Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Ауди 80 1.6 ТД RA Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Съб 13 юли 2013 1:05


Здравейте, колеги.

Тъй като, не на едно място съм писал, че мотора ми е доста шумен, дори и след смяна на 8-те задържали повдигача, утихна доста, реших да пусна тема, в която да ми обясните дали високия шум на двигателя ми би могъл да се дължи на гарнитурата на главата. :gruebel

Гарнитурата на главата на моят 1.6 предкамерен турбодизел с код RA е с 1 контролен отвор (отстрани където стърчи извън двигателя), оставам на вас да кажете колко е дебела и кой ремонт е гарнитура за този мотор с 1 отвор.

Възможно ли е, ако гарнитурата е сменяна, тази да е по - тънка от нормалната, и с това да се повишава степента на сгъстяване и затова мотора да е по - шумен от нормалното?

Имам наблюдения над един много поддържан AAZ, който ме смайва колко тих предкамерен дизел е, направо благородно му завиждам. Работи супер меко, а масло в нафтата не налива, а аз сипвам по 100 грама на 10 литра нафта, утихва ама пак не е както този. :scare3

Центровката на помпата си я настройвах сам. Помислих че съм я центровал грешно, отидох при двама дизелисти, които си разбират от занаята и съм свидетел на коли които ремонтират - добри са. И двамата ми гледаха центровката, даже ги накарах да я центроват и те. 12 градуса и това е, центровката си е идеална. Казват ми, ако я дадат на закъснение може да утихне мотора но тогава ще изникнат проблеми с паленето.
:rolleyes
Мисля си в помпата ако е задържало нещо по авансатора от там да държи двигателя на предварение и затова да попричуква. Помпата капе, но в разход не го усещам. Студена колата си прави налягане над 5 бара на маслото, гореща си поддържа малко над 1 бар налягане. Маслото не го гори, турбото е в силата си, двигателя върви много за 80-те си коня.
:Mr Green Fun
Много ме дразни че ми е така шумен двигателя. Питам възможно ли е да е от гарнитурата ?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот samo_pechka » Съб 13 юли 2013 7:45


По принцип ААЗ е по-тих , при Голф ,около 70 % от тогавашните ААЗ са били с двустъпални дюзи , та оттам и по-меката работа. Прави са хората проверили ти центровката на ГНП-то , че при закъснение ще поутихне малко , но нерядко след това възниква лек проблем с паленето . Аз лично правя центровката с индикатор ,забоден в главата на помпата, така съм най-сигурен :redface ,при теб въпреки вс. бих ти предложил да намалиш леко предварението на впръскването :rolleyes


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот muns61 » Съб 13 юли 2013 10:58


И дюзите на реглаж.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Съб 13 юли 2013 11:58


Дюзите са на 150 бара и четирите карах ги на стенд март месец.


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Съб 13 юли 2013 11:58


Мога ли да си сложа двустъпални дюзи ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот samo_pechka » Съб 13 юли 2013 12:23


Няма да има ефект :wink щото и помпата (по-точно гърбатата шайба) е за двуст.дюзи :c020 вече и ако си намериш и такова ГНП- да !


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот ventotdi » Съб 13 юли 2013 18:48


samo_pechka написа:Няма да има ефект :wink щото и помпата (по-точно гърбатата шайба) е за двуст.дюзи :c020 вече и ако си намериш и такова ГНП- да !


ПОмпата му е сменена . От какво беше бе Пешо ?


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Съб 13 юли 2013 19:25


Адаш, вярно бе. Помпата е сменена от Пасат 1.6ТД. Ама пак си е от SB или RA

Тя помпата прокапа преди 2 месеца, а авансатора ми задържа веднъж, и трудно го върнахме в изходна позиция. Колегата ventotdi видя че самия авансатор след връщането от ръчката все още има мъничко за да се върне в напълно изходна позиция, получава се нещо като пружиниране, натискам го с отвертка отгоре и като махна отвертката пак се опъва към 4-5 милиметра.
Вече се замислям да смъкна ГНП и да го дам за `основен ремонт` уплътнения втулки и всичко що има из него щото вече :newsm66

Идеи за помписти :biggrin :gruebel :gruebel :gruebel


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот Водния дух1 » Нед 14 юли 2013 21:30


Хайде и аз да се включа в темата на колегата kompresor.Чукането на двигателя може и да е от предварението,защото моя AAZ работи с повечко предварение (майсторчето ми я нагласи така) и си потраква също повече от други AAZ мотори,но пък съм много доволен от вървежа и разхода.Извън града - 5, в града 7-7,5L. Според мен си карай така и си свиркай,защото според други твой постове и твоят мотор си върви доста добре.Аз се кефя,защото моето Венто няма никакви болежки от сорта на:обтяжна ролка,защото ремъка ми се опъва от самото динамо.Никакви ядове от демпферна шайба,от зъбчатка на кол.вал. и така вече 40000 км. от както съм го купил.Даже нямам и фраулайфна шайба на динамото.Да не ти говоря,че само с вода не иска да върви.Въобще аз съм вече на принципа нет человек-нет проблем.То между другото като чета темите в раздела,освен да шофираш кола.която е с TDI мотор трябва и да си IT специалист,и като си копуваш колата трябва да си купиш и лаптоп :mhihi Но за съжаление нашите динозаври вече си отиват и трябва и ние да се срещнем очи в очи с гадната електроника колкото и да я мразя. Поздрави. :wink


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Чет 18 юли 2013 18:45


Мисля да замерим компресията на мотора като първа мярка. Върти ми се из главата че тази гарнитура е тънка от там и мотора е сгъстен и затова работи сякаш няма бутала ами чукове в цилиндрите. Доколкото разбрах компресията на мотора трябва да е 22-23 ако е повече е над допустимото и се слага по - дебела гарнитура. Главата е `плоска` и шлайфането и не се отразява на дебелината на гарнитурата. Като се свали главата се измерва с колко буталото излиза над блока и по каталог това измерване определя дебелината на гарнитурата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот samo_pechka » Чет 18 юли 2013 18:57


kompresor написа:..Главата е `плоска` и шлайфането и не се отразява на дебелината на гарнитурата. Като се свали главата се измерва с колко буталото излиза над блока и по каталог това измерване определя дебелината на гарнитурата.

:th_up точно :th_up като за еталон се взема най-голямото надстърчане :th_up


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Чет 18 юли 2013 19:11


В интернет има ли ги тия каталози някъде, та като отворим и като измеря с микрометъра направо да знам каква гарнитура да поръчам.

Ей не ми се пипа тая гарнитура че няма симптоми на изгоряла гарнитура, сълзи масло само, и като знам колко потресаващи неща ще видя като я смъкна...ама пък мисля да си карам колата още поне 2 години, така че по - добре да отворя и да направя всичко както трябва. :newsm66


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот blade84 » Чет 18 юли 2013 19:16


Aз все си мисля че помпата като е на много километри и луфтира и започва да трака повече, ама дали е така :gruebel


Потребителски аватар
kompresor
Мнения: 493
Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
Автомобил: Audi 8D Avant
Двигател: AEB 1996
Местоположение: град Русе
Контакти:

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот kompresor » Чет 18 юли 2013 19:19


Оо тя помпата да не си мисли че ще я оставя. Аз се бях зарекъл, прокапе ли отива на основен ремонт, е тя прокапа ....
Тоя мотор е доволно динамичен и икономичен, и мисля че си заслужава да си го стегна и да му вкарам малко живот. На по - новите дизели има демпфери, шайби, куп датчици които дефектират, и струват колкото моя съединител :D при мен няма такива неща поне. Затова мисля там едни 4-500 лв да ги дам и да увелича ресурса на моторетката още малко.
Смяна на уплътнения на дърто гнп - от 120 до 160лв . Слагам ги 200 ако излезе нещо.
Смяна на гарнитура (ще се смени всички гарнитури по главата) - пак ги слагам 200лв ако отида на майстор.

Искам тоя мотор да стане тих, не искам да трака. Това че 1.6тд били шумни не е вярно, виждал съм и виждам и до ден днешен два екземпляра 1.6тд които работят по тихо и от TDI.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: 1.6 ТД Работи шумно и е дразнещо

Мнениеот ventotdi » Чет 18 юли 2013 19:32


Пешка , това дето си го писал 22 -23 е степен на сгъстяване и трудно ще намериш уред който да ти го покаже ,затова с манометър ще замериш компресията ,която ,ако мотара е под 26 бара не е добре и ,ако е над 32 бара пак не е добре :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта