Да започнем така колата е ТДИ 1Z карам я с чип на 1.3бар, 110ткови дюзи, и гориво на МАХ
Проблема ми е следния - когато колата е судена пренадува на всяка скорост при натискане на педала до долу, когато загрее на 90градуса и я покарам малко проблема изчезва като изключим 1ва скорост... на нея ми пренадува винаги при пълна газ и вдигане над 3000оборота, на останалите предавки съм я тествал до 4600 оборота и няма проблем. Карам я отдавна така, вече съм и свикнал то така и така на 1ва само върти гуми но ми е интересно от къде може да идва проблема, иначе всичко по колата си е в ред и върви изключително много в високите обороти и скорости но когато е студена много ме нервира поради причината че загрява бавно а я карам серсемската постоянно, на ден ми пренадува поне по 5 пъти...
1Z пренадуване
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Пренадуване 1Z
Когато колата е студена сместа е по-богата и от там имаш повече изгорели газове и следователно турбото прави повече обороти от нормалното и така се вдига налягането...това е моята теория нека по запознатите да се изкажат 

- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Пренадуване 1Z
А защо ти е да я бушиш студена? Не се заяждам, питам 

- Escap3
- Мнения: 863
- Регистриран на: Нед 04 май 2008 17:39
- Автомобил: 280hp TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Брезник
Re: Пренадуване 1Z
Ми аз я буша постоянно и тъй като на студено загрява бавно както всяко ТДИ а я карам предимно градско не винаги се съобразявам че е студена... но както казвам и когато загрее ми пренадува на 1ва
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: Пренадуване 1Z
С бууст метър ли си го установил това или по други симптоми.
Питам понеже моя АФН е с дюзи от 2.5тди и чип. и като е студен ако му дам повече газ (над 3000об.) забива муцуната и почва да пуши и работи като на 2-3 цилиндъра и след 5-10 секунди се оправя. Аз нямам още Бууст метър и не знам точно какво се случва.
Имаш ли подобни симптоми ?
Питам понеже моя АФН е с дюзи от 2.5тди и чип. и като е студен ако му дам повече газ (над 3000об.) забива муцуната и почва да пуши и работи като на 2-3 цилиндъра и след 5-10 секунди се оправя. Аз нямам още Бууст метър и не знам точно какво се случва.
Имаш ли подобни симптоми ?
- Escap3
- Мнения: 863
- Регистриран на: Нед 04 май 2008 17:39
- Автомобил: 280hp TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Брезник
Re: Пренадуване 1Z
Апсулютно същите симптоми, то и зависи колко е студена, случвало ми се е да тресе по 20сек, а напълно студена дори и да изгасне сама, имам буст метър, като дам газ удря 1.5 пик (както и когато е топла) а като забие муцуната налягането на турбото пада но то и аз отпускам газта тъй че не знам...
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: Пренадуване 1Z
Значи си го обяснявам единствено от По големите разпръсквачи,но какво точно се случва Беднее ли богато ли е не мога да разбера.
Явно си трябва индивидуална настройка на чипа за различните конфигурации.
Интересното при мен,че максималната скорост която стоков АФН прави (215км./ч.) аз не мога да я достигна при никакво положение.
Моя като е топъл и при пълна газ на място чувам,че в високите прекъсва няколко пъти.
Мисля тези дни да си върна оригиналните дюзи и да видя как е.
Явно си трябва индивидуална настройка на чипа за различните конфигурации.
Интересното при мен,че максималната скорост която стоков АФН прави (215км./ч.) аз не мога да я достигна при никакво положение.
Моя като е топъл и при пълна газ на място чувам,че в високите прекъсва няколко пъти.

Мисля тези дни да си върна оригиналните дюзи и да видя как е.
- iavor89
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пон 22 дек 2008 18:33
- Автомобил: Golf AFN
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Пренадуване 1Z
При студен мотор на малките скорости на пълна газ, налягането на маслото става твърде високо, повдигачите се пълнят и клапаните остават отворени. Затова забива муцуна, изпушва и работи като на 2 цилиндъра Гасиш и палиш след 20-30 сек.
Това се получава и при двамата, няма да е от дюзи. А за пренадуването направи лог файлове на 3 и 4 скорост. Може да е актуатор или Н75 дай да видим.

- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: Пренадуване 1Z
Интересна теория (не я оспорвам),но интересното е,че за 1-ви път ми го направи (или съм го забелязал) веднага след като сложих чипа.
Тва с повдигачите е логично да, и при един Сеат Купра ФР 150к.с. се е случвало при не напълно загрял мотор.
За това не се бях сетил като вариант.
Доста е неприятно, вероятно много колеги имат подобни симптоми.
Тва с повдигачите е логично да, и при един Сеат Купра ФР 150к.с. се е случвало при не напълно загрял мотор.
За това не се бях сетил като вариант.

Доста е неприятно, вероятно много колеги имат подобни симптоми.
- iavor89
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пон 22 дек 2008 18:33
- Автомобил: Golf AFN
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Пренадуване 1Z
Да, на много коли се случва. На мен също ми ми се е случвало. Има и други теми по този въпрос, ама нещо не ги намирам с търсачката.
Re: Пренадуване 1Z
Escap3 написа:Adrian-AAA написа:С бууст метър ли си го установил това или по други симптоми.
Питам понеже моя АФН е с дюзи от 2.5тди и чип. и като е студен ако му дам повече газ (над 3000об.) забива муцуната и почва да пуши и работи като на 2-3 цилиндъра и след 5-10 секунди се оправя. Аз нямам още Бууст метър и не знам точно какво се случва.
Имаш ли подобни симптоми ?
Апсулютно същите симптоми, то и зависи колко е студена, случвало ми се е да тресе по 20сек, а напълно студена дори и да изгасне сама, имам буст метър, като дам газ удря 1.5 пик (както и когато е топла) а като забие муцуната налягането на турбото пада но то и аз отпускам газта тъй че не знам...
Може и да се изкажа не подготвен, но с Фолцваген не съм в час. Понеже имам проблем с един Голф 4.. та чета по нета и четох, че когато се сменяват дюзи, слагат се по големи разпръсквачи, и се прави чип/ремап... се налага и някакво буталце в помпата да се смени. Понеже се налага вече да има повече дебит... на горивото. А на студено горивото трябва да е повече и вие като я напънете и не сте спазили горните условия и може да умира от недостиг на гориво.
- Escap3
- Мнения: 863
- Регистриран на: Нед 04 май 2008 17:39
- Автомобил: 280hp TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Брезник
Re: Пренадуване 1Z
iavor89 написа:При студен мотор на малките скорости на пълна газ, налягането на маслото става твърде високо, повдигачите се пълнят и клапаните остават отворени. Затова забива муцуна, изпушва и работи като на 2 цилиндъра Гасиш и палиш след 20-30 сек.Това се получава и при двамата, няма да е от дюзи. А за пренадуването направи лог файлове на 3 и 4 скорост. Може да е актуатор или Н75 дай да видим.
Майстора ми каза същото, а е доста в час... само не разбирам има ли оправия на проблема?
chavetoo написа:Може и да се изкажа не подготвен, но с Фолцваген не съм в час. Понеже имам проблем с един Голф 4.. та чета по нета и четох, че когато се сменяват дюзи, слагат се по големи разпръсквачи, и се прави чип/ремап... се налага и някакво буталце в помпата да се смени. Понеже се налага вече да има повече дебит... на горивото. А на студено горивото трябва да е повече и вие като я напънете и не сте спазили горните условия и може да умира от недостиг на гориво.
Колега на мен чипа ми е правен за тея дюзи, буталце се налага при още по-голями дюзи/разпръсквачи, при мен и колегата определено не се налага поради причината че в 90 и 110к.с няма разлика в буталцето на помпата а аз слагам дюзи от 110
Adrian-AAA написа:Интересното при мен,че максималната скорост която стоков АФН прави (215км./ч.) аз не мога да я достигна при никакво положение.
Колега не съм запознат точно колко трябва да прави стоков AFN обаче на бащами пасата (Б5) е AFN и повече от 195кмч не може да вдигне... а върви много за стоков AFN, возил съм се при двама приятели с Голф4 AHF и на двата спира на 195кмч, на друг приятел Ибиза ASV малко подминава 200... така че не вярвам стоков AFN да прави 215км, моят 1Z в сегашното положение вдига около 210кмч, не знам точно щото ми е до 200 километража


- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Пренадуване 1Z
Adrian-AAA написа:Интересното при мен,че максималната скорост която стоков АФН прави (215км./ч.) аз не мога да я достигна при никакво положение.
АФН-а върви ама вие пък го изкарвате ебати совалката... 193 му е максималната по каталог ..
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Пренадуване 1Z
Freakylol написа:Adrian-AAA написа:Интересното при мен,че максималната скорост която стоков АФН прави (215км./ч.) аз не мога да я достигна при никакво положение.
АФН-а върви ама вие пък го изкарвате ебати совалката... 193 му е максималната по каталог ..
То пък голямото изкарване,за 10км разлика да стане и совалка...Макар с чип според мен,може и да удари 210км,тез дни ще пробвам на магистралата моя стоковия,хем да се прочисти малко....

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пренадуване 1Z
Freakylol написа:...
АФН-а върви ама вие пък го изкарвате ебати совалката... 193 му е максималната по каталог ..
193 реални т.е. засечени по GPS,по табло е някъде 200-205


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: newgeneration и 66 госта