голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
- krasi1987
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 27 ное 2011 10:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
Колеги помагаите, преди 3 месеца ми се скъса шпонката на шаибата на коляновия вал и правих ремонт на главата излезна ми една чанта пари. Няма и един месец след това пак ми се скъса въпросната шпонка обаче този път ми потроши цялата глава и си купих нова. Сега съм си набавил всичко необходимо за да се оправи колата. Обаче имам въпрос, как да подходя с тази шаиба какво да направя че в бъдеще да не ми се троши пак, защото незнам какво да правя. Питах различни хора и ми казват различни мнения , един казва да сменям коляновия вал, защото било разбито леглото на което влиза шпонката други ми казват че просто не е била затегната добре че няма как да се разбие леглото на коляновия вал метала бил спецялен,незнам какво да правя кажете ми как да постъпя моля ви.

- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Проблем с голф3 1.9тд 75kc 1993г.
viewtopic.php?f=24&t=368982 Колега, виж моето мнение, ако ти трябва повече инфо, намери ме на скайп или пиши на лично да ти обясня по-подробно
- samo_pechka
- Мнения: 9069
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с голф3 1.9тд 75kc 1993г.
Явно нещо не е спазено/направено добре и затова си в този филм отново!
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Проблем с голф3 1.9тд 75kc 1993г.
samo_pechka аз му обясних на колегата как да си реши проблема, спомняш си, че и аз си блъсках главата и накрая сложих колело от AFN мотор :) та сега му пратих и снимков материал, остава да си намери кадърен майстор и това е :) без да сваля вал :)
- krasi1987
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 27 ное 2011 10:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с голф3 1.9тд 75kc 1993г.
Колеги помагаите реших да го направя по начина с смяна на шаибата с на АФН. Моля препоръчаите ми някои добър маистор за софия които да работи добре и щу годе евтино, а ако пък го е правил и този вариянт ще е наи добре


- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
kolegi, които сте следили проблема ми с прословутата зъбчатка. Прегледах си темата и сега /една година след ремонта на моя голф ААZ kolata raboti perfektno/ celo лято не съм имал проблем със зъбното колело но съм пропуснал да кажа че наваряването на вала беше направено с обикновен електрожен но с най. тънкия електрод - 1 мм. който успях да намеря.... имах друг проблем който се прояви от големите жеги през лятото но и него реших с ново масло.
- roskonedelchev
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пон 11 фев 2013 15:54
- Автомобил: SEAT IBIZA 1.9 TDI 110hp
- Двигател: ASV 2001
- Местоположение: Разград
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
Колеги и аз имах същия проблем и го оправих като си взех нова шайба,пробих и дупки 3мм на отбелязаните места.След това наложих шайбата и пробих вала с дрелката както е на място и набих две парченца от стоманен електрод 3мм.Като стегнах болта те останаха под главата му.И така я карах доста време и нямаше проблеми.
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
@roskonedelchev и така става, но по-сигурният начин е със зъбно колело от AFN :) не съм добър с paint-а, но сами може да се досетите каква е процедурата. На мястото на вложката за шпонката коляновия вал се реже със стъпка равна на дебелината на шпонката на колелото от AFN като за модел се ползва самото колело. Рязането става с ъглошлайф, но без да се прекалява, а на няколко пъти за да не посинее материала и .. НОВ болт + лепило (осигурител на резби) , може да се намаже и челото леко и яко стягане с тръба, това за 9 1/2 кг. си е чиста инженерна митология :)
@krasi1987 колега, днес на мръсния ми капак ти начертах какво трябва да направиш, това трябва да намериш начин да го обясниш на някой майстор в София! Ако ли не - идваш при мене, може да качиш и 2-13 софийски майстора да ги докараш при моя, та той да им дава уроци :)
@krasi1987 колега, днес на мръсния ми капак ти начертах какво трябва да направиш, това трябва да намериш начин да го обясниш на някой майстор в София! Ако ли не - идваш при мене, може да качиш и 2-13 софийски майстора да ги докараш при моя, та той да им дава уроци :)
- krasi1987
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 27 ное 2011 10:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
Колега аз съм го решил вече само да посъбера пари за път матеряли и труд и идвам :) ама преди това трябва и да платя и документите че не съм ги плащал ... Иначе тва реших и няма да си променям мнението идвам при тебе и това е :)
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
andon_ написа:@roskonedelchev и така става, но по-сигурният начин е със зъбно колело от AFN :) не съм добър с paint-а, но сами може да се досетите каква е процедурата. На мястото на вложката за шпонката коляновия вал се реже със стъпка равна на дебелината на шпонката на колелото от AFN като за модел се ползва самото колело. Рязането става с ъглошлайф, но без да се прекалява, а на няколко пъти за да не посинее материала и .. НОВ болт + лепило (осигурител на резби) , може да се намаже и челото леко и яко стягане с тръба, това за 9 1/2 кг. си е чиста инженерна митология :)
@krasi1987 колега, днес на мръсния ми капак ти начертах какво трябва да направиш, това трябва да намериш начин да го обясниш на някой майстор в София! Ако ли не - идваш при мене, може да качиш и 2-13 софийски майстора да ги докараш при моя, та той да им дава уроци :)
kолега , не си прави експерименти да стегаш с тръба , защото е възможно скъсване на болта , както на мен ми се случи преди мн.години . сега имам два динамометрични ключа.втория го купих на мн. ниска цена
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
@kiko946 - яко с тръбата, ако се скъса - разпробивам и наново ! :) Тея митове за 9 и 1/2 кг. и след 2 седмици се е разлабил :)
- Spas
- Модератор

- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
andon_ написа:@kiko946 - яко с тръбата, ако се скъса - разпробивам и наново ! :) Тея митове за 9 и 1/2 кг. и след 2 седмици се е разлабил :)
Ето заради такива коментари, после ще има нова тема: Скъсах болта, щот съм як, а един колега каза: "Яко с тръбата"!
Стяга се със определена сила, слага се нов болт, слага се специално лепило за резби, изчаква се да изсъхне и след това се пали и кара. Е как не се разви един досега, като е направен както трябва?

- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: голф3 1.9тд 75kc 1993г. проблем шайба колянов вал
"Andon_" е прав- яко с тръбата при тоя проблем.Подкрепям с две ръце! Ремонтирал съм такъв вал на място- пак имаше наваряване, челосване,канал за шпонка и т.н. После ново колело, нов болт, нов семеринг, осигурител за резби и стягане яко с тръбата.Вече 3 години и 60 000км без проблем.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта
