Здравейте колеги,
колата е пасат б5 афн 98г. 110 К.с
както си пьтувам тази сутрин,се чу странен шум наподобяващ гьрмене на маркуч на газова уредба,колата заработи все едно си и махнал вьздушния филтьр и няма никаква мощност,при подаване на газ турбината се чува мн странно мн шумно, дали тя е счупена или нещо друго



пасат б5 АФН проблем...
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: пасат б5 АФН проблем...
Ако пуши като дадеш газ, най-вероятно е проблем в турбо пътищата.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: пасат б5 АФН проблем...
Golf_Diesel_ написа:Ако пуши като дадеш газ, най-вероятно е проблем в турбо пътищата.

- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: пасат б5 АФН проблем...
Виж си турбо пътещата там те е проблема.Предполагам че проблема е от някоя скоба.
Re: пасат б5 АФН проблем...
Проблема е следния,
Поради това,че турбото пренадува и неможе да разтовари е избило долната част на интеркулера.Пластмасовата част на кулера направо се е отлепила от алуминиевата.Смених интеркулера с нов,махнах катализатора и отидох на диагностика,като си мислех,че геометрията на турбото е спекла.От последвалата диагностика бе установено,че геометрията работи.Бе направен тест на геометрията и лостчето се движеше даже звънчеше.Замерихме вакумите с манометър,след клапан н75 вакума бе 0,4,а след вакум помпата 0,6.Човека който прави замерванията каза,че проблема е във въпросния клапан н75 и ме посъветва да го сменя.Та въпроса ми е следния дали някой е имал подобен проблем,дали мога да сложа н75 втора употрба от работещо турбо на кола от англия?
Поради това,че турбото пренадува и неможе да разтовари е избило долната част на интеркулера.Пластмасовата част на кулера направо се е отлепила от алуминиевата.Смених интеркулера с нов,махнах катализатора и отидох на диагностика,като си мислех,че геометрията на турбото е спекла.От последвалата диагностика бе установено,че геометрията работи.Бе направен тест на геометрията и лостчето се движеше даже звънчеше.Замерихме вакумите с манометър,след клапан н75 вакума бе 0,4,а след вакум помпата 0,6.Човека който прави замерванията каза,че проблема е във въпросния клапан н75 и ме посъветва да го сменя.Та въпроса ми е следния дали някой е имал подобен проблем,дали мога да сложа н75 втора употрба от работещо турбо на кола от англия?
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: пасат б5 АФН проблем...
Даже съм на мнение че е по-добре н75 втора ръка.Хем по-евтино, хем повече време отиват.С такова впечатление съм останал.
Re: пасат б5 АФН проблем...
и така....
Смених всички вакумни маркучи с нови,смених н75 с друг втора употреба и отново забива,купих чисто нов н75 сложих го и... пак заби.Забива на 4 скорост на 3000 оборота.Геометрията е чистена преди два месеца,след изчистването не сам имал проблем.Лостчето на актуатора работи,мърда,даже звънчи,но колата забива.Единственото,което ми остава е да сваля турбото пак и пак да го изчистя,но дали е от него.Някой дали е имал подобен проблем,или някакъв съвет от какво може да е,защото вече се изчерпах.
Смених всички вакумни маркучи с нови,смених н75 с друг втора употреба и отново забива,купих чисто нов н75 сложих го и... пак заби.Забива на 4 скорост на 3000 оборота.Геометрията е чистена преди два месеца,след изчистването не сам имал проблем.Лостчето на актуатора работи,мърда,даже звънчи,но колата забива.Единственото,което ми остава е да сваля турбото пак и пак да го изчистя,но дали е от него.Някой дали е имал подобен проблем,или някакъв съвет от какво може да е,защото вече се изчерпах.
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: пасат б5 АФН проблем...
Може дебитомера да ти създава проблеми.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: пасат б5 АФН проблем...
Турбото дали е регулирано правилно? Клапана може да го разтоварва, но ако лопатките не се свият достатъчно... може при чистенето да не е сглобено правилно и затова да пренадува имаше такава тема мисля. Стигат 100-200 милибара над исканото налягане и ще забива много ясно. Закачи я на Ваг-ком и гледайте налягането в движение.
Re: пасат б5 АФН проблем...
след чистенето на турбото не сам имал проблем около 5000 км. не е забивало вървеше мн добре,до момента в който изби кулера.На ваг ком кат я закачихме няколко пъти,показва че турбото пренадува и не разтоварва,друго всичко е в норма,дебитомера също.Диагностика правих при Дани от Монтана,който ме посъветва да сменя н75,човека каза че друго всичко е в норма,дюзи,дебитомер и т.н,проблема е че не разтоварва и забива.Днес след кат сложих новите н75 и отново заби,ми направи впечетление,че след като изгасих колата и запалих наново е много по мудна в ниските обороти,започва да тегли по сериозно чак към 2500 оборота до към 3000 и забива и кат че ли работи по шумно.
Преди малко имах работа по града и реших да я опана на околовръстното да видя кво се случва...на 2,3,4,предавка много мудна до кам 2500 оборота след тва се усеща няква тяга,но пак заби на 5 скорост при 2200 оборота,ядоса ме много,изгасих запилих отново и газ ,пак мудна на всяка предавка но този пат не заби,на 5 скорост достигна 170 км/ч,но много мудно не е кат преди,та вече незнам кво се случва,единственото нещо което не сам гледал е мап сензора,но нямах повече нерви днес,дали е възможно да е от него,също гледах и клапанчето черно бяло ,което пропуска само в една посока и то е в ред пропуска от бяло към черно....незнам ,ако нчкой има нчкакви идеи ще се радвам да ги сподели....
Благодаря...
Преди малко имах работа по града и реших да я опана на околовръстното да видя кво се случва...на 2,3,4,предавка много мудна до кам 2500 оборота след тва се усеща няква тяга,но пак заби на 5 скорост при 2200 оборота,ядоса ме много,изгасих запилих отново и газ ,пак мудна на всяка предавка но този пат не заби,на 5 скорост достигна 170 км/ч,но много мудно не е кат преди,та вече незнам кво се случва,единственото нещо което не сам гледал е мап сензора,но нямах повече нерви днес,дали е възможно да е от него,също гледах и клапанчето черно бяло ,което пропуска само в една посока и то е в ред пропуска от бяло към черно....незнам ,ако нчкой има нчкакви идеи ще се радвам да ги сподели....
Благодаря...
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: пасат б5 АФН проблем...
"Закачи я на Ваг-ком и гледайте налягането в движение."
От дебитомер няма как да забива!!!

Golf_Diesel_ написа:Може дебитомера да ти създава проблеми.
От дебитомер няма как да забива!!!

- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: пасат б5 АФН проблем...
Що да не може
Като не отчита нужните единици въздух...

Re: пасат б5 АФН проблем...
Като не отчита нужните единици ще пуска по малко гориво и колата няма да върви, но не и да забива. Най-вероятно иска реглаж на актуатора.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: пасат б5 АФН проблем...
"Като не отчита нужните единици ще пуска по малко гориво и колата няма да върви, но не и да забива." 

- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: пасат б5 АФН проблем...
А сигурни ли сте, че отчетеното актуално налягане найстина е актуално ? Данеби МАП-а да се дъни ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта