Колеги, отварям тази тема за да съберем на едно място натрупания опит от проблемите с двигателите AVF /може би и други дизелови двигатели / на едно място.
Във форума на много места е писано, за изпушване при палене, за завишен радход на масло, за повишени вибрации.
Аз също имам тези проблеми и търся решение.
При мен се покачи разхода на масло до литър на 1000 км., в картера се натрупват газове и като се извади пръчтата за проверка на маслото излиза сивкав дим и малки пръски от масло. Същото се получава и при отваряне на капачката за пълнене на масло.
Дюзите на първи, втори и четвърти цилиндър са с отрицателни стойности 0,3 до 1,0 , докато тази на трети цилиндър е с положителна стойност 2,5. Явно става дума за проблем в трети цилиндър.
Споделете Вашия опит, откъде да се тръгне - дали да се свали дюзата на този цилиндър и да се тествува или замени с друга. Не зная има ли къде да се тествуват? Дали да се отвори капакът на клапаните и да се сменят гумички? Или да се мине на по-тежък ремонт с демонтаж на главата на двигателя? Знаете ли кой може да замери компресията на цилиндрите и колко трябва да е тя?
Каква може да е причината за навлизането на газове в картера, проблем със сегментите или нещо друго и как може да се тествува.
Накрая споделете майстори - диагностици и монтьори, които могат да окажат компетентна помощ.
За майсторите ще споделя моя опит:
Отидох на консултация в един сервиз в Горубляне зад OMV бензиностанцията - казва се "Радков мото спорт" - беше ми близко и ми го похвалиха. Много съм разочарован! Първо не разбраха, че дебитомера ми е в ред /той е съвсем нов/, после казаха, че мотора ми е страшно зле - вообще да не карам колата, а те ще ми го отремонтират за 2000 лв., не зная случайно или от небрежност бяха забравили да закрепят тръбата пред ERG клапана и вземайки колата от тях изпаднах в паника - тя нямаше никаква мощност и пушеше заплашително.Ако отивате в този сервиз бъдете внимателни - струва ми се, че се опитват да работят клиентите.
Тук е мястото да похвала Ники от сервиза Никси в Герман. viewtopic.php?f=13&t=7096 Аз отдавна мислех да отида там, но ми беше по-далече. Ходил съм преди време при колегата му Мишо, но той беше в отпуск и затова отложих ходенето там. Ники се отнесе много внимателно и сериозно по въпроса, още със свалянето на кората над двигателя откри проблема с тръбата. Тества я дълго с VAG-COM. Накрая ми показа проблема с картерните газове, но ме успокои, че колата наистина е за ремонт, но може да се кара. Разбрахме се по нататък да търсим проблем дюзата на трети цилиндър и после ще му мислим.
Така, че предложението ми е да съберем всички мнения тук, да се пазим от майстори мародери и такива некомпетентни и със самочуствие без покритие - аз също ще споделя след време как върви решението на моя проблем с двигателя.



Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
- unitop
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 27 мар 2011 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Пускам един ЛОГ , който разбира да каже, какво не е в ред. Првен е на място при различни обороти.
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-001-003-013.xls
- (21.5 KиБ) Свален 607 пъти
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Генко....."наборе" по кола....нещо няма инфо за нашият проблем,явно тепърва навлиза.....с други думи след 7-8-9 години пробег
Някъде четох,че П.Д. си духат повечко (макар каква да е логиката да е повече?!?)Този симптом не е ли на износени/запекли сегменти?Въпреки,че има няколко теми по въпроса от няколко човека.......маслото си "тече"
Следим темата... 



- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Аз не разбирам много,но много чета по форума за да съм горе-долу в час
...та за лога,от твоя лог на място полза никаква,за да се види поведението на дебитомера и турбото трябва да се направи лог на трети и единадесети канал,може едновременно,а може и поотделно-трети канал за дебитомера,единадесети за турбото като логовете се правят на трета скорост педала до ламарината до към 4000 оборота
,дюзата като гледам не е много зле,все пак е в допустимите граници,от стойностите на дюзите може да се направи извод и за компресията в цилиндрите,която е добре,като малко по зле е в трети цилиндър,но не е извън допустимите норми,след като и дюзата не е би трябвало да е така,поне според мен
.
Пушек и капки масло от капачката и щеката при работещ двигател има и при мен,както и при всички помпи дюзи
За разхода на масло-много е,нормалното за ПД от това което съм чел е от 50 до 70 мл на хиляда километра,като може и изобщо да не гори де
.
От всичко написано до тук,като главен заподозрян за разхода на масло аз виждам турбото,виж дали ти пълни кулера с масло,ако пълни -хубаво,сменяш или рециклираш турбото и всичко е шест,ако няма се свързваш с колегата радо шопа,който има същия проблем.
Пак да напиша-познанията ми са изцяло от форума и не са практически,това което съм написал по-горе е само информативно т.е. горе долу да добиеш представа какво се случва
.
П.П.Сега пак чета поста ти и се чудя-какво толкова е тествал майстора на място с VAG COM,каква тръба е оправил,как е разбрал за "проблема" с картерните газове и как изобщо е разбрал,че колата е за ремонт,но можела да се кара
. 



Пушек и капки масло от капачката и щеката при работещ двигател има и при мен,както и при всички помпи дюзи

За разхода на масло-много е,нормалното за ПД от това което съм чел е от 50 до 70 мл на хиляда километра,като може и изобщо да не гори де

От всичко написано до тук,като главен заподозрян за разхода на масло аз виждам турбото,виж дали ти пълни кулера с масло,ако пълни -хубаво,сменяш или рециклираш турбото и всичко е шест,ако няма се свързваш с колегата радо шопа,който има същия проблем.
Пак да напиша-познанията ми са изцяло от форума и не са практически,това което съм написал по-горе е само информативно т.е. горе долу да добиеш представа какво се случва

П.П.Сега пак чета поста ти и се чудя-какво толкова е тествал майстора на място с VAG COM,каква тръба е оправил,как е разбрал за "проблема" с картерните газове и как изобщо е разбрал,че колата е за ремонт,но можела да се кара



-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Съб 17 май 2008 13:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Чакам с нетърпение резултати 

- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
лога не е добър. направи същото ама от 1500 до 4000 оборота на 4 та без да пускаш газта. И включи и 8 и 11 канал да видим и турбината. Иначе по това ми се вижда въздуха че е малко. Дюзите и те дават голямо отклонение.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
FELIPE написа:П.П.Сега пак чета поста ти и се чудя-какво толкова е тествал майстора на място с VAG COM,каква тръба е оправил,как е разбрал за "проблема" с картерните газове и как изобщо е разбрал,че колата е за ремонт,но можела да се кара![]()
.
Турбината на Пасата е закупена нова от Порше София и не е на много километри.
Не съм го тествал толкова колкото чаках да загрее над 80 градуса.
Беше изваден или случайно забравен маркуча от кулера към смукателния колектор.
Знам че ПД моторите пушат от капачката и пръчката но на този е малко в повече, но не съм казал че там е проблема и заради това чезне маслото. Корекциите на 3-ти цилиндър минаваха 3.0 при определени температури на мотора, затова му казах на човека че е редно да се свали и провери дюзата и евентуално подменят о-пръстените и да се регулират и останалите дюзи. И имах в предвид това място http://www.nnboschservice.com/. за проверка на дюзата.
Как е разбрал, че е за ремонт - 1л. на 1000 км масло според мен си е за ремонт. /дали по мотора ще излезе или по турбина или тече или каквото и да е си е за ремонт. Колегата е пропуснал да спомене, че колата в момента е с 5W30 което според мен не е редно да се слага на такива мотори /имам в предвид на такива километри, защото най-вероятно е на поне 300 000/
А че може да се кара - ми може да се кара поне да си отиде спокойно на планираната почивка може, а и след това като следи маслото що да не може.
А вярвайте ми ВАГ-ком-а може и доста неща на място.
- unitop
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 27 мар 2011 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Радвам се, че се получава дискусия. Забравих наистина да кажа, че маслото е по-тънко Longlife 5W30 по спесификация 507.01, но близо 5000 км. нямаше проблем. Турбината е нова на 22000 км. и там не е проблема потвърдено от няколко майстора. Благодаря за съветите за лога ще го направя и ще го публикувам.
Лошото е че нещата отиват към сваляне на главата, а не зная има ли в България място, където да се шлайфа добре, защото е нужно и след това ще зароботи ли двигателя добре. Никъде не пропуста масло навън - нито от капака на клапаните, нито от между главата и цилиндровия блок и затова още не се решавам на ремонт, но ще Ви държа в течение.
Колкото до Ники от Герман, когото не познавах лично до петък, Ви го препоръчвам - много е внимателен и точен. Аз от него изках само оценка става ли още за каране този двигател или не, защото ще пътувам в чужбина.
Дали е "познал" ще Ви пиша след седмица.
Благодара Ви за мненията и аз ще Ви държа в течение и вярвайте ще го решим този проблем с двигателите, надявам се с по-малко грешно хвърлени пари.
ucp.php?i=pm&mode=view&f=0&p=3530577
С много пари всеки може, то ако имахме щяхме нови Пасати да караме и да ги сменяме на 6 години, като в Германия, ама...
Лошото е че нещата отиват към сваляне на главата, а не зная има ли в България място, където да се шлайфа добре, защото е нужно и след това ще зароботи ли двигателя добре. Никъде не пропуста масло навън - нито от капака на клапаните, нито от между главата и цилиндровия блок и затова още не се решавам на ремонт, но ще Ви държа в течение.
Колкото до Ники от Герман, когото не познавах лично до петък, Ви го препоръчвам - много е внимателен и точен. Аз от него изках само оценка става ли още за каране този двигател или не, защото ще пътувам в чужбина.
Дали е "познал" ще Ви пиша след седмица.
Благодара Ви за мненията и аз ще Ви държа в течение и вярвайте ще го решим този проблем с двигателите, надявам се с по-малко грешно хвърлени пари.
ucp.php?i=pm&mode=view&f=0&p=3530577
С много пари всеки може, то ако имахме щяхме нови Пасати да караме и да ги сменяме на 6 години, като в Германия, ама...
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
и при мен е подобно положението, с разход по-малко от литър на 15 000 км .
притеснява ме това че изведнъж ми светна лампата както си имаше масло. долях 200 мл и сега като гледам пак е почти до максимума. Замервано е в всички случаи след поне час почивка на двигателя.
дюзите ми са с далеч по-малко отклонения от тези
по тоя лог и на мен ми се струва че дюзата на 3ти цилиндър е греда.
Това което не ми е съвсем ясно - дали отклонения от сорта на 0.5 - 0.8 се оправят с смяна на гумичките и реглажните болтове на самите дюзи ?
Доколкото съм запознат през помпи дюзите трудно ще ти изтича масло. по-скоро да вкарва нафта в маслото отколкото обратното.
и аз залагам на турбина
.
и още 1 въпрос - четох че евентуално се получават някакви задръствания по тръбичките на маслената помпа. в какво се изразява това - недобро смазване на двигателя ? дали има вариант в който маслото да остава някъде по-нагоре в двигателя и да не може да се утича свободно до картера ? струва ми се като невъзможно
но да питам знаещите все пак. че не искам да свалям картер само за да огледам какво се вижда отвътре
.
Иначе и аз карам с 5w30 - castrol edge.
притеснява ме това че изведнъж ми светна лампата както си имаше масло. долях 200 мл и сега като гледам пак е почти до максимума. Замервано е в всички случаи след поне час почивка на двигателя.
дюзите ми са с далеч по-малко отклонения от тези

Това което не ми е съвсем ясно - дали отклонения от сорта на 0.5 - 0.8 се оправят с смяна на гумичките и реглажните болтове на самите дюзи ?
Доколкото съм запознат през помпи дюзите трудно ще ти изтича масло. по-скоро да вкарва нафта в маслото отколкото обратното.
и аз залагам на турбина

и още 1 въпрос - четох че евентуално се получават някакви задръствания по тръбичките на маслената помпа. в какво се изразява това - недобро смазване на двигателя ? дали има вариант в който маслото да остава някъде по-нагоре в двигателя и да не може да се утича свободно до картера ? струва ми се като невъзможно


Иначе и аз карам с 5w30 - castrol edge.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Предполагам най-вероятно причината е в О пръстените на дюзите.
Подмени ги.
Подмени ги.
- unitop
- Мнения: 53
- Регистриран на: Нед 27 мар 2011 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
БЛАГОДАРЯ,
На всички взели участие. Ако има разбиращи да кажат какво да изтествувам още с VAG-COM и ще го публикувам. За о-пръстените съм съгласен - ще ги сменя, но това ще спре ли отделянето на картерни газаве - мисля не.
Възможно ли е дюзата на 3-ти цилиндър да е изправна, а да компенсира намалена компресия в цилиндъра?
Къде мога да измеря компресията?
Също ако се отиде на сваляне на главата, къде може да се шлайфа и напаснат клапаните. Пешете ако имате опит в тази област, аз засега не съм достигнал до нищо.
На всички взели участие. Ако има разбиращи да кажат какво да изтествувам още с VAG-COM и ще го публикувам. За о-пръстените съм съгласен - ще ги сменя, но това ще спре ли отделянето на картерни газаве - мисля не.
Възможно ли е дюзата на 3-ти цилиндър да е изправна, а да компенсира намалена компресия в цилиндъра?
Къде мога да измеря компресията?
Също ако се отиде на сваляне на главата, къде може да се шлайфа и напаснат клапаните. Пешете ако имате опит в тази област, аз засега не съм достигнал до нищо.
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Не те познавам ,но ми е мъчно като чета за проблемати с маслото.Да не си объркал едната нула,не си.За сервиз си освен ако не ти се чете по 2-3 часа тук във форума и отделно литература и ако нямашнеобходими инструменти.За дюзата бих ти препоръчал да пробваш с добавка за нафтата ,сваляне капака на клапаните и да се види виншно имало пулове които се чупели ,ако е ок реглаж.Тя турбината може да е нова ама ако не е регулирана и да си е отишла .Трябва проверка с ваг -ком,и откачи тръбата на кулера и на студената част да провериш за масло.Остава да видиш компресията която ще се губи можеби на 3 цилиндър,може да е от недобро уплътнение на дюзата или сегменти.Двигател е прави се само да имаш време нерви и пари.Успех.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Колега смени маслото като начало Главата изобщо не ми е ясно защо мислиш да я сваляш Не си давай парите за О пръстени защото ако проблема беше в тях щеше да ти вкарва нафта в маслото и нивото му да се вдига не да пада
- ti6ogb
- Мнения: 379
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
- Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
- Двигател: AVF - 2001
- Местоположение: Gabrovo
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
Здравейте,знам че не това е темата ,но от 3 дена имам дизел 1.9 DTI 130 к.с. а дори не знам какво масло се слага и коя марка е за предпочитане.Бъкел си нямам от дизели ,досега 4 коли са ми били на бензин.Благодаря на всеки който рещи да ми отговори.
Re: Passat B5.5 1.9TDI проблеми с двигател AVF
ti6ogb написа:Здравейте,знам че не това е темата ,но от 3 дена имам дизел 1.9 DTI 130 к.с. а дори не знам какво масло се слага и коя марка е за предпочитане.Бъкел си нямам от дизели ,досега 4 коли са ми били на бензин.Благодаря на всеки който рещи да ми отговори.
Маслото е 5W40 и гледаш задължително да е 505.01. Марката вече сам си я избираш.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта