Golf MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Golf MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот IvailoOo » Пон 04 мар 2013 16:00


Колата е Golf MkIV 1.9 TDI AJM P.D.,а проблема е следния : колата си пали и върви повече от добре.Цяла зима си палеше при -10гр. без проблеми с 1 изгоряла свещ,по което съдя че компресия има.Последно време при първоначално тръгване (говоря за първото за деня) изкарва кълбо син пушек през ауспуха. Като казвам значи направо скрива пейзажа :mhihi При палене не изпушва,нито сега,нито когато и да е било.Единтсвено при тръгване и то докато включа 2-ра вече няма нищо. Маслото е 5w40 според изискванията и карам вече 25к км. само с такова и от смяна до смяна не доливам изобщо. Дори сега я следя редовно и пак не е мръднало.Синхронизацията съм я направил на +0.5. Имах съмнения като счупих турбината да не би да са влезли метални стружки в двигателя и да има наранявания по цилиндрите и от там да е пушека,но тогава би трябвало да намалее и маслото,а то не мърда.Остава единствено това да е нафта,но каква би могла да е причината ?




Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот Varbanov » Пон 04 мар 2013 16:25


Огледай след турбината маркучите, кулера, за наличието на масло. При палене турбината тепърва се развърта, а при тръгване създава налягане и при наличие на масло във всмукателния тракт бива въвлечено в цилиндрите. Провери и работата на ЕГРа дали остава отворен за кратко при тръгване.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот IvailoOo » Пон 04 мар 2013 16:30


Няма масло. Кулера включително и пътищата съм ги измил.А ЕГР-а е ограничен софтуерно,затапен и със изваден вакуум


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот Varbanov » Пон 04 мар 2013 16:39


Е това преди колко време си го направил? За да изпушва така здраво и след това да изчиства, допускам, че пак се пълни и то ежедневно. Така, че повери пак и то преди да го запалиш за първи път през деня.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот IvailoOo » Пон 04 мар 2013 17:30


Преди 2000км. смених турбото и измих всичко. Последно преди 3 дни преправях турбо-пътищата и отново измих кулера,защото имах същите съмнения.Имаше много малко масло в него от картерната вентилация.


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот Varbanov » Пон 04 мар 2013 17:54


Направи проба. Преди да запалиш сутринта махни маркуча преди ЕГРа. Сложи му един бял парцал и го опъни като на барабан и внимавай да не тръгне нанякъде. Сложи си ръката отгоре да се създаде налягане(няма да се изгориш) и го дръж здраво. Запали и накарай някого да подаде газ. Ако не изпуши и парцала се омасли се сещаш какво да направиш. Ако пак пуши изключваш това като причина и се насочваш към дюзите.
Друго, което можеш да направиш за без пари е да отведеш картерната вентилация отделно и да наблюдаваш.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот okti_1 » Пон 04 мар 2013 18:40


Varbanov написа:Направи проба. Преди да запалиш сутринта махни маркуча преди ЕГРа. Сложи му един бял парцал и го опъни като на барабан и внимавай да не тръгне нанякъде. Сложи си ръката отгоре да се създаде налягане(няма да се изгориш) и го дръж здраво. Запали и накарай някого да подаде газ. Ако не изпуши и парцала се омасли се сещаш какво да направиш. Ако пак пуши изключваш това като причина и се насочваш към дюзите.
Друго, което можеш да направиш за без пари е да отведеш картерната вентилация отделно и да наблюдаваш.

От къде си сигурен че маслото влиза в двигателя чрез студената част или изобщо влиза в двигателя.Може турбината да пропуща в топлата част и само да го издухва при потегляне във вид на пара,което това най-много ме съмнява че става.
Затова колега аз на твое място и двамата който ти давъъът акъл.
За по-сигорно виж студената и топлата част,нищо че вече си гледал студената.
И аз съм за дюзи,макар че пушека щеше да е друг.Нищо не ги коства да ги видиш с Ваго.


Varbanov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 12:42
Автомобил: Audi
Двигател: AEL
Местоположение: Плевен

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот Varbanov » Пон 04 мар 2013 18:57


okti_1 написа:От къде си сигурен че ...


Ами именно, че не съм изключил всичко като вероятност започваме от първите и най-прости стъпки, които трябва да се изпълнят (още повече, че не са свързани с никакви разходи) за да се достигне до локализиране на проблема. Нека колегата да кара едно по-едно нещата, ще изкочи отнякъде заека :mhihi


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот okti_1 » Пон 04 мар 2013 19:37


Напълно си прав :th_up :th_up :th_up
Едно по едно и ще изкочи от някъде проблема.


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръгване

Мнениеот RadoShopa » Пон 04 мар 2013 19:47


Споко,не си сам,почти същите симптоми ги имам и аз,само,че не е толкова как казваш-димна завеса,просто малко повече от нормалното!Мислих,разсъждавах,тема пусках,турбо/кулер гледах,съмнявах се нещо в клапан на главата....накрая никакъв отговор!Взех да не го забелязвам,колата си работи безупречно,дори сякаш пушека намаля спрямо преди (може би,след като не се обръща толкова внимание :c020 )Замислих се,че след като нямам катализатор,след като колата си поостаря.....може би е закономерно да изпушва (изкашля) при първоначално потегляне :wink

П.С.Да спомена:преди имаше период с наистина силен пушек,често и при различни скорости.....оказа се пробив в ламаринката/затапването на ЕГР-а !Сложих "истинска" и проблема изчезна :cool

Последна промяна от RadoShopa на Пон 04 мар 2013 20:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Golf MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръг

Мнениеот IvailoOo » Пон 04 мар 2013 19:59


Ако турбото пускаше масло от топлата част не би ли трябвало да пуши постоянно..поне аз така си мисля.Турбото го гледах като го слагах (от ASZ e )беше идеално.Все пак утре ще я погледна пак профилактично. И дюзите гледах,но отклоненията са в рамките на нормалното.Общо взето каквото съм се сетил съм прегледал и се видях в чудо.Вярно че си пали и върви нормално,но всичко трябва да ми е таман на мене :icon_lol


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 232
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Golf MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръг

Мнениеот batteto.1984 » Пон 04 мар 2013 22:11


Откачи изпускателната тръба на турбото,като е студена я запали и наблюдавай изхода на турбото от към топлата част(поне 5-10 минути) ако пуска ще забележиш как почва да омаслява стените на изхода!Тогава турбото е за ремонт,минал съм по тоя път макар и ротора да нямаше никъкъв аксиален и радиален луфт!


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Golf MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръг

Мнениеот IvailoOo » Сря 10 апр 2013 21:17


Здравейте...отдавна не съм писал поради липса на интернет,време,а и не бях се занимавал с колата,защото има работа я по другата,я по нещо друго. Та сега на въпроса.Значи както бях казал по-рано турбината е "пушка"(да не казвам голяма дума). Направи ми впечатление,че въпросната аномалия се наблюдава при външна температура от порядъка на 3-8гр. и че оборотите леко са почнали да играят при студено палене. Откачих температурния датчик,няколко сутрини преди да я запаля и о чудо...не пуши пустиняка му гаден :icon_lol


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 773
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Golf MkIV 1.9 TDI AJM P.D. изпушва при първоначално тръг

Мнениеот Lupender » Чет 11 апр 2013 16:48


Да, при повишаването на външната температура не би трябвало да изпушва. При мен преди време АФН-а по същия начин правеше при температури от 16+ и нагоре никакви ядове. ЕКУ-то има отделни таблици за студен и топъл старт, затова на загряла кола не изпушва...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта