Малко инфо за T на TD?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Росен79
Мнения: 53
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Гълъбово

Малко инфо за T на TD?

Мнениеот Росен79 » Сря 10 яну 2007 21:03


Не съм ровил дали е разискван този въпрос. Може ли някой да обясни в основни линии за незнаещите що е то турбо-дизел и какви грижи може да създаде буквата "Т". Доколкото разбрах това "турбо" или турбина нещо се износва или скапва и може да се наложи смяна, която е бая скъпа. Може ли с просто око или с каране или в сервиз да се усети колко хляб има още в турбината? Чувал съм че всъщност и без турбо колата може да върви като обикновен дизел - това за всички ли важи, как е при TDI? По-рано съм имал обикновен дизел и съм доволен, занапред ми се ще да взема TD заради по-добра динамика, но се кахъря да не нацеля някой скапан, че после да се чудя какво да правя.




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 10 яну 2007 21:44


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... sc&start=0 Ами по принцип първо се рови и ако не намириш никаква информация тогава питаш - Ползвайте ТЪРСАЧКАТА преди да пуснете тема - нека избегнем дублиране на теми. Написах - турбодизел във форумната търсачка и ти постнах нещо , което мисля ,че ще ти е полезно! А и не мога да разбера турбодизел ли ще купуваш или TDI ??? Само не ме питай каква е разликата - има писано доста във форума :търсачкаа

Последна промяна от веселин на Сря 10 яну 2007 21:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Kartoff
Мнения: 12
Регистриран на: Съб 06 яну 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Kartoff » Сря 10 яну 2007 21:44


Не мога да кажа със сигурност, но до колкото знам двгателите, които са турбо-дизел не могат да работят без турбината...
Но все пак ако двигателя е читав не мисля, че ще имаш проблеми с турбото, но нека и колегите, които са по запознат да кажат...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 21:53


Ако сипваш масло и не ръчкаш колата студена турбото може да издържи колкото мотора.Много често обаче не са изпълнени горните условия.Хубавото е че отиваш на ВАГ-Ком при електронните и се вижда налягането ,а правиш и оглед да няма течове на масло.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 10 яну 2007 22:16


Rabbit_TDI написа:Ако сипваш масло и не ръчкаш колата студена турбото може да издържи колкото мотора.Много често обаче не са изпълнени горните условия.Хубавото е че отиваш на ВАГ-Ком при електронните и се вижда налягането ,а правиш и оглед да няма течове на масло.


Поне не съм много запознат с тубини ми е интересно какво е техническото обяснени за по-голямо износване на турбото при студен двигател. За самия двигател ясно, но за самото турбо!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 22:35


Същото като за мотора/няма масло+студени части-обемно по-малки,повече луфтове и биене-повече износване :( / само че два три пъти по-голямо щото турбото се развърта до към 100к-150к обороти и се маже и охлажда с масло.


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Сря 10 яну 2007 22:49


Kartoff написа:Не мога да кажа със сигурност, но до колкото знам двгателите, които са турбо-дизел не могат да работят без турбината...
Но все пак ако двигателя е читав не мисля, че ще имаш проблеми с турбото, но нека и колегите, които са по запознат да кажат...

бих казал че по скоро ако турбото е читаво не би имал проблеми с двигателя!
е .... може и да не съм прав но ??? :)


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 10 яну 2007 23:00


Rabbit_TDI написа:Същото като за мотора/няма масло+студени части-обемно по-малки,повече луфтове и биене-повече износване :( / само че два три пъти по-голямо щото турбото се развърта до към 100к-150к обороти и се маже и охлажда с масло.


Значи за сипване на масло си имал предвид на турбината. Маслената система на турбото отделна ли е от маслената на двигателя или :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 23:04


Не едни и същи.Просто ако маслото леко се прецака и "ебава" мотора то го прави същото и на турбото ама 3 пъти по-силно щото тя е по-натоварена.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 23:05


kristian112 написа:
Kartoff написа:Не мога да кажа със сигурност, но до колкото знам двгателите, които са турбо-дизел не могат да работят без турбината...
Но все пак ако двигателя е читав не мисля, че ще имаш проблеми с турбото, но нека и колегите, които са по запознат да кажат...

бих казал че по скоро ако турбото е читаво не би имал проблеми с двигателя!
е .... може и да не съм прав но ??? :)

В общи линий си прав :lol:


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 10 яну 2007 23:13


Поизясниха ми се малко нещата. И като извод следва че ТД ТДИ трябва да се карат с качествено масло и навременна смяна(защото турбото е по-оязвимо) и кротко на студено. Правилно ли разсъждавам :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 23:18


Мда ама то тва се отнася за всички коли.Просто при атмосферните губиш компресия и гори масло ,ама колата крета някак си,а при турбинните даваш паричка за турбинка.Плюс това както ти казах не трябва да се кара на високи обороти докато не загрее-това не е толкова страшно,но ако го правиш колата ти ще те слуша дълго независимо колко я бузиш като загрее :wink:


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 10 яну 2007 23:24


Сега си давам някакво обяснение защо повечето казват че турбината заминава на 200к под дифолт :) т.е. как повечето предни собственици са си карали и грижели за колите. Т.е. турбунката е много добър показател за състоянието и грижата на колата.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 23:29


ТД на 200к километри в диапазона 85-95 е няква шега :lol: -Горублянска и то.Сегашната голфара уж е на 200к километри турбината си прави и държи точното налягане 1900 по ВАГ-Ком.Предишните две 1.9ТД и 1.6ТД бяха на 190к истински/сервизна книжка и купени от германия/те дори не барваха грам масло на 10к километри/10В40/.Има и един отделен момент ,че много често се разваля управлението на турбината,хората ходат при турбинаджии,а те от своя страна са услужливи и не отказват основен ремонт та дори и да няма нужда.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 10 яну 2007 23:39


Определено реалните км на дизелите са други защото като си търсех кола в Германия гледах и дизели. Дизел под 250К 300К нямаше, а ако срешнеш на по малко от тях струва доста скъпо.

Е да ако ти изпуши турбинатана около 200К "фалшиви" сигурно са над 300К реални.

п.с. за километрите на бензина също



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта