DPF размишления..

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

DPF размишления..

Мнениеот Symptom » Пон 07 яну 2013 17:36


Понеже моята каляска е с наличие на DPF който все още е здрав но се зачетох и се оказа ,че инфо има тонове.Има мераклии дето борят запушването със всякъкви методи.

В едно от мненията изкристализира и основният проблем, не толкова саждите от изгореното дизелово гориво колкото финната бяла пепел от изпърженото масло и евентуално от маслените пари които пак отиват в гърнето ,те са проблема реално понеже не подлежат на изгаряне по време на регенерациите.

Спасението изглежда в мониторинг на количеството акумулирана пепел..посредством VAG-COM.. инвестицийка ама смятам си залужава. Стенд алоне компютри за представителства които също мерят тая пепел не искате да знаете колко струват,та отпадат.

Дойде ми и друга идейка на акъла.. имаме филтър които прогресивн се затлачва до един критичен момент.Параметъра които е важен за ЕКУ-то за да светне коледната елха е back pressure-a в милибари. Какво ще се полъчи ако се направи байпас от тръба която да изравнява налягането преди сравнителната 2-ра сонда ,понеже компа сравнява А и Б.. и крещи запушвам се бееее scare .
Това е само на теория разбира се. Ако следим налягането в байпаса и посредством клапан се равнява постепенно дали би имало шанс ЕКУ-то да реши .че няма back pressure ?. И това така докато постепенно се прехвърли цялото налягане в байпаса и си ходи потока назад по гърнетата.




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF размишления..

Мнениеот dobrin » Пон 07 яну 2013 17:45


Symptom написа:Какво ще се полъчи ако се направи байпас ...

Резултатът е, поне според мен, че пак няма да е същото налягането и ще го отчетат датчиците. Може и да е по-късно, но ще ... И като цяло според мен всяка промяна по изпускателната система, която ограничава свободното да го наречем излизане на газовете, задушава двигателя и рано или късно отново ще има проблем, дори да не е отчетен от въпросните датчици на ДПФ-а.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF размишления..

Мнениеот gamble » Пон 07 яну 2013 18:37


Symptom написа:
Спасението изглежда в мониторинг на количеството акумулирана пепел..посредством VAG-COM.. инвестицийка ама смятам си залужава. Стенд алоне компютри за представителства които също мерят тая пепел не искате да знаете колко струват,та отпадат.


А да знаеш коя е опцията за мониторинга? Аз съм с VCDS 11.11.4. но не съм стигнал до там :oops:


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: DPF размишления..

Мнениеот Symptom » Пон 07 яну 2013 19:50


Аз тази седмица ще си взема ваг ком адаптера и последния софт и ще го чопля, виж този линк :

http://www.myturbodiesel.com/1000q/vw-j ... filter.htm

Дано се справяш с англииския.. по тея форуми има сериозно инфо.


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: DPF размишления..

Мнениеот blade84 » Пон 07 яну 2013 19:56


Отива при някой тунер да го изключи софтуерно и няма да се занимаваш повече.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: DPF размишления..

Мнениеот Symptom » Вто 08 яну 2013 9:33


:) То гърнето си е ок засега.. просто повдигнах темата за този апендикс тъй да го нарека в нашите колички.


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: DPF размишления..

Мнениеот frec » Вто 08 яну 2013 14:29


в ДПФ-а няма поплавък който да ти мери нивото на пепелта.
Ако прецакаш датчиците и байпаснеш 2рия може да стане следното:
- или ще задръстиш още повече филтъра, като му казваш - времето за регенерация не ти е дошло още.
- или разликите в налягането между 2та датчика ще стане още по-голяма (тъй като при втория вече няма да имаш кой знае какво налягане, както и разликата в температурите преди ДПФ и след ДПФ, които май също се мерят - и оттам ще прецакаш процеса на регенерация като ще започнат да не ти завършват регенерациите докрай или да протичат по неестествен начин с още повече разход на гориво и т.н.

Ако пък мислиш за байпас на филтъра, така че да минава въздуха през 2та датчика - все едно си изтърбушил филтъра (по най-гадния според мен начин). Освен това да не ти се получи нещо като връщане на изходните газове обратно към самия филтър - едва ли не да обърнеш процеса и да задръстиш филтъра отдолу нагоре :) - като да пушиш цигара не откъм страната на филтъра ми от обратната страна.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: DPF размишления..

Мнениеот Symptom » Сря 09 яну 2013 10:15


:mrgreen: Понеже винаги искам да съм информиран като се зачетох лъсна мое подозрение.Това което грубо казано запушва.. е carbon deposits т.е въглеродни наслагвания които идват от маслото,било то от картерните изпарения било от нормалния процес на работа на двигателя,като добавим и ЕГР действията и става блажно.
Та саждите не са проблем.. проблема е бялата пепел която с времето се наслоява по питата, дилръските компютри точно това мерят,както и ВАГ-КОМ-а междувпрочем.

Затова за моя мотор VW дават масло по спецификация 507.000 което е low ash ,демек с много ниско съдаржание на пепел? Ето Ви връзката на пепелта с DPF-а.

Нещо не ми допадна цената на интерфейса в БГ ..малко на пладнешки обир мирише.. та ще диря от друга държава.


gamble
Мнения: 389
Регистриран на: Пон 26 ное 2012 13:43
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF размишления..

Мнениеот gamble » Сря 09 яну 2013 11:03


Е па 90 лв обир ли са колега? http://sklad66.com/cms/VCDS-VAG-COM.html
Вече, ако търсиш нещо по-така това е друг въпрос :lol: Още не съм успял да го разчобъркам изцяло, но поне си бачка нормално без проблеми :D
п.с. В промоция беше 90 лв. Сега е 100 :lol:


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: DPF размишления..

Мнениеот Symptom » Сря 09 яну 2013 16:09


:Mr Green Fun За 90 лв, нямаше и да го споменавам, оригиналният интерфейс от фирмата която прави и ваг-ком-а във версия HEX-CAN-USB , е 345 долара..дотук добре.. имат представител за БГ където сумата набъбва до 675 ( по памет) левчета.. както и да ги смятам не ги докарвам.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 74 госта