Става въпрос за пасат 97-ма, В5, 1.9 TDi, 110 конски сили. Първият въпрос ми е свързан с турбото. Онзи ден както си карах по магистралата и изведнъж колата ми отслабна страшно много. Вървеше си но го нямаше турбото. Аз усетихна крака как отслабна колата. Изключех от скорост, изфорсирах я и останових че турбото не свири. Прибрах се вкъщи, отворих капака и видях, че отляво има един маркуч дето влиза във вакума. Беше се прекършил. Стиснах го с пръсти да се изправи и накарах баща ми да у запали - турбото започна да свири и колата вече си вървеше нормално. Въпроса ми е наистина ли тоя маркуч е толкова важен и възможно ли е да е от него проблема или по-скоро е нещо друго и какво би могло да е.
Вторият ми въпрос е какво е най-подходящото масло за моят двигател. Какво масло ми препоръчвате вие и къде мога да проверя по книжка с какво масло го дават да се кара.
mod edit: Sunny
Масло и турбо на пасат
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мисля, че става въпрос за В5. Всички майстори и всички от автомобилния бранш го наричат 4-ка, и не можеш да ги убедиш, че това е пасат В5... много са твърдоглави.
http://www.visi.com/~bhjelt/history.html
Тук ще видиш за какво става въпрос относно модела
Просто това исках да кажа, а за турбото и маслото специалистите ще отговорят
http://www.visi.com/~bhjelt/history.html
Тук ще видиш за какво става въпрос относно модела

Просто това исках да кажа, а за турбото и маслото специалистите ще отговорят

-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 18 юни 2006 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
важен е този маркуч! за маслото всеки сам си преценява и си хвали неговото масло ! не прави компромис с цената ! аз лично със с полусинтетика Кастрол.Сменям редовно на 8 000 . не съм имал проблеми.Не ми харчи масло - за 3 смени до сега от резервната тубичка за доливане съм сложил малко повече от половината.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Да, маркуча е важен - това е вакуум, и управлява турбото - както клапан, така и променливата геометрия при твоя модел. За маслото има СТОТИЦИ страници изписани само на този форум. С 2 думи - маслото трябва да съответства на изисквания на Volkswagen. Нямам ги тук при мен, но ти използвай търсачката. Ако до довечера не си се справил, мога да ти помогна. Основно във форума се препоръчва масло MOTUL - може и малко скъпо да ти дойде, ама и колата ти не е за 3000 лв., нали ?
Успех !
Успех !
Не искам да те плаша,но аз имах същата диагноза и след смяна на доста маркучи продължава да го прави тоя номер с "олекването".Карай така,ако се обади пак иди на свястна диагностика с компютър-там ще ти кажат какво е.Явно го има това като проблем,защото и други колеги са писали по темата.
А за маслото аз съм с valvoline-полусинтетика.Говорим за същия автомобил.
А за маслото аз съм с valvoline-полусинтетика.Говорим за същия автомобил.
- Stivi
- Мнения: 8368
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Ами оправи си проблема с маркуча /смени го щом се е прецакал вече/ и си карай щом колата си върви нормално. Ако обаче забележиш пак да прави така отиваш на диагностика с VAG-COM а ако имаш тази възможност го направи още след смяната на маркуча за да си спокоен ! А за маслото може да слагаш всичко на което пише VW 505.00 в спецификацийте оттам нататък ти си харесваш марката и цената!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта