Хибридно турбо?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
klenbuterol
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Хибридно турбо?

Мнениеот klenbuterol » Нед 21 яну 2007 23:47


Къде могат в СФ или кадето и да е в България,да ми направят хибридно турбо което ще рече да ми сменът студената част с по-голяма.Турбото е на 1Z мотор(гарет),мисля да сменям дюзите и ще ми е нужно малко повече налягане.Дюзи са от Т4 AHY 151p.s 0.216мм ако не се лъжа.




Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 22 яну 2007 0:20


Вземи си по добре бензиново турбо от 1,8Т или направо с променлива геометрия, тогава ще имаш пълно налягане практически от 0 оборота :)


klenbuterol
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот klenbuterol » Пон 22 яну 2007 0:38


Колкото по-голямо турбо толкова повече диапазона на действие се премества в скалата на оборотите(може и да бъркам),другото което в момента управлението на турбото ми е за обикновенно т.е ако си сложа с променлива геометрия ще трябва и да си смена софтуера за да може да се оправляват лопатките за променливата геометрия.А изобщо някой може да смени софта с такъв който може да управлява VNT.И поради този фатк си искам хибридно.Ако беше опрял въпроса до VNT щях да си взема от 131пс.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 22 яну 2007 1:14


А от къде може да си сигурен че софта ти ще работи с турбо с други параметри (примерно: обороти от които създава макс. налягане, макс. обороти при които се отваря уестгейта и тнт.) А такъв софтуер има и се продава. :) Успех!


kristian112
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kristian112 » Пон 22 яну 2007 20:27


може и аз да бъркам но ако смениш само студената част няма ли ефекта да е същия или подобен на този с по голямата турбина??ще имаш налягане но ще е повечко лаг-а
имаче попитай в тунинг раздела на нашия и на други форуми там повечко ги човъркат турбините.В БМВ форума има едно момче от Русе,казва се Теодор а ник-а му е Камикадзе той си сложи огромно турбо (май от камион) на една стара тройка.много ги чува нещата!


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 22 яну 2007 20:42


Чувал съм за тази тройка с турбо от камион :) приателя ми е БМВ фен.
Та за турбото от 1з: аз съм слагал такова на 1,7 и съм го развъртал до 1,5 бар. Смятам на тебе 2 бар. ти е достатачно така че съм сигурен че турбото ти ще ти свърши работа, по добре работи над по голям кулер, софтуер и допълнително охлаждане на маслото. Тези по големи дюзи които си взел от кой мотор са (букви). За да пасне точно момента на впръскване, понеже са с по голямо налагане на отваряне трябва да се настрои изпреварването на помпата (мисля при 1з е механично) и количеството на впръскване (през обд). Успех и пиши как вървят нещата.


klenbuterol
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот klenbuterol » Вто 23 яну 2007 0:35


Дюзите са от Transporter AHY 151ps. TDI.Целта на хубридното турбо е точно това да няма лаг,тъй като топлата част остава същия размер за сметка на студената.И това е една от основните разлики от мойта турбина и тази която е с променлива геометрия (VNT15).При нея топлата част е същата обаче студената е по-голяма и май оста беше по тънка.И другото което механизъма.В момента за турбото само сондирам за инфо,тъй като искам да си сложа първо дюзите.А за настроиването за предварението тази събота и неделя си играх с ВАГ-КОМ и ТДИ таиминга.Като резерва съм взел един поуер бокс на алпин за начало,не ми се занимава пак да сменям софта.С него ще се подава допълнително гориво,хубавото е че може да се регулира на 7 степени.А след това може да изникне проблема за температурата на изходящите газове и вероятна смяна на мап датчика с 3 баров,като цяло доста капиталовложения.Хубавите неща стават бавно.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Вто 23 яну 2007 0:47


А какъв е тоя алпин пауер бокс? Не съм много запознат с ремапвне и обд тунинг, на ниво триене на грешки съм :)


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Вто 23 яну 2007 0:47


С тези дюзи ще пуши като текезесарска димка, а и с малкото турбо ефекта няма да е такъв какъвто ти се иска. За теб варианта с най-малко парички беше : дюзи от АФН или друго ТДИ 110коня, те са 0.205, чип и кулер монтиран в бронята. От този мотор може да изкараш не повече от 130 коня с неговата си карантия, така че не го мъчи.


klenbuterol
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот klenbuterol » Вто 23 яну 2007 0:55


Ники с теб съм съгласен,но 130 коня този мотор не са малко.Като чили ми се струва че с новите дюзи няма да пиши толкова,не е ли това целта на по-голямия размер дюза да впръсне количеството гориво в точния момент,а не да продалжава след точката на ескплозия.Сега като пусна софтуерния и поуер бокса нямаш си на представа какво става от зад не виждам от черно.За размера на дюзите за съжаление 0.220 е най-малкия размер.А има и 0.260,но не знам това за каква кола ще да е.Това стана на въпрос от мястото което ще ги взимам


kamen
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 22 яну 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот kamen » Вто 23 яну 2007 14:11


Добре де,аз ли нещо се бъркам или е вярно,че голяма турбина се развърта по-трудно?А и качването на налягането в цилиндрите не е хубаво.Доколкото знам,за серийни автомобили се ползва надналягане до 1атм,и изменянето му даже с 1/4 е съврзано с изключително големи промени в параметрите.
Вярно,че преди 30-тина години във Ф1 са ползвали големи турбота(горе-долу колкото самия двигател) и са вадели над 1000 коня от 1,5 литра,но това са били коли за едно състезание.А и лага е бил огромен.
Мерцедес имаха един V двигател тритурбо-две малки помпат в двете банки цилиндри,а при нужда вече се включва и голямата турбина,развъртяна от малките.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Вто 23 яну 2007 23:53


Kamen, тук ситуацията е малко по-различна от Ф1, турбинките не са чак ГОЛЕМИ, изменението на налягането също ( около 0,3 бар) което се понася от мотора.

klenbuterol, далаверата не е да налееш в мотора нафта та да се удави, далаверата е да е точно толко , че му стига за постъпилото количество въздух и така да е безопасен. Когато млатиш гориво без да се знае какво се случва с него ефекта е никакъв, друг проблем при прекалено големите дюзи е, че "метлата" на впръсване е доста по-голяма и пада ефективността на изгаряне което се компенсира от количеството де, ама все пак когато нямаш голямото количество въздух няма смисъл да помпаш нафта, само излишно ти скача разхода без ефект... С това турбо можеш да стигнеш около 1,2бар, кадето опасността да гръмне не е толко голяма, нагоре вече никой не знае колко ще изкара. Аз не те съветвам да го надуваш над 1,2 и да ти кажа на това налягане твоите дюзи ще изкретат ама ще са на края си. Намери си едни от 110коня ТДИ и ще стане супер, задължително FMIC( кулер монтиран отпред в бронята), намери си всмукателен колектор от 130 или 150 коня ТДИ махни EGR клапата и колицата ще стане. Няма лошо ако сложиш и едно читаво чипче, тия боксове за чеп за зеле не стават...
С тая турбинка малко трудно ще стигнеш 130 магарета ама за 115-120 ти гарантирам с нещата който ти избройх...


Дерзайте


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 24 яну 2007 1:07


я ме светни как се маха АГР вентила без да дава грешка и това да не се отразява на вървенето?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 24 яну 2007 1:21


Запушва се на определни места.Мисля че се вади маркуча с оправляващо налягане от турбото и самото място се запушва с винт/когато компа отвори електромагнитния клапан няма управляващо налягане което да свърже двата колектора,а според компа те са вързани и не дава грешка/.niks76 знае точната процедура.Има обаче една тема за връзването на ЕГР-а и там колегите който са го правили казват ,че при високи обороти ако ЕГР-а е читав сам се изклячва така че файдата е само при ниски обороти,но пък без него работата и паленето на студен мотор е по-трудна ,а и горял малко повече.


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niki7878 » Сря 24 яну 2007 20:20


Значи принципа е такъв какъвто го е обяснил колегата, само дето аз имам друго предвит демек, маха се КЛАПАТА от самия колектор, така се намалява съпротивлението на всмукателния колектор - следователно се вдига налягането на входящия въздух.... :wink: . На дъртите мотори не им пречи да нямат ЕГР, верно че файдата е точно толко колкото я е описал Rabbit_TDI, демек почти никаква, ама това е само ако клапата си остане там, ако се махне вече става друга губерния. :)
Само за справка на Купрата и на Г4 150 коня дебитомерите са по-големи от нашите именно за да се намали съпротивлението и така да се повдигне налягането, хитро а!!!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: drotomir и 129 госта