Колеги...дайте ми съвет да чистя ли геометрията на турбото или имам другаде проблем, примерно във вакуумния блок. Давам ви и лог файла на магистрала предимно на 5-та и 6-та предавка.Вижда се на лога как на моменти докато показва максимума 2601мбар малко пада и после пак вдига налягане. Стойностите на бууст уреда са ми доста високи и на моменти заковава и 1,8бара. Колата е с ремап и стоково 1749ва рециклирано преди 30000км турбо. Никога не съм следял стойностите и ако не се лъжа след ремапа ми казаха че overboost -а е 1,8 и холд 1,5 и на високи пада до 1бар. Нещо такова показваше в началото докато онзи ден не пренаду и заби в авариен режим 2-пъти и след стабилна ръчка явно се отпуши и после не ми е забивала. Даже и на този лог не ми е вкарвала в авариен режим.
Да свалям ли турбото да го чистя и втория ми въпрос е за вакуумния модул в който се намира н75...чувам, че дрънчи от време на време...все едно играе съчма в него.



Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
- Прикачени файлове
-
- 26.03.13.rar
- (61.36 KиБ) Свален 244 пъти
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Пробвай с настройка на актуатора. Не знам какви са тия 1.5 бара дето турбото трябва да работи по лога като гледам си иска до към 1.4, коетo си е нормално за 2.0 тди.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Пренадува ДА ! Като гледам как на места кове на 2601, мисля, че 2601 е максималната стойност, която МАП-а може да покаже. (реалното налягане може да е доста по-високо, както и сам виждаш на бууст метъра .
Актоатора има смисъл да го пипнеш, само ако имаш много голям пик в началото, но при теб не успява да свали налягането във времето , така, че от там няма да постигнеш ефект.
Ако се съмняваш в управлението на турбината , вадиш вакума от актуатора , проверяваш дали геометрията има нормален ход ( като пускаш директен вакум) , след туй подкарваш колата с изваден вакум от актуатора, и ако пак пренадува, Единственото решение е намаляване на горивото по мап .
ПП: Гледам 67 МГ при 1,5 буст , не пушляви ли много тази кола ?
Актоатора има смисъл да го пипнеш, само ако имаш много голям пик в началото, но при теб не успява да свали налягането във времето , така, че от там няма да постигнеш ефект.
Ако се съмняваш в управлението на турбината , вадиш вакума от актуатора , проверяваш дали геометрията има нормален ход ( като пускаш директен вакум) , след туй подкарваш колата с изваден вакум от актуатора, и ако пак пренадува, Единственото решение е намаляване на горивото по мап .
ПП: Гледам 67 МГ при 1,5 буст , не пушляви ли много тази кола ?
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Да, на места закрепва доста високи стойност от порядъка на 1,8 и ги държи и към високите след 3300-3400 започва едно леко падане до към 1,5 и чак след 4000 започва по осезаемо да пада под 1,5.
Извадих го и пробвах с външен вакуум и сякаш работи и не запира геометрията, като докато се движи държа лостчето, за да усетя някакво съпротивление, но ... не знам.
Ще пробвам тая вечер да я карам без вакуум към турбото и ще видя дали ще надуе.
Не, никога не ми е правила черни облаци отзад.
Примерно като карам с 1900-2000оборота и настъпя докрай педала на 5-та или 6-та налягането се вдига удря 1,8-1,9 после пада до към 1,6 за секунда две и после пак скача до около 1,7-1,8 и държи чааак до над 3000. При по ниски предавки цякаш има малко по-добро управление на турбото и няма такива големи разлики.
Помагайте, че скоро ще се прави май турбина :(
Колата беше ремапвана в хеед и изкара 143 коня на колела. Стоково беше 116. Като споменаха че за чипа се вдига 0,3 налягане.
Извадих го и пробвах с външен вакуум и сякаш работи и не запира геометрията, като докато се движи държа лостчето, за да усетя някакво съпротивление, но ... не знам.
Ще пробвам тая вечер да я карам без вакуум към турбото и ще видя дали ще надуе.
Не, никога не ми е правила черни облаци отзад.
Примерно като карам с 1900-2000оборота и настъпя докрай педала на 5-та или 6-та налягането се вдига удря 1,8-1,9 после пада до към 1,6 за секунда две и после пак скача до около 1,7-1,8 и държи чааак до над 3000. При по ниски предавки цякаш има малко по-добро управление на турбото и няма такива големи разлики.
Помагайте, че скоро ще се прави май турбина :(
Колата беше ремапвана в хеед и изкара 143 коня на колела. Стоково беше 116. Като споменаха че за чипа се вдига 0,3 налягане.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Ако беше моя колата щях да си сложа оригиналния софт и да си карам. Тоя чип не е добре направен. Другия вариант е да се свържеш с някой който да направи нов чип, който разбира демек.
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
То за чипа е ясно, че е боклук.
Колата при изваден вакуум за управление на актуатора май не трябва да надува грам нали? Щото тая вечер пробвах на магистралата безз вакуум и надува в ниските малко, но нагоре след 2,500-3000 стига до 1,3-4-5 бара и задържа нагоре.
Май е зверски запекла геометрия а... как мислите???
Колата при изваден вакуум за управление на актуатора май не трябва да надува грам нали? Щото тая вечер пробвах на магистралата безз вакуум и надува в ниските малко, но нагоре след 2,500-3000 стига до 1,3-4-5 бара и задържа нагоре.
Май е зверски запекла геометрия а... как мислите???
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Малко по-нагоре ти казах какво да направиш, сега ще ти обясня подробно, за да можеш да разбереш.
Първото нещо , което трябва да направиш е да се увериш, че геометрията не е запекла и разтоварва турбината до край. Най сигурният начин за това, е да откачиш актуатора от лостчето на геометрията и да го размандахерцаш на ръка. Движението трябва да е без никакво усилие с ясно изразено спиране в двата края без абсолютно никакви заклинвания . След като се увериш, че всичко е ОК, отпада необходимостта от демонтажа на турбината. Монтираш обратно актуатора, като се уверяваш, че е предварително напрегнат с поне 2 мм. (тоест лостчето на геометрията се връща докрай, дори актуатора се свива с около 2мм при монтажа). Така си сигурен, че когато няма вакуум или N75 казва на актуатора да разтовари докрай, турбината наистина е разтоварена и няма какво да се направи повече.
Въпреки това обаче турбината продължава да пренадува ! ЗАЩО ?
Защото при високи обороти (над 3000), където дебита на въздуха през двигателя вече е голям в съчетание с количеството изгорели газове от голямата порция гориво (67mg ), през топлият охлюв на турбината минава такова голямо количество газове, че дори и при напълно разтоварена VNT, турбината се върти твърде бързо и успява да вдигне налягане над исканото към момента.
Както разбираш вече, единственият начин да се овладее този не контролиран надув е да се намали дебита на изходните газове, а това може да стане единствено чрез намаляване на порцията гориво , като се ограничи по MAP ( за препоръчване) !
ПП: Всичко това при условие, че всмукателният колектор е с добра проходимост !
Първото нещо , което трябва да направиш е да се увериш, че геометрията не е запекла и разтоварва турбината до край. Най сигурният начин за това, е да откачиш актуатора от лостчето на геометрията и да го размандахерцаш на ръка. Движението трябва да е без никакво усилие с ясно изразено спиране в двата края без абсолютно никакви заклинвания . След като се увериш, че всичко е ОК, отпада необходимостта от демонтажа на турбината. Монтираш обратно актуатора, като се уверяваш, че е предварително напрегнат с поне 2 мм. (тоест лостчето на геометрията се връща докрай, дори актуатора се свива с около 2мм при монтажа). Така си сигурен, че когато няма вакуум или N75 казва на актуатора да разтовари докрай, турбината наистина е разтоварена и няма какво да се направи повече.
Въпреки това обаче турбината продължава да пренадува ! ЗАЩО ?
Защото при високи обороти (над 3000), където дебита на въздуха през двигателя вече е голям в съчетание с количеството изгорели газове от голямата порция гориво (67mg ), през топлият охлюв на турбината минава такова голямо количество газове, че дори и при напълно разтоварена VNT, турбината се върти твърде бързо и успява да вдигне налягане над исканото към момента.
Както разбираш вече, единственият начин да се овладее този не контролиран надув е да се намали дебита на изходните газове, а това може да стане единствено чрез намаляване на порцията гориво , като се ограничи по MAP ( за препоръчване) !
ПП: Всичко това при условие, че всмукателният колектор е с добра проходимост !
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
ОК, мерси за разясненията. Тия дни точно това ще правя.
НО искам да ми отговорите (отговориш) само на един въпрос... при махнат вакуум от актуатора (демек без управление), дори и след 3000 оборота възможно ли е да надуе турбината на 1,4 бара при положение, че не и е зацапана геометрията и тя работи нормално? Защото за мен не е нормално и логично да се е зацапала геометрията.
При мен от 1500 има налягане от 0,5, към 2000 и нагоре налягането се вдига стабилно и след 2500 подчертавам без вакуум към актуатора скача на 1,4-5???
НО искам да ми отговорите (отговориш) само на един въпрос... при махнат вакуум от актуатора (демек без управление), дори и след 3000 оборота възможно ли е да надуе турбината на 1,4 бара при положение, че не и е зацапана геометрията и тя работи нормално? Защото за мен не е нормално и логично да се е зацапала геометрията.
При мен от 1500 има налягане от 0,5, към 2000 и нагоре налягането се вдига стабилно и след 2500 подчертавам без вакуум към актуатора скача на 1,4-5???
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Актуатора все пак провери ли го?Катализатор има ли колата?
Добри намекна и за всмукателният колектор,дали е чист?!!

Добри намекна и за всмукателният колектор,дали е чист?!!
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Всмукателя е чист, актуатора е здрав, но пак питам трябва ли въобще да прави налягане турбото без управление на актуатора, без вакуум към него просто с изваден маркуча?
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Актуатора според теб е физически здрав само ??? Или си направил това ,което ти каза Добри???Движи ли се геометрията МАЗНО И ЛЕКО ,А?
Да ще си прави налягане,но ще е много бавно и мудно и не трябва да пренадува.
Да ще си прави налягане,но ще е много бавно и мудно и не трябва да пренадува.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Dobromirski написа: ...... когато няма вакуум ......и турбината наистина е разтоварена няма какво да се направи повече по управлението й.
Въпреки това обаче турбината продължава да пренадува ! ЗАЩО ?
Защото при високи обороти (над 3000), където дебита на въздуха през двигателя вече е голям в съчетание с количеството изгорели газове от голямата порция гориво (67mg ), през топлият охлюв на турбината минава такова голямо количество газове, че дори и при напълно разтоварена VNT, турбината се върти твърде бързо и успява да вдигне налягане над исканото към момента.
Както разбираш вече, единственият начин да се овладее този не контролиран надув е да се намали дебита на изходните газове, а това може да стане единствено чрез намаляване на порцията гориво . ( за препоръчване, като се ограничи по MAP ) !
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Dobromirski написа:Dobromirski написа: ...... когато няма вакуум ......и турбината наистина е разтоварена няма какво да се направи повече по управлението й.
Въпреки това обаче турбината продължава да пренадува ! ЗАЩО ?
Защото при високи обороти (над 3000), където дебита на въздуха през двигателя вече е голям в съчетание с количеството изгорели газове от голямата порция гориво (67mg ), през топлият охлюв на турбината минава такова голямо количество газове, че дори и при напълно разтоварена VNT, турбината се върти твърде бързо и успява да вдигне налягане над исканото към момента.
Както разбираш вече, единственият начин да се овладее този не контролиран надув е да се намали дебита на изходните газове, а това може да стане единствено чрез намаляване на порцията гориво . ( за препоръчване, като се ограничи по MAP ) !
Taka...тъй като наблягаш, че горивото е проблем ще кажа следното....след като направих ремап на колата и рециклирах турбото, колата правеше пик на 1,7 и после държеше 1,5 холд колкото е исканото налягане...имам и стари логове и отклонението е 30-50мбара при ръчки. Ясно ми е че пренадува, но явно не е проблема горивото. Затова питах, при откачен актуатор от вакуума както е мксималното налягане което може да вдигне турбото? В началото написах, че никога не съм следял прецизно налягането, но по уреда...иначе логове съм си пправил.
Специално за теб днес махнах чипа и в момента съм със стоков софт за 140 коня:) пик на 1,4-5 и холд на 1,35. След като видях, че пак пренадува с 0,3 някъде, отново махнах управлението на актуатора и без вакуум пак си жули по 1,5бара и ги задържа...сега пак ли е от горивото? Дали съм с чип или без, без вакуум си се държи и надува по еднакъм начин, значи не е било от горивото, ами за първо време се насочвам към геометрия.
И отново никой не ми отговори колко и кога(след колко оборота) трябва да надува турбото без управление?
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
Трудно някой ще каже след колко оборота надува турбото без управление. Старите дизели на 2000 / 2100 някъде надуват, но там налягането което се постига е по ниско. Трябва да се види къде Н75 е напълно отворил и оттам демек вече си без него. Иначе къде ги видя тия 0,3 бара. 1.5 - 1.35 са 0,15. Според мен си е нормално колата на направи пик на 1.4 и да свали на 1.35 после.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 5 2.0 тди + Lоg ...май пренадува сериозно
blade84 написа:Иначе къде ги видя тия 0,3 бара. Според мен си е нормално колата да направи пик на 1.4 и да свали на 1.35 после.

Значи , казваш, че със стоковият софт успяваш да държиш на 1,35 бара, а със чипнатият не успяваш да поддържаш 1,5 и катери нагоре и ми обясняваш, че не било от горивото ??!! Интересно

Мисля, че в двата поста горе, бях повече от подробен какво точно трябва да направиш и в каква последователност . И да , не си мисли, че без вакуум, едва ли не няма да имаш турбина. Естествено че, ще имаш, но при условие , че геометриата е върната докрай, турбината не би трябвало да вдига над исканото налягане ( при високи обороти и максимална газ, защото това е критичният момент ) . От тук нататък, единственото решение е намаляване на горивото. Сега ми кажи , какво точно пак не разбра ?
ПП : Аааа и още нещо : Казваш, че със оригиналният софт, колата държи холд на 1,35, а пък без вакуум катери до 1,5 ?

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта