пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
pacoarabiata
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 10 сеп 2008 9:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Мнениеот pacoarabiata » Съб 26 яну 2013 21:22


photo (2).JPG
това е макс отвор
Здравейте колеги!
Имах малък теч от картера и реших да сменя гарнитурата (идеално ми пасваше с смяната на масло и филтри които ми предстоят)
В сервиза ми обявиха цена която ме накара да си помисля че мога и аз да си го направя :) да,ама не!
Захванахме се с 2ма приятели свалихме стаб. щанга,откачихме долни носачи,махнахме и преден мост и картера се откри :thup
гледахме сукахме и почна голямото развиване на картера!
развихме всички шестограми и капака се освободи и от там Проблем,капака не иска да падне :banghead
за 6-7 часа толкова!
Дайте идея как да го сваля капака!

благодаря ви!

колата е пасат б5 1,9тди AFN 98г
Прикачени файлове
photo (1).JPG
Окъм скорости
photo (6).JPG
Планката която пречи




Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН

Мнениеот ludiq1918 » Съб 26 яну 2013 21:55


Свалял съм на такъв пасат, но чак такива проблеми не съм имал. Като се има в предвид че даже не съм и свалял моста, а само го пуснах да си виси на носачите. От двете страни на картера има едни пръти сплескани в краищата си който пречат и трябва да се махнат, а от пред на картера има друга планка която е към тампона и тя също пречи. Другото което е картера няма гарнитура а се маже със силикон. За предпочитане такъв на рейнц , като докато мажеш не се изхвърляй много че като стегнеш излишното избива на страни и може да попадне в картера. От към скоростите съм нямал проблеми нещо да е държало, само развиваш скритите шестограми през каналите на маховика и напъваш картера със щанга че силикона държи здраво. Смукателя на маслената помпа няма да ти пречи за ваденето.


Потребителски аватар
krauser
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН

Мнениеот krauser » Съб 26 яну 2013 22:25


Колега как се сваля планката пред картера която пречи отпред при тампона?


pacoarabiata
Мнения: 129
Регистриран на: Сря 10 сеп 2008 9:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН

Мнениеот pacoarabiata » Съб 26 яну 2013 22:52


Има си чалъм,мисля че тази планка не играе роля! Помагайте колеги!


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Смяна на гарнитура на картер Пасат АФН

Мнениеот ludiq1918 » Нед 27 яну 2013 15:37


Е ако искаш не я сваляй и си продължавай по метода с чалъм ама да не кажеш че не съм те предупредил :mhihi .

А за колегата който пита как се сваля, няколко болта шестограм 6 се развиват като някой са гадни за достигане и при мен се налагаше и сваляне на обтяжката на ремъка на климатика , ама дали заради тази планка не помня. Като сваляне разбирай развиване на болтовете и издърпване на пред планката да стои на тампона, а не да се свали изцяло, просто трябва да мръдне около 1-2см на пред колкото има място и после картера се завърта леко и излиза без проблеми и без чалъми :thup .


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Мнениеот parno » Вто 27 окт 2015 14:38


махат се разпънките които са отпред на мотора,стойката на тампона (предния),обтегача на пистовия ремък (за климатика),левия( шофьорския) тампон на мотора,десния трябва да се откачи
мотора трябва да бъде повдигнат след като е откачен от тампоните за да може да свалите алуминиевата планка която покрива маховика
развивате картера и го вадите - с малко завъртане излиза
време за работа - 2/3 часа при махнати радиатори и маска на колата
гарнитурата е 35лв


stanimir1123
Мнения: 211
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
Автомобил: b5 AFN
Двигател:
Местоположение: Димитровград / LONDON

Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Мнениеот stanimir1123 » Вто 27 окт 2015 14:41


Това е възможно най гадния картер за сваляне!!! На мен ми се разказа играта въпреки че на подемник беше


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Мнениеот °niksi° » Сря 28 окт 2015 23:32


И аз не го обичам този картер.
Те затова са ти казали цена с която да те откажат.


Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 187
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Мнениеот na4o4o » Нед 09 окт 2016 14:31


зависи от номера на мотора някой е със силикон,други с гарнитура,моя се оказа гарнитура,свалянето не беше чак толкова трудно за 3 часа стана


kalinaki
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 12 авг 2020 16:49
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Мнениеот kalinaki » Нед 14 фев 2021 11:41


Здравейте момци. Вдигам темата от праха, че възникна една инфекция с мойта печка. Та на въпроса...pasat b5.5 1,9 tdi 131hp, 2004 г. пукнах картера точно при пробната.Свалянето на самия картер има ли нещо общо с пасата от тази тема, защото тук се споменава за сваляне на моста под двигателя, а аз като погледна под моя, направи ми впечатление, че моста е застъпан от стойките на които са монтирани тампоните на двигателя. Това означава че първо трябва да откача двигателя от тампоните и след това да сваля моста. И тук е въпроса...във въздуха ли ще стои двигателя:). И въобще някой може ли да ме насочи към тема или направо да тичам към някой сервиз


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат б5 1,9тди AFN 98г смяна на гарнитура на картер

Мнениеот samo_pechka » Нед 14 фев 2021 13:43


На надлъжните мотори е проблем смъкването на картера. Стигам до извод, че е по-добре да се изкара мотора навън . Става и като се откачи магарето, а мотора увисва на крана . Другия проблем който масово не се взима под внимание е , че магарето има надлъжни отвори за местене напред/назад. Точно от това зависи вертикалния наклон на предните колела. Оттам се регулира. И като не се маркира и сложи , може да има проблем с геометрия .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 154 госта