Компресия на дизелов мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Компресия на дизелов мотор

Мнениеот Ventoman » Чет 28 дек 2006 14:37


Два часа се рових из форума и търсих с търсачката и открих всевазможни противоречащи мнения за това колко трябва да бъде компресията на дизелов мотор .

Моля тук да обсъдим в какъв диапазон трябва да ни е компресията на двигателя , за да знаем че е читав . Моля да не обръщаме темата на чат , а само вещите да се изкажат с точни данни от дебелите книги или от програми като аутодата (мисля че беше) . Нека всеки който го интересува за дадения тип мотор да пита и да се следи да не се повтаряме .

Реших да пусна тази тема , защото днес си купих необходимите чаркове за да си сглобя един много точен и професионален уред за мерене на компресията на любимите ни автомобили .

Пускам първият модел мотор на който ме интересува в какви граници тябва да бъде компресията .

1.9TDI 1Z 90к.с.




kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Чет 28 дек 2006 17:45


и мен ме интересува за 1.9 TDI AFN 110 к.с.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 28 дек 2006 18:26


номинална компресия 24-30атмосфери(важи за вси4ки ТДИ помпа дюза вклю4ително)около19<ремонт на мотора


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Нед 31 дек 2006 10:36


А някой знае ли как стои въпроса при предкамерните дизели: 1,9D 1Y и 1,9TD AAZ?

Последна промяна от Jetman на Нед 31 дек 2006 10:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 31 дек 2006 10:42


L&R написа:
Дизеловите агрегати на Голф3:

Компресия в bar измерена при Т на маслото 30грд.

1Y,AAZ/D,TD/
на нов 34 долна граница 26

AEY,1Z,AHU,AFN/SDI,TDI/
на нов 25-31 долна граница 19

Замерване с VAG tool 1381 и 1323 ;)
Разлика м/у цилиндрите маx 5bar(вижда ми се много , но така пише) и
то ако е в по-горните граници.


Източника е железен.
"So wird gemaht.." - ruliert :twisted:


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Нед 31 дек 2006 10:51


10х много! :bowdown


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 02 яну 2007 17:16


Имам още едно питане , при каква температура на двигателя трябва да се мери компресията ?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 03 яну 2007 1:28


не е от много голямо зна4ение(не е голяма разликата)а и в разли4ни буквари го дават разли4но но наи много мнения съм 4ел за 30-50градуса


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 03 яну 2007 9:02


Не трябва ли при студен мотор?Освен това знам ,че се гледат началните цифри щото после като повъртиш малко маслото се покачва и повишва компресията изкуствено.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 03 яну 2007 16:46


Нямам книга за Вентото , но за Форд дават че се мери при загрят двигател в нормална работна температура . Много ми е интересен този въпрос защото ако трябва да се мери при студен , съм почти за основен ремонт (22 бара) ако трябва да е при загрят , двигателя е почти нов (ще дам точни данни след събота и неделя , последно го мерихме при много леко истинал и беше около 27 , ама да не ви излъжа) .


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 03 яну 2007 16:56


L&R написа:Дизеловите агрегати на Голф3:

Компресия в bar измерена при Т на маслото 30грд.



Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 03 яну 2007 16:58


Ventoman написа:Нямам книга за Вентото , но за Форд дават че се мери при загрят двигател в нормална работна температура . Много ми е интересен този въпрос защото ако трябва да се мери при студен , съм почти за основен ремонт (22 бара) ако трябва да е при загрят , двигателя е почти нов (ще дам точни данни след събота и неделя , последно го мерихме при много леко истинал и беше около 27 , ама да не ви излъжа) .


може ли да те попитам с какъв точно уред го мериш налягането и има ли възможност да дойда да го измеря при теб ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 03 яну 2007 17:00


Ми то хубаво 30 градуса ама как ще ги отчетеш на маслото :? Иначе поне трябва да оставиш колата да оттече маслото.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 03 яну 2007 17:50


Тук съм качил снимки на уреда който си сголбих .

http://snimka.bg/album.php?album_id=910 ... =1&photo=1

До като стигнах до меренето , минах през малко предпядствия . Заради който , гледам каквото мога да си оправям сам по колата .

Значи явно е имал някакъв проблем с резбата на подгряващата свещ на 3'ти цилиндър , и положението беше много кофти . Дори и свеща на нищо не приличаше , беше помазана на "гайката" страшен нагар по нея и беше завита на половина . По този начин , тази свещ , не беше ефективна на 100% защото вярвам че трябва да се показва на определено растояние , като гледах вътре все едно е нямаше половината резба . Така на половин резба , нито конуса е оплътнявал , а е имало вероятност да изхвърчи и да ми пробие предния капак . След малко консултаций , прекарах с мечик резбата на ново , много внимателно , и след това направих промивка на цилинчъра с нафта да могат да излезат стужките . Не съм 100% на ясно дали има опасност да премине нафтата покрай сигментите в маслото , но за всеки случай ще сменя маслото .

Наложи ми се да сменя и водна помпа , като разглобявах какво да видя .....

Не ми бяха затегнати фиксиращите болтове на нафтовата помпа , направо са за разстрел в сервизите , последно нафтовата помпа ми е пипана в два големи сервиза (няма да споменавам имена) като в последния твърдяха че и от там са пипнали и регулирали центровката .

МОЛЯ ВИ КОЛЕГИ , ДАИТЕ ГО МАЛКО ПО КОПЕТЕНТНО , ЧЕ С ТАЗ КОЛА 205 СЪМ ВДИГАЛ , МОЖЕ ДА МЕ ПРЕТРЕПЕТЕ НЯКАДЕ !!!


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 03 яну 2007 18:22


Ще ви преведа на ктартко какво пише в книгата за Форд.

Степен на сгъстяване 21.5 . Компресията се мери при загряд двигател при нормална работна температура . Мери се през подгревните свещи . Мери се при пълно зареден акумолатор . Свалят се всички подгревни свещи . Махат се тръбичките към дюзите . Маха се кабела от клапана на нафтовата помпа . Навива се компресомера на мястото на подгревната свещ . Натиска се съединителя до упор . И се върти стартера до постигане на максимални стоиности и докато не спре да скача стрелката на уреда . Пише ! не е толкова важно самите стоиности ами разликата в налягането меду цилиндрите . Не трябва да е по голяма от 0.5мпа или 5 бара.(който го интересува мога да моу напиша кави може ло да са причините за разликата в налягането) .Но ако компресията е по-ниска от 26.0 бара ще имате трудности със сутрешното палене .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта