Здравейте, кажете къде могат да ми направят баланс на турбината. Колата е Passat B5 - 1998 год. 90 коня, двигателя е AHU.
Отворих турбото с цел да го почистя и проверя, че колата нещо не вървеше много. Няма луфтове в системата но не мога да го балансирам сам.
Попитах за баланс в DG Turbo - срещу ТЕЦ София, там ми казаха че задължително за да мине баланса на стенда трябва да се сменят всички втулки и т.н. което заедно с баланса прави 300 лв.
Търся съвет, дали това е така и до колко мога да им се доверя. Гаранция естествено след това не дават.
Има ли доказани специалисти тук в София на които може да се рзчита.
В мен е само тази част от турбото която е без двата охлюва, това достатъчно ли е да се направи баланса?



Passat B5 AHU баланс на турбо в София
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Баланс на турбо в София
Там дето си питал е практика това :) .
Пробвай в Реал Турбо на околовръстното. Караш от Студентски Град в посока бул. България и точно там където се слиза на бул. България в дясно ти се пада сервиза. Може и да им звъннеш предварително. Сподели после какво са казали.
Пробвай в Реал Турбо на околовръстното. Караш от Студентски Град в посока бул. България и точно там където се слиза на бул. България в дясно ти се пада сервиза. Може и да им звъннеш предварително. Сподели после какво са казали.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Баланс на турбо в София
Какво точно си му разглобявал и за какъв баланс говорим?
Ако не е разглобявано напълно, а само е отделена топлата част от средната за почистване на геометрия не виждам какъв баланс ще му правиш.
Ако не е разглобявано напълно, а само е отделена топлата част от средната за почистване на геометрия не виждам какъв баланс ще му правиш.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Баланс на турбо в София
И средната част разглабях частично, свалих перката на компресорната част и след нея има една кръгла плоча, която е с 4 винта и в нея на втулка лагерува оста на турбината. Именно нея не мога да балансирам, като стегна винтовете се посуква и не лагерува свободно - оста се върти с леко усилие (затяга). Определено се въртеше по-свободно преди да я пръсна. Вярно че я почистих и от маслото, но все пак мисля че не мога да я сглобя така както беше.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Баланс на турбо в София
Щом е разглобявана средната част ще трябва наистина баланс.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Баланс на турбо в София
Нещо не звучи правилно. Дори без баланс трябва да се върти свободно. Явно си объркал при събирането май. Иначе ако бележиш гайката, оста и перката с една черта (примерно с маркер) преди да ги разделиш после можеш да ги събереш абсолютно по същият начин и да минеш без баланс.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Баланс на турбо в София
Тази плоча с 4-те винта в която лагерува оста не се фиксира точно спрямо корпуса и като се стегне (явно луфта между нейната втулка и оста е много малък)затяга. Просто не мога явно да я фиксирам да има съосие с оста на турбината.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 AHU баланс на турбо в София
А защо си я разглобявал ми е интересно. За да се чисти геометрия не е нужно да се разглобява на съставни части.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Passat B5 AHU баланс на турбо в София
Както и да е, ходих в реал турбо и там за 5 мин. ми решиха проблема.
Объркал съм разположението на една от втулките и съм изкривил един аксиален лагер. Той по-скоро прилича на голяма шайба. Смениха я казаха че нямало нужда от баланс и така. Не поискаха нищо да им плащам, но им оставих 20 кинта все пак.
Объркал съм разположението на една от втулките и съм изкривил един аксиален лагер. Той по-скоро прилича на голяма шайба. Смениха я казаха че нямало нужда от баланс и така. Не поискаха нищо да им плащам, но им оставих 20 кинта все пак.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AHU баланс на турбо в София
И аз т'ва ти разправям, че нещо не си събрал правилно. Обаче не съм съгласен с тях, че няма нужда от баланс. Ако си свалял студената перка и не си я сложил по абсолютно същият начин (и нея, и гайката дето я държи) - има нужда от баланс.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Passat B5 AHU баланс на турбо в София
Когато съм сглобявал турбината съм разменил положението на последната втулка при което капака от страна на компресорната перка (която се захваща с 4 винта) е изкривил аксиалния лагер и от там се е получило това заклинване.
В Реал Турбо смениха този лагер заедно с втулката и казаха, че е ОК.
Като извадиха оста на турбината от топлата страна беше доста лилава, което говори за сериозно прегряване.
Дилемата ми е след тази моя интервенция дали не се е прецакало нещо допълнително. Да търся кит за смяна на всички чарколаци или директно вариант за ново турбо.
В Unitrade сервиза ми казаха 1600 лв. с връщане на старото турбо.
Дали се намира читаво и на по-ниска цена или да речем само оста перките и лагерите?
В Реал Турбо смениха този лагер заедно с втулката и казаха, че е ОК.
Като извадиха оста на турбината от топлата страна беше доста лилава, което говори за сериозно прегряване.
Дилемата ми е след тази моя интервенция дали не се е прецакало нещо допълнително. Да търся кит за смяна на всички чарколаци или директно вариант за ново турбо.
В Unitrade сервиза ми казаха 1600 лв. с връщане на старото турбо.
Дали се намира читаво и на по-ниска цена или да речем само оста перките и лагерите?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AHU баланс на турбо в София
Намират се разбира се. Melett правят читави части - карал съм с техни части и няма проблем дори в изтормозения режим дето работеха.
До колкото знам се предлагат ротор в комплект с топла перка и отделно студена перка. Лагери също има (че даже на Garrett).
1600лв за турбо е безумно. Намери си от морга едно читаво ако това направи проблем и не го мисли.
Колата ти с чип ли е? Щото ако да - можеш да питаш тунера защо оста на турбото е посиняла така.
До колкото знам се предлагат ротор в комплект с топла перка и отделно студена перка. Лагери също има (че даже на Garrett).
1600лв за турбо е безумно. Намери си от морга едно читаво ако това направи проблем и не го мисли.
Колата ти с чип ли е? Щото ако да - можеш да питаш тунера защо оста на турбото е посиняла така.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 17:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Passat B5 AHU баланс на турбо в София
Няма никакви чипове, аз си я карам от доста време и то смея да кажа доста предпазливо, без състезателни изпълнения. А и този мотор не е от най-пъргавите. Видях сайта на Mellet, там трябва явно да им пиша за да ми дадат account за достъп до конкретна продуктова информация и цени най-вече. Определено ще търся нещо читаво и искам да сравня най-вече до колко е по-добре да търся сглобена и балансирана средната част - корпуса който се омаслява с монтирано всичко - перки ос, лагери и т.н. До колкото разбрах се нарича CHRA.
Интересуват ме места от които сте купували, на добри цени и сте останали доволни. За купуване директно от Garrett това от къде може да стане. На сайта им не видях нещо като ел. магазин.
И последно, не разбрах изречението - "Щото ако да - можеш да питаш тунера защо оста на турбото е посиняла така."
Кой е тунера?
Интересуват ме места от които сте купували, на добри цени и сте останали доволни. За купуване директно от Garrett това от къде може да стане. На сайта им не видях нещо като ел. магазин.
И последно, не разбрах изречението - "Щото ако да - можеш да питаш тунера защо оста на турбото е посиняла така."
Кой е тунера?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Passat B5 AHU баланс на турбо в София
Тоя дето ти е правил чипа :) . Ама като нямаш чип - нямаш и тунер. Интересно защо е прегрявано турбото ако мотора е в заводски вид ...
Иначе - питай там тия на околовръстното колко би струвал ремонт на турбото с ново CHRA. Все пак това работят :) .
И пак ти казвам - карай си турбото така, докато не направи проблем. Макар че си мисля, че в момента не е балансирано. Но като направи проблем - тогава го мисли. Може и да е след 100 000км :) .
Иначе - питай там тия на околовръстното колко би струвал ремонт на турбото с ново CHRA. Все пак това работят :) .
И пак ти казвам - карай си турбото така, докато не направи проблем. Макар че си мисля, че в момента не е балансирано. Но като направи проблем - тогава го мисли. Може и да е след 100 000км :) .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта