Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот Cekcu » Пет 07 сеп 2012 14:11


Привет колеги. Другата събота почваме да търсим на братовчед ми Голф 4. Въпроса е кое да изберем. Аз му препоръчах 1.9 110 коня мотора. Той се е заинатил да търсим Пд- 150 коня АРЛ. Спорд него разхода е същия като на 110 коня мотора и градско и изванградско при нормално каране. Аз не съм много сагласен, понеже по мой наблюдения градско АРЛ си харчи 8-9 в София докато АФН 7-7.5. При 20000 км годишно градско ти се вразва разлика от 60 литра което по 2.71 прави 150 лева само от гориво и то градско. Отделно по скъпото обслъжване на Помпа дюзата и изванградското мисля, че пак АФН ще е по-икономичен при скорост от около 130-140. Ама той нещо не е сагласен с разхода. Спорд него харчели еднакво понеже АРЛ имал 6 скорости. А и също така мисли, че АФН е муден бил. Аз не мога да си представя да е муден 110 коня мотор. Аз имам с такъв навъртяни 10000 градско и е супер пъргав. Освен това на помпа дюза мотора маховика и съединитея заедно с турбото излиза доста по скъпо отколкото на АФН. Вие какво бихте ни посъветвали ? Да кажем че кара 20000 градско и 5000 изванградско. Кое да търсиме ? Само тая 6- та скорост му е у главата е*ати балъка е !




staikoivanov
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: valencia

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот staikoivanov » Пет 07 сеп 2012 14:20


помпа дюзата има много по голям вървеж и ускорение. Като пробвате и от двата вида двигатели с сигурност ще се спрете на помпа дюза.Особенно 150 коня помпа дюза ще си изяде гумите.Качете се и на двата вида и пробвайте.Вървежа на помпа дюза е убийствен.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот red.devilll » Пет 07 сеп 2012 14:54


Човека е решил да даде 6-7000лв за кола,а ти ми смяташ че излизало по 50 стотинки на ден за гориво.
Пд е малко по-капризен от към нафта за разлика от АФН-а.Данъка е по-скъп(но и той се плаща един пън на годината,а не всеки ден),За съединитела да денферен е но има и плътни маховици и става на цената на АФН-а.За разхода АФХ-а е май най-икономичния мотор ПД е по-апетитна с около 1 литър на 100км сигурно както градско така и извънградско.Но качиш ли се на 150 коня 110 е вече доста мудна.Обслужването е по-скъпо,но не е убииствено и се прави един път на 70-80 000км,което на вашето каране ще дойде един път на 4 години и мисля че по 150лв на година за ремъци и ролки не е изобщо скъпо за такава кола.Всичко зависи от състоянието на колата и дано попаднете на читав екземпляр.
Ако ме натиснат колегите с АФН и започнат да пишат че като му сложили чип да не забравят че софтучра се променя и на 150-ката и тогава вече караш самолет без крила.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот FELIPE » Пет 07 сеп 2012 15:51


Всичко написано от колегите по-горе е вярно,само да добавя,че според мен,кола без променлива геометрия по ми се вмества в понятието ежедневка.По-точно казано,силно препоръчвам за ежедневка кола без променлива геометрия,особено такава,която ще се кара повече градско.Другото всичко е относително,шестата може да се ползва само на магистрала,а и за какво ти са 150 коня,като започне да забива на 120 от задръстена геометрия :D от градското каране.


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот smash22 » Пет 07 сеп 2012 15:57


Като човек който кара АФН също съм за него,със скорост от 140 км ти дава 5 на сто пробвах го по резервоар, не по борд и по магистралата не съм усетил липса на мощност ,ама ако момчето ще ходи на състезания нека си вземе 150 ,ама 100% излиза доста по-скъпо ,само от задължителните консумативи ,пък недай си боже да се счупи, един познат взе 131PD и плаща 230 лв. данък, а аз 140лв. ,та има си разлики много и най-вече си зависи от джоба кое можеш да си позволиш по-евтиното и по-мудното или по-бързото и по-скъпото.И също наистина да имаш 6-та скорост е готино много ама колеги казват че на 6-та поне трябва със 120 ,а като гледам че караш 5000км. извън града и от тях колко ли са по магистралите ,ефективността и става доста малка лично според мен. Абе което и да вземеш само VW да е :beer


Потребителски аватар
Special mk3
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
Автомобил: Vw Golf Mk3
Двигател: TDI
Местоположение: Видин.
Контакти:

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот Special mk3 » Пет 07 сеп 2012 16:08


Според мен 110кс(AFN) както и 150кс(ARL) са горе долу еднакво скъпи за поддръжка.
AFN:Карам такъв без чип върви доста добре .
за сведения сменях турбо на колата съответно звъннах по обявите за коли за части из нета
та цените варират около 500/600лв взех за 500лв с много мъка вярно перфектна на 80х км.
Съединителите съм чул че и те са скъпи а пък за демферния маховик да не говорим.
Ремък ролки филтри и масло първоначално и те са скъпи.
Но като цяло колата е много приятна за каране.
Като разход скоро се прибрах от почивка харчи 4л извънградско при 120/130 от там нататък колкото му е кеф този разход е на климатик а градско си бие 7/8 без проблем.
Но сега какво дайте да си вземем Жигула защото обслужването е евтино и няма турбина и демферен маховик.

ARL:мой приятел има такъв голф в сравнение с моя при нагазване ми се струва като 1.9TD(AAZ),върви с лекота и разхода му на дълго ходи и той на почивка каза че 5.3 при 130постоянно на климатик като каза че под тази скорост не е карал като го взе на оригинални 193х км обслужи го едно 850лв и 1година го кара като си прави кеф често и е много доволен че избра с този двигател.

Все пак според мен и колело да си купиш трябва да му смениш,гуми жила туй онуй,пък за кола за 6/7х лева и то 2ра ръка трябва да се обслужи.

И 2та вариянта са добри въпрос на негов избор и възможности е !
Все едно хората в чужбина ги карат само извънградско за да не им се зацапва геометрията,глупости карат си го на всякаде има сервиз преглеждат го редовно и ги карат по 10години на ние имаме друг начин на гледане на автомобила за това за българина и 1.1 да е ше каже че е скъп и не добър двигател.
Хората са казали (Които има брада си има и гребен за нея),така че щом иска 150кс да си приготви и пари за обслужване на този двигател.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот Благовест » Пет 07 сеп 2012 16:22


Да си вземе кола по сърце!


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот red.devilll » Пет 07 сеп 2012 17:02


Благовест написа:Да си вземе кола по сърце!

:да:


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот hooligan_sk » Пет 07 сеп 2012 17:03


От 1 година и повече, AHF-a ми не е виждал винетка, геометрията седи чиста, без да я настъпвам с цел профилактика, само когато ми е кеф. Но за целта съм си поиграл доста за да се движи нормално с оригиналния софт, сменил съм всички клапани и маркучи по турбината. ARL-а специално върви много повече, но разхода в града е даже към 1,5л нагоре. Обслужването си е по-скъпо, грубо по двигателя цените са 15-20% нагоре.


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот Cekcu » Пет 07 сеп 2012 17:30


hooligan_sk написа:От 1 година и повече, AHF-a ми не е виждал винетка, геометрията седи чиста, без да я настъпвам с цел профилактика, само когато ми е кеф. Но за целта съм си поиграл доста за да се движи нормално с оригиналния софт, сменил съм всички клапани и маркучи по турбината. ARL-а специално върви много повече, но разхода в града е даже към 1,5л нагоре. Обслужването си е по-скъпо, грубо по двигателя цените са 15-20% нагоре.


Повече ни притеснява разхода на гориво отколкото самото обслужване. Чстите ги взимаме с отстъпка. Ама тоя 1,5л повече на 100 градско ми се вижда доста :( и аз съм чувал, че е толкова. То по добре според мене да си земе 110 + чип и 4х4. Абе незнам голема обарквация е положението.ще го мислим имаме малко време.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот hooligan_sk » Пет 07 сеп 2012 17:56


Тук не става въпрос за поръчка на кола от магазина, такаче първия критерии трябва да е състояние. А и какво се предлага на пазара в крайна сметка, търсете къде е value-то :да:


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот K » Пет 07 сеп 2012 18:37


АРЛ-а си удря една 8-ца в града, какво го чепкате толкова този разход. Евтиното гориво го знаете - lpg-то.


Quottzot
Мнения: 206
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 20:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот Quottzot » Пет 07 сеп 2012 20:04


E, че 8л/100км градско много ли са? На мен ми се струва нормално за дизел? Явно е до стил на каране, но аз не съм смъквал моето бивше TDI(105к.с.) под 7,2-3л/100км градско по бордовия компютър, дори и при лек трафик.


Потребителски аватар
Cekcu
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 11:03
Автомобил: Passat 6
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот Cekcu » Пет 07 сеп 2012 20:19


А извънградско как са като разход 2-те коли ? Може ли АРЛ-то при 130 заради 6-те скорости да харчи по алко от 110-ката ?


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Търси се идеалната дизелова всекидневка (Голф 4 1.9 тди)

Мнениеот KirilGeorgiev » Пет 07 сеп 2012 20:28


Не може но е много по добро като вървеж



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта