пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 10 сеп 2008 9:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
Имах малък теч от картера и реших да сменя гарнитурата (идеално ми пасваше с смяната на масло и филтри които ми предстоят)
В сервиза ми обявиха цена която ме накара да си помисля че мога и аз да си го направя :) да,ама не!
Захванахме се с 2ма приятели свалихме стаб. щанга,откачихме долни носачи,махнахме и преден мост и картера се откри
гледахме сукахме и почна голямото развиване на картера!
развихме всички шестограми и капака се освободи и от там Проблем,капака не иска да падне
за 6-7 часа толкова!
Дайте идея как да го сваля капака!
благодаря ви!
колата е пасат б5 1,9тди AFN 98г
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН
Свалял съм на такъв пасат, но чак такива проблеми не съм имал. Като се има в предвид че даже не съм и свалял моста, а само го пуснах да си виси на носачите. От двете страни на картера има едни пръти сплескани в краищата си който пречат и трябва да се махнат, а от пред на картера има друга планка която е към тампона и тя също пречи. Другото което е картера няма гарнитура а се маже със силикон. За предпочитане такъв на рейнц , като докато мажеш не се изхвърляй много че като стегнеш излишното избива на страни и може да попадне в картера. От към скоростите съм нямал проблеми нещо да е държало, само развиваш скритите шестограми през каналите на маховика и напъваш картера със щанга че силикона държи здраво. Смукателя на маслената помпа няма да ти пречи за ваденето.
- krauser
- Мнения: 138
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 17:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН
Колега как се сваля планката пред картера която пречи отпред при тампона?
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 10 сеп 2008 9:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН
Има си чалъм,мисля че тази планка не играе роля! Помагайте колеги!
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН
Е ако искаш не я сваляй и си продължавай по метода с чалъм ама да не кажеш че не съм те предупредил .
А за колегата който пита как се сваля, няколко болта шестограм 6 се развиват като някой са гадни за достигане и при мен се налагаше и сваляне на обтяжката на ремъка на климатика , ама дали заради тази планка не помня. Като сваляне разбирай развиване на болтовете и издърпване на пред планката да стои на тампона, а не да се свали изцяло, просто трябва да мръдне около 1-2см на пред колкото има място и после картера се завърта леко и излиза без проблеми и без чалъми .
А за колегата който пита как се сваля, няколко болта шестограм 6 се развиват като някой са гадни за достигане и при мен се налагаше и сваляне на обтяжката на ремъка на климатика , ама дали заради тази планка не помня. Като сваляне разбирай развиване на болтовете и издърпване на пред планката да стои на тампона, а не да се свали изцяло, просто трябва да мръдне около 1-2см на пред колкото има място и после картера се завърта леко и излиза без проблеми и без чалъми .
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
махат се разпънките които са отпред на мотора,стойката на тампона (предния),обтегача на пистовия ремък (за климатика),левия( шофьорския) тампон на мотора,десния трябва да се откачи
мотора трябва да бъде повдигнат след като е откачен от тампоните за да може да свалите алуминиевата планка която покрива маховика
развивате картера и го вадите - с малко завъртане излиза
време за работа - 2/3 часа при махнати радиатори и маска на колата
гарнитурата е 35лв
мотора трябва да бъде повдигнат след като е откачен от тампоните за да може да свалите алуминиевата планка която покрива маховика
развивате картера и го вадите - с малко завъртане излиза
време за работа - 2/3 часа при махнати радиатори и маска на колата
гарнитурата е 35лв
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
Това е възможно най гадния картер за сваляне!!! На мен ми се разказа играта въпреки че на подемник беше
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
И аз не го обичам този картер.
Те затова са ти казали цена с която да те откажат.
Те затова са ти казали цена с която да те откажат.
- na4o4o
- Мнения: 187
- Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
- Автомобил: PASSAT B5 1998
- Двигател: AFN
- Местоположение: кюстендил
Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
зависи от номера на мотора някой е със силикон,други с гарнитура,моя се оказа гарнитура,свалянето не беше чак толкова трудно за 3 часа стана
Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
Здравейте момци. Вдигам темата от праха, че възникна една инфекция с мойта печка. Та на въпроса...pasat b5.5 1,9 tdi 131hp, 2004 г. пукнах картера точно при пробната.Свалянето на самия картер има ли нещо общо с пасата от тази тема, защото тук се споменава за сваляне на моста под двигателя, а аз като погледна под моя, направи ми впечатление, че моста е застъпан от стойките на които са монтирани тампоните на двигателя. Това означава че първо трябва да откача двигателя от тампоните и след това да сваля моста. И тук е въпроса...във въздуха ли ще стои двигателя:). И въобще някой може ли да ме насочи към тема или направо да тичам към някой сервиз
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер
На надлъжните мотори е проблем смъкването на картера. Стигам до извод, че е по-добре да се изкара мотора навън . Става и като се откачи магарето, а мотора увисва на крана . Другия проблем който масово не се взима под внимание е , че магарето има надлъжни отвори за местене напред/назад. Точно от това зависи вертикалния наклон на предните колела. Оттам се регулира. И като не се маркира и сложи , може да има проблем с геометрия .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 154 госта