Здравейте колеги!
Налага се да проверя клапана за обратна нафта дали функционира правилно. Става дума за клапанчето разположено на капачката на горивния филтър. Съмненията изникват понеже ВАГ-КОМ-а показва температура на горивото около 85 градуса при загрял двигател, поради което и центровката излиза извън всякакви граници чак не може да се помести в графиката. И вървенето при това положение е мъчно особено в ниските, а съм с чип от Брезел. Чак при 2500-600 оборота колата започва да ускорява що годе добре, но до тогава е ужас. Преди 2 дни чистих турбото понеже не го бях пипал от както я карам - 4 години. Изчистих колектора и затапих ЕГР-а. Проверих актуатора дали държи вакума - работи си. Дебитомера според моите разбирания и той работи, дава над 850 единици при пълна газ. Следващия момент е да сложа Н75 от един приятел, който казва, че има свободен и работещ за да видя как ще е с него. Но както и да е с другия Н75 все пак трябва да се погрижа за този клапан за обратната нафта. Мисля да загрея двигателя до оптимална температура и да отвъртя двете болтчета, които са на клапанчето и да го повдигна при работещ двигател. Ако пропуска нафта в посока към филтъра значи не работи правилно. Но трябва също да проверя и горивопровода към резервоара за запушване. Проблема е, че не знам коя от двете тръбички ходи до там. В нета не намирам в електронните магазини точно такъв клапан за моята кола. Някой, ако има информация за цени и магазини, в които го има моля да сподели. Благодаря за вниманието!



Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
изобщо не си хаби да правиш тест.По тази температура като днешната с нормално каране не трябва да надхвърля 50 градуса.Направо върни нафтата към резервоара или му сложи кулер за горивото.Аз сложих кулер и разликата е огромна. Зимата може пак да си върнеш клапана да ти топли нафтата 

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Сега рзрах,че и аз имам пролеми с колата,защото и моята държи доста по-висока температура от 50 градуса по целзии.
Как искат епри температура на въздуха 40 градуса горивото да е 50 градуса???
Как искат епри температура на въздуха 40 градуса горивото да е 50 градуса???
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Сигурно, ако всичко функционира добре и клапанчето си действа правилно, циркулацията на нафтата през резервоара я охлажда до 45-48 градуса. Но сигурно, ако има нафта в резервоара около резервата пак ще е по-слаб ефекта от охлаждането. При мен преди много се отразяваше дали резервоара ми е на половина празен(пълен) или е на резерва. Явно тогава и клапанчето си е бачкало. Тая джаджа колкото е малка толкова е и вредна и пряко влияе на центровката, а от там и вървенето.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Да така е . Колкото повече гориво имаш в резервоара толкова по ниска температура ще потдържа но ако навъртиш 200 км без да спираш и 40 кила да имаш и тя ще се стопли за това един челен горивен кулер и разликата е усезаема. Не е хубаво да ви загрява много нафтата ,защото пада налягането на помпата ... има по силно износване на елементите ,защото си губи вискозитета и започва да сълзи помпата ,защото горивото е горещо и спича уплатненията й и е много тънко и започва да си проправя път на вън по лесно.Моята помпа сълзеше и от както си инсталирах горивен кулер и сипвам двутактово масло в тея жеги помпата ми напълно спря да капи !
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
От какво ( каква кола) е горивния кулер 

- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Идеята с кулерче е добра , но за хора , които си разбират кое как да навържат. За сега съм на ниво подмяна на на старо неработещо с ново работещо клапанче. Някой с този двигател може ли да ми каже коя от двете тръбички излизащи от клапана е тази, която връща нафтата към резервоара за да я проверя за запушване?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Взел съм от АУДИ тръбата за охлаждане на хидравличната течност.много добре се получи все едно за горивен куулер е правена.Относно клапана ...на него има обозначение на посоката на гориво.Не можеш да го объркаш !
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Колега, увери се първо, че датчика за температурата отчита правилно.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Колеги, здравейте!
Имам един въпрос. Ситуацията е следната.....натискам педала до дъно, колата започва да ускорява що годе добре, но към 3500 оборота сякаш ускорението спада и по-трудно стига до 4000+ оборота и тук идва интересния момент. Както съм примерно в диапазона м/у 3500 и 4000 оборота в момента, в който започна да отпускам педала на газта се получава един тласък(аз го усещам като допълнително залепване за седалката, но за част от секундата) сякаш иска да ускорява, но дефакто аз вече отпускам газта. НЕ се смейте
Не знам дали го обясних разбираемо. Чудя се понеже още не съм си решил проблема с центровката и обратната нафта, дали е възможно тя да прави това нещо. Благодаря!
Имам един въпрос. Ситуацията е следната.....натискам педала до дъно, колата започва да ускорява що годе добре, но към 3500 оборота сякаш ускорението спада и по-трудно стига до 4000+ оборота и тук идва интересния момент. Както съм примерно в диапазона м/у 3500 и 4000 оборота в момента, в който започна да отпускам педала на газта се получава един тласък(аз го усещам като допълнително залепване за седалката, но за част от секундата) сякаш иска да ускорява, но дефакто аз вече отпускам газта. НЕ се смейте

-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !
Аз смених клапанчето и въпреки това пак стига 80 градуса, ако карам много в жегата. С поне половин резервоар.
В тази жега и помпата е по-гореща и нафтата в резервоара се загрява постепенно. Зимата и да карам много е 40-50 градуса. Ако беше проблема в клапанчето и зимата щеше да поне 70градуса.
В тази жега и помпата е по-гореща и нафтата в резервоара се загрява постепенно. Зимата и да карам много е 40-50 градуса. Ако беше проблема в клапанчето и зимата щеше да поне 70градуса.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], iwan33, Sky_is_the_Limit и 39 госта