Странно поведение на клапан N75
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Странно поведение на клапан N75
Днес след 10 минутно каране в града пред вкъщи реших да си погледна фаровете на стената-изключих колата и след това дадох на контакт за да светят фаровете.Докато ги нагласях чух че клапана на уейст-гейта работи и трака постоянно.Някой има ли на идея това нормално ли е?
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Просто името му не е такова.Иначе това е клапан който командва уейст-гейта.Идеята му е ,че при ниски обороти двързва директно гейта с нагнетената част на турбото.По този начин колкото повече турбото повече надува толкова повече гейта се отваря/по-този начин се пази турбината от много високи оборти и саморазрушаване/.При достигане ,обаче на 3000 об. турбината почва толкова да надува че сама се спира.Тогава се намесва споменатия клапан-който чрез ел. сигнали от компа пуска по малко въздух/атмосферен/и не разрешава на гийта да се отвори до край.Забравих да спомена-уейст гейт/изпускателен клапан/е обходен канал покрай топлия охлюв.Пропуска част от въздуха да не преминава през турбината за да не се развърта прекалено.Колкото по-отворен е толкова по-малко върти турбината.
P.S.Някаде в нета го срещнах че се казва N75
P.S.Някаде в нета го срещнах че се казва N75
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Странно поведение на клапан N75
здравейте колеги! Реших да не пускам нова тема, а да се възползвам от тази. Става въпрос за 1z мотор. Преди малко повече от седмица реших да проверя този клапан, дали работи. Щото не ми харесва колата как набира след 2 хил. оборота. смених дебитомер, но резултата не беше удовлетворителен. Та решх да проверя този клапан, който управлява надува на турбото. установих, че изобщо не "цъка". Снех го, почистих го малко, започна да цъка, но от време на време. днес намерих работещ такъв клапан втора употреба. с подаване на тока работи идедално, "цъка" си без проблем. Сложих го, пробвах колата, резултат обаче не усетих никакъв. Къде може да е проблема? единия клапан не "цъка", другия "цъка" - и накрая резултат е един и същ...
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
Re: Странно поведение на клапан N75
принципно тези клапьн си го купуваи нов
ако е за втора употреба то и твоя си е такьв
не е ясно как е заседнал вьтре
понякога може да пренадува друг пьт да не вдига необходимото налягане
ти си пич и ще се справиш с проблема
успех
ако е за втора употреба то и твоя си е такьв
не е ясно как е заседнал вьтре
понякога може да пренадува друг пьт да не вдига необходимото налягане
ти си пич и ще се справиш с проблема
успех
Re: Странно поведение на клапан N75
разбирам, че нов е най-добре. но цената е доста за такова клапанче - около 120 лв. ми казаха от един магазин тук. Четох из форума някъде, че е 60-70 лв, ако има някой, който може да ме насочи към такива цени, ще съм му благодарен.
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Странно поведение на клапан N75
И моя цъкаше преди време и тогава колата си набираше прекрасно.Сега въпреки че не съм с променлива геометрия на турбината забелязвам следното - на първа втора и трета скорост турбото се усеща и набира добре на всякакви обороти.Включа ли четвърта или пета между 2200 и 2800 цък и забива муцуната явно натоварването се увеличава.След гасене се оправя до гореизброените ситуации.Кофти нали.Като тръгнеш да изпреварваш автобусите да ти светкат с фарове че им се пречкаш на пътя.
Въпроса е подлежи ли на поправка или и аз да търся нов. N75 или Н75 въобще кой клапан се бъзика май има два дето са с три маркуча за вакуум.
Въпроса е подлежи ли на поправка или и аз да търся нов. N75 или Н75 въобще кой клапан се бъзика май има два дето са с три маркуча за вакуум.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_ss, Tsankovski и 44 госта