1,9 ТД 75 к.с. впечатления

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
albena_sladurana
Мнения: 622
Регистриран на: Нед 14 фев 2010 14:02
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: PB
Местоположение: София---в голфа

1,9 ТД 75 к.с. впечатления

Мнениеот albena_sladurana » Пет 30 ное 2012 20:38


Колеги ,кажете с 2-3 думи от този мотор става ли нешто или не.Относно разход на гориво и т.н.
Благодаря предварително :да:




Потребителски аватар
nkalizatura
Мнения: 72
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 18:27
Автомобил: VW GOLF 3
Двигател:
Местоположение: Русе/София

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот nkalizatura » Пет 30 ное 2012 21:16


Става, разхода е около 6/100, което е повече от TDI и SDI
не е много пъргав, но спрямо прост дизел е ракета
Добър мотор е!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот samo_pechka » Пет 30 ное 2012 21:28


На мен ми харесва това ,че е механичен дизел и прост до няма и къде :) .Няма дИбитомер, няма Н75 , няма комп, няма ел.педал .Има нафта -върви, няма-спира .Естествено си има и тъмни страни - килършайбата :twisted: но и по-новите не са напълно "освободени" от това .Термично си е по-натоварен спрямо ТДИ , но ако се сложи кулер за охлаждане на нагнетения от турболана въздух- рязко се подобрява във всички режими работата му - и термично също.
Върви и с "калпава" нафта и е евтин за поддръжка.Разхода- да, малко повече "папа" спрямо ТДИ ( имам и двете коли и правя сравнение)


Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот Bork » Пет 30 ное 2012 21:31


Аз карам с такъв мотор.Като разход в града около 7/100 ,извънградско към 5.5/100 с около 80-90км в час...
Та всеки двигател си има и слабости като :
1. Прословутото зъбно колело на колянов вал(според повечето колеги е голям проблем),но ако човек го сменя заедно с ангренажа мисля че няма да има проблем,а и то не е скъпо,ако не се лъжа беше около 30лв,но българина гледа да не дава излишна пара и затова после оревава че светът му е крив.
2. Така след него идва и демпферната шайба,която като се разбие и пистовия ремък почва да подскача,супер бързо се износва и тракането е ужасно - тя вече е пара над 100лв нова.
3.Според повечето хора пукат глава - ДА факт е,но аз моята я карам вече мисля че 6-та година и проблем нямам,а как съм я карал само аз си знам mhihi
В момента за друго не мога да се сетя,но като цяло поддръжката му особено за ходова част не е скъпа както и за консумативи,другото вече е божа работа :)


Потребителски аватар
albena_sladurana
Мнения: 622
Регистриран на: Нед 14 фев 2010 14:02
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: PB
Местоположение: София---в голфа

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот albena_sladurana » Пет 30 ное 2012 21:44


Направи ми впечатление след като ходих да гледам едно Венто с този мотор.Колата както казаха хората не се кара поради покупка на нова и тази нее палена отдавна.Та качих се в колата и без да дърпам обогатители и без да чакам да грее колата запали без да се зачуди.След колето рчзко наступих педала на газта и очаквах да има пушаци ама нищоооо, само съвсем леко черно при подаването на газта :shock


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот tremendous » Пет 30 ное 2012 21:57


Ако няма бууст пин помпата и е от модерните ЕКО помпи / без маркуче от турбото/ чак към 4000 об може да видиш леко сив дим отзад , просто защото не пуска повече нафта и няма кво да дими :mrgreen:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот samo_pechka » Съб 01 дек 2012 9:49


На AAZ помпи без буусткоректор са най-вече по Пасат ( и при Т4 ABL май :roll: ) , при Голф и Венто са с буусткоректор. Това ,че не е "пропушил" мотора на Венто-то е заради факта,че помпата не е "барана" ,т.е. както немеца е нагласил , така си е ( говоря за винта на цикловата порция гориво).Отделно и мотора явно е още в доста добра кондиция...


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот kiko946 » Съб 01 дек 2012 13:50


Katо си немаме пари за некой по нов GOLF ще си хвалим този дето го имаме и ни върши работа ... и аз да се похваля,колко лесно пали при минусови температури: http://www.youtube.com/watch?v=DpQjD3563Nk


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот Mishonti » Съб 01 дек 2012 14:27


Над този мотор имам наблюдения като разход и вървеж - извънградско 4-5/100, което е направо страхотно / в купе на Венто/. И за 75 дизелови коне върви повече от добре :) За слабите му места не знам, но е добър мотор като цяло :)


Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот martin4o_mom4e » Съб 01 дек 2012 17:55


И върви с каквото му сипеш,било то отработено масло или олио + нафта естествено.


Потребителски аватар
albena_sladurana
Мнения: 622
Регистриран на: Нед 14 фев 2010 14:02
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: PB
Местоположение: София---в голфа

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот albena_sladurana » Съб 01 дек 2012 20:28


kiko946 написа:Katо си немаме пари за некой по нов GOLF ще си хвалим този дето го имаме и ни върши работа ... и аз да се похваля,колко лесно пали при минусови температури: http://www.youtube.com/watch?v=DpQjD3563Nk


Страшно голфче колега и само с каква лекота запали :shock .Все така да е :applause:


Потребителски аватар
Dk4
Мнения: 87
Регистриран на: Пет 01 юли 2011 19:16
Автомобил: Vw Golf mk3
Двигател: 1.9 TDI 1z 1994
Местоположение: Kostenec

Re: Впечатления относно 1,9 ТД 75к,с,

Мнениеот Dk4 » Сря 05 дек 2012 11:25


Колега мотора е добър аз бях с такъв но за съжаление го прегрях и сложих ТДИ мотор с ГНП-то и Турбото от стария мотор и се получи екстра гори ми 5 градско 4 извън и никога нямам проблем относно паленето зима-лято как пипна ключа и пали maikomila


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: 1,9 ТД 75 к.с. впечатления

Мнениеот andon_ » Нед 09 дек 2012 19:15


Здравейте, и аз да се запиша с мнение:
ААZ е достатъчно здрав мотор, непретенциозен към горивото (както казаха колегите върви с каквото му сипеш :) ), нормално икономичен 5-8/100 (зависи дали карам аз или жената :) ). Относно зъбното колело на коляновия вал - няма никакъв проблем някой кадърен майстор да го смени с такова от 1Z мотор например. Така направих и аз преди 1 седмица и вече (слава на Бога) нямам проблеми! Интервенцията е много бърза и лесна за човек, който може да борави с инструментите.
Евтин за поддръжка мотор, който, ако се поддържа правилно служи вярно и дълго !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта