Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vankera
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 22 авг 2012 16:43
Автомобил: passat 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Camebridge

Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот vankera » Сря 06 фев 2013 11:31


Здравейте на всички колеги.Имам Пасата от 7 месеца не съм пипал нищо по него освен , ремъци,ролки,масла,филтри и спирачни дискове и апарати. Та проблема ми е,че вчера вечерта го усетих , че е станал по - муден,по-бавно ускорява и на 4-та скорост ми забива на 3100 оборота(на по малките скорости не смея да го напъна).Не даваше никакви признаци , че му има нещо , като го паля турбината се включва(съдя по свистенето), имам чувството , че от раз му стана нещо , та,ако някой може да даде инфо че съм много благодарен.

П.С. За тая кола живея от както я имам,ужасен съм,че й стана нещо :scare3 :scare3 :scare3 , рових из другите теми , но не намерих някой да описва точния проблем.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот samo_pechka » Сря 06 фев 2013 11:39


Най-вероятно проблема ти се нарича - запечена геометрия на турбината. Порови има много по въпроса изписано :th_up
Жокер: viewtopic.php?f=24&t=193248
Може да имаш проблем с вакуумите ( турбото се управлява с вакуум)и там една проверка няма да е излишна.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот Dobromirski » Сря 06 фев 2013 14:07


vankera написа:З..... на 4-та скорост ми забива на 3100 оборота(на по малките скорости не смея да го напъна)....

Ако го "напъваше", нямаше сега да ти забива :a045
като го паля турбината се включва(съдя по свистенето)

:a070


vankera
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 22 авг 2012 16:43
Автомобил: passat 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Camebridge

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот vankera » Сря 06 фев 2013 14:19


Ходих на сервиз да се допитам (мои познати) , казаха,че турбината не надува,форсираха го до 4000 оборота , а едното момче беше стиснало гумения маркуч като мекица,а по принцип не можел да се стисне изобщо,но препоръча 1-во през Ваг Ком да мина!! Съмнявали се за дебитомер,МАП или клапан Н75.А другото,което е лостчето за геометрията не мърда изобщо и турбината от страната към фаровете беше омаслена при снадката на дебелата тръба :aaaa010 :aaaa010


П.С. какво имаш предвид с това,че ако съм го напъвал нямало да има проблеми?


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот feikot » Сря 06 фев 2013 14:28


Сега,отваряш капака и гледаш маркучето,което влиза онова кръгло нещо (актуатора) на турбината.Запали колата,извади тоя маркуч и си го сложи на пръста и виж дали смуче(накарай някой да подаде малко газ да може да засмуче по-силно).Ако не-почваш да го проследяваш,някъде е спукан,а ако смуче,загаси колата и от същото това нещо (актуатора) надолу тръгва едно като шпилка (този "лост" ти придърпва геометрията) пробвай с пръсти да го местиш нагоре надолу...99% съм сигурен,че няма да успееш да го мръднеш (дърпай здраво,не се плаши),за това се опитай първо да го размърдаш на ръка,ако не успееш-изкарай я някъде извънградско и я форсирай до 4000 оборота доста пъти.Ама даваш газ,форсира се и я оставяш пак да паднат оборотите,после пак до 4000,за да може да се размести тая геометрия.Ако и тогава не може,трябва да се свали да се почисти,не е трудно,ама я закарай в сервиз.Остава и един много минимален вариант,вакуумната мембрана в актуатора да е спукана и да имаш вакуум и да се мести геометрията,пак няма да се прави свръзката.С две думи-пробвай това,което ти казах и ако няма ефект я закарай на майстор :)

ПП Не се плашункай,това е често срещано явление и се появява точно заради това,че не я настъпваш,а он си иска мачкане


Сега виждам какво си написал.Турбината няма как да не надува изобщо,за да не надува изобщо,трябва да е блокрала :no-no7 и е прав,че тоя маркуч става на камък като се форсира.Ясно е,че се е зацапала в затворено положение и не позволява да минават голям обем изгорели газове. Ти си написал за лостчето,аз ти обясних как става номера.А колегата има предвид,че ако я мачкаш повече няма да се зацапа,ама при така описан проблема и с омасляването,май ще си за нов ойлюф...


vankera
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 22 авг 2012 16:43
Автомобил: passat 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: Camebridge

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот vankera » Сря 06 фев 2013 14:44


Ами те момчетата не споменаха нищо,че може да е заминала турбината,даже не се и усъмниха за тоя проблем , ако съдя по реакцията им и дано да не е 'издъхнала' тя !Но при всички положения мисля 1-во през Ваг Ком. Мерси на всички за отделеното време !


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот feikot » Сря 06 фев 2013 14:54


Ти пак я закачи на ваг-ком,но вече ти давам 100% гаранция,че е зацапана геометрията,щом не са ти мръднали актуатора.


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот Freakylol » Сря 06 фев 2013 21:05


И аз съм твърдо за зацапана геометрия :icon_razz


Потребителски аватар
Nick1.9TDI
Мнения: 25
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 22:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат 1.9 ТДИ , АФН 110 коня (стоков)

Мнениеот Nick1.9TDI » Сря 06 фев 2013 21:44


Колега 100% зацапана геометрия е и моето мнение, чистил съм я поне три пъти за около 60000км поради факта, че я карах само градско. Хубаво е поне веднъж в месеца едно хубаво извънградско да и се прави и няма да имаш проблеми. Вече от почти една година я карам предимно по магистрала Пловдив-София и никакви проблеми до момента около 20000км. Чисти геометрия, колектори и ЕГР и газ.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MyLens и 40 госта