Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
- Piro_vw
- Мнения: 764
- Регистриран на: Пет 25 апр 2008 8:05
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Колега като цена не са много не се сещам колко бяха точно но при мен лошото е че този дразнещ проблем беше изчезнал след смяната на тампоните но пак се появи.Вибрацийте са от изпускателната система но немога да разбера къде опира за да ги предава на купето.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Според мен не опира никъде, а просто се получава резонанс при определени обороти. Ето защо като върнеш газта, започва да тресе едва след 3-4 секунди. Вчера я качихна подемник и огледах внимателно. Абсолютно никъде не опира, а просто се тресе с голяма амплитуда.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Същата кола имам с абсолютно същия проблем. От изчетените коментари по-горе, разбирам, че някои колеги са сменяли тампони и проблема не е изчезнал. Аз не съм правил нищо по този въпрос, но сега ще дам едно предположение и може да го коментираме.
При мен се проявява този проблем както зимно, така и лятно време (целогодишно), но САМО на загрял мотор. Един приятел, който е навътре с нещата я прегледа на ВАГ-КОМ и установихме един проблем. При студен мотор центровката на помпата е в нормалните граници, но загрее ли на 90 градуса, центровката излиза извън графиката, даже не се побира на екрана (ужас). Според него проблема е в термо-клапан над горивния филтър, понеже температурата на нафтата според ваг-ком-а скача на 85-90 градуса при загрял мотор, от което центровката изчезва. Според мен може лошата центровка да води до такива вибрации, които са видими даже с просто око като се гледа мотора.
Давайте коментари по тази идея.
При мен се проявява този проблем както зимно, така и лятно време (целогодишно), но САМО на загрял мотор. Един приятел, който е навътре с нещата я прегледа на ВАГ-КОМ и установихме един проблем. При студен мотор центровката на помпата е в нормалните граници, но загрее ли на 90 градуса, центровката излиза извън графиката, даже не се побира на екрана (ужас). Според него проблема е в термо-клапан над горивния филтър, понеже температурата на нафтата според ваг-ком-а скача на 85-90 градуса при загрял мотор, от което центровката изчезва. Според мен може лошата центровка да води до такива вибрации, които са видими даже с просто око като се гледа мотора.
Давайте коментари по тази идея.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 22:12
- Автомобил: vw passat b8 4 motion 190 hp
- Двигател: DFC 2015
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
lz2aii написа:Здравейте и от мен колеги. Като гледам писаното до тук, все едно от устата ми го взехте :-). Нека и аз да споделя подобен (да не казвам същия проблем). Именно той ме накара да се поразровя в търсачката на форума и да открия тази тема. През м. Февруари 2013 година си купих "Пасата". До скоро времето беше сравнително хладно и по тази причина нищо не ми направи впечатление, но...... Дойдоха горещините и както беше писал колегата по-горе, като загрее мотора и започнаха някакви странни вибрации в цялото купе. Усещаха се при скоростния лост и педалите. Вибрациите ги има само на обороти при празен ход. Малко да вдигна оборотите и те изчезваха, а като върна педала на газта и след 3-4 секунди отново започват (уникално дразнещо ). Като натисна с крак ауспуха също изчезват. Отидох при няколко майстора за мнение. Почна се от тампон на скоростната кутия и се стигна до тези на двигателя. Разбирам, че не са никак евтини и затова ще започна от тампоните на гърнетата. Дано там да е проблема, че иначе си е цифра. Някой има ли представа какви пари са комплекта? До колкото видях има два на задното гърне. Други не забелязах или поне не мога да се сетя.
Здравей колега, при мене "хорото" вече започна за трета поредна година. Сега при тези температури, като запаля ДВГ всичко е наред, но след 7-8 минути каране като спра на място 3-4 сек. и вибрациите започват, а при включен климатроник са, като че ли по-големи. Температурата на антифриза все още е около 60-70 градуса (и вече тресе), при условие че зимата при 90 градуса и часове каране нищо не трепва. Момента на впръскване на помпата ми е 107 т.е. с много голямо предварение и е извън графиката, за което ми се записва грешка, но така е от 40 000 км.. Това ще го оправя след 10 000 км. като сменям ангр. ремък. От написаното по-горе съм почти 100% сигурен, че проблема не е в ДВГ (центровка), а в маслените тампони на двигателя. Както бях писал по-рано тези вибрации се появиха след смяна на десен хидравличен тампон за 75 лв., който явно е ментак или е с масло с нисък вискозитет, предназначен за скандинавските страни. Няма логика да е от гумените тампони, защото вибрациите ще са целогодишни. При ниски температури маслото е с по-висок вискозитет (по-гъсто) и "обира" вибрациите, затова есента, зимата и пролетта няма проблем, но при температури над 25 градуса вискозитета му пада (става по-рядко) и започва да не си върши работата. Миналата седмица се изръсих за носачи, че те ме дразнеха повече, но сега съм решил да си купя въпросния тампон на "Лемфьордер" за 120 лв. с отстъпката ще го сменя и ще пиша за резултата.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 22:12
- Автомобил: vw passat b8 4 motion 190 hp
- Двигател: DFC 2015
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Здравейте колеги, днес си получих поръчания хидравличен тампон "Лемфьордер", но се изненадах доста, защото кутията наистина е на "Лемфьордер" каталожен номер отговаря, произведено в Германия и т.н., но вътре тампон на който пише "CORTECO" Germany и никакви номера или символи на "Лемфьордер". Аджеба сега това менте ли е или не? В магазина ми обясняват, че "Лемфьордер" не произвеждат такива тампони, а само опаковат произведени от "CORTECO", които били качествени и били оригиналните на Мецедес и БМВ. Цената на този тампон е 150 лв., но с отстъпката си го взех на 115 лв. Тази неделя ще го сменя и ще пиша за резултата. Някой знае ли за това че "Лемфьордер" препакетират "CORTECO"?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
reni2004 написа:Здравейте колеги, днес си получих поръчания хидравличен тампон "Лемфьордер", но се изненадах доста, защото кутията наистина е на "Лемфьордер" каталожен номер отговаря, произведено в Германия и т.н., но вътре тампон на който пише "CORTECO" Germany и никакви номера или символи на "Лемфьордер". Аджеба сега това менте ли е или не? В магазина ми обясняват, че "Лемфьордер" не произвеждат такива тампони, а само опаковат произведени от "CORTECO", които били качествени и били оригиналните на Мецедес и БМВ. Цената на този тампон е 150 лв., но с отстъпката си го взех на 115 лв. Тази неделя ще го сменя и ще пиша за резултата. Някой знае ли за това че "Лемфьордер" препакетират "CORTECO"?
Честно да ти кажа не съм вещ по тая тема, така, че ако някой знае, то нека сподели. В това, което си писал по-горе като че ли има най-много логика и при мен най-вероятно също се касае за тампоните на двигателя. Като пусна климатика и след малко оборотите падат с около 20 надолу и тогава вибрациите стават още по осезаеми. От няколко места ме уверяват, че това не е опасно и ако не ме дразни толкова да не ги сменям (тампоните). Въпросът е, че дори и да ги сменя, то ще сложа някои ментаци дето след година пак ще трябва да сменям. За това хайде моля те, като смениш твоя драсни един ред за впечатления, че да мисля и аз какво да правя. Иначе ги гледах и не са омаслени. Не знам дали като свършат курса се омасляват външно, но дори и не трепват. Единствено забелязах, че вибрира единия тампон на скоростната кутия. За центровка не съм мислил, тъй като почти съм сигурен, че при мен проблема е от тези тампони. Но има и нещо друго - моя мотор е ПД и не знам дали там има такава центровка, тъй като всяка от дюзите си има помпа...нямам представа, но вярвам, че не е от там проблема.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 22:12
- Автомобил: vw passat b8 4 motion 190 hp
- Двигател: DFC 2015
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
lz2aii написа:reni2004 написа:Здравейте колеги, днес си получих поръчания хидравличен тампон "Лемфьордер", но се изненадах доста, защото кутията наистина е на "Лемфьордер" каталожен номер отговаря, произведено в Германия и т.н., но вътре тампон на който пише "CORTECO" Germany и никакви номера или символи на "Лемфьордер". Аджеба сега това менте ли е или не? В магазина ми обясняват, че "Лемфьордер" не произвеждат такива тампони, а само опаковат произведени от "CORTECO", които били качествени и били оригиналните на Мецедес и БМВ. Цената на този тампон е 150 лв., но с отстъпката си го взех на 115 лв. Тази неделя ще го сменя и ще пиша за резултата. Някой знае ли за това че "Лемфьордер" препакетират "CORTECO"?
Честно да ти кажа не съм вещ по тая тема, така, че ако някой знае, то нека сподели. В това, което си писал по-горе като че ли има най-много логика и при мен най-вероятно също се касае за тампоните на двигателя. Като пусна климатика и след малко оборотите падат с около 20 надолу и тогава вибрациите стават още по осезаеми. От няколко места ме уверяват, че това не е опасно и ако не ме дразни толкова да не ги сменям (тампоните). Въпросът е, че дори и да ги сменя, то ще сложа някои ментаци дето след година пак ще трябва да сменям. За това хайде моля те, като смениш твоя драсни един ред за впечатления, че да мисля и аз какво да правя. Иначе ги гледах и не са омаслени. Не знам дали като свършат курса се омасляват външно, но дори и не трепват. Единствено забелязах, че вибрира единия тампон на скоростната кутия. За центровка не съм мислил, тъй като почти съм сигурен, че при мен проблема е от тези тампони. Но има и нещо друго - моя мотор е ПД и не знам дали там има такава центровка, тъй като всяка от дюзите си има помпа...нямам представа, но вярвам, че не е от там проблема.
Мойте също не са омаслени, всъщност на левия не съм обърнал внимание, но десния външно си е ОК пък не си върши работата в жегите. Тази неделя като го сменя ще пиша за резултата. Питах в няколко магазина и в нета доста се рових и май наистина Лемфьордер всъщност са на Кортеко, а те били доста читави, но ще видим Само се притеснявам да не би и левия да е за смяна, че айде още 100 лв. защото той е по-евтин малко от десния. Изчакай да видим какъв ще е резултата при мен, защото евтините варианти излизат скъпо (предния за 75 лв. и сега този за 115 лв. и труда айде 200 лв. и отгоре).
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Успех и ще чакам да кажеш какво е станало
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 11:47
- Автомобил: golf III
- Двигател: afn
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Проблема е често срещан с тези коли и тези мотори ... вдигам оборотите на мотора малко нагоре до към 903 и проблема с вибрацийте изчезва !!! В случайте , при които е имало вибрации оборотите са били около 820-840 на празен ход :)
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
sexwin написа:Проблема е често срещан с тези коли и тези мотори ... вдигам оборотите на мотора малко нагоре до към 903 и проблема с вибрацийте изчезва !!! В случайте , при които е имало вибрации оборотите са били около 820-840 на празен ход :)
За оборотите си абсолютно прав. Точно в този диапазон са проблемите и при мен. Дано със смяната на тампоните проблема да се реши по-за дълго
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 11:47
- Автомобил: golf III
- Двигател: afn
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Проблема не е в тампоните , а в оборотите !!! Направете си оборотите на 903 на празен ход и ще си говорим пак !!!
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 22:12
- Автомобил: vw passat b8 4 motion 190 hp
- Двигател: DFC 2015
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
sexwin написа:Проблема не е в тампоните , а в оборотите !!! Направете си оборотите на 903 на празен ход и ще си говорим пак !!!
Може и да си прав колега, но оборотите ми на колата от 2009 г. насам винаги и целогодишно са били 860, а проблема е от 2011г. и то само в горещините.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 11:47
- Автомобил: golf III
- Двигател: afn
- Местоположение: Плевен
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Направи ги 903 и ако не се оправи проблема винаги можеш да си ги върнеш на 860 !!!
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 22:12
- Автомобил: vw passat b8 4 motion 190 hp
- Двигател: DFC 2015
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Здравейте колеги, благодаря на всички за мненията и съветите по този проблем. Проблема с вибрациите вече е решен надявам се Днес смених десния хидравличен тампон на двигателя. Сложих въпросния "Лемфьордер" (Кортеко) и махнах т.н. "германски" Топран, запалих и оставих да поработи малко (днес си беше топло и преди да я кача на канала си тресеше, почаках около 5 мин. и резултата беше ....... никакъв. Единствената полза от тази гимнастика бяха двете по време на работата. Следва кофти настроение и много въпросителни: дали не е отишъл другия тампон, който между другото е оригиналния и не е омаслен, но изглежда по-добре от Топрана. След това се сетих за колегата Piro_vw, който по-рано ме беше насочил към тампоните на гърнетата. Вкарах отново колата на канала за да огледам тези тампони и резултата е, че и двата (единия пред средното, а другия преди задното гърне) са доста разтегнати подобно на този в лявата му ръка на снимката, която беше приложил. Понеже не бях купил тези тампони направих следното: стиснах ги през средата с ръка и вибрациите изчезнаха, пуснах ги и отново се появиха. Решението беше моментално и ефектно, стиснах ги здраво точно през средата с по една миша опашка. Естествено с помощ, защото единия стиска тампона, а другия стяга мишата опашка. Същата манипулация и с другия тампон. Сега няма никакви вибрации в купето, двигателя изобщо не трепва и гърнетата си стоят все едно е изгасена колата, даже и при включен климатроник. Благодарско на Piro_vw за съвета по-рано (жалко че не го послушах тогава)и дано не стане като при него - хорото да започне отново. За сега ще карам с мишите опашки, по-нататък може да сменя тези тампони, но пък щом така всичко е наред не пречи да си останат така. Хайде на всички "наздраве" и дано това, което беше написано по темата бъде полезно .
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 11 мар 2013 22:12
- Автомобил: vw passat b8 4 motion 190 hp
- Двигател: DFC 2015
- Местоположение: Стара Загора
Re: Пасат Б5 1.9 TDi AFN вибраци, като загрее
Привет колеги, радвам се да споделя, че вече два месеца и над 3000 км. нямам и грам вибрации. Миналата седмица сменях масло и филтри и направих две снимки на тампоните, ще се опитам да ги кача за да видите как съм си решил проблема.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 204 госта