от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
AsCoLeXuS
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 04 дек 2008 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй - Пловдив

от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот AsCoLeXuS » Пон 01 окт 2012 16:27


Колата е Венто 1.9 ТD AAZ но срещна най накрая с тая прословута шайба и сега мисълта ми е понеже неискам да видя повече този мотор какво ще ми трябва оссвен TDI мотор скоростна кутия компютър инсталация педала за газта ? и по лесно ли би било да го направя бензиново вентото вместо TDI ?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот stefan4o » Пон 01 окт 2012 16:30


Най-лесно на части и купуваш Венто с ТДИ. И най-евтино освен това :idea:


Потребителски аватар
AsCoLeXuS
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 04 дек 2008 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй - Пловдив

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот AsCoLeXuS » Пон 01 окт 2012 17:12


stefan4o написа:Най-лесно на части и купуваш Венто с ТДИ. И най-евтино освен това :idea:

На работа съм няма кой да се разправя за продаване на части пък и купето ми е перфектно искам само мотора да сменя но незнам дали ако е с бензинов ще е по лесно..


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 07 окт 2012 19:03


И в двата случая ще имаш променя в инсталацията и ако имаш къдърен майстор да ти я направи си слагай ТДИ-то.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот stefan4o » Нед 07 окт 2012 19:05


Ако нещата опират до майстори и пари за монтаж/демонтаж на мотор, нареждане на инсталация и т.н. доработки ще ти излезе солено, като прибавим и цената на мотор+скорости не зная дали сантименталната стойност на колата ти ще оправдае средствата. Ако все пак решиш да го направиш по-добре си вземи ударен автомобил, за да може да си прехвърлиш всички нужни части, а остатъкът да го дадеш на сплав-комерс и да си върнеш част от парите :beer


Потребителски аватар
AsCoLeXuS
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 04 дек 2008 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй - Пловдив

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот AsCoLeXuS » Съб 20 окт 2012 0:24


да решил съм да взема ударено ТDI сам ще си пусна новия мотор в коша и само ще го закарам да ми сменят инсталацията и механизма за педала на газта при познат жичкаджия.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот samo_pechka » Съб 20 окт 2012 7:18


Не е съвсем лесно , но става ! Намери си цяла кола за донор . Ще ти трябват доста неща :!: . Най-лесния вариант е само мотор от ТДИ (гол с дюзи) и от твоя си прехвърляш ГНП ,турбо , съединител,алтернатор,стартер и т.н. . Колата става приятна за каране. Ще има липса на тяга (мощност) в по-високите обороти (след 3000-3200 ). С леки доработки се компенсира донякъде проблема , но не се изключва на 100% . Мотора "спира" да грее. И пали от раз на минусови температури даже и без подгр.свещи :) .


Потребителски аватар
AsCoLeXuS
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 04 дек 2008 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй - Пловдив

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот AsCoLeXuS » Съб 20 окт 2012 15:26


samo_pechka написа:Не е съвсем лесно , но става ! Намери си цяла кола за донор . Ще ти трябват доста неща :!: . Най-лесния вариант е само мотор от ТДИ (гол с дюзи) и от твоя си прехвърляш ГНП ,турбо , съединител,алтернатор,стартер и т.н. . Колата става приятна за каране. Ще има липса на тяга (мощност) в по-високите обороти (след 3000-3200 ). С леки доработки се компенсира донякъде проблема , но не се изключва на 100% . Мотора "спира" да грее. И пали от раз на минусови температури даже и без подгр.свещи :) .

Незнам дали кутията ми от AAZ ще издържи или конете пак си остават същите малко ме съмнява заради дюзите.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот blade84 » Съб 20 окт 2012 16:15


А тая кутия на AAZ е с по къси предавки от ТДИ и дали ще се хване на мотора, съединителя разбира се трябва да се смени.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот samo_pechka » Съб 20 окт 2012 16:52


AsCoLeXuS написа:Незнам дали кутията ми от AAZ ще издържи или конете пак си остават същите малко ме съмнява заради дюзите.

Еми той мотора не става 90 коня с мех.помпа от AAZ , остава си по-слаб даже ( във високите обороти) поради липса на дебит от ГНП-ето . Дюзите трябва да са от 1Z а не от AFN! Няма такава опасност , да строши скор. кутия .Слага се "обратния " съединител от AAZ-ката и се монтира скор.кутия оригиналната на AAZ. Колата не става нито по-бърза , нито по-мощна отколкото AAZ. Но пали адски леко :) само докат "помирише" ключа .
В другия вариант - трансплантация на мотор комплект с карантии от 1Z .Мотор,ГНП, скор.кутия ,дето е оригиналната от 1Z , управлението и- лоста с жилата ,хидравличния съединител, по-голямото казанче на спир.помпа , компа,ел.инсталацията (евентуално и конт.ключ с имото- ако го има),таблото, дебитомера, филт.кутия,педала за газта, цялата карантия клапан Н75 , разни други еднопосочни клапанчета вакуумни,маркучлета и т.н. . Абе всичко :Mr Green Fun .Успех :)


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот Dushan » Съб 20 окт 2012 17:05


Просто си сложи един интеркулер. И хоп става TDI. :D


Потребителски аватар
AsCoLeXuS
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 04 дек 2008 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй - Пловдив

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот AsCoLeXuS » Съб 20 окт 2012 17:41


Dushan написа:Просто си сложи един интеркулер. И хоп става TDI. :D
май не си разбрал, че повече не искам и да чувам за мотор AAZ а кулер и пътища имам от TDI от 1 година.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот blade84 » Съб 20 окт 2012 17:48


AsCoLeXuS написа:
Dushan написа:Просто си сложи един интеркулер. И хоп става TDI. :D
май не си разбрал, че повече не искам и да чувам за мотор AAZ а кулер и пътища имам от TDI от 1 година.

Прав си това е издънка на немското автомобилостроене :beat_butt2


Потребителски аватар
AsCoLeXuS
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 04 дек 2008 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй - Пловдив

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот AsCoLeXuS » Съб 20 окт 2012 19:17


blade84 написа:
AsCoLeXuS написа:
Dushan написа:Просто си сложи един интеркулер. И хоп става TDI. :D
май не си разбрал, че повече не искам и да чувам за мотор AAZ а кулер и пътища имам от TDI от 1 година.

Прав си това е издънка на немското автомобилостроене :beat_butt2

определено ! Ще направя така както предложи колегата samo_pechka гол мотор с глава и дюзи от TDI 90 кс. пък дебита на гориво ще осигуря малко повече от помпата все пак да не забравяме че е механична :)


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: от 1.9TD към 1.9 TDI 1Z или ?

Мнениеот ventotdi » Съб 20 окт 2012 20:10


Чакай малко ,че май се умотах ... ти правиш цялата процедура заради щпонката ли ? Е то 1Z 90 коня пак е със същата щпомнка ... вече AHU 90 коня и AFN 110 коня с по различно колело на ангренажа .... :?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sky_is_the_Limit и 40 госта