Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Мнениеот Bork » Пет 26 окт 2012 20:49


Здравеите колеги ! Имам малък проблем.Исках да сложа на голфа друг алтернатор който е с фрайлауф,защото ме дразнят тракащите звуци,които издава двигателя заради демпферната шайба(така и не я смених).
Така да дойдем на проблема.Първо за проба карах малко с алтернатор от поло SDI,който впоследствие върнах,защото си намерих от колега от форума.
А именно от 1z мотор 120ah.Проблема който правят и 2-та алтернатора е че не ми показва оборотите на двигателя,не че това ми пречи при шофиране,но ме дразни ...
Търсих в техническия раздел,но уви,моля без нападки : )
Надявам се някой да помогне :talk:




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Алтернатор BOSCH 120Ah от 1z на AAZ Проблем ! Няма обороти

Мнениеот ventotdi » Съб 27 окт 2012 7:53


Колега аз съм със същия мотор и аз бях без фрайлайф но смених само ролката на старото динамо. Ти защо си купи ролката с динамото ? Заради ампеража или защото си мислиш ,че на твоето динамо няма да пасне такава ролка. За динамо БОШ се намира лесно ролка но за ВАЛЕО малко трудно даже може и да няма. Двете динама имат разлика от страната на ролките. Относно за оборотите в този си вид динамото няма да ти покаже обороти ... преправя се. !ел съм във форума. Колегата samo_pe4ka ,ао ти засече темата сигурно ще ти обърне внимане.Останал съм с впечатление ,че е вещ .


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатор BOSCH 120Ah от 1z на AAZ Проблем ! Няма обороти

Мнениеот juve » Съб 27 окт 2012 15:30


тракащите звуци,които издава двигателя заради демпферната шайба(така и не я смених).

Оффтопик: Искаш да кажеш, че караш AAZ с проблемна демпферна шайба?! :screwy Ай стига бе...ти си невероятно смел :bishop


Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатор BOSCH 120Ah от 1z на AAZ Проблем ! Няма обороти

Мнениеот Bork » Съб 27 окт 2012 16:04


juve написа:
тракащите звуци,които издава двигателя заради демпферната шайба(така и не я смених).

Оффтопик: Искаш да кажеш, че караш AAZ с проблемна демпферна шайба?! :screwy Ай стига бе...ти си невероятно смел :bishop


Колега,да не си помисли че карам с разбита шпонка на на зъбното колело на колянов вал ? Разликата е голяма от доста време карам с разбита шайба.Тъкмо се бях навил да взема една от един колега и тоя я беше продал вече...

ventotdi - Реших просто да го сменя,моя алтернатор и той си бачка,но просто така реших,значи трябва да се преправя самия алтернатор сега,така ли да го разбирам ?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатор BOSCH 120Ah от 1z на AAZ Проблем ! Няма обороти

Мнениеот juve » Нед 28 окт 2012 8:56



Колега,да не си помисли че карам с разбита шпонка на на зъбното колело на колянов вал

сори за 2 рия офф, ама шайбата като когато е наред е вече под подозрение, пък когато е проблемна... не се заяждам, нито ти давам акъл :beer ама на моята бивша AAZ-тка с минимална вибрация едва хванах последният влак- внезапно загуби леко центровката, закарах го на ход до майстора и после видях шпонката - наполовина прерязана :012: Оцеля маторя..още си трака, ама при друг.... :applause:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Алтернатор BOSCH 120Ah от 1z на AAZ Проблем ! Няма обороти

Мнениеот znainainai » Нед 28 окт 2012 12:13


Понеже изчетох една камара глупости и никой не ти е отговорил за проблема ето ти решението.
На генератора на TDI вторият извод НЕ Е клема W като на TD а е DF по него компа на мотора следи натоварването на генератора и преценява колко от подгревните свещи за антифриза да пусне. Та за да ти дойде оборотомера трябва да отвориш черният капак и да изведеш кабел от някоя от намотките ПРЕДИ диодният блок. Това кабелче което ще извадиш от намотката трябва да го закачиш към червен със черна лента който е на буксата на генератора. Разбира се трябва да направиш така че да не смесваш извод DF и W (който в случаят е кабелчето) т.е. трябва да го отрежеш от буксата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Мнениеот samo_pechka » Нед 28 окт 2012 18:07


:beer Навремето колегата znainainai помогна и на мен . За което му благодаря :bowdown . Не видях темата по-рано :oops: инак щях да споделя решението и аз :beer. Само дето при мен си отрязах на 5 санта от буксата кабелчето и след това изведеното през капака кабелче от фаза на алтернатора -го свързах с поялника с кабела за оборотите и тръгна , отгоре му после малко изолирбанд. По този начин не си "рабутах" оригиналнта букса на алтернатора и той си остана годен и за вграждане ( евентуално) и в ТДИ .


Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатор BOSCH 120Ah от 1z на AAZ Проблем ! Няма обороти

Мнениеот Bork » Чет 08 ное 2012 22:23


znainainai написа:Понеже изчетох една камара глупости и никой не ти е отговорил за проблема ето ти решението.
На генератора на TDI вторият извод НЕ Е клема W като на TD а е DF по него компа на мотора следи натоварването на генератора и преценява колко от подгревните свещи за антифриза да пусне. Та за да ти дойде оборотомера трябва да отвориш черният капак и да изведеш кабел от някоя от намотките ПРЕДИ диодният блок. Това кабелче което ще извадиш от намотката трябва да го закачиш към червен със черна лента който е на буксата на генератора. Разбира се трябва да направиш така че да не смесваш извод DF и W (който в случаят е кабелчето) т.е. трябва да го отрежеш от буксата.


Много благодаря за изчерпателния отговор колега!Надявам се скоро да ми остане време,да пробвам да го направя(макар че съм малко куц с жиците,но пък няма да го правя сам) и ако стане,ще му направя снимков материал с обяснения :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Мнениеот milmar » Пет 09 ное 2012 8:59


А шайбите на генераторите с еднакъв диаметър ли са, знаете защо питам.


Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Мнениеот Bork » Съб 10 ное 2012 1:49


milmar написа:А шайбите на генераторите с еднакъв диаметър ли са, знаете защо питам.


Мисля че не,защото ремъка го вкарвам по трудно,отколкото със стария си алтернатор,но не съм ги замервал.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Мнениеот milmar » Съб 10 ное 2012 12:00


Bork написа:
milmar написа:А шайбите на генераторите с еднакъв диаметър ли са, знаете защо питам.


Мисля че не,защото ремъка го вкарвам по трудно,отколкото със стария си алтернатор,но не съм ги замервал.

Сам се сещаш, че оборотите няма да са вярни така, в твоя случай ще са по-малки от реалните. Оборотомера мери на практика оборотите на генератора.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Мнениеот samo_pechka » Съб 10 ное 2012 12:38


С по-голямата шайба ще стане малко " по - нискооборотен" мотора :)


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Голф 3 AAZ с алтернатор BOSCH 120Ah от 1z няма обороти

Мнениеот blade84 » Съб 10 ное 2012 13:46


А тая демферна шайба на коляновия вал какви са признаците че е разбита? Аз моето венто ААЗ го имам вече 8 години и не съм сменвал тая шайба.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта