В едно от мненията изкристализира и основният проблем, не толкова саждите от изгореното дизелово гориво колкото финната бяла пепел от изпърженото масло и евентуално от маслените пари които пак отиват в гърнето ,те са проблема реално понеже не подлежат на изгаряне по време на регенерациите.
Спасението изглежда в мониторинг на количеството акумулирана пепел..посредством VAG-COM.. инвестицийка ама смятам си залужава. Стенд алоне компютри за представителства които също мерят тая пепел не искате да знаете колко струват,та отпадат.
Дойде ми и друга идейка на акъла.. имаме филтър които прогресивн се затлачва до един критичен момент.Параметъра които е важен за ЕКУ-то за да светне коледната елха е back pressure-a в милибари. Какво ще се полъчи ако се направи байпас от тръба която да изравнява налягането преди сравнителната 2-ра сонда ,понеже компа сравнява А и Б.. и крещи запушвам се бееее

Това е само на теория разбира се. Ако следим налягането в байпаса и посредством клапан се равнява постепенно дали би имало шанс ЕКУ-то да реши .че няма back pressure ?. И това така докато постепенно се прехвърли цялото налягане в байпаса и си ходи потока назад по гърнетата.