


Голф-3 1.9, 1993г. свети на таблото лампата на акумулатора
Голф-3 1.9, 1993г. свети на таблото лампата на акумулатора
Здравейте, имам Голф-3, дизел, 1.9, 1993г. До сега всичко е било наред. Вчера го паля и какво да видя. При запален двигател свети на таблото лампата на акумулатора, а лампата на маслото мига на равни интервали. Когато изфорсирах лампите угаснаха. След това изгасих двигателя и отново се появи същия проблем. След това пак изгасих двигателя. Отново запалих и отново същия проблем. Вече взех и с подръчни средства при светещи лампи по описания от мен начин на таблото замерих акумулатора, като ми показа, че същия не зарежда. От жилото подадох газ, при което акумулатора започна да зарежда, т.е стойностите му бяха в норма. Погледнах и видях, че лапичките на таблото са угаснали. От какво може да се дължи този проблем. Какво общо има лампата за акумулатора с тази на маслото и изгасването им при форсиране. Искам да кажа, че след като изфорсирам проблема не се появява повече. Маслото и акумулатора са почти нови. Моля за компетентни мнения.
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с Голф-3
Проблема е 99% от алтернатора ти - вече кое е там за смяна -ремонт ( предполагам четки или реле, може и диоден блок). Провери си и кабелчето за възбуждането как е . Така се "държат" нашите машинки, когато не работи алтернатора . Почват лампите за маслото и зареждането да светят, а то всъщност масло и налягане си има. "Бъзика" се системата за ранно предупреждение ( за нал . на маслото) , поради факта,че сигнала за оборотите на мотора, идва от динамото.
Re: Проблем с Голф-3
Днес обаче не ми го прави този проблем. Въпроса ми е мога ли сам да го ремонтирам като непрофесионалист или трябва да ходя на майстор?
- samo_pechka
- Мнения: 8988
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с Голф-3
Ами най-малкото,което може да се направи е да се смъкне алтернатора и провери в какво състояние са четките му . Ако се наложи смяна- купуват се заедно с релето му ( в един блок са ). Провери и кабелчето за възбуждането му - дали "идва"ток до там, буксата как е . Вече , ако е пак налице проблема или четките и релето са о.к. -вече се налага при професионалист да установи , дали е проблема в диодния изправител, колектор или намотка.Съчетаваш го и със профилактика ( смяна лагери )
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф-3 1.9, 1993г. свети на таблото лампата на акумулатора
Светенето на "акумулатор" е ясно-няма зареждане.Мигането на "маслото" е резултат на системата за ранно предупреждение за неизправност на маслена система.Общото между тях са оборотите(входен параметър за системата)-те се взимат от генератора.Всяка логика води до оглед на алтернатор и/или връзките към него.Па е и сгоден за сваляне!
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф-3 1.9, 1993г. свети на таблото лампата на акумулатора
При първоначалното възбуждане на алтернатора по тънкото кабелче ротора трябва да получи +12В от акумулатора. Ако тези 12В ги няма алтернатора не започва да произвежда ток. Ако оборотите му обаче надвишат определена стойност благодарение на предварителната намагнитеност на железните части на ротора в статора се получава достатъчно високо напрежение, което да захрани ротора и алтернатора си заработва нормално.
Мисля, че имаш някакво прекъсване по тънкото кабелче към алтернатора. Най-вероятно в самото табло са прекъснати едни мощни резистори.
Заголи някъде тънкото кабелче (или потърси фабрична снадка, при моя голф2 има снадка точно до плюса на акумулатора) и при работещ двигател и светеща лампа на таблото подай към кабелчето 12В от плюса на акумулатора през 5 ватова крушка само за момент. Крушката трябва да присветне и алтернатора да заработи и лампата на таблото да угасне. Ако наистина стане така трябва да потърсиш прекъсването.
Мисля, че имаш някакво прекъсване по тънкото кабелче към алтернатора. Най-вероятно в самото табло са прекъснати едни мощни резистори.
Заголи някъде тънкото кабелче (или потърси фабрична снадка, при моя голф2 има снадка точно до плюса на акумулатора) и при работещ двигател и светеща лампа на таблото подай към кабелчето 12В от плюса на акумулатора през 5 ватова крушка само за момент. Крушката трябва да присветне и алтернатора да заработи и лампата на таблото да угасне. Ако наистина стане така трябва да потърсиш прекъсването.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта