Странно поведение на клапан N75

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Странно поведение на клапан N75

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 16 дек 2006 17:17


Днес след 10 минутно каране в града пред вкъщи реших да си погледна фаровете на стената-изключих колата и след това дадох на контакт за да светят фаровете.Докато ги нагласях чух че клапана на уейст-гейта работи и трака постоянно.Някой има ли на идея това нормално ли е?




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Съб 16 дек 2006 17:58


da


klenbuterol
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот klenbuterol » Съб 16 дек 2006 17:59


И при мен е така.Смятам че е нормално


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 16 дек 2006 18:03


Успокойх се :lol: Някой знае ли къв е смисала да го прави на контакт-като до 2500-3000 оборота не би трябвало да отваря?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 17 дек 2006 17:39


само кратко уто4нение:за тракането е нормално но това не е N75 :lol:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 17 дек 2006 17:48


Ми с такова впечатление бях останал :oops:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 17 дек 2006 20:36


И при мен трака.И аз питах за него и ми казаха че е така.Да не му обръщам внимание.


klenbuterol
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот klenbuterol » Пон 18 дек 2006 22:04


niks76 били бил така любезен да ни обясниш тогава какво е?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 18 дек 2006 22:14


Просто името му не е такова.Иначе това е клапан който командва уейст-гейта.Идеята му е ,че при ниски обороти двързва директно гейта с нагнетената част на турбото.По този начин колкото повече турбото повече надува толкова повече гейта се отваря/по-този начин се пази турбината от много високи оборти и саморазрушаване/.При достигане ,обаче на 3000 об. турбината почва толкова да надува че сама се спира.Тогава се намесва споменатия клапан-който чрез ел. сигнали от компа пуска по малко въздух/атмосферен/и не разрешава на гийта да се отвори до край.Забравих да спомена-уейст гейт/изпускателен клапан/е обходен канал покрай топлия охлюв.Пропуска част от въздуха да не преминава през турбината за да не се развърта прекалено.Колкото по-отворен е толкова по-малко върти турбината.
P.S.Някаде в нета го срещнах че се казва N75


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 19 дек 2006 0:29


съседния на "тракащия "клапан е Н75(с три вакуумни марку4ета)а този които трака е за екологията(изгорелите газове се връщат обратно


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 19 дек 2006 0:55


ааа значи правилно сам разбрал ама грешно съм чул :lol: не се усетих ,че може да е от ЕГР-а.То верно че на ниски обороти Н75 не би трябвало да трака.


pivv
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот pivv » Чет 30 апр 2009 18:53


здравейте колеги! Реших да не пускам нова тема, а да се възползвам от тази. Става въпрос за 1z мотор. Преди малко повече от седмица реших да проверя този клапан, дали работи. Щото не ми харесва колата как набира след 2 хил. оборота. смених дебитомер, но резултата не беше удовлетворителен. Та решх да проверя този клапан, който управлява надува на турбото. установих, че изобщо не "цъка". Снех го, почистих го малко, започна да цъка, но от време на време. днес намерих работещ такъв клапан втора употреба. с подаване на тока работи идедално, "цъка" си без проблем. Сложих го, пробвах колата, резултат обаче не усетих никакъв. Къде може да е проблема? единия клапан не "цъка", другия "цъка" - и накрая резултат е един и същ...


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот kombito-tdi » Чет 30 апр 2009 23:38


принципно тези клапьн си го купуваи нов
ако е за втора употреба то и твоя си е такьв
не е ясно как е заседнал вьтре
понякога може да пренадува друг пьт да не вдига необходимото налягане
ти си пич и ще се справиш с проблема
успех


pivv
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот pivv » Пет 01 май 2009 16:30


разбирам, че нов е най-добре. но цената е доста за такова клапанче - около 120 лв. ми казаха от един магазин тук. Четох из форума някъде, че е 60-70 лв, ако има някой, който може да ме насочи към такива цени, ще съм му благодарен.


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Странно поведение на клапан N75

Мнениеот mladeja » Пет 01 май 2009 17:52


И моя цъкаше преди време и тогава колата си набираше прекрасно.Сега въпреки че не съм с променлива геометрия на турбината забелязвам следното - на първа втора и трета скорост турбото се усеща и набира добре на всякакви обороти.Включа ли четвърта или пета между 2200 и 2800 цък и забива муцуната явно натоварването се увеличава.След гасене се оправя до гореизброените ситуации.Кофти нали.Като тръгнеш да изпреварваш автобусите да ти светкат с фарове че им се пречкаш на пътя.
Въпроса е подлежи ли на поправка или и аз да търся нов. N75 или Н75 въобще кой клапан се бъзика май има два дето са с три маркуча за вакуум.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_ss, Tsankovski и 44 госта