Питане отностно спортен филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Питане отностно спортен филтър

Мнениеот patzo » Съб 30 дек 2006 13:50


Здравейте колеги,

имам едно питане към вас, защото съм сигурен че знаете малко повече за дизела и поведението му от мен.
Съвсем скоро имах рожден ден и приателите ми ми подариха едно много красиво спортно гърне цялото никелирано.
Монтирах го въпреки че много хора ми казваха че няма да издаде грам звук на моя дизел 1,9 ТД, но ззвук има, и то не лош, но разбирасе доста по тих от бензинов автомобил.
Та питането ми е мога или и ще има ли ефект ако сложа спортен филтър. Ще почне ли да върви дизела по-добре както е при бензина и ще има ли повече звук от гърнето.
Мерси ;)

И Весело посрещане на Новата Година!




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 30 дек 2006 13:53


Не е зле спортния филтър за захранване на турбината с повечко въздух.
Дали ще има разлика ше усетиш ако врътнеш едно кръгче на някое чисто място без въздушен филтър, не изисква никакви инвестиции.
А не е зле да запалиш и търсачката на тема спортен филтър.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 30 дек 2006 15:17


Колега, гледам те че си мераклия, няма лошо, ама ААЗ не можеш да го направиш да върви като TDI , затова не се охарчвай , ами сбирай парици за по нова кола, щом усещаш толкова сърбеж на десния крак :)
Успех :D


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Пон 01 яну 2007 0:32


Аз съм с K&N спортен филтър на Пасаторе и мога да кажа, че с него върви по-добре, по-пъргав е в ниските обороти. Филтъра е за вграждане в заводската кутия, а не конус и ми струваше 155 кинтака. :D


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Пон 01 яну 2007 18:35


ЗА МНОГО ГОДИНИ

juve написа:Колега, гледам те че си мераклия, няма лошо, ама ААЗ не можеш да го направиш да върви като TDI , затова не се охарчвай , ами сбирай парици за по нова кола, щом усещаш толкова сърбеж на десния крак :)
Успех :D


Да може да се каже че съм мераклия, но я правя до толкова колкото да ме радва мен самия си, много си харесвам колицата и съм страшно доволен от нея, иначе нова кола не е лоша идея, но засега ще ми трудно да си купя нова, пък и това вървене ми е напълно достатъчно струва ми се.
Иначе въпроса ми беше дали има смисъл от спортен филтър на дизелов мотор! ;)

Passat_bs написа:Аз съм с K&N спортен филтър на Пасаторе и мога да кажа, че с него върви по-добре, по-пъргав е в ниските обороти. Филтъра е за вграждане в заводската кутия, а не конус и ми струваше 155 кинтака.

можеш ли да ми дадеш някакво инфо за този филтър? как изглежда, от къде може да се намери..
каква е разликата м/у този твоя филтър и конусовидния ?


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Пон 01 яну 2007 23:43




Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Вто 02 яну 2007 0:46


patzo написа:ЗА МНОГО ГОДИНИ

juve написа:Колега, гледам те че си мераклия, няма лошо, ама ААЗ не можеш да го направиш да върви като TDI , затова не се охарчвай , ами сбирай парици за по нова кола, щом усещаш толкова сърбеж на десния крак :)
Успех :D


Да може да се каже че съм мераклия, но я правя до толкова колкото да ме радва мен самия си, много си харесвам колицата и съм страшно доволен от нея, иначе нова кола не е лоша идея, но засега ще ми трудно да си купя нова, пък и това вървене ми е напълно достатъчно струва ми се.
Иначе въпроса ми беше дали има смисъл от спортен филтър на дизелов мотор! ;)

Passat_bs написа:Аз съм с K&N спортен филтър на Пасаторе и мога да кажа, че с него върви по-добре, по-пъргав е в ниските обороти. Филтъра е за вграждане в заводската кутия, а не конус и ми струваше 155 кинтака.

можеш ли да ми дадеш някакво инфо за този филтър? как изглежда, от къде може да се намери..
каква е разликата м/у този твоя филтър и конусовидния ?
Разликата между питата и конуса е, че при конуса се маха заводската кутия за филтъра и се слага директно на тръбата за входящ въздух. При конуса има по-голям ефект, но за сметка на това по-бързо се цапа.


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Вто 02 яну 2007 23:31


Passat_bs написа:При конуса има по-голям ефект, но за сметка на това по-бързо се цапа.


малко е въпросно колега.
конусен филтър, който не е топлоизолиран дава дори и по - лош ефект - предполагам знаеш защо.
т.нар. спортен филтър при автомобили с принудително пълнене има един единствен ефект / освен бученето де / идващ от повишаването на дебита. за такъв тип двигатели определено е препоръчително филтърът да е панелен тип.


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Сря 03 яну 2007 3:26


TDI-RS написа:
Passat_bs написа:При конуса има по-голям ефект, но за сметка на това по-бързо се цапа.


малко е въпросно колега.
конусен филтър, който не е топлоизолиран дава дори и по - лош ефект - предполагам знаеш защо.
т.нар. спортен филтър при автомобили с принудително пълнене има един единствен ефект / освен бученето де / идващ от повишаването на дебита. за такъв тип двигатели определено е препоръчително филтърът да е панелен тип.
Дава по-лош ефект, но ако е мераклия си прави въздухозаборник на калника (което никак не е лесна работа и не знам кой би му я направил) или си слага панелен. А и наскоро гледах да продават конуси с термоизолационна преграда.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 03 яну 2007 17:04


колеги, много ви благодаря за изчепателните отговори

за конусните ми е ясно че трябва да бъде изолиран от топлината на двигателя и по възможност да може да дърпа студен въздух.

Сега имам следният въпрос към вас.
1) спортния филтър който е тип "пита" (като стандартния на вид), може ли да се пере както конусовидните?
2) да кажем че има кой да ми направи прорезите на калника, кое ще е по-добрият вариянт - конусовиден или "пита" ?
Защото не знам дали стандартната кутия за фитъра поема достатъчно добре въздух от при фара където е забита тръбата му...

Благодаря ви :)


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 03 яну 2007 18:08


Мойте наблюдения върхо този вапрос са такива :

Бях си купил спортен филтър от Хеед91 който замества оригиналния . Като си взех колата и я подкарах си викам "охааа как върви" кефя се аз два месеца ли беше , и на едно место както винаги изпържвам колтата и не можах да вдигна същата скорост като преди , и какво останових . Със спортния , колата набира по-бавно , по малко ми върти гуми , повече бучи и си мислиш че летиш . по-бавно ми вдига оборотите колата и набирам 3 дена и така се създава илюзията че колата върви повече . Всичко се доказа с хронометъра . С обикновенния правя от 0-100 с 1 секунда по бързо . Продадох филтара на момче от форума с Голф 3 ГТИ 115кс. с уговорката ако не усети разлика да ми го върне , но така и не се обади . Иначе с него се пускахме много преди това и да ви кажа , поне аз останах много доволен от дизеларката , би ме с много малко .


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Сря 03 яну 2007 18:29


Според мен единствения ефект който ще усетиш е психологически. Определено има и по-добър вариант за изхрчването на тези 120-150лв от това да си мислиш че колата ти върви по-добре !


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 03 яну 2007 19:53


само да допълня отново: при автомобили с принудително пълнене е без значение дали филтърът ще е термоизолиран и т.н. :wink: дали ще смучи от вътре или от вън :wink:
важен е дебитът на потока въздух...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 03 яну 2007 20:09


TDI-RS написа:само да допълня отново: при автомобили с принудително пълнене е без значение дали филтърът ще е термоизолиран и т.н. :wink: дали ще смучи от вътре или от вън :wink:
важен е дебитът на потока въздух...

В крайна сметка има ли смисъл от спортен филтър при турбинна кола?


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 03 яну 2007 20:14


има сми...
важно е филтърът да има по - голям дебит на въздуха, да се пере и омаслява често. температурата на засмукваният въздух не играе :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 54 госта