два пъти подгряване на свещи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mikeetschi
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

два пъти подгряване на свещи?

Мнениеот mikeetschi » Сря 14 ное 2007 20:11


Правилно ли е да подгрея два пъти свещите на дизел двигател и след това да запаля?Някои са ми казвали да го правя но не знам дали не се товари много акумулатора и.....въобще има ли някакъв ефект това?




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 14 ное 2007 20:27


Ефекта е , че си тормозиш излишно акумулатора - с едно подгряване палих при - 19 миналата зима


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 14 ное 2007 20:38


Интересен въпрос :? И аз отвреме на време подгрявам по два пъти ,ама като се замисля май разликата е никва.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Сря 14 ное 2007 20:54


Това го правех когато карах Г2 ТД в големите студове и сякаш имаше ефект,ама на TDI-то не виждам смисъл! Доколкото си спомням имаше теория че когато е много студено е добре да се включи някакъв консуматор преди паленето за да се възбуди малко акумулатора и може би в случая първото подгряване се явява този консуматор затова после пали по-лесно !?


Потребителски аватар
petkovsky
Черният лебед
Мнения: 1403
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/с.Ставерци

Мнениеот petkovsky » Сря 14 ное 2007 21:01


и аз мисля че няма ефект от цялата работа.


mikeetschi
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mikeetschi » Сря 14 ное 2007 22:09


Бе то ефект има защото в камерата се постига висока температура която е необходима за самозапалването на нафтата но си мисля ,че и нафтата ни е голям боклук и от там идват много бели.Защото ако е позамръзнало горивото не знам как ще постъпи през тези дюзи.Аз всъщност не знам ама има ли някаква система преди помпата която да загрява нафтата или се разчита на филтър?Аз и питам за това защото си взех акумулуатор 54 А/ч и даже не ми признаха гаранцията и затова се страхувам да не го издухам ако подгрявам два пъти.А за възбуждането не съм съгласен-може би фарове да пуснеш да ама тези свещи гълтат доста ток ако сметнеш омовете примерно!


Major
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 17 юни 2007 0:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот Major » Сря 14 ное 2007 22:46


И при първото подгряване и при второто лампата свети еднакво време. Така че незнам дали има ефект.


mikeetschi
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mikeetschi » Сря 14 ное 2007 22:59


да но в камерата се подгрява различно тъй като е студено много а и ако не работят всички свещи?


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 15 ное 2007 21:44


Моето мнение е, че ако свещите са читави и са подходящите, няма нужда от двойно подгряване. Нека не забравяме, че тези коли са правени в Германия и е абсурдно да се счита, че запалителната система не е предвидена за зимните условия там.
Ако се нуждаете от двойно подгряване, явно имате технически проблем с автомобила, всичко друго е ала-бала.
Поздрави.


Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Пет 16 ное 2007 18:32


Няма смисъл.


Потребителски аватар
pinsi
Мнения: 245
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 23:47
Автомобил: Polo 1.9D
Двигател: AEF 99
Местоположение: Габрово

Мнениеот pinsi » Пет 16 ное 2007 20:59


На мен ми бяха изгорели 2 свещи.И три пъти да подгрявам все тая да ви кажа.И това лятото!


dimab
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 23:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот dimab » Съб 05 яну 2008 22:09


Моето скромно мнение е , че си зависи от двигателя - при мен/1,6 ТД / не ми работеха трите свещи и пак палеше.Но като стегна студа - от втори път.Все пак пълна смяна е необходима...


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Нед 06 яну 2008 1:46


Няма смисъл и пет пъти да подгрееш свещите една и съща темп. развиват.Релето е изчислено колко дълго време да подава напрежение така че свещите да могат да развият пълната си температура.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 06 яну 2008 7:48


Един приятел с ескорт 1.6Д казва, че има голяма разлика дали подгрява веднъж или два пъти когато е много студено.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Нед 06 яну 2008 9:55


Колко ли учудени ще останете когато Ви кажа, че подгряването на свещите и лампата на таблото за потгряване на свещите са съвсвм различни неща.
Лампата на таблото изгасва, когато свещите достигнат ОПТИМАЛНА температура за палене. Свещите продължават да подгряват още около 10-15 секунди след това и ако НЕ запалите релето прекратява ненужното подаване на напрежение към тях. Ако запалите, свещите продължават да работят до 2500 оборота или достигане на минимална температура на двигателят. С така нареченото "двойно подгряване" в действителност НИЩО не правите. Просто, ако искате свещите да подгреят допълнително, изчакайте още 5-6 секунди след като лампата на таблото е угаснала и палете :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984, Kr1s0o и 55 госта