? По-рано съм имал обикновен дизел и съм доволен, занапред ми се ще да взема TD заради по-добра динамика, но се кахъря да не нацеля някой скапан, че после да се чудя какво да правя.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... sc&start=0 Ами по принцип първо се рови и ако не намириш никаква информация тогава питаш - Ползвайте ТЪРСАЧКАТА преди да пуснете тема - нека избегнем дублиране на теми. Написах - турбодизел във форумната търсачка и ти постнах нещо , което мисля ,че ще ти е полезно! А и не мога да разбера турбодизел ли ще купуваш или TDI ??? Само не ме питай каква е разликата - има писано доста във форума 

Последна промяна от веселин на Сря 10 яну 2007 21:53, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
Rabbit_TDI написа:Ако сипваш масло и не ръчкаш колата студена турбото може да издържи колкото мотора.Много често обаче не са изпълнени горните условия.Хубавото е че отиваш на ВАГ-Ком при електронните и се вижда налягането ,а правиш и оглед да няма течове на масло.
Поне не съм много запознат с тубини ми е интересно какво е техническото обяснени за по-голямо износване на турбото при студен двигател. За самия двигател ясно, но за самото турбо!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Kartoff написа:Не мога да кажа със сигурност, но до колкото знам двгателите, които са турбо-дизел не могат да работят без турбината...
Но все пак ако двигателя е читав не мисля, че ще имаш проблеми с турбото, но нека и колегите, които са по запознат да кажат...
бих казал че по скоро ако турбото е читаво не би имал проблеми с двигателя!
е .... може и да не съм прав но ???

- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
Rabbit_TDI написа:Същото като за мотора/няма масло+студени части-обемно по-малки,повече луфтове и биене-повече износване/ само че два три пъти по-голямо щото турбото се развърта до към 100к-150к обороти и се маже и охлажда с масло.
Значи за сипване на масло си имал предвид на турбината. Маслената система на турбото отделна ли е от маслената на двигателя или

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
kristian112 написа:Kartoff написа:Не мога да кажа със сигурност, но до колкото знам двгателите, които са турбо-дизел не могат да работят без турбината...
Но все пак ако двигателя е читав не мисля, че ще имаш проблеми с турбото, но нека и колегите, които са по запознат да кажат...
бих казал че по скоро ако турбото е читаво не би имал проблеми с двигателя!
е .... може и да не съм прав но ???
В общи линий си прав

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Мда ама то тва се отнася за всички коли.Просто при атмосферните губиш компресия и гори масло ,ама колата крета някак си,а при турбинните даваш паричка за турбинка.Плюс това както ти казах не трябва да се кара на високи обороти докато не загрее-това не е толкова страшно,но ако го правиш колата ти ще те слуша дълго независимо колко я бузиш като загрее 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
ТД на 200к километри в диапазона 85-95 е няква шега
-Горублянска и то.Сегашната голфара уж е на 200к километри турбината си прави и държи точното налягане 1900 по ВАГ-Ком.Предишните две 1.9ТД и 1.6ТД бяха на 190к истински/сервизна книжка и купени от германия/те дори не барваха грам масло на 10к километри/10В40/.Има и един отделен момент ,че много често се разваля управлението на турбината,хората ходат при турбинаджии,а те от своя страна са услужливи и не отказват основен ремонт та дори и да няма нужда.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта