Здравейте! Решил съм да сменям Голф 4 1.6 SR със Сеат Леон 1.9 TDI между 2002-2004 г., но имам колебания кой мотор да избера. Колебая се между 90 к.с. и 110 к.с. Принципно ми трябва по-икономичен двигател, с по-нисък данък, като това води към 90 к.с., но също така ме интересува и здравината. Питам Ви, в случай че имате опит, кой двигател е по-сполучлив като здравина и 90 к.с. не е ли твърде малко за това купе?
Интересува ме също мнение за Nissan Almera 1,5 dci
Моля, обосновавайте си отговорите!
Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Последна промяна от S.NIKOLOV на Нед 20 яну 2013 14:08, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пет 29 юли 2011 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ и90 к.с. или 110 к.с.
90 коня са напълно достатачни много здрави и надежни и данъка е 15лв,разхода е 4,5/100км
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
90 и 110 коня са идентични. Разликата е в разпръсквачите,леки разлики в софтуера и голяма в данъка.Турбините са идентични така че със 100-150лв. за разпръсквачи от 110ка и още някой лев за "чип" ще имаш достатъчно коне с 20-30лв. данък,ако това те притеснява
- burn666
- Мнения: 145
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 10:05
- Автомобил: VW Golf 4 Variant 2002
- Двигател: 1.9 Tdi ALH 90hp+
- Местоположение: Враца
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Извинявай че те поправям колега , но турбините са идентични при код на двигателя ALH 
Към колегата S.NIKOLOVспоред мен щом данъка е от значение за теб определено 90-те коня са за теб, и според мен леона с тоя двигател е приятен за каране, пък ако ти не достига мощност ще го чипнеш

Към колегата S.NIKOLOVспоред мен щом данъка е от значение за теб определено 90-те коня са за теб, и според мен леона с тоя двигател е приятен за каране, пък ако ти не достига мощност ще го чипнеш

- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Така е прав си. Въртеше ми се мисълта,че AGR се монтира само до 2002год.,но сега се разрових и изглежда в SEAT се монтира до доста по-късен етап. АLH e с VNT и минимални разлики,докато при AGR не е така
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Колегите по-горе ти го казаха
А за маторя на Нисан-а 1.5 DCI -сакън !! Не посягай към него ,има едни недомислици и след определен пробег е мъртвец- лагерите на кол.вал превъртат! Това не съм го "измислил" аз , а фр.инДженери от Рено.

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
По добре не си взимай ALH ако ще караш в града! В града тази променлива геометрия просто дразни, дразни ДРАЗНИ! 

- burn666
- Мнения: 145
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 10:05
- Автомобил: VW Golf 4 Variant 2002
- Двигател: 1.9 Tdi ALH 90hp+
- Местоположение: Враца
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
добре де колега чак толкова ли пък запича в градски условия тая геометрия ?
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Защо дразни ALH и какво според теб да взема, ако не е ALH, AGR ли да е? Какво и е на променливата геометрия?
- burn666
- Мнения: 145
- Регистриран на: Съб 04 сеп 2010 10:05
- Автомобил: VW Golf 4 Variant 2002
- Двигател: 1.9 Tdi ALH 90hp+
- Местоположение: Враца
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
моя голф е ALH и карам като цяло градско, но когато излизам извън града го продухвам малко
и за сега не съм имал проблеми

-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
до колкото разбирам колегата има проблем с двигателя, а не проблем с вървежа. Иначе какво лошо да се включи малко по-рано турбото, просто смени предавката!?
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Иска да каже че досега не веднъж е имал проблеми със запекла геометрия. Нека това не те притеснява.Геометрия не се чисти през ден-два. На моята дори не съм я чистил. При проблем в мотора,лошо изгаряне и т.н. вече си е проблем,но тогава това е бял кахър
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Ама пък за засилка колата с VTG турбо е мн по-подходяща
Но е вярно,че ако се кара предимно "бабешката" ,по-дълго време ,при първото по-сериозно подкарване си показва рогата.

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Защо дразни ALH и какво според теб да взема, ако не е ALH, AGR ли да е? Какво и е на променливата геометрия?
Няма нужда да се връщаме на темата за запичане. Нали все пак става дума за икономично каране, данъци ( някъде се спомена) и т.н. Аз лично не случайно казах в града Някой ми казва - ми продухвай я... добре, ще попитам вие пробвали ли сте да продухате в града кола 131 коня ( защото толкова е с чипа) например в Пловдив? Къде да го продухам, по центъра ли ? Да прегазя някоя баба може би ? И аз изкарвам моята на магистралата, продухвам я с 200км между двете отклонения за Пловдив и всичко е добре... обаче ето, онзи ден след 3 седмици само градско каране от жената влизам, натискам , бустметъра изтрясква ограничителя на 2 бара и забива... раздвижих я, но е факт че запече за около 20 - 30 дена плътно зимно градско каране И къде казвате ми идва икономията? ако не я продухвам ще дам парите да я чистят, ако го правя - нарушавам закона и се вкарвам в излишен разход... И затова казах ако е в града - без променливи геометрии
П.с моята геометрия също не е чистена. но е раздвижвана няколко пъти по специални


до колкото разбирам колегата има проблем с двигателя, а не проблем с вървежа. Иначе какво лошо да се включи малко по-рано турбото, просто смени предавката!?
Всичкото това за турбото е много хубаво, когато работи И демпферният маховик е много готин, когато работи и още доста работи мога да спомена че са хубави , когато работят... но когато живееш в България трябва да внимаваш и за други работи


п.с нека не прозвучи като заяждане, обаче колегите с "градското каране на ALH" гледам че са от Балчик и Враца... КОлеги , бил съм и на 2 те места, ако това е градско...моите уважения, ама тези в София тогава какво да водят тяхното?

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Сеат Леон 1.9 ТДИ 90 к.с. или 110 к.с.
Сори за спама,но карам АФН от 4г. и с цените на дизела по бензиностанциите се усещам как вече започнах да карам пенсионерската.Но не знам какво е "забиване" и запекла геометрия.
Горното се получава при лошо работещ Н75 или актуатор. Геометрията на турбината не е виновна с нищо за предните два детайла.Това ако не го разберете си чистете геометрия колкото искате.

Горното се получава при лошо работещ Н75 или актуатор. Геометрията на турбината не е виновна с нищо за предните два детайла.Това ако не го разберете си чистете геометрия колкото искате.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта