Два часа се рових из форума и търсих с търсачката и открих всевазможни противоречащи мнения за това колко трябва да бъде компресията на дизелов мотор .
Моля тук да обсъдим в какъв диапазон трябва да ни е компресията на двигателя , за да знаем че е читав . Моля да не обръщаме темата на чат , а само вещите да се изкажат с точни данни от дебелите книги или от програми като аутодата (мисля че беше) . Нека всеки който го интересува за дадения тип мотор да пита и да се следи да не се повтаряме .
Реших да пусна тази тема , защото днес си купих необходимите чаркове за да си сглобя един много точен и професионален уред за мерене на компресията на любимите ни автомобили .
Пускам първият модел мотор на който ме интересува в какви граници тябва да бъде компресията .
1.9TDI 1Z 90к.с.
Компресия на дизелов мотор
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
А някой знае ли как стои въпроса при предкамерните дизели: 1,9D 1Y и 1,9TD AAZ?
Последна промяна от Jetman на Нед 31 дек 2006 10:50, променено общо 1 път.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
L&R написа:
Дизеловите агрегати на Голф3:
Компресия в bar измерена при Т на маслото 30грд.
1Y,AAZ/D,TD/
на нов 34 долна граница 26
AEY,1Z,AHU,AFN/SDI,TDI/
на нов 25-31 долна граница 19
Замерване с VAG tool 1381 и 1323
Разлика м/у цилиндрите маx 5bar(вижда ми се много , но така пише) и
то ако е в по-горните граници.
Източника е железен.
"So wird gemaht.." - ruliert

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нямам книга за Вентото , но за Форд дават че се мери при загрят двигател в нормална работна температура . Много ми е интересен този въпрос защото ако трябва да се мери при студен , съм почти за основен ремонт (22 бара) ако трябва да е при загрят , двигателя е почти нов (ще дам точни данни след събота и неделя , последно го мерихме при много леко истинал и беше около 27 , ама да не ви излъжа) .
- patzo
- Мнения: 338
- Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ventoman написа:Нямам книга за Вентото , но за Форд дават че се мери при загрят двигател в нормална работна температура . Много ми е интересен този въпрос защото ако трябва да се мери при студен , съм почти за основен ремонт (22 бара) ако трябва да е при загрят , двигателя е почти нов (ще дам точни данни след събота и неделя , последно го мерихме при много леко истинал и беше около 27 , ама да не ви излъжа) .
може ли да те попитам с какъв точно уред го мериш налягането и има ли възможност да дойда да го измеря при теб ?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тук съм качил снимки на уреда който си сголбих .
http://snimka.bg/album.php?album_id=910 ... =1&photo=1
До като стигнах до меренето , минах през малко предпядствия . Заради който , гледам каквото мога да си оправям сам по колата .
Значи явно е имал някакъв проблем с резбата на подгряващата свещ на 3'ти цилиндър , и положението беше много кофти . Дори и свеща на нищо не приличаше , беше помазана на "гайката" страшен нагар по нея и беше завита на половина . По този начин , тази свещ , не беше ефективна на 100% защото вярвам че трябва да се показва на определено растояние , като гледах вътре все едно е нямаше половината резба . Така на половин резба , нито конуса е оплътнявал , а е имало вероятност да изхвърчи и да ми пробие предния капак . След малко консултаций , прекарах с мечик резбата на ново , много внимателно , и след това направих промивка на цилинчъра с нафта да могат да излезат стужките . Не съм 100% на ясно дали има опасност да премине нафтата покрай сигментите в маслото , но за всеки случай ще сменя маслото .
Наложи ми се да сменя и водна помпа , като разглобявах какво да видя .....
Не ми бяха затегнати фиксиращите болтове на нафтовата помпа , направо са за разстрел в сервизите , последно нафтовата помпа ми е пипана в два големи сервиза (няма да споменавам имена) като в последния твърдяха че и от там са пипнали и регулирали центровката .
МОЛЯ ВИ КОЛЕГИ , ДАИТЕ ГО МАЛКО ПО КОПЕТЕНТНО , ЧЕ С ТАЗ КОЛА 205 СЪМ ВДИГАЛ , МОЖЕ ДА МЕ ПРЕТРЕПЕТЕ НЯКАДЕ !!!
http://snimka.bg/album.php?album_id=910 ... =1&photo=1
До като стигнах до меренето , минах през малко предпядствия . Заради който , гледам каквото мога да си оправям сам по колата .
Значи явно е имал някакъв проблем с резбата на подгряващата свещ на 3'ти цилиндър , и положението беше много кофти . Дори и свеща на нищо не приличаше , беше помазана на "гайката" страшен нагар по нея и беше завита на половина . По този начин , тази свещ , не беше ефективна на 100% защото вярвам че трябва да се показва на определено растояние , като гледах вътре все едно е нямаше половината резба . Така на половин резба , нито конуса е оплътнявал , а е имало вероятност да изхвърчи и да ми пробие предния капак . След малко консултаций , прекарах с мечик резбата на ново , много внимателно , и след това направих промивка на цилинчъра с нафта да могат да излезат стужките . Не съм 100% на ясно дали има опасност да премине нафтата покрай сигментите в маслото , но за всеки случай ще сменя маслото .
Наложи ми се да сменя и водна помпа , като разглобявах какво да видя .....
Не ми бяха затегнати фиксиращите болтове на нафтовата помпа , направо са за разстрел в сервизите , последно нафтовата помпа ми е пипана в два големи сервиза (няма да споменавам имена) като в последния твърдяха че и от там са пипнали и регулирали центровката .
МОЛЯ ВИ КОЛЕГИ , ДАИТЕ ГО МАЛКО ПО КОПЕТЕНТНО , ЧЕ С ТАЗ КОЛА 205 СЪМ ВДИГАЛ , МОЖЕ ДА МЕ ПРЕТРЕПЕТЕ НЯКАДЕ !!!
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ще ви преведа на ктартко какво пише в книгата за Форд.
Степен на сгъстяване 21.5 . Компресията се мери при загряд двигател при нормална работна температура . Мери се през подгревните свещи . Мери се при пълно зареден акумолатор . Свалят се всички подгревни свещи . Махат се тръбичките към дюзите . Маха се кабела от клапана на нафтовата помпа . Навива се компресомера на мястото на подгревната свещ . Натиска се съединителя до упор . И се върти стартера до постигане на максимални стоиности и докато не спре да скача стрелката на уреда . Пише ! не е толкова важно самите стоиности ами разликата в налягането меду цилиндрите . Не трябва да е по голяма от 0.5мпа или 5 бара.(който го интересува мога да моу напиша кави може ло да са причините за разликата в налягането) .Но ако компресията е по-ниска от 26.0 бара ще имате трудности със сутрешното палене .
Степен на сгъстяване 21.5 . Компресията се мери при загряд двигател при нормална работна температура . Мери се през подгревните свещи . Мери се при пълно зареден акумолатор . Свалят се всички подгревни свещи . Махат се тръбичките към дюзите . Маха се кабела от клапана на нафтовата помпа . Навива се компресомера на мястото на подгревната свещ . Натиска се съединителя до упор . И се върти стартера до постигане на максимални стоиности и докато не спре да скача стрелката на уреда . Пише ! не е толкова важно самите стоиности ами разликата в налягането меду цилиндрите . Не трябва да е по голяма от 0.5мпа или 5 бара.(който го интересува мога да моу напиша кави може ло да са причините за разликата в налягането) .Но ако компресията е по-ниска от 26.0 бара ще имате трудности със сутрешното палене .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта