Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот bangobango » Вто 14 авг 2012 13:34


Здравейте колеги!
Налага се да проверя клапана за обратна нафта дали функционира правилно. Става дума за клапанчето разположено на капачката на горивния филтър. Съмненията изникват понеже ВАГ-КОМ-а показва температура на горивото около 85 градуса при загрял двигател, поради което и центровката излиза извън всякакви граници чак не може да се помести в графиката. И вървенето при това положение е мъчно особено в ниските, а съм с чип от Брезел. Чак при 2500-600 оборота колата започва да ускорява що годе добре, но до тогава е ужас. Преди 2 дни чистих турбото понеже не го бях пипал от както я карам - 4 години. Изчистих колектора и затапих ЕГР-а. Проверих актуатора дали държи вакума - работи си. Дебитомера според моите разбирания и той работи, дава над 850 единици при пълна газ. Следващия момент е да сложа Н75 от един приятел, който казва, че има свободен и работещ за да видя как ще е с него. Но както и да е с другия Н75 все пак трябва да се погрижа за този клапан за обратната нафта. Мисля да загрея двигателя до оптимална температура и да отвъртя двете болтчета, които са на клапанчето и да го повдигна при работещ двигател. Ако пропуска нафта в посока към филтъра значи не работи правилно. Но трябва също да проверя и горивопровода към резервоара за запушване. Проблема е, че не знам коя от двете тръбички ходи до там. В нета не намирам в електронните магазини точно такъв клапан за моята кола. Някой, ако има информация за цени и магазини, в които го има моля да сподели. Благодаря за вниманието!




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот ventotdi » Вто 14 авг 2012 22:27


изобщо не си хаби да правиш тест.По тази температура като днешната с нормално каране не трябва да надхвърля 50 градуса.Направо върни нафтата към резервоара или му сложи кулер за горивото.Аз сложих кулер и разликата е огромна. Зимата може пак да си върнеш клапана да ти топли нафтата :)


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот red.devilll » Вто 14 авг 2012 23:56


Сега рзрах,че и аз имам пролеми с колата,защото и моята държи доста по-висока температура от 50 градуса по целзии.
Как искат епри температура на въздуха 40 градуса горивото да е 50 градуса???


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот bangobango » Сря 15 авг 2012 8:36


Сигурно, ако всичко функционира добре и клапанчето си действа правилно, циркулацията на нафтата през резервоара я охлажда до 45-48 градуса. Но сигурно, ако има нафта в резервоара около резервата пак ще е по-слаб ефекта от охлаждането. При мен преди много се отразяваше дали резервоара ми е на половина празен(пълен) или е на резерва. Явно тогава и клапанчето си е бачкало. Тая джаджа колкото е малка толкова е и вредна и пряко влияе на центровката, а от там и вървенето.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот ventotdi » Сря 15 авг 2012 10:38


Да така е . Колкото повече гориво имаш в резервоара толкова по ниска температура ще потдържа но ако навъртиш 200 км без да спираш и 40 кила да имаш и тя ще се стопли за това един челен горивен кулер и разликата е усезаема. Не е хубаво да ви загрява много нафтата ,защото пада налягането на помпата ... има по силно износване на елементите ,защото си губи вискозитета и започва да сълзи помпата ,защото горивото е горещо и спича уплатненията й и е много тънко и започва да си проправя път на вън по лесно.Моята помпа сълзеше и от както си инсталирах горивен кулер и сипвам двутактово масло в тея жеги помпата ми напълно спря да капи !


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот samo_pechka » Сря 15 авг 2012 12:26


От какво ( каква кола) е горивния кулер :?:


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот bangobango » Сря 15 авг 2012 13:01


Идеята с кулерче е добра , но за хора , които си разбират кое как да навържат. За сега съм на ниво подмяна на на старо неработещо с ново работещо клапанче. Някой с този двигател може ли да ми каже коя от двете тръбички излизащи от клапана е тази, която връща нафтата към резервоара за да я проверя за запушване?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот ventotdi » Сря 15 авг 2012 21:28


Взел съм от АУДИ тръбата за охлаждане на хидравличната течност.много добре се получи все едно за горивен куулер е правена.Относно клапана ...на него има обозначение на посоката на гориво.Не можеш да го объркаш !


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот jollycatman » Чет 16 авг 2012 15:42


Колега, увери се първо, че датчика за температурата отчита правилно.


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот bangobango » Вто 28 авг 2012 17:53


Колеги, здравейте!
Имам един въпрос. Ситуацията е следната.....натискам педала до дъно, колата започва да ускорява що годе добре, но към 3500 оборота сякаш ускорението спада и по-трудно стига до 4000+ оборота и тук идва интересния момент. Както съм примерно в диапазона м/у 3500 и 4000 оборота в момента, в който започна да отпускам педала на газта се получава един тласък(аз го усещам като допълнително залепване за седалката, но за част от секундата) сякаш иска да ускорява, но дефакто аз вече отпускам газта. НЕ се смейте :D Не знам дали го обясних разбираемо. Чудя се понеже още не съм си решил проблема с центровката и обратната нафта, дали е възможно тя да прави това нещо. Благодаря!


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Клапан за обратна нафта Пасат Б5 АФН !

Мнениеот mshbul » Вто 28 авг 2012 19:53


Аз смених клапанчето и въпреки това пак стига 80 градуса, ако карам много в жегата. С поне половин резервоар.
В тази жега и помпата е по-гореща и нафтата в резервоара се загрява постепенно. Зимата и да карам много е 40-50 градуса. Ако беше проблема в клапанчето и зимата щеше да поне 70градуса.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], iwan33, Sky_is_the_Limit и 39 госта